Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346703 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #760 Gepost op: 24-02-2013, 06:17:07 »

2. Je plaatst je (toch al niet al te fysiek ingestelde) Mol continu in zeer fysieke opdrachten (bungee jumpen, neerschieten in velden (2x), van 11 meter hoog springen, over een hoge touwbrug gaan - natuurlijk was er een alternatief in die laatste opdracht maar dan heb je als mol sws al geen kans meer behalve daar te zitten - zou je niet iets doen wat je mol iets minder belemmert en mogelijk frustreert..?!).

Nu ís er eindelijk een opdracht waar ze kan schitteren (de Zulu opdracht) en dan wil je eigenlijk van je Mol dat ze het saboteert,

Deed ze ook, iig méér dan Kees en Carolien (100% foto's tegenover 80%woorden).
En meer kan je niet vragen, is haar vakgebied!

Moment...;)

De velden en de sprong van 11 meter deed ze.
En die sprong was meer risicovol (blijkt helaas) dan men dacht , dan  b.v. een bungeejump.
Touwbrug werd haar in de schoot geworpen, iemand waarvan taal haar ding is.
Productie-gestuurd, maar ook interesse vanuit Paulien absoluut.
Kom je alleen voor Mol in aanmerking als je; Mc Gyver, GI Jane of 007 bent is wellicht de vraag.
Ze helpt zeer vakkundig Kees door de laserstralen (meest slimme optie bij de bron-, en de enige die dit deed, maar neen, ze laat zich geraken.
Het geinige is dat als Paulien dan van 11 meter springt, men haar gelijk afschrijft als Mol.
En het haar dus ook kwalijk neemt, 500€, dat kan niet. Doet ze stoer; is het ook niet goed ;)
Ok, ze had voor de jokers b.v. kunnen kiezen. Geef ik toe.
Maar iedereen vergeet dat ze wel springt.
Ze durft zogenaamd niks en gaat gelijk af in het veld.
En als ze doet waar ze goed in is is het ook weer niet goed.
Nogmaals, 80% van de Zulu opdracht voltooid tegenover 100% Carolien en Kees.
En het leek makkelijk, woorden roepen naar de touwbrugklimmers; maar
met een verhaal van oorsprong en beschrijving erbij heb je al gauw meer dan 20 woorden per beschrijving.
Het werkte, helaas, maar of dat de intentie was is een ander verhaal!
Semantische ruis! (denk aan wat Carolien had op te merken).
Vergeet niet, als de kandidaat op het touw het woord al had gevat; kwam Paulien alsnog met een beschrijving.
Case of point; wat gaat goed, wat was de bedoeling, wat is improvisatie,
wat past bij hints productie, wat doen anderen..etc.
?
Wat een leuk seizoen hè?!

Ik snap Kees als Mol,
maar ben nog lang niet klaar hier!
Ki P Mole zeg maar ;)
Goed weekend:)


 
Omnia vincit amor

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #761 Gepost op: 24-02-2013, 12:34:51 »
Mooie samenvatting Loebas!

Paulien wordt afgeschreven, omdat ze de woordjes te goed zou hebben gedaan, maar ze heeft hier inderdaad meer fout gedaan dan Kees en Carolien met 10 duidelijke foto's. En je zag haar ook echt genieten van de opdracht.

Bij de drive-in opdracht is Paulien tegen het einde aan extra langdradig en hakkelend met vragen stellen over de auto's. Vond ik ook opvallend.

Ik kan ook prima leven met Kees of Carolien als mol, maar ik blijf gewoon lekker in deze tunnel.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #762 Gepost op: 24-02-2013, 12:37:12 »
Bij de laatste opdracht is Paulien tegen het einde aan extra langdradig en hakkelend met vragen stellen over de auto's. Vond ik ook opvallend.
Inderdaad, met nog 30 seconden tijd over ineens moeilijk gaan doen.
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #763 Gepost op: 24-02-2013, 12:38:13 »
Ik zit ook nog op Paulien, maar een vraagje:  "wanneer heeft zij 3 kokers kunnen verpesten"?


ow wacht er wordt gezegd: "ik heb er 3 open gemaakt".
Dat kan ze best tijdens het ontwikkelen hebben gedaan. Daar was ze erg bij betrokken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #764 Gepost op: 24-02-2013, 12:39:59 »
Zat ik ook aan te denken. Misschien tijdens de doka-opdracht? Toen ze naar buiten ging om de ladder te zoeken, zag ze daar ergens onbeheerde kokers liggen?
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #765 Gepost op: 24-02-2013, 12:42:48 »
ja of gewoon geopend omdat ze open moesten want het was donker en ze moesten ontwikkeld worden.
Er staat namelijk "open gemaakt"  er staat niet "verpest"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #766 Gepost op: 24-02-2013, 12:52:15 »
Ja die kokers weet ik ook nog niet. Ik heb net even snel dat stukje teruggekeken en zie Carolien er enkele openen en Kees opent er drie (!) in de doka (en hij had die van Tim toen ook al geopend), maar ik zie Paulien volgens mij geen koker openen. Misschien heeft ze dat dan al eerder gedaan bij het klaarzetten van de spullen terwijl iedereen druk bezig was met ramen afplakken.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #767 Gepost op: 24-02-2013, 13:16:33 »
Als het openen van kokers een mol actie is, vind ik Paulien eigenlijk het meesr verdacht juist omdat we haar niets hebben zien openen. Slim trucje van de productie om ons richting kees, carolien of (toen nog) zarayda te wijzen, denk ik dan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #768 Gepost op: 24-02-2013, 13:36:22 »
Ik denk nog steeds dat er tijdens de opdracht met de kooien ook geld(in kokers) te vinden was omdat Art het toch over veel geld had. En dat de big five slaat op verschillende bedragen geld (mol geld heeft verschillende dieren erop). Daar kan ook een koker achterover gedrukt zijn. Als ze Tim vinden zie je Zarayda en Kees steeds bij die kooi maar wat doet Paulien op dat moment? Niemand let op haar, ze zijn allemaal druk met Tim. En ze beweert niets gehoord te hebben over geld terwijl ze in het begin met Zarayda een gesprek heeft, P: "waarvoor doen we dit eigenlijk", Z: "voor geld in de pot natuurlijk", P: (lachend) "o ja". (Zo ongeveer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #769 Gepost op: 24-02-2013, 15:40:37 »
De twijfel slaat weer toe bij mij  ::) . Even een gedachtenkronkel: ervan uitgaande dat de Roodshow hint betrekking heeft op Carolien. Dan is zij de verliezer. In dat geval moet Paulien wel de mol zijn. Toch?

Pfff ik word hier helemaal gek van  ::rofl::
Vandaag ga ik alle afleveringen terug kijken en dan let ik alleen maar op Kees en Paulien. Vanavond hoop ik mijn definitieve beslissing te hebben genomen  ::jaja::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #770 Gepost op: 24-02-2013, 15:45:44 »
De twijfel slaat weer toe bij mij  ::) . Even een gedachtenkronkel: ervan uitgaande dat de Roodshow hint betrekking heeft op Carolien. Dan is zij de verliezer. In dat geval moet Paulien wel de mol zijn. Toch?

Pfff ik word hier helemaal gek van  ::rofl::
Vandaag ga ik alle afleveringen terug kijken en dan let ik alleen maar op Kees en Paulien. Vanavond hoop ik mijn definitieve beslissing te hebben genomen  ::jaja::

Nee, want Paulien en Carolien lijken beide op Kees te zitten. Carolien kan dan ook de (finale)test langzamer of slechter gemaakt hebben..  ;) (edit: in het scenario dat Kees de mol is).
« Laatst bewerkt op: 24-02-2013, 16:29:06 door Whiskers »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #771 Gepost op: 24-02-2013, 16:03:59 »
De twijfel slaat weer toe bij mij  ::) . Even een gedachtenkronkel: ervan uitgaande dat de Roodshow hint betrekking heeft op Carolien. Dan is zij de verliezer. In dat geval moet Paulien wel de mol zijn. Toch?


Ja, want Kees zit op Carolien, (zie overzichten/ wie verdenkt wie) En als zij de verliezer is, kan zij de mol niet zijn. Nee wacht ik zit te diep in deze tunnel. maar dat wil nog niet zeggen dat deze tunnel niet juist is ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2013, 16:09:19 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #772 Gepost op: 24-02-2013, 16:06:18 »
Ja, want Kees zit op Carolien, (zie overzichten/ wie verdenkt wie)  ;)

De de redenering is dan wat precies?  ???

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #773 Gepost op: 24-02-2013, 16:11:05 »
Sorry was aan het editen wat ik niet aangegeven heb trouwens. Maar nu dus aangepast in bericht hiervoor
Dat dan weer wel

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #774 Gepost op: 24-02-2013, 16:31:54 »
Sorry was aan het editen wat ik niet aangegeven heb trouwens. Maar nu dus aangepast in bericht hiervoor

Maar als zij de mol niet is kan Kees de mol toch nog wel zijn (wat zelf lijkt te denken en Paulien ook)? Dus niet alleen Paulien, maar ook Kees kan de mol zijn in het geval Carolien de verliezer is.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #775 Gepost op: 24-02-2013, 16:37:16 »
Maar als zij de mol niet is kan Kees de mol toch nog wel zijn (wat zelf lijkt te denken en Paulien ook)? Dus niet alleen Paulien, maar ook Kees kan de mol zijn in het geval Carolien de verliezer is.
Ja klopt, daarom zei ik dat ik ernstig in deze tunnel zit, ik ga er al van uit dat Paulien de mol is, dus
Dat dan weer wel

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #776 Gepost op: 24-02-2013, 16:41:22 »
Maar als zij de mol niet is kan Kees de mol toch nog wel zijn (wat zelf lijkt te denken en Paulien ook)? Dus niet alleen Paulien, maar ook Kees kan de mol zijn in het geval Carolien de verliezer is.

Klopt inderdaad. De snelheid speelt natuurlijk ook mee en het aantal fouten. Terug kijken naar de afleveringen werkt overigens niet bepaald verhelderend  ::rofl::
Maar goed, nu maar weer OT.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #777 Gepost op: 24-02-2013, 18:40:55 »
Volgens mij heeft Paulien vaak aan het eind van een opdracht een opmerking als "nou ja, op zich ging het best goed". Bijvoorbeeld in de doka, als blijkt dat er maar 500 euro is verdiend, zegt ze: "Ik vind het wel gaaf dat dit gelukt is." En volgens mij ook in het postkantoor als ze de touwtrekopdracht net hebben verloren, iets als: "We waren wel goed bezig, alleen het laatste stukje ging niet, maar verder was het goed."
Op zo'n moment is iedereen aan het denken, wat ging er fout, wie zat te saboteren, en zij doorbreekt dat door een positief punt te benadrukken. Zo pleit ze zichzelf een beetje vrij, mensen associeren Paulien bij die opdracht dan van de positieve opmerking en niet dat zij wel eens de mol zou kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2013, 22:22:02 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #778 Gepost op: 24-02-2013, 19:03:17 »
Volgens mij heeft Paulien vaak aan het eind van een opdracht een opmerking als "nou ja, op zich ging het best goed". Bijvoorbeeld in de doka, als blijkt dat er maar 500 euro is verdiend, zegt ze: "Ik vind het wel gaaf dat dit gelukt is." En volgens mij ook in het postkantoor als ze de touwtrekopdracht net hebben verloren, iets als: "We waren wel goed bezig, alleen het laatste stukje ging niet, maar verder was het goed."
Op zo'n moment is iedereen aan het denken, wat ging er fout, wie sat te saboteren, en zij doorbreekt dat door een positief punt te benadrukken. Zo pleit ze zichzelf een beetje vrij, mensen associeren Paulien bij die opdracht dan van de positieve opmerking en niet dat zij wel eens de mol zou kunnen zijn.

 ::bravo:: Grappig, door die opmerkingen ben ik haar juist nog meer gaan verdenken. Op mij kwam het juist over: mooi, mijn werk als mol goed gedaan, ging goed, wel gaaf dat dit gelukt is (als mol)...
Meer L

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #779 Gepost op: 24-02-2013, 21:28:56 »
Ja, want Kees zit op Carolien, (zie overzichten/ wie verdenkt wie) ::jaja::
Kees zit op Paulien.