Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346706 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #860 Gepost op: 28-02-2013, 23:39:37 »
Ze heeft gewonnen, dat voelt ze vast in haar ...

 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #861 Gepost op: 1-03-2013, 00:41:24 »
Prima voor alle hints richting Kees, ik ben ervan overtuigd, na de aflevering terug gekeken te hebben dat Paulien de mol MOET zijn:

In de trein zie je een man in een boekje lezen (alle foto's doe ik even in een spoiler, omdat het er veel zijn):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Opgevallen dat dit een zwart molboekje is?

Vervolgens laten ze een pagina zien uit het boekje, waarin je de naam Pauline ziet, maar ook het antwoord op vraag 20: Paulien. Stemt de mol op zichzelf?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De man slaat een bladzijde om en je ziet een bericht aan Joep. Niet echt goed te lezen, maar de mol gunt Joep een plaats in de finale. Heeft Paulien niet gezegd dat Joep de enige was die haar begreep?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Paulien was er op gebrand haar molboekje snel terug te vinden. Aan Carolien gaf ze aan dat haar tekeningen belangrijk voor haar waren. Ja ja... Let eens op de kleur van dit boekje?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vervolgens vind Carolien, bij getal 7, waar ze moet zoeken naar het molboekje van Kees. Die vind ze dan ook vrij rap. Niet een zwart boekje, maar zwart met rood. Lijkt absoluut niet op het molboekje wat de man in de trein vasthoudt....
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Volgende week blijkt Kees de verliezer te zijn  :P

Edit: schreef ik echt verliezer???  ???  ::rofl:: Ik bedoelde dus NIET de mol whahaha
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 01:53:48 door Zwanee »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #862 Gepost op: 1-03-2013, 00:54:20 »
Daarnaast; wat ik in het topic van aflevering 9 ook al schreef. Toen Kees bij die enveloppen stond en als antwoord kreeg "1500 euro, de helft is waar", antwoordde hij iets als "op de berg", omdat de pijl die richting op wees en hij dacht dat ze de vliegrichting wilde weten. Zoiets. Op de berg was toen echter al de envelop van Paulien in beeld te zien.

Het gaat niet om die euro's. Het gaat om de naam! Hij koos de verkeerde envelop, namelijk die van Carolien.....

Lien is waar, Caro is fout.

Nou Loebas, het offensief naar de Kees tunnel is van start  ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #863 Gepost op: 1-03-2013, 00:57:12 »
Maar als dat Paulien's molboekje is, waarom schrijft ze dan haar eigen naam fout, en zet ze er letterlijk in "vraag 20: Paulien"? Het zal toch echt het molboekje van iemand anders zijn geweest.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #864 Gepost op: 1-03-2013, 01:09:06 »
En wat mij ook al dwars zat: waarom was iedereen fanatiek aan het zoeken en stond Paulien zo geďnteresseerd naar het brood te kijken?
Hierom:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mooie plek om een koker in weg te werken, toch?  ;D

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #865 Gepost op: 1-03-2013, 01:13:43 »
Maar als dat Paulien's molboekje is, waarom schrijft ze dan haar eigen naam fout, en zet ze er letterlijk in "vraag 20: Paulien"? Het zal toch echt het molboekje van iemand anders zijn geweest.

Van wie dan?
En weten wij de officiële schrijfwijze van haar naam?
Mijn man heet officieel Johan, maar wij noemen hem allemaal John (don't ask me why).

In het bericht aan Joep staat "we hebben ? mooie 2 dagen meegemaakt, maar ik gun jou die plek in de finale. Je bent een enthousiaste, fanatieke ??? ??? aardige speler! Succes,"

Lijkt mij toch wel een bericht van de mol aan Joep, in het boekje van de mol. Die zwart is. (het boekje dus).

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #866 Gepost op: 1-03-2013, 01:15:57 »
Van wie dan?
En weten wij de officiële schrijfwijze van haar naam?
Mijn man heet officieel Johan, maar wij noemen hem allemaal John (don't ask me why).

In het bericht aan Joep staat "we hebben ? mooie 2 dagen meegemaakt, maar ik gun jou die plek in de finale. Je bent een enthousiaste, fanatieke ??? ??? aardige speler! Succes,"

Lijkt mij toch wel een bericht van de mol aan Joep, in het boekje van de mol. Die zwart is. (het boekje dus).
Zwanee, als schot voor de boeg en na het zien van afl 1 (zonder die bepaalde hint) verdenk ik steevast Kees, maar nu krijg je het toch voor elkaar me 1 week voor het einde te laten wankelen met deze screenshots  ::rofl:: (en toch blijf ik eigenwijs in de Kees tunnel :P) Maar absoluut goed gezien/gevonden  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 01:19:59 door mollenvanger22 »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #867 Gepost op: 1-03-2013, 01:19:52 »
Zwanee;  ::ok::   :D

Het boekje was me ook al opgevallen, ziet er duidelijk uit als die van Paulien. Zal straks ff de bieb scenes terugkijken, er waren mogelijk meer kandidaten met een zelfde kleur/vorm boekje, maar het is zékers niet het boekje van Cees.
Was even van slag door de hausse aan Cees hints/verklaringen op de fora, maar blijf heilig in de Paulien tunnel, thnx!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #868 Gepost op: 1-03-2013, 01:21:28 »
::ohno:: Ik vind het mooi gevonden, maar ik geloof hier pas in als Paulien inderdaad toch de mol blijkt te zijn. Tot die tijd ga ik er vanuit dat de mol misschien 2 molboekjes had. Verklaart meteen waarom Kees zo druk aan het schrijven was en waarom hij rustig anderen in z'n boekje liet lezen ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #869 Gepost op: 1-03-2013, 01:24:00 »
Zwanee;  ::ok::   :D

Het boekje was me ook al opgevallen, ziet er duidelijk uit als die van Paulien. Zal straks ff de bieb scenes terugkijken, er waren mogelijk meer kandidaten met een zelfde kleur/vorm boekje, maar het is zékers niet het boekje van Cees.
Was even van slag door de hausse aan Cees hints/verklaringen op de fora, maar blijf heilig in de Paulien tunnel, thnx!

Ik was er ook door van slag, daarom beet ik me zo vast in de beelden van Paulien. Er waren wat fragmenten die ik niet kon plaatsen. Doordat iemand anders al riep "trust nobody" kreeg ik, mede door een andere forummer, het idee dat dit weleens aan de kijker gericht kon zijn. Ik heb mezelf vastgeketend in deze tunnel en kom er pas na volgende week weer uit. Misschien blijf ik ook dan wel zitten, vind het veel te gezellig  ::rofl::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #870 Gepost op: 1-03-2013, 01:26:58 »
Maar is het aanneembaar dat deze man wel 'een' boekje van de mol vasthoudt? Welke kandidaat schrijft zo'n afscheidsbriefje aan Joep anders? Er moet een mogelijkheid zijn om in eerdere afleveringen te zien hoe Kees' handschrift eruit ziet en hoe dat van Paulien..  Ik ga morgen zoeken.  ::jaja::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #871 Gepost op: 1-03-2013, 01:31:08 »
Ik was er ook door van slag, daarom beet ik me zo vast in de beelden van Paulien. Er waren wat fragmenten die ik niet kon plaatsen. Doordat iemand anders al riep "trust nobody" kreeg ik, mede door een andere forummer, het idee dat dit weleens aan de kijker gericht kon zijn. Ik heb mezelf vastgeketend in deze tunnel en kom er pas na volgende week weer uit. Misschien blijf ik ook dan wel zitten, vind het veel te gezellig  ::rofl::

Jaa!! Geen lol aan om me nu al bij Kees neer te leggen en nog een week te moeten wachten,liever nog 7 dagen puzzelen op Paulien en dan de gróte verrassing volgende week; het is TOCH paulien. Inderdaad, niets is wat het lijkt.. En wat mij tijdens het kijken geruststelde was haar opmerking over het perfect gedicht door de mol; en haar antwoord aan de barman dat zijzelf het juiste gedicht heeft geschreven. Lekker nog even doorpuzzelen dus.  ::zwaai::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #872 Gepost op: 1-03-2013, 01:37:05 »
En wat mij ook al dwars zat: waarom was iedereen fanatiek aan het zoeken en stond Paulien zo geďnteresseerd naar het brood te kijken?
Hierom:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mooie plek om een koker in weg te werken, toch?  ;D
;D ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #873 Gepost op: 1-03-2013, 01:37:58 »
Maar is het aanneembaar dat deze man wel 'een' boekje van de mol vasthoudt? Welke kandidaat schrijft zo'n afscheidsbriefje aan Joep anders? Er moet een mogelijkheid zijn om in eerdere afleveringen te zien hoe Kees' handschrift eruit ziet en hoe dat van Paulien..  Ik ga morgen zoeken.  ::jaja::

Even zonder spoiler dan: (edit, toch maar wel met spoiler, beetje groot)
Molboekje Kees
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Molboekje Paulien
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daarnaast inderdaad dat gedicht en dat zij zichzelf noemde.
Zij was, met haar kennis van Ingrid Jonker en als taaldeskundige, op de hoogte van EK = Ik. (onderschat Paulien niet, ze schijnt ook het Japans te beheersen, dit weet ik echter niet zeker).

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #874 Gepost op: 1-03-2013, 01:43:49 »
ze schijnt ook het Japans te beheersen, dit weet ik echter niet zeker).
Geloof ik zeker wel, zij studeerde daar,....

*モルは誰ですか*

 ;)
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #875 Gepost op: 1-03-2013, 01:48:07 »
Geloof ik zeker wel, zij studeerde daar,....

*モルは誰ですか*

 ;)

Ja dat kan ik ook モルは、次のとおりです。Paulien!  ::rofl::

Volgens mij is het tijd om naar bed te gaan (dat wilde ik twee uur geleden al  ::schaam:: )

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #876 Gepost op: 1-03-2013, 01:53:03 »
Ja dat kan ik ook モルは、次のとおりです。Paulien!  ::rofl::

Volgens mij is het tijd om naar bed te gaan (dat wilde ik twee uur geleden al  ::schaam:: )
Truste! Morgen verder..;)
Ga 'k nog even kijken naar het molboekje van Paulien (o.a. met een getekende Kiwi)....
Kan ik ook haar handschrift vergelijken met jouw vinding Zwanee!  ::ok::

Zo teleurgesteld als ik was na 2 minuten op dit forum na de uitzending, zo gemotiveerd ben ik nu dankzij jullie, haha, geweldig!

Kees is een heerlijke Tol, maar we zoeken de Mol.
 ::bravo::

Omnia vincit amor

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #877 Gepost op: 1-03-2013, 01:53:17 »
Interessant: het handschrift in het "molboekje" dat de man vasthoudt is noch van Paulien noch van Kees.

Hierboven uit het screenshot van Zwanee blijkt duidelijk van een schrijvende Kees is het verschil duidelijk te merken (andere b's als meest opvallende verschil), maar ook Paulien heeft blijkbaar een totaal ander handschrift, zoals blijkt uit de zelfgemaakte cartoons uit haar taalboeken...


Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #878 Gepost op: 1-03-2013, 02:02:20 »
Interessant: het handschrift in het "molboekje" dat de man vasthoudt is noch van Paulien noch van Kees.

Hierboven uit het screenshot van Zwanee blijkt duidelijk van een schrijvende Kees is het verschil duidelijk te merken (andere b's als meest opvallende verschil), maar ook Paulien heeft blijkbaar een totaal ander handschrift, zoals blijkt uit de zelfgemaakte cartoons uit haar taalboeken...


Ik heb ook verschillende handschriften: als ik snel moet schrijven is het onleesbaar, als ik iets voor een ander moet schrijven, is het netjes en in blokletters.

Al bekend trouwens dat Paulien in 2010 de Tollensprijs heeft gewonnen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Tollensprijs. Deze Cornelis(se) heeft dus ook iets met Tol(lens)  :P

(lens)..... ze hield tijdens een test toch een lens voor haar oog? Dat was met die jokers en dat rode draadje in spiegelbeeld.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #879 Gepost op: 1-03-2013, 02:09:34 »
Ik heb ook verschillende handschriften: als ik snel moet schrijven is het onleesbaar, als ik iets voor een ander moet schrijven, is het netjes en in blokletters.

Al bekend trouwens dat Paulien in 2010 de Tollensprijs heeft gewonnen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Tollensprijs. Deze Cornelis(se) heeft dus ook iets met Tol(lens)  :P

(lens)..... ze hield tijdens een test toch een lens voor haar oog? Dat was met die jokers en dat rode draadje in spiegelbeeld.
Yep, handschriften kunnen 1 mens in meerdere vormen ondersteunen.
*Die lens....ik vrees toch dat dat een lichtbundeltje was.*
Maar die Tol-lens prijs Zwanee:  ::bravo::
Hahaha, wat zalig!
Ik kom niet toe aan een herhaling zo met al die goede posts!
*in meerdere topics*



« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 02:34:07 door Loebas »
Omnia vincit amor