Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346928 keer)

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #580 Gepost op: 14-02-2013, 12:20:16 »
Misschien is het hier al genoemd, in dat geval: sorry.

Paulien noemt zichzelf in haar boek 'En dan nog iets' ook geografisch gehandicapt (p.81). Dat boek is verschenen in 2012 (en dus waarschijnlijk geschreven in 2010/2011). Toen kon ze nog niet weten dat ze mee zou doen met WIDM, dus had ze er geen belang bij om dit te manipuleren. Ze zal dus wel echt geografisch gehandicapt zijn .

Overigens wel grappig om dat boekje te lezen. Ik hoor het Paulien nu zeggen  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 14-02-2013, 12:38:26 door Alja »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #581 Gepost op: 14-02-2013, 12:23:46 »
Dat klopt, maar ze kan het natuurlijk wel gebruiken als ze de mol is. ;) (wat ik zelf niet denk maar oké)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #582 Gepost op: 14-02-2013, 13:29:07 »
Kijk naar de beelden in "extra beelden verdwenen pot" naar Pauliens reactie als Tania een rood scherm krijgt. Ze knik kort en zegt (zonder geluid) "ja" In tegenstelling tot de anderen die meteen meeleven met Tania.
Dat dan weer wel

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #583 Gepost op: 14-02-2013, 13:43:00 »
Kijk naar de beelden in "extra beelden verdwenen pot" naar Pauliens reactie als Tania een rood scherm krijgt. Ze knik kort en zegt (zonder geluid) "ja" In tegenstelling tot de anderen die meteen meeleven met Tania.

Was mij inderdaad ook opgevallen. Totaal geen verbazing.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #584 Gepost op: 14-02-2013, 14:17:39 »
Sowieso kan ik aan Pauliens gezicht weinig aflezen, ik zie in ieder geval niet veel emotie op haar gezicht.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #585 Gepost op: 14-02-2013, 19:49:36 »
Was mij inderdaad ook opgevallen. Totaal geen verbazing.

Als een soort Rainman, volgens mij heeft ze dat altijd wel.

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #586 Gepost op: 14-02-2013, 20:01:43 »
Ik twijfel tusen Kees (mijn hoofdverdachte) en Paulien, maar vond Pauliens lachje erg ongemakkelijk nadat ze Art's vraag beantwoordde over het aantal vrouwen van de koning.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #587 Gepost op: 14-02-2013, 20:57:18 »
Pfff. Paulien geen vrijstelling. Daar gaat mijn pool..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #588 Gepost op: 14-02-2013, 22:45:46 »
Deze aflevering voor mij een hele sterke reden om Paulien niet meer te verdenken - zij ontdekt de sleutel tot de verduisteringsopdracht. Zou een mol nooit doen - die gaat mee in andermans niet-werkende plannetjes.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #589 Gepost op: 14-02-2013, 22:49:00 »
Misschien wist ze dat alle kokers, behalve 1 al geopend waren? Ik ga deze tunnel binnen...

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #590 Gepost op: 14-02-2013, 23:04:07 »
Ik ga deze tunnel binnen...
Grootste fout van je leven. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #591 Gepost op: 14-02-2013, 23:22:29 »
Wat ik opvallend vind : Paulien neemt afleveringen geleden al het woord "ontwikkelvloeistof" in de mond, en gaat daar deze aflevering spontaan mee aan de slag.
De mol twittert : Zelden me ergens zo thuisgevoeld, dit slaat op het moment dat er helemaal duisternis is in de doka. Blijkbaar wilde de mol dit dus graag (er was immers slechts 500 euro te behalen, de rest was toch al foetsie, extra genieten voor de mol!), wie zorgt er dat het verduisteren uiteindelijk ook eens lukken gaat, Paulien die met de ladder aan  komt zeulen die helemaal aan de andere kant staat.



Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #592 Gepost op: 15-02-2013, 00:03:48 »
Paulien is the moth ! ;D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #593 Gepost op: 15-02-2013, 00:12:08 »
Wat vriendlief zegt.
The Mole Thirteen
The British are not impressed.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #594 Gepost op: 15-02-2013, 08:37:59 »
 ::ok::
Wat vriendlief zegt.
The Mole Thirteen
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #595 Gepost op: 15-02-2013, 08:44:56 »
Ik wordt juist steeds meer overtuigd dat Paulien de mol is!
Ik vermoed ook dat ze wist of vermoedde dat alle (-1) kokers open waren geweest.
En zij was ook degene die na het "spot de big five spel" zei, toen er één koker opengemaakt was: "die andere dan ook maar?"

Bij de executie lijkt Paulien helemaal niet zenuwachtig. Dit viel me al meerdere keren op.
Dat dan weer wel

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #596 Gepost op: 15-02-2013, 10:29:58 »
Ik zet 'm hier ook neer want naar mijn idee is dit een sterke aanwijzing naar Paulien. Volgens mij had zij namelijk de sleutelrol bij het foto-ontwikkelspel:


Zo toevallig als het was dat Kees een extra koker vond in de winkel, zo toevallig was het dat Paulien een grote ladder vond.

Als de beredenering is dat die extra koker ons kijkers duidelijk moest maken dat het fotopapier geld zou worden, dan moest de ruimte wel echt een donkere kamer worden anders had het papier nooit ontwikkeld kunnen worden. Dan zou deze opdracht dus al verloren zijn nog voordat ze hadden kunnen ontdekken dat het papier geld werd/al belicht is geweest.

Kees en Carolien zijn aan het klooien met 'spandoeken', het is volkomen duidelijk dat de ruimte nooit een doka zal worden op deze manier. Precies op dat moment vindt Paulien heel toevallig een ladder... Waardoor de ruimte snel en vrij simpel verduisterd kan worden. En waardoor deze opdracht dus verder kan...

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #597 Gepost op: 15-02-2013, 10:44:41 »
Paulien zou dan dus hebben gewacht of één van de andere kandidaten die ladder vond (looking at you Carolien) en toen dat niet gebeurde zelf maar naar de ladder zijn gelopen? Zou kunnen. Ik heb totaal geen verstand van foto's ontwikkelen maar zou het ook niet voldoende zijn geweest als ze wat van die zwarte stukken zeil over de bakken hadden gelegd?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #598 Gepost op: 15-02-2013, 10:49:14 »
Zou kunnen. Ik heb totaal geen verstand van foto's ontwikkelen maar zou het ook niet voldoende zijn geweest als ze wat van die zwarte stukken zeil over de bakken hadden gelegd?

Ik dacht direct: ze kunnen ook een tentje om die bakken bouwen. Stuk makkelijker.

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #599 Gepost op: 15-02-2013, 10:51:22 »
Paulien zou dan dus hebben gewacht of één van de andere kandidaten die ladder vond (looking at you Carolien) en toen dat niet gebeurde zelf maar naar de ladder zijn gelopen? Zou kunnen. Ik heb totaal geen verstand van foto's ontwikkelen maar zou het ook niet voldoende zijn geweest als ze wat van die zwarte stukken zeil over de bakken hadden gelegd?

Helemaal doodop komt ze met die ladder binnen, lag helemaal aan de andere kant van het gebouw ....
Ze had toch Kees of Daniel kunnen roepen om te sjouwen? Er was toch geen tijdslimiet ?
En in de ontknoping zien we ....  Iemand van de productie help haar even een handje met het dragen van de ladder .... Haha