Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346937 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #160 Gepost op: 11-01-2013, 22:23:27 »
Ik geef al herhaaldelijk aan dat het flauw en niet sterk is. Ik vind het gewoon leuk om op te letten, maar zal het in het vervolg voor mezelf houden.

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #161 Gepost op: 11-01-2013, 22:32:15 »
Dat hoeft helemaal niet hoor, ik vind het leuk gevonden. Blijkbaar heb je mijn bericht anders geïnterpreteerd dan ik me voorstelde. Uit Pauliens boeken blijkt al dat ze ontzettend van de beeldspraak en woordgrapjes is, dus het is niet heel vreemd dat ze dit soort uitspraken doet. Maar aan de andere kant, juist omdat het niet opvallend is, is het -ach, laat ook maar.  ::)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #162 Gepost op: 11-01-2013, 22:40:56 »
Ik verwacht ook dat de mol geen luikjes opent.

Maar dat tijdrekken en prutsen is inderdaad ook een mogelijk om te mollen,
maar dit is te opvallend. (het veranderd kanaal is zo goed als direct gezien) en tijdrekken lijkt mij
zeer moeilijk onopvallend volgens mij.

Ik denk dat we dit jaar een subtiele mol hebben, en Paulien lijkt mij een hele goede hiervoor.

Ik vond dat afgaan van haar bij de lasergame alles behalve subtiel. Als Paulien de mol is, dan wordt de kijker wel erg onderschat. Meer een mol voor seizoen 1 dan voor seizoen 13.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #163 Gepost op: 11-01-2013, 22:56:33 »
Als ze al de mol is natuurlijk.... :)
klaar voor de strijd

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #164 Gepost op: 11-01-2013, 23:39:10 »
in het dagboek van de mol staat net als in die van de eerste heel vaak "..." geschreven staat. Als ik Paulien hoor praten dan heb ik het idee dat zij in etappes praat, dus dat zij tussen haar woorden door... denkt.

Natuurlijk in 2 dagboeken is eigenlijk 1x te veel, maar dit laat mij niet echt los.
Ahh!! de mindf*ck is begonnen!

http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/dagboek_mol_afl2.aspx

maar goed ik kan mij heel goed vergissen OK dat heb ik al eerder bewezen ::tandpastasmiley::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #165 Gepost op: 11-01-2013, 23:44:50 »

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik begrijp niet zo goed waarom je dat in een spoiler zet? Dat dagboek is niks geheims hoor.
Het antwoord is : je zet zo'n teken op een woord om er de nadruk op te leggen. Zie er niks bijzonders in.

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #166 Gepost op: 12-01-2013, 00:24:19 »
Ik begrijp niet zo goed waarom je dat in een spoiler zet? Dat dagboek is niks geheims hoor.
Het antwoord is : je zet zo'n teken op een woord om er de nadruk op te leggen. Zie er niks bijzonders in.


ik zetten het in een spoiler, omdat ik het off-topic vind. Het is dus geen echte spoiler en dat is het nooit bedoeld geweest.

dat wist ik nóg niet, daarom viel het mij ook op. ik schrijf meestal nog namelijk.

-edit-
ik kwam wel iets tegen online als ik "nóg" opzoek
http://nl.wiktionary.org/wiki/n%C3%B3g

maar nu weer terug on-topic namelijk: Paulien
of weet iemand nog hier een draai aan te geven dat het Paulien verdacht maakt?
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 00:33:18 door Polargust »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #167 Gepost op: 12-01-2013, 00:48:19 »
ik zetten het in een spoiler, omdat ik het off-topic vind. Het is dus geen echte spoiler en dat is het nooit bedoeld geweest.

dat wist ik nóg niet, daarom viel het mij ook op. ik schrijf meestal nog namelijk.

-edit-
ik kwam wel iets tegen online als ik "nóg" opzoek
http://nl.wiktionary.org/wiki/n%C3%B3g


Hieruit blijkt dat het dus tevens Afrikaans is voor "noch".
Maar ik zie nog steeds niet hoe het iets verdachts kan aanduiden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #168 Gepost op: 12-01-2013, 05:21:02 »
Paulien heeft na twee afleveringen nog steeds een perfect molrecord. Maar ik weiger te geloven dat die de mol is.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #169 Gepost op: 12-01-2013, 19:03:22 »
Nja ik heb nog steeds twijfels bij haar, maar ik zit eigenlijk met hetzelfde wat andere mensen al hebben gezegd.

Ik krijg het gevoel dat de productie haar aan ons wil 'verkopen' als zijnde de mol, met name doordat Joep zo overduidelijk zei dat hij niet kon geloven dat Paulien het zou zijn, en vervolgens exit gaat.

Eigenlijk denk ik dat ze het spel een beetje aan het spelen is zoals Liesbeth vorig jaar.
Ze doet wel wat haar best maar niet overdreven in spellen die haar toch niet echt liggen (de jongens spelletjes zoals ze het noemt) en lijkt haar aandacht vooral te bewaren voor het observeren.

Dus ik verwacht nog steeds wel dat ze ver(der) gaat komen.
Ik denk dat de Mol toch wat subtieler zou opereren en zich niet overal zo makkelijk af zou laten schieten etc. Ik kan niet om haar heen want ze doet nu eenmaal verdachte dingen maar ze is ook niet echt mols in termen van gelaatsuitdrukkingen etc. Daarnaast komt ze me toch wel oprecht over eigenlijk in haar biechts.

Ik denk dus dat ze als slimme kandidaat bezig is het spel te spelen, vooralsnog.
Maar ik houd haar zeker nog wel in de gaten voor nu.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 19:07:24 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #170 Gepost op: 12-01-2013, 19:37:30 »
Helaas (?) zit ik ook een beetje vast in de Paulien tunnel. Ook Kees en Carolien zijn verdacht bij mij, maar Paulien staat op dit moment toch nog bovenaan. Zet dus maar een extra pot koffie (ik drink het zwart en sterk  ::jaja:: )

Als eerste die drie puntjes steeds. Op de twitterpagina van @ikbendemol staat dat ook onder de twitternaam. Daarnaast schrijft Paulien wekelijks columns voor NRC en als je op de pagina kijkt (http://www.nrc.nl/paulien/) dan zie je voor "lees verder" ook weer die 3 puntjes. Het hoeft helemaal niets te betekenen, maar het viel mij net eigenlijk pas op.

Als je haar geboortedatum numerologisch optelt kom je uit op 31.
2+4+0+2+1+9+7+6=31 Omgekeerd (spiegelbeeld?) is dit 13.

Ingrid Jonker was een dichteres en schrijfster. Spelen met taal. Dat is wat Paulien ook doet.

Lasergame ging Paulien wel heel raar af en ze riep nogal droog "oh".
Gedicht: met het gedicht was het voor Paulien vrij makkelijk om te mollen ("ik weet zeker dat je dit zó schrijft"). En bij het benoemen van Paulien, zei ze ook "ik doe het graag"...
Lasergame: zowel Paulien als Caroline stonden veel bij de tafel met de iPads. Hoe makkelijk was het om (onopvallend) wat weg te werken? Ook vond ik Paulien het minst verbaasd reageren op het vertrek van Joep. Ze bleef heel droog zitten, reageerde nauwelijks en keek alleen maar. Joep gaf aan, na zijn vertrek, te weten wie de mol dan moest zijn. Zie ook de afbeelding die ik op twitter geplaatst heb https://twitter.com/Clauztwit/status/289715221445111808/photo/1 (kijkt hij hier de mol aan?)

Verder heeft Paulien een t-shirt aan met "The Moth". Een mot is óók een nachtdier. Daarnaast is The Moth ook een Amerikaanse groep die graag verhalen verteld (zie http://themoth.org/stories)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #171 Gepost op: 12-01-2013, 19:51:19 »
Helaas (?) zit ik ook een beetje vast in de Paulien tunnel. Ook Kees en Carolien zijn verdacht bij mij, maar Paulien staat op dit moment toch nog bovenaan. Zet dus maar een extra pot koffie (ik drink het zwart en sterk  ::jaja:: )
De koffie staat klaar, vers.
Voor iedereen wat:

Mexicaanse koffie
Cafe Borgia
Cappuccino
Latte Macchiato
Weense koffie
Warme winterkoffie (met chocopasta, honing en gember)
Warme winterkoffie (met peperkoekkruiden)
Espresso long nights
Satans koffie
Warme koffie varianten met alcohol
Koffie met een twist (met whisky)
Cafe Brule (met brandy)
Irish Coffee
Kahlua koffie
Franse koffie (met cognac)
Italiaanse koffie (met Amaretto)
Spaansekoffie (met Tia Maria)
Caffe D'Amore (met Cointreau)
Kokos koffie (met kokoslikeur)
Edinburgh koffie (met Drambuie)
Hasseltse koffie (met Crème de Cacao)
Café Royal (met koffielikeur)
Koude koffie varianten
Koffie Cupcakes
Mazagran
Aardbeiendroom
Calypso koffiesmoothie
Franse ijskoffie
Braziliaans koffiedessert
Frappino
IJskoffie
Koffie Milkshake
Koude Roomkoffie
 ;)
*doe mij ook maar een sterk zwart bakkie...* en weer on topic!
Omnia vincit amor

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #172 Gepost op: 12-01-2013, 20:05:46 »
, de catering zit natuurlijk weer in een andere tunnel... ::ohno::
Ach, wij redden ons wel in de Tania tunnel, we hebben een pruttelend kopje koffie en wat taarten.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 20:08:28 door Lukie4, Reden: vloeken met sterretjes blijft vloeken »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #173 Gepost op: 12-01-2013, 20:19:17 »
Even heel off topic; wat leuk om hier een plaatsgenoot tegen te komen als Mijdrechtsemol. Ik woon daar ook  ::tandpastasmiley::. Taart en koffie kunnen geruild worden, toch?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #174 Gepost op: 12-01-2013, 20:21:28 »
Ook ik ben in de Paulien-tunnel getrapt... Terwijl er genoeg argumenten zijn waarom zij het niet is. Maar ik kom er maar niet uit  :)
Laten we jabberen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #175 Gepost op: 12-01-2013, 20:35:42 »
Welke argumenten?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #176 Gepost op: 12-01-2013, 22:55:22 »
Even iets totaal anders:

Hier in België is ze in een populair programma geweest :'De Slimste mens ter wereld.'
(een sterkere versie dan die van jullie, zonder beledigende te willen zijn).

Hier is een link naar een fragment van haar (gecombineerd met haar ik voel het in mijn *** is dit nog wel grappig)

http://www.vier.be/deslimstemensterwereld/videos/een-korte-jurk/20753

en voor de geïnteresseerde: de gangnamstyle met Paulien:

http://www.vier.be/deslimstemensterwereld/videos/gangnam-style/15424

(ik weet niet of deze linken te bekijken zijn in Nederland).

Even off-topic: maar ik vind het persoonlijk geweldig.
klaar voor de strijd

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #177 Gepost op: 12-01-2013, 23:05:19 »
Paulien heeft trouwens een trui aan waarop de tekst "Madame Vêlo" staat. Dit is een Duits fietsenmerk als ik google mag geloven. Fietser is ook wel Fahrräder. Of fonetisch vertaald "verrader" (een beetje het Nederlands en Zuid Afrikaans).

Daarnaast zijn er diverse gezegden over een fiets:

Op díe fiets (op die manier).

Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen? (Wat gebeurt er nu voor iets raars?)

Iets boven de tafel fietsen. (Open kaart spelen met bedoelingen)

Ik heb overigens net, bewust zonder geluid, aflevering 2 nog eens doorlopen. Mij vielen de kleuren heel erg op. Paulien is gek op rood, daarnaast droeg ze bij de minedump ook een petje met Fire Dept erop. Maar ook de mensen op de achtergrond hadden vaak wel iets roods bij zich (kledingstuk, tas, muts). Misschien stelt het helemaal niets voor en is het puur toeval. Maar bij elke opdracht zie je wel iets met rood terug bij Paulien. Is het niet haar zonnebril, dan is het wel een jas/vest, t-shirt, een tekst wat met rood associeert, etc.

Maar goed, ik laat WIDM maar een paar dagen voor wat het is. Toen ik vanochtend naar Amsterdam reed en allerlei gravity zag, dacht ik ook allemaal hints te zien. Gaat dus niet helemaal goed hahahaha

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #178 Gepost op: 12-01-2013, 23:53:47 »

 Mij vielen de kleuren heel erg op. Paulien is gek op rood,
Ik meen toch echt Paulien met d'r rode capuchon op te hebben gezien...maar moet hiervoor en de herhaling. Zeker weet ik wel dat deze (afb.) ergens op de muur te vinden was....
Lekker tunneltje blijft het, tegen (misschien) beter weten in:)

« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 23:55:36 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #179 Gepost op: 13-01-2013, 00:02:38 »
(ik weet niet of deze linken te bekijken zijn in Nederland).
Hier in Engeland tenminste wel.
The British are not impressed.