Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346785 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #980 Gepost op: 2-03-2013, 13:40:22 »
Oh je bedoelde hem wel naar Paulien? Ik snapte er al geen houtje meer van  ::rofl::
Jaaaaaa, natuurlijk!:)

Het idee is dat de 4 woorden in verhouding staan tot elkaar, nagenoeg elkaars gelijke zijn.
Dus zou je het ene woord kunnen inwisselen voor het andere.

Maar niet uit te leggen vrees ik, dus ook niet in afl. 10... ::schaam::






Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #981 Gepost op: 2-03-2013, 13:44:13 »
Om toch ook maar te proberen om Paulien meer in het zadel te helpen als Mol:

1: In de bibliotheek heeft ze het over Evil Kees = EK.

::ok::
Omnia vincit amor

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #982 Gepost op: 2-03-2013, 13:52:40 »
Ik probeer ook nog te begrijpen waarom ze zo gestresst deed toen Carolien het molboekje van Kees had gevonden. Ze zegt ook zoiets van misschien kunnen we beter het bijbehorende boek zoeken en kijkt vluchtig in de kast, maar geeft dan al snel op. Bang dat in Kees' boekje allerlei verdenkingen richting Paulien staan?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #983 Gepost op: 2-03-2013, 13:55:02 »
Bang dat in Kees' boekje allerlei verdenkingen richting Paulien staan?

Nee, eerder bang dat dit Carolien een bepaald voordeel op zou kunnen leveren.
Hoewel de Mol waarschijnlijk onzin kladdert in zijn boekje zou er ook zomaar eens waardevolle informatie in kunnen staan..
Daarnaast beviel haar de hele manier van spelen sws al niet, dat maakte ze vanaf het begin al duidelijk.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #984 Gepost op: 2-03-2013, 14:11:35 »
Nee, eerder bang dat dit Carolien een bepaald voordeel op zou kunnen leveren.
Hoewel de Mol waarschijnlijk onzin kladdert in zijn boekje zou er ook zomaar eens waardevolle informatie in kunnen staan..

Ik vatte het "stressmoment" als volgt op: dat ze ineens een gekke gedachte kreeg dat Carolien misschien de Mol was. (Omdat Carolien zomaar uit het niets het boekje van Kees vond.)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #985 Gepost op: 2-03-2013, 14:15:27 »
Nee, eerder bang dat dit Carolien een bepaald voordeel op zou kunnen leveren.
Hoewel de Mol waarschijnlijk onzin kladdert in zijn boekje zou er ook zomaar eens waardevolle informatie in kunnen staan..
Daarnaast beviel haar de hele manier van spelen sws al niet, dat maakte ze vanaf het begin al duidelijk.  ;)

Als het Carolien een bepaald voordeel in haar verdenking naar Kees had kunnen opleveren, dan zou Paulien toch juist ook willen weten wat erin had gestaan?

Laat ik het omdraaien: jij speelt de rol van Carolien, ik die van Paulien. Als jij het molboekje van Loebas gevonden zou hebben, terwijl ik bij jou sta en wij allebei Loebas verdenken als mol zijnde. Dan ga ik echt niet op zoek naar een leesboek voor het geld. Ik zou je nog net niet bespringen om maar in het molboekje van Loebas te kunnen kijken. Ik zou heel ver (niet te ver) gaan om maar informatie los te kunnen peuteren over wat er in dat boekje zou staan, al moet ik hem 's nachts uit je onderbroek zien te peuteren (om maar even een voorbeeld te nemen aan de plek waar Arjan zijn molboekje bewaarde  ;D).

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #986 Gepost op: 2-03-2013, 14:24:38 »

Laat ik het omdraaien: jij speelt de rol van Carolien, ik die van Paulien. Als jij het molboekje van Loebas gevonden zou hebben, terwijl ik bij jou sta en wij allebei Loebas verdenken als mol zijnde. Dan ga ik echt niet op zoek naar een leesboek voor het geld. Ik zou je nog net niet bespringen om maar in het molboekje van Loebas te kunnen kijken. Ik zou heel ver (niet te ver) gaan om maar informatie los te kunnen peuteren over wat er in dat boekje zou staan, al moet ik hem 's nachts uit je onderbroek zien te peuteren (om maar even een voorbeeld te nemen aan de plek waar Arjan zijn molboekje bewaarde  ;D).
::rofl::

*Loebas zou zijn boekje nóóit laten vinden... ;)*
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #987 Gepost op: 2-03-2013, 14:36:20 »
Ja vlak voor de finale je molboekje niet terug hoeven hebben is veel logischer.  ::pinokkio::  ::ok::

Maar zie het zoals je wilt..  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #988 Gepost op: 2-03-2013, 14:43:36 »
Ja vlak voor de finale je molboekje niet terug hoeven hebben is veel logischer.  ::pinokkio::  ::ok::

Maar zie het zoals je wilt..  :D

Stel nu dat Kees kandidaat is, kan dit ook logisch zijn.
Hij weet dat Carolien en Paulien een verbond hebben, en dat zij dus volop op hem zitten en dus fout zitten.
Hij verdenkt Paulien, dan heeft hij 1 kans op 2 en Carolien en Paulien zullen wel veel overeenkomsten hebben.
Dat lijkt dan kat in een bakkie dat hij de pot wint.

Waarom zou hij dan de pot afgeven aan een persoon waarvan hij denkt dat die de mol is?
Hij kon het ook aan Carolien geven, maar dat is gemakkelijker voor Paulien om aan de pot te kunnen en te doen verdwijnen.
Dan is het in zijn geval die actie nog te begrijpen, aangezien hij ook al lang op Paulien zit en zo wel wat antwoorden nog zal weten.

Stel dat Kees de mol is, hoeft deze actie geen uitleg. Dan is het gewoon een bekentenis als mol.
Dat zal Carolien wel gedacht hebben: anders geef je dat boekje toch niet terug.


klaar voor de strijd

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #989 Gepost op: 2-03-2013, 14:54:04 »
Ja vlak voor de finale je molboekje niet terug hoeven hebben is veel logischer.  ::pinokkio::  ::ok::

Maar zie het zoals je wilt..  :D

Ik bedoelde het uit het oogpunt van Paulien  ::rofl::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #990 Gepost op: 2-03-2013, 14:58:36 »
En dan ook nog wat Paulien zegt in afl 9 (na 49:40):

"Als ik win, zou dat heel leuk zijn. En ongelooflijk...."

Ongelooflijk inderdaad, want indien mol: dan kan ze ook niet winnen.... :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #991 Gepost op: 2-03-2013, 15:02:41 »
Evil Kees = EK.
Zegt ze vaker iets wat op ek uitkomt? Ik heb geregeld gelezen dat ze vaak "Mee eens, Kees?" zei, daar zit ek in.

En op haar dictee schreef ze bovenaan "ik = ek".
The British are not impressed.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #992 Gepost op: 2-03-2013, 15:05:15 »
Ja vlak voor de finale je molboekje niet terug hoeven hebben is veel logischer.  ::pinokkio::  ::ok::

Maar zie het zoals je wilt..  :D
maar zou je dan wel je verdenkingen naar Kees in het juiste topic willen plaatsen en niet hier  ::ok::
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #993 Gepost op: 2-03-2013, 15:16:05 »
Theoreticus herinnert ons in afl 9 topic aan wat art zegt voor het trein spel, nl.
"Nu zijn ze nog met z'n drieën. Twee vriendinnen in het spel Paulien en Carolien en the last man standing, Kees. Eèn Mol, 2 kandidaten."
Dit zou ook heel simpel op het rijtje af kunnen zijn 1 mol: paulien en 2 kandidaten: caro en kees
Dat dan weer wel

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #994 Gepost op: 2-03-2013, 15:21:39 »
Zegt ze vaker iets wat op ek uitkomt? Ik heb geregeld gelezen dat ze vaak "Mee eens, Kees?" zei, daar zit ek in.

En op haar dictee schreef ze bovenaan "ik = ek".
Afl 1, op 29:00 "Ik heb niet het gevoel dat er echt klootzakken tussen zitten." -> ek.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #995 Gepost op: 2-03-2013, 15:30:37 »
Zegt ze vaker iets wat op ek uitkomt? Ik heb geregeld gelezen dat ze vaak "Mee eens, Kees?" zei, daar zit ek in.

He wat goed gevonden allemaal  :D
Ze zegt dan met eerste letters dus : MEK, oftewel M(OL) EK  ::vergroot::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #996 Gepost op: 2-03-2013, 17:19:09 »
Ik denk dat Paulien wint, want..

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #997 Gepost op: 2-03-2013, 17:28:50 »
Ik denk dat Paulien wint, want..

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 :)

 ::rofl:: hahahaha die is leuk!  ::bravo::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #998 Gepost op: 2-03-2013, 17:35:44 »
 ::rofl::
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #999 Gepost op: 2-03-2013, 18:03:33 »
Hadden we deze al?
Initialen ateur P.C. bij dit boek?

*Bron;reactie op avro site bij dagboek mol*

Edit; foto plaatsen Loebke!
Omnia vincit amor