Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346911 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #600 Gepost op: 15-02-2013, 10:56:47 »
Wat ik opvallend vind : Paulien neemt afleveringen geleden al het woord "ontwikkelvloeistof" in de mond, en gaat daar deze aflevering spontaan mee aan de slag.
Zo vreemd is dat toch niet nadat Daniël heeft geconstateerd dat het waarschijnlijk om fotopapier gaat?
Paulien oppert zelf dat er misschien meer aan de hand is met die briefjes maar dat ze wellicht 'te ver doordenkt'. Waarom zou de mol daarop attenderen, op zich? Hoe meer kokers er opengaan hoe beter..?

Op zich maakte iedereen behalve Daniël zich aan tafel die ochtend verdacht omdat ze allemaal nog steeds die kokers willen openen om voor mij echt onverklaarbare reden..  ::)

Zarayda wilde toen al een hele doka bouwen trouwens, dat is dan ook verdacht?  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #601 Gepost op: 15-02-2013, 12:53:35 »
Ik dacht direct: ze kunnen ook een tentje om die bakken bouwen. Stuk makkelijker.
Toch niet zo makkelijk, als er maar 1 straaltje licht door het plastic zou komen is het ontwikkel proces verloren. Ook al is het maar heel kort. Het moet dus gedurende het ontwikkel proces pikkedonker zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2013, 12:56:11 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #602 Gepost op: 15-02-2013, 12:55:54 »
Toch niet zo makkelijk, als er maar 1 straaltje ligt door het plastic zou komen is het ontwikkel proces verloren. Ook al is het maar heel kort. Het moet dus gedurende het ontwikkel proces pikkedonker zijn.

En een tentje omgooien is wel heel makkelijk, daar help je de mol alleen maar mee! En de ladder lag er ook niet voor niets.
No Milk today???

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #603 Gepost op: 15-02-2013, 13:04:30 »

Kees en Carolien zijn aan het klooien met 'spandoeken', het is volkomen duidelijk dat de ruimte nooit een doka zal worden op deze manier. Precies op dat moment vindt Paulien heel toevallig een ladder... Waardoor de ruimte snel en vrij simpel verduisterd kan worden. En waardoor deze opdracht dus verder kan...
Precies zoiets als ik dacht. Er zou geen lol aan geweest zijn als deze opdracht met betrekking tot de geheimzinnige kokers niet afgemaakt kon worden. Bovendien is het aannemelijk dat de mol (ik ga van paulien uit) op z'n minst vermoedde dat Zarayda en Tania hun nieuwsgierigheid niet hadden weten te bedwingen om in de kokers te kijken. Dit was nl al duidelijk geworden na de "spot the big 5" opdracht.

Edit: er staat zelfs in het dagboek vd mol dat de mol hierbij geholpen is door de kandidaten
« Laatst bewerkt op: 15-02-2013, 13:09:13 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #604 Gepost op: 15-02-2013, 13:52:22 »
Ik kon het zo snel niet vinden maar ik heb ooit in dit topic gelezen dat vraag 14 tijdens de test vaak in beeld komt en het antwoord altijd naar Paulien wijst. Zo ook deze keer, kees vult vraag 14: als hoeveelste ging de mol het veld in, in met als antwoord derde. Paulien ging als derde het veld in.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #605 Gepost op: 15-02-2013, 17:11:59 »
Zo vreemd is dat toch niet nadat Daniël heeft geconstateerd dat het waarschijnlijk om fotopapier gaat?
Maar vervolgens snapt ze het niet meer. Dan zegt ze, dat je een filmpje ontwikkelt, niet de foto zelf. Wat natuurlijk onzin is, natuurljk moet je ook de uiteindelijke foto ontwikkelen.
The British are not impressed.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #606 Gepost op: 15-02-2013, 17:13:51 »
Maar vervolgens snapt ze het niet meer. Dan zegt ze, dat je een filmpje ontwikkelt, niet de foto zelf. Wat natuurlijk onzin is, natuurljk moet je ook de uiteindelijke foto ontwikkelen.

Tuurlijk snapt ze dat wel. Als Zarayda die vraag had gesteld/opmerking had gemaakt, had mij dat niet verbaasd. Domheid voorwenden in het geval van Paulien  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #607 Gepost op: 15-02-2013, 17:41:04 »
Daarom zeg ik het ook. Eerst heeft ze het wel over ontwikkelen, maar als dan dat moment wel heel dichtbij komt weet ze ineens van niks. Raar, voor een kandidaat. Normaal voor de mol.
The British are not impressed.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #608 Gepost op: 15-02-2013, 18:10:10 »
Daarom zeg ik het ook. Eerst heeft ze het wel over ontwikkelen, maar als dan dat moment wel heel dichtbij komt weet ze ineens van niks. Raar, voor een kandidaat. Normaal voor de mol.

Ja inderdaad, sorry las je opmerking verkeerd  ::schaam::   ::tandpastasmiley::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #609 Gepost op: 16-02-2013, 05:05:23 »
Terug van Ameland, moet nog veel bij-lezen.
Maar moet dit toch echt kwijt: ...:)...

De Mol staat in contact met productie...
Opdracht DOKA:

Krijgt het stel de boel niet verduisterd; --->
 dan is dus 1 onderdeel van de aflevering naar de knoppen.
Dus komt Paulien met een mega ladder naar binnen...:)
Tureluuurs/MolLin meen ik, hebben dit al geplaatst.

Ik snap dat men deze link ook bij Kees denkt te kunnen plaatsen;
 "de koker in de winkel vinden".
Maar wie weet lagen er nog meer kokers (niet op ooghoogte, aldus Art)..
En het maakt niet uit. Als alle papiertjes zwart waren, hebben ze iig de opdracht uitgevoerd.
Productie tevree...Maar daarvoor dient men wel een DOKA als voorwaarde te hebben...

Ook snap ik dat men een link naar Carolien plaatst,
Meewerken met een (veel te korte) ladder.
Mee willen werken maar het wil toch net niet....hè toch wat vervelend...
Maar ook hierbij dezelfde streep er door als bij Kees.

Opgeteld en afgetrokken: Die DOKA moest er productie-gewijs komen.

De productie wil die DOKA-opdracht in beeld brengen.
De MOL, helpt een handje.
Die lange moderne ladder is dan meer van invloed dan een koker met 500€ (die Kees vond), of een korte aftandse ladder (Carolien).

Zo lekker op de achtergrond, deze Mol :)



 
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #610 Gepost op: 16-02-2013, 05:12:42 »
En dan nog iets:

Paulien is weinig in beeld, ook deze aflevering
(bij onderonsjes, samenkomen etc.).
De Mol zit liever onder de grond en/of in het donker.
Deze reeks is dit goed letterlijk genomen!

Kijk maar:

Wie leeft op als de DOKA (bijna) klaar is?
Heeft al handschoentjes gemaakt en om haar knuistjes gebonden...
en de ontwikkelvloeistof al gemengd en in bakjes klaar staan?
Bliksem wat is Paulien actief als het donker is!!!

 ;)
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #611 Gepost op: 16-02-2013, 06:00:11 »
En dan bij het vrijstellingenspel ligt ze er snel uit, terwijl ze zegt dat ze er wel goed in had kunnen zijn, maar dat komt goed uit, want jezelf af laten gaan in het veld is makkelijker dan vanuit een helikopter alle kandidaten afschieten.
The British are not impressed.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #612 Gepost op: 16-02-2013, 11:13:55 »
En dan nog iets:

Paulien is weinig in beeld, ook deze aflevering
(bij onderonsjes, samenkomen etc.).
De Mol zit liever onder de grond en/of in het donker.
Deze reeks is dit goed letterlijk genomen!


Dat Paulien vaak afwezig was viel mij deze aflevering ook op.
Afwezig zijn daar let ik trouwens altijd op gedurende de aflevering. Als de groep bij elkaar is en iemand komt later of gaat eerder weg etc. Het hoeft niet altijd wat de betekenen, maar in seizoen 11 was de persoon met de gele regenjas die later het gebouwtje binnen kwam waar de kandidaten al zaten, voor mij ook een flinke give-a-way richting de mol.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #613 Gepost op: 16-02-2013, 13:27:53 »
Als kandidaat zou ik gewoon hebben geopperd om even met die ontwikkelvloeistof naar de wc te gaan. Deur op slot, lamp uit, en je hebt je persoonlijke geheel verduisterde doka  ;D

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #614 Gepost op: 16-02-2013, 17:40:19 »
Wat tegen Paulien in de doka pleit is dat zij de verhoudingen van de stoffen heeft gemeten. Als ze daar fouten in had gemaakt (bijvoorbeeld wat ontwikkelaar in de stop vloeistof of in de fixeer) dan was ook het laatste briefje zwart geworden...

m0ll0m

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #615 Gepost op: 16-02-2013, 21:22:45 »

Zarayda wilde toen al een hele doka bouwen trouwens, dat is dan ook verdacht?  :P
Als Zarayda weet dat je voor ontwikkeling van het fotopapier een doka nodig hebt en geen licht bij het papier mag komen, dsn snap ik niet dat ze kokers opende. Haar nieuwsgierigheid overwon en de mol was blij.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #616 Gepost op: 17-02-2013, 04:11:03 »
Als je jurylid bent bij De Gouden Grijns, dan lijkt mij wel dat je wel iets afweet van fotografie.
Van Kees was dat natuurlijk wel bekend met zijn grafische achtergrond, maar van Paulien blijkbaar nog niet http://www.dezwijger.nl/page/28667/nl

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #617 Gepost op: 17-02-2013, 04:30:34 »
Wat tegen Paulien in de doka pleit is dat zij de verhoudingen van de stoffen heeft gemeten. Als ze daar fouten in had gemaakt (bijvoorbeeld wat ontwikkelaar in de stop vloeistof of in de fixeer) dan was ook het laatste briefje zwart geworden...

m0ll0m
Hier pleit ik toch voor juist het laten slagen (enigszins) van de opdracht.
Plus het actief zijn v.d. Mol in het donker.
Het oog (lees; kijker) wil ook wat:)

Ik begrijp je m0110m, maar ik kan me ook goed voorstellen dat een Mol het 1 en ander kan leiden om toch tot een fraai stukje televisie te komen, i.o.m. het productieteam.

*Doordat de vloeistoffen goed zijn gemengd zien we (op slechts 1 briefje) dat er dus veel geld verdiend had kunnen worden. Productie-technisch fraai.
*de Mol is actief in het donker
*ze maakt de DOKA een feit door de lange ladder te brengen.
*de kandidaten hebben al het Mol-werk al gedaan...kokers openen...de Mol toont dit eigenlijk.



Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #618 Gepost op: 17-02-2013, 05:24:19 »
Geweldig om te zien hoe Paulien in het veld "rent"...
en letterlijk de laatste strohalm vastpakt.

Gekleed in het blauw dit keer, zó opvallend in het veld....
Complementaire kleur t.o.v. het geel/oranje van het veld.
Valt niet op..,
;)
'k Vind je zo'n leuke Mol!
Omnia vincit amor

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #619 Gepost op: 17-02-2013, 08:05:08 »
Hier pleit ik toch voor juist het laten slagen (enigszins) van de opdracht.
Plus het actief zijn v.d. Mol in het donker.
Het oog (lees; kijker) wil ook wat:)

Ik begrijp je m0110m, maar ik kan me ook goed voorstellen dat een Mol het 1 en ander kan leiden om toch tot een fraai stukje televisie te komen, i.o.m. het productieteam.

*Doordat de vloeistoffen goed zijn gemengd zien we (op slechts 1 briefje) dat er dus veel geld verdiend had kunnen worden. Productie-technisch fraai.
*de Mol is actief in het donker
*ze maakt de DOKA een feit door de lange ladder te brengen.
*de kandidaten hebben al het Mol-werk al gedaan...kokers openen...de Mol toont dit eigenlijk.

Precies zoals ik het ook zie.
Een mol is natuurlijk geen super mens die alles kan doen slagen of mislukken wat zij/hij wil. In deze opdracht is ze mooi geholpen door de kandidaten, vooral door Zarayda die haar nieuwsgierigheid niet kon bedwingen.
Net zo iets als vorige jaar bij mol Anne-Marie bij de "hele pot leeg opdracht" in het huppeldepup huis in IJsland. Het was niet haar verdienste dat de hele pot leeg ging. Maar door een onhandige actie van kandidaat Tim.
Dat dan weer wel