Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346693 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #780 Gepost op: 24-02-2013, 22:17:07 »
Volgens mij heeft Paulien vaak aan het eind van een opdracht een opmerking als "nou ja, op zich ging het best goed". Bijvoorbeeld in de doka, als blijkt dat er maar 500 euro is verdiend, zegt ze: "Ik vind het wel gaaf dat dit gelukt is." En volgens mij ook in het postkantoor als ze de touwtrekopdracht net hebben verloren, iets als: "We waren wel goed bezig, alleen het laatste stukje ging niet, maar verder was het goed."
Op zo'n moment is iedereen aan het denken, wat ging er fout, wie sat te saboteren, en zij doorbreekt dat door een positief punt te benadrukken. Zo pleit ze zichzelf een beetje vrij, mensen associeren Paulien bij die opdracht dan van de positieve opmerking en niet dat zij wel eens de mol zou kunnen zijn.
Jaaa!  ::ok::
Opvallend en leuk! Lekker positief! En droog.
Ook nog Carolien verdedigen na bios-opdracht, haha.
Als Paulien niet was gecorrigeerd was het er mooi zo bij gebleven.
En dan daarvóór de biechten horen over (bijvoorbeeld) afgeschoten worden tijdens een depressie  ;)

Iets om nog eens te gaan bekijken de komende dagen.. ;D
Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #781 Gepost op: 25-02-2013, 00:45:22 »
Deed ze ook, iig méér dan Kees en Carolien (100% foto's tegenover 80%woorden).
En meer kan je niet vragen, is haar vakgebied!

Nogmaals, 80% van de Zulu opdracht voltooid tegenover 100% Carolien en Kees.
Expres onduidelijke foto's maken zou er echt veel te dik bovenop liggen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #782 Gepost op: 25-02-2013, 01:13:54 »
Nou ja, had wel iets onduidelijker gekund. Oma met bijvoorbeeld alleen het kind, had hij wel kunnen verkopen aan Carolien, maar grote kans dat de anderen dat hadden gezien als 'juf'.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #783 Gepost op: 25-02-2013, 01:35:06 »
Expres onduidelijke foto's maken zou er echt veel te dik bovenop liggen.
Snap ik, maar als taalvirtuoos bijvoorbeeld maar 50% goed hebben , met Zarayda naast je (deed het ook prima), zou ook opvallen.
Lastige opdracht blijkt.
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #784 Gepost op: 25-02-2013, 04:08:11 »
"Ik zie helemaal niks" @ 24.09
"Ik zie het niet" @ 25.53

Verwijzing?
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #785 Gepost op: 25-02-2013, 14:25:53 »
Zit nog even naar de beelden van Kees in helikopter haalt geld op te kijken; was me tijdens de uitzending ook al opgevallen, maar voordat hij de envelop 'Carolien' pakt, zie je de envelop 'Paulien' in beeld. Zou een hint kunnen zijn dat hij die eigenlijk moest pakken.

Offline saroja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #786 Gepost op: 25-02-2013, 14:56:18 »
Nee het is Paulien wel hoor. Alle spellingsfoutletters vormen haar naam. Verder geeft ze aan dat taal "zeg maar haar ding is". Geen duidelijkere hint mogelijk.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #787 Gepost op: 25-02-2013, 15:11:14 »
Ik moest zo lachen om dit fragment van Paulien bij Paul de Leeuw. Wel al wat ouder (2009), maar haar interview met haar grote idool Meryll Streep was hilarisch. Vanaf ongeveer 10 minuten. Hier is ze ook wat beter te zien als ze echt zenuwachtig is  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YikqIDKt-eI

(sorry, wel Paulien topic, maar even geen WIDM)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #788 Gepost op: 25-02-2013, 15:48:16 »
Dat op de valreep binnenrennen van de verkeerde kerk in aflevering 1 vind ik ook nog steeds echt zo'n molmomentje.  :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #789 Gepost op: 25-02-2013, 15:56:48 »
Ik moest zo lachen om dit fragment van Paulien bij Paul de Leeuw. Wel al wat ouder (2009), maar haar interview met haar grote idool Meryll Streep was hilarisch. Vanaf ongeveer 10 minuten. Hier is ze ook wat beter te zien als ze echt zenuwachtig is  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=YikqIDKt-eI

(sorry, wel Paulien topic, maar even geen WIDM)
Haha jaaa!! Van de week gezien, heerlijk!
En dan de meest prangende vraag niet meer mogen stellen..
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #790 Gepost op: 25-02-2013, 15:59:23 »
Haha jaaa!! Van de week gezien, heerlijk!
En dan de meest prangende vraag niet meer mogen stellen..

 ::rofl:: die verbazing op haar gezicht!
Zij had wel wat medelijden met zichzelf, nou... ik ook met haar hihihi

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #791 Gepost op: 25-02-2013, 17:44:18 »
Àls Paulien toch de Mol blijkt te zijn, hoop ik dat in aflevering 10 dit wordt gezegd door haar:

"Ja, bij de Minedump opdracht in aflevering 2, heb ik het geld uit die enveloppen gehaald. Vervolgens ging ik het veld in en werd ik afgeschoten op mijn been, zodat niemand mij verdacht van het stelen van geld.

 :D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #792 Gepost op: 25-02-2013, 22:17:46 »
Àls Paulien toch de Mol blijkt te zijn, hoop ik dat in aflevering 10 dit wordt gezegd door haar:

"Ja, bij de Minedump opdracht in aflevering 2, heb ik het geld uit die enveloppen gehaald. Vervolgens ging ik het veld in en werd ik afgeschoten op mijn been, zodat niemand mij verdacht van het stelen van geld.

 :D
Dan voeg ik nog toe dat ze stil stond en zich bewust liet afschieten. Ik zie de beelden al voor me volgende week. Zoiets van haar been laten zien en schier maar jongens.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #793 Gepost op: 25-02-2013, 22:27:35 »
Dan voeg ik nog toe dat ze stil stond en zich bewust liet afschieten. Ik zie de beelden al voor me volgende week. Zoiets van haar been laten zien en schier maar jongens.

Het zal mij niets verbazen. Ze rende recht op ze af, maar had die paintball in haar knieholte. Dat is nog steeds iets wat ik niet begrijp (ik vlieg even naar het vragenvuur topic  ::rofl::)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #794 Gepost op: 26-02-2013, 09:42:27 »
Dit is al eerder aangehaald, weet wel niet meer waar:

Carolien zei dat ze een hartverlamming kreeg toen ze luisterde naar de mol bij de drive-in.
Echter, als dit Kees was zou ze toch niet zo hard schrikken, kan het niet zijn dat ze Paulien herkende?
klaar voor de strijd

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #795 Gepost op: 26-02-2013, 10:46:11 »
Dit is al eerder aangehaald, weet wel niet meer waar:

Carolien zei dat ze een hartverlamming kreeg toen ze luisterde naar de mol bij de drive-in.
Echter, als dit Kees was zou ze toch niet zo hard schrikken, kan het niet zijn dat ze Paulien herkende?

Herkennen qua stem lijkt me niet. Twijfel die toeslaat kan zeker, temeer daar deze zinnen:
1. Lastig te verstaan waren sws, laat staan in de chaos (en adrenaline..) van de opdracht.
2. De zinnen op zijn minst ambivalent zijn, en dus (zoals gebruikelijk) voor meerdere interpretaties vatbaar.

We hebben al vaker gezien dat Carolien daarvoor gevoelig lijkt. Ik denk dat ze daarom ook zei dat ze dat 'greintje achterdocht' geen kans gaf om zichzelf 'levend' te houden. Het had haar immers bij Tim mogelijk al bijna de kop gekost denk ik, en ik denk dat ze zichzelf dit ook realiseerde.

Voor wat betreft die hartverlamming kwam ze zelf met de verklaring dat het was door de vreemde ervaring de Mol te horen en zich tegelijkertijd te realiseren dat die zich daar bevond met haar, terwijl ze de auto's wegstuurden. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, dat werkt wel vervreemdend temeer daar je nooit 100% zeker kunt zijn dus dat wakkert achterdocht nog extra aan tijdens het uitvoeren van die opdracht. (Kees: Maar luistert er niemand naar die film dan? Hij lijkt zowaar teleurgesteld.  ::rofl:: )

Ik denk persoonlijk dat haar reactie door die mix van dingen prima te verklaren is.
Zeker niet door letterlijke herkenning (volgens mij niet mogelijk) maar wel de tijdelijke shock van realisatie van de situatie, onzekerheid/achterdocht en ambivalente Molsuitspraken die ze slechts deels opving.  :)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 10:49:54 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #796 Gepost op: 26-02-2013, 11:43:58 »
Dat juist Carolien zo graag de mol wou horen vond ik juist verdacht.
En dan de dingen die de mol zei,voor zich zelf houden,was gewoon tactiek,om het de overige kandidaten het niet makkelijk te maken.
Dat ze wel wat vertelde aan Zarayda en niet aan de andere 2 was ook wel slim.Ze bracht Zarayda in verwarring hiermee,over wie de mol is.
En mischien heeft ze wel veel dingen ingezet op paulien bij de test vanwege "ik kan nu zulu"
En daarom is Zarayda er nu uit.En Carolien de mol.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #797 Gepost op: 26-02-2013, 11:54:56 »
Dat juist Carolien zo graag de mol wou horen vond ik juist verdacht.
Waarom dan?
Citaat
En dan de dingen die de mol zei,voor zich zelf houden,was gewoon tactiek,om het de overige kandidaten het niet makkelijk te maken.
Maar iedereen had toch de keuze ernaar te luisteren ja dan te nee?
Dat Kees verklaart dat 'ie stom is om dat te denken, sja.. Dat vind ík dan weer een typisch mols iets.  ::rofl:: Ik denk namelijk dat als hij kandidaat was geweest en hij Carolien niet had vertrouwd, hij dat zéker nooit gedaan had. Maar dat terzijde.  ;D
Citaat
Dat ze wel wat vertelde aan Zarayda en niet aan de andere 2 was ook wel slim.Ze bracht Zarayda in verwarring hiermee,over wie de mol is.
Het probleem daarmee is duidelijk lijkt me.
Zarayda en Carolien hebben nooit wat gedeeld tot dusverre. Dat blijkt uit beeldmateriaal maar ook uit wat Zarayda zegt. Dus als Carolien op haar af zou stappen zou haar dat sws achterdochtig maken. Als Carolien de mol is wist ze dat Zarayda (voor zover we weten en gezien haar teksten en gedrag) eerder op Paulien zat dan op haar. Dus waarom zou ze in godensnaam mogelijk verdenking zaaien bij Zarayda dat het misschien níet Paulien is door op haar af te stappen...??

Ik schat Carolien qua sneakiness en intelligentie hoger in eerlijk gezegd.  ;)
Ik denk dat ze op  Zarayda is afgestapt, zeker dat Paulien het niet was maar niet zeker in hoeverre Zarayda op één van hen zou stemmen... Ze heeft het zaadje van wantrouwen geplant zowel naar haar als naar Paulien. Als ze voor Paulien ging, prima, dan ligt Zarayda eruit... Als ze voor Carolien ging, ook prima, Zarayda eveneens exit. Zolang ze maar niet richting Kees dacht. Dat is denk ik de reden waarom ze op Zarayda afgestapt is alsmede wellicht een laatste 'check' (vanwege het greintje achterdocht  ::tandpastasmiley:: )

Citaat
En mischien heeft ze wel veel dingen ingezet op paulien bij de test vanwege "ik kan nu zulu"
En daarom is Zarayda er nu uit.En Carolien de mol.

In dit stadium ga je er niet meer uit vanwege één vraag verkeerd of iets dergelijks.
Alleen vol inzetten op je verdachte is nog een optie tenzij de ander nog helemaal verkeerd zit.
Dit is echter zeer onwaarschijnlijk in het algemeen want komt zelden voor in de finale.
En als dat het geval was geweest was o.a. Tania er (een paar afl eerder) niet uitgevlogen, stemmend op Daniël en Carolien..  ;)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 12:00:04 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #798 Gepost op: 26-02-2013, 11:58:22 »
ik denk juist dat Carolien,Paulien verdacht wou maken bij Zarayda,daar komt het op neer.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #799 Gepost op: 26-02-2013, 12:01:49 »
ik denk juist dat Carolien,Paulien verdacht wou maken bij Zarayda,daar komt het op neer.

Carolien wilde ofwel Paulien ofwel zichzelf verdacht maken.
Dat het achterdocht zou wekken dat ze op Zarayda af zou stappen omdat ze nooit iets gedeeld hebben moge duidelijk zijn.

Als Mol zou het een erg domme zet zijn omdat ze op die manier zomaar riskeerde dat Zarayda op haar zou stemmen in plaats van Paulien - wat schiet ze daarmee op?  ::)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 12:04:51 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)