Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346698 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #840 Gepost op: 27-02-2013, 18:24:04 »
De vraag is niet aan mij, maar toch even.
In mijn familie/kennissenkring eens rondgevraagd. Dit zijn allemaal gewone kijkers, geen forabezoekers, geen hintzoekers.  Degenen die op Kees zitten denken dit echt al vanaf het begin (zonder hints dus), degenen die op Paulien zitten meer in de loop van de serie.(Na afvallen Tim en Tania). Daarmee zou je toch denken dat Kees op de e.o.a. manier toch verdacht in beeld komt, misschien niet heel opvallend, maar subtiel door bepaalde manier van doen, biechten, etc. Kan ook best zijn dat hij gewoon wat onbetrouwbaar overkomt bij veel mensen. Dat is voor veel mensen al genoeg. En voor anderen juist reden om te denken : dat kan dus nooit de mol zijn.

Het valt mij wel op dat de verdenkingen bij deze alleen-maar-tv-kijkers aardig overeenkomt met wat we overal gezien hebben (off. site, facebook etc.). Kees dus meteen bij de hoofdverdachten, direkt achter Tim. Dan ga je je toch afvragen...hij komt "mols" over op de e.o.a. manier?

Ik heb het idee dat Kees al vanaf het begin zoveel wordt verdacht omdat mensen graag willen dat hij de mol is. In de montage wordt hij naar mijn idee helemaal niet verdacht gemaakt. Je zou het misschien wel denken, maar ik zou graag een paar voorbeelden zien waarin Kees dan echt verdacht wordt gemaakt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #841 Gepost op: 27-02-2013, 18:25:34 »
en ik zou graag zien dat je dat even in het Kees topic verder gaat bespreken / nalezen ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline SimonMussche

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #842 Gepost op: 27-02-2013, 18:28:43 »
Ik zal hem in het spoilertopic zetten.
Voor zover er al een figuur uit te halen is, herken ik er geen Paulien in, wel een ander.

Welke persoon zie jij er in dan? :P Een waar dient dat spoilertopic precies voor als ik vragen mag.

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #843 Gepost op: 27-02-2013, 18:29:37 »

De verdenkingen van Paulien op een rijtje

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #844 Gepost op: 27-02-2013, 18:29:46 »
en ik zou graag zien dat je dat even in het Kees topic verder gaat bespreken / nalezen ;)
oeps, ik had niet meer door dat dit het Paulien topic was ::schaam:: Alle topics lijken zo langzamerhand meer op een algemene discussie over wie de mol is dan over het originele onderwerp :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #845 Gepost op: 27-02-2013, 18:31:23 »
oeps, ik had niet meer door dat dit het Paulien topic was ::schaam:: Alle topics lijken zo langzamerhand meer op een algemene discussie over wie de mol is dan over het originele onderwerp :P
hier en daar wel ja. Dus als je even mee werkt :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #846 Gepost op: 27-02-2013, 18:50:35 »
Welke persoon zie jij er in dan? :P Een waar dient dat spoilertopic precies voor als ik vragen mag.

Nou.... ik dacht Carolien (of zelfs tante Sidonia) erin te herkennen, maar nu ik hem wat groter op mijn laptop heb, lijkt het kapsel toch meer op dat van Paulien.

Maar zoals ik in het spoilertopic ook al beschreef; ik kan mij niet voorstellen dat er iemand tussen die pijpen past. Vind het nogal een aparte verschijning (meestal zag ik spoken, maar ik ben blij dat ik nu niet de eerste of enige ben die het ziet ::rofl::)

Niet iedereen wil geconfronteerd worden met bepaalde dingen die de mol mogelijk direct kunnen aanwijzen. Dat kun je dan in het spoilertopic kwijt. Ik hoop dat ik het zo juist omschreven heb  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #847 Gepost op: 27-02-2013, 22:32:42 »
Of omdat Kees nooit in de Kleine Komedie heeft gestaan?
The British are not impressed.

Offline Queenchaos

  • Winnaar WIDM pool 2014
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #848 Gepost op: 27-02-2013, 23:52:12 »

De verdenkingen van Paulien op een rijtje

Mss heb ik zoals altijd te snel gelezen en weer overhoofd gezien maar in ineens zie  me oog dat Paulien een vraag beantwoorde met de tijdschrift/boek die de mol lees nrc next is , en ik zat net op de site wie iss de mol te kijen en stond dit.. hint ??/

Paulien schrijft een wekelijkse taalcolumn voor NRC Next, een maandelijkse dialoog voor Jan Magazine, en incidenteel voor andere bladen en kranten, zoals NRC Handelsblad.

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #849 Gepost op: 28-02-2013, 11:23:06 »
Ik zit al vanaf aflevering 1 veilig in mijn Kees-tunneltje, maar heb altijd de deur naar de Paulien-tunnel op een kiertje gehouden.
Ik vind de vele spelfouten niet een hint naar Paulien, zeker omdat Kees bij die opdracht met woordjes zegt dat taal niet zijn ding is.
Maar omdat ik Paulien echt een geweldig leuk mens vind ben ik haar boeken aan het lezen. Inmiddels ben ik bezig met het tweede boek "En dan nog iets"
Er is hier al meerdere keren melding gemaakt van 'topografisch gehandicapt', maar er staat nog meer in: Paulien heeft het in het boek uitgebreid over 'jottum' en 'grutjes' en laten dat nou net woorden zijn die zij inde taalopdracht moest roepen.
Ook heeft ze het over papiermacheeën (schrijf je dat zo?) en wat zou zij graag voor opdracht willen gaan doen?
Hierdoor ga ik toch weer een beetje twijfelen. Mogelijk is het al ergens gemeld,  heb alle pagina's doorgebladerd en niets gevonden of er over heen gekeken.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #850 Gepost op: 28-02-2013, 11:51:13 »
Inmiddels ben ik bezig met het tweede boek "En dan nog iets"
Er is hier al meerdere keren melding gemaakt van 'topografisch gehandicapt', maar er staat nog meer in: Paulien heeft het in het boek uitgebreid over 'jottum' en 'grutjes' en laten dat nou net woorden zijn die zij inde taalopdracht moest roepen.

Ik vind het leuk dat je dit noemt. Je bedoelt bij de opdracht met de touwbrug waar ze overheen moesten lopen toch? Zo lijkt het erop dat Paulien betrokken is geweest bij de verzameljng woorden samenstellen die gekozen konden worden. Behalve als er andere woorden zijn die heel duidelijk verwijzen naar andere kandidaten.
Dat dan weer wel

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #851 Gepost op: 28-02-2013, 12:50:56 »
Paulien heeft het in het boek uitgebreid over 'jottum' en 'grutjes' en laten dat nou net woorden zijn die zij inde taalopdracht moest roepen.

Jottem en grutjes zijn ergens vermeld, maar vraag me niet waar ;)
Omnia vincit amor

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #852 Gepost op: 28-02-2013, 14:46:53 »
Jottem en grutjes zijn ergens vermeld, maar vraag me niet waar ;)


Tijdens de opdracht dat ze woorden moesten roepen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #853 Gepost op: 28-02-2013, 19:37:01 »
Tijdens de opdracht dat ze woorden moesten roepen.

Nee, ik bedoel hier in het forum... ;)



*Nog 1 uur... Veel plezier allen!*
Omnia vincit amor

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #854 Gepost op: 28-02-2013, 20:14:26 »
Ik zit al vanaf aflevering 1 veilig in mijn Kees-tunneltje, maar heb altijd de deur naar de Paulien-tunnel op een kiertje gehouden.
Ik vind de vele spelfouten niet een hint naar Paulien, zeker omdat Kees bij die opdracht met woordjes zegt dat taal niet zijn ding is.
Maar omdat ik Paulien echt een geweldig leuk mens vind ben ik haar boeken aan het lezen. Inmiddels ben ik bezig met het tweede boek "En dan nog iets"
Er is hier al meerdere keren melding gemaakt van 'topografisch gehandicapt', maar er staat nog meer in: Paulien heeft het in het boek uitgebreid over 'jottum' en 'grutjes' en laten dat nou net woorden zijn die zij inde taalopdracht moest roepen.
Ook heeft ze het over papiermacheeën (schrijf je dat zo?) en wat zou zij graag voor opdracht willen gaan doen?
Hierdoor ga ik toch weer een beetje twijfelen. Mogelijk is het al ergens gemeld,  heb alle pagina's doorgebladerd en niets gevonden of er over heen gekeken.
Ik vind dit een hele goede hint naar Paulien. Woorden die bij de kabelbrug werden gebruikt en eeen opmerking in het busje.
Goed dat je die boeken hebt helezen.

Offline Molquest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #855 Gepost op: 28-02-2013, 22:47:38 »
Arggg nu weten we nog niets. Kees werd erg verdacht gemaakt deze keer, dus ik blijf maar blind in de Paulientunnel. Ik zie wel een aantal aanwijzingen. Zij was degene die voorstelde om avondkleding te kopen: voorkennis? Bovendien vind ik het dagboek deze week erg Pauliens. In de bieb zocht ze de goedkoopste boeken uit. En de tekeningen in haar molboekje zaten in de test. En ze zei dat de kampvuuropdracht een spel in het spel was. Dit zijn zomaar wat aanwijzingen, heelmtunnelig want voor Kees is ook veel te zeggen.  :o

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #856 Gepost op: 28-02-2013, 22:54:03 »
Arggg nu weten we nog niets. Kees werd erg verdacht gemaakt deze keer, dus ik blijf maar blind in de Paulientunnel. Ik zie wel een aantal aanwijzingen. Zij was degene die voorstelde om avondkleding te kopen: voorkennis? Bovendien vind ik het dagboek deze week erg Pauliens. In de bieb zocht ze de goedkoopste boeken uit. En de tekeningen in haar molboekje zaten in de test. En ze zei dat de kampvuuropdracht een spel in het spel was. Dit zijn zomaar wat aanwijzingen, heelmtunnelig want voor Kees is ook veel te zeggen.  :o

Helemaal mee eens. Vooral die tekeningen in het molboek vielen me op. Ook omdat ze het er aan het einde van de bieb (buiten) over had tegen Carolien "mijn tekeningen zijn het belangrijkst" of iets in die richting.
De hints die in het topic aflevering 9 naar Kees wijzen, zijn overigens ook niet misselijk, waardoor ik het gevoel heb zijn tunnel ingezogen te worden. Maar ik blijf stug trouw aan Paulien. En Kees vind ik ook helemaal geweldig. Werd vanaf aflevering 1 continue tussen deze twee mensen heen en weer geslingerd hahaha. Ik ben wat keren overgelopen van de ene naar de andere tunnel  ::rofl::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #857 Gepost op: 28-02-2013, 23:35:47 »
Alvast gefeliciteerd met de pot, voordat ik het volgende week in de euforie dat ik het mijn gehele Paulien-verdenkende omgeving in ga wrijven vergeet.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #858 Gepost op: 28-02-2013, 23:37:07 »
Voor de mensen die Paulien verdenken: kijk in afvallerstheorie: ik heb daar iets gepost dat tot nu toe klopt
klaar voor de strijd

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #859 Gepost op: 28-02-2013, 23:38:07 »
Alvast gefeliciteerd met de pot, voordat ik het volgende week in de euforie dat ik het mijn gehele Paulien-verdenkende omgeving in ga wrijven vergeet.

Follow the money...  ;)