Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346873 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #660 Gepost op: 20-02-2013, 19:31:04 »
Ik moest net trouwens denken aan het begin van afl. 7.
Kees, Zarayda, Carolien en Paulien zaten te ontbijten.
Paulien liep even weg met de vraag of het goed was als ze haar molboekje even ging halen. Waarom toestemming vragen? En altijd hebben ze hun boekje bij zich, maar waarom had zij hem nu niet bij zich? Was ze hem echt vergeten of deed ze alsof? Altijd handig om toch nog even de kamer van Zarayda binnen te gaan en te checken of de kokers al echt open gemaakt zijn. Of om apart geinformeerd te worden over de afwezigheid van Daniel. Of ben ik nu te wantrouwend??  ;D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #661 Gepost op: 20-02-2013, 20:17:10 »
Of ben ik nu te wantrouwend??  ;D
Nee hoor!
'k Zou het heel graag willen zien in aflevering 10!
 ;)
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #662 Gepost op: 20-02-2013, 23:30:05 »
Misschien nog een hint naar Paulien.

In het voorstukje voor de uitzending van a.s. donderdag staat o.a. : De reis gaat terug naar de grote stad, waar de contouren van de mol te zien zijn
Nu zou het kunnen dat ze met die contouren de Drakensbergen bedoelen, en Paulien is (als enige van de overgebleven kandidaten) een Draak volgens haar chinese sterrenbeeld.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #663 Gepost op: 20-02-2013, 23:39:06 »
Misschien nog een hint naar Paulien.

In het voorstukje voor de uitzending van a.s. donderdag staat o.a. : De reis gaat terug naar de grote stad, waar de contouren van de mol te zien zijn
Nu zou het kunnen dat ze met die contouren de Drakensbergen bedoelen, en Paulien is (als enige van de overgebleven kandidaten) een Draak volgens haar chinese sterrenbeeld.

En afgelopen jaar (waarin de opnames dus waren) was ook het jaar van de draak (23 januari 2012 tot 10 februari 2013).

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #664 Gepost op: 21-02-2013, 06:17:00 »
kruip ik langzaam richting Paulien.

Ik denk er ook over na. Het voornaamste dat tegen haar als mol spreekt is dat ze voor 500 euro in het water sprong. Maar Paulien heeft verder eigenlijk best wel een aantal aardige molmomenten en wordt niet zo nadrukkelijk in beeld gebracht. (Weet iemand trouwens nog te herinneren of Tim een rood scherm kreeg op Paulien?)

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #665 Gepost op: 21-02-2013, 06:33:18 »
Weet iemand trouwens nog te herinneren of Tim een rood scherm kreeg op Paulien?)
Ja, dat zei hij in Moltalk. En Paulien, Carolien en Daniel wisten het ook (Paulien en Carolien wisten het zeker, zeiden ze in afl 6)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #666 Gepost op: 21-02-2013, 07:03:01 »
Ja, dat zei hij in Moltalk. En Paulien, Carolien en Daniel wisten het ook (Paulien en Carolien wisten het zeker, zeiden ze in afl 6)

Dank! Eigenlijk jammer dat het zo duidelijk is. Ik had nog een beetje hoop om Paulien als mol te kunnen zien, maar dat houdt met deze info al direct op.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #667 Gepost op: 21-02-2013, 09:17:24 »
En afgelopen jaar (waarin de opnames dus waren) was ook het jaar van de draak (23 januari 2012 tot 10 februari 2013).
ik ben ook draak als chinese sterrenbeeld en ben geboren in december.Dus weet niet of je datum klopt.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #668 Gepost op: 21-02-2013, 09:27:03 »
Opvallend dat Paulien in de bus zegt dat ze hoopt op een opdracht waarin ze een taal moeten leren, en ja hoor, komende aflevering moeten ze blijkbaar Zulu leren. Kan toeval zijn natuurlijk, maar toch..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #669 Gepost op: 21-02-2013, 09:33:34 »
ik ben ook draak als chinese sterrenbeeld en ben geboren in december.Dus weet niet of je datum klopt.

De data zijn niet altijd precies hetzelfde. Ligt aan het jaar waarin je geboren bent. Het loopt altijd over een heel jaar. Het jaar van Paulien is bijvoorbeeld 31 januari 1976 tot 17 febr. 1977.
Ik vind dit altijd een heel prettige site om het allemaal na te kijken :
http://www.astrologie.ws/chinast.htm

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #670 Gepost op: 21-02-2013, 12:07:33 »
Ik heb teruggeluisterd naar de oude roodshows:

Tim gaf aan dat toen hij de eerste keer eruit vloog hij op Paulien, Kees en Daniel zat.
De tweede keer zegt hij in moltalk zat hij op Paulien maar...
bij de roodshow zei hij ook dat hij op een andere mol zat.

Dus heeft hij zeker 1x gelogen: oftewel moltalk oftewel op roodshow.
klaar voor de strijd

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #671 Gepost op: 21-02-2013, 12:10:16 »
Ik moest net trouwens denken aan het begin van afl. 7.
Kees, Zarayda, Carolien en Paulien zaten te ontbijten.
Paulien liep even weg met de vraag of het goed was als ze haar molboekje even ging halen. Waarom toestemming vragen? En altijd hebben ze hun boekje bij zich, maar waarom had zij hem nu niet bij zich? Was ze hem echt vergeten of deed ze alsof? Altijd handig om toch nog even de kamer van Zarayda binnen te gaan en te checken of de kokers al echt open gemaakt zijn. Of om apart geinformeerd te worden over de afwezigheid van Daniel. Of ben ik nu te wantrouwend??  ;D
Zou mooi zijn he?! Maar ik heb even terug gekeken, alleen kan ik deze scene niet vinden begin afl 7. Wel dat ze zitten te ontbijten. Toch kan ik me zo'n situatie herinneren. Maar wanneer was die dan?
Dat dan weer wel

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #672 Gepost op: 21-02-2013, 12:14:37 »
Zou mooi zijn he?! Maar ik heb even terug gekeken, alleen kan ik deze scene niet vinden begin afl 7. Wel dat ze zitten te ontbijten. Toch kan ik me zo'n situatie herinneren. Maar wanneer was die dan?

Halverwege aflevering 7, als Daniël er niet bij is.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #673 Gepost op: 21-02-2013, 12:21:41 »
Halverwege aflevering 7, als Daniël er niet bij is.
Ja , ik heb hem ook gevonden, rond 29.20. Na de ontwikkel opdracht dus. Helaas, deze theorie klopt dus niet. Hoewel ik me toch afvraagt of Paulien (sorry de mol  :D) niet op een bepaald moment de kokers even is gaan opmaken. Of vertrouwt die op de onbedwingbare nieuwsgierige aard vd mens?
Dat dan weer wel

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #674 Gepost op: 21-02-2013, 13:14:28 »
Ik denk eigenlijk dat "spot the big five" helemaal niet slaat op de kandidaten in de kooien, maar op onontwikkeld geld in 5 verschillende kokers, waar 5 verschillende briefjes geld uit hadden horen te komen. We hebben al gezien dat al het molgeld een bepaald dier erop heeft staan met daarbij behorend een bedrag. Tim had er 3, waarschijnlijk waren er nog 2 onderweg te vinden?

Het fototoestel is dan een soort afleiding en tegelijkertijd een hint naar waar het werkelijk om gaat, n.l. geld op fotopapier.

Wat ook wel opvallend is, is dat Zarayda en Paulien het er onderweg over hebben met elkaar dat ze deze opdracht moeten doen voor geld in de pot, maar aan het eind als Art zegt dat ze veel geld hadden kunnen verdienen, beweert Paulien dat ze nooit gehoord heeft dat het om geld ging.

Hopelijk horen we er in de slotaflevering nog iets over.

Art zegt ergens in aflevering 5 dat er tot dan ruim 40.000 euro verdiend had kunnen worden, en 10 kokers.

Die 10 kokers kunnen terug herleid worden naar 7 kokers van de safaritocht (3+4 enveloppen) en 3 kokers die Tim had meegekregen. Dus ik denk niet dat er nog 2 kokers verstopt lagen.

Dus of het vele geld zat in die 3 kokers van Tim (en die dus alle drie vrij snel geopend zijn), en de kandidaten hadden gemist dat Tim die bij zich had, of er zaten ergens enveloppen met gewoon geld dat ze hadden kunnen vinden. Helaas is de kaart van het terrein niet zo goed te zien. Dit mysterie zal pas in aflevering 10 duidelijk worden vrees ik.

Paulien is mysterieus, en dus lastig in te schatten. Dat zegt Carolien ook, dat ze Paulien niet kan "lezen". Dat is verdacht, want het is een goede moleigenschap. Als kandidaat is het ook erg nuttig. Anderen verdenken je, en jij kan ongestoord door speuren.

Ik denk zelf dat Paulien niet de mol is. Ze heeft weinig echte grote mollenstreken uitgehaald. Ze springt voor geld. Ik hou haar op een sluwe kandidaat, maar die weinig geld binnen haalt door haar fysieke aanleg. Dat ze sprong voor die 500 euro was daarom extra bijzonder.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #675 Gepost op: 21-02-2013, 14:07:00 »
Art zegt ergens in aflevering 5 dat er tot dan ruim 40.000 euro verdiend had kunnen worden, en 10 kokers.

Die 10 kokers kunnen terug herleid worden naar 7 kokers van de safaritocht (3+4 enveloppen) en 3 kokers die Tim had meegekregen. Dus ik denk niet dat er nog 2 kokers verstopt lagen.


Maar tijdens die safaritocht waren er slechts 2 kokers verdiend, dus het zou goed kunnen dat er nog 5 (de niet verdiende kokers) verstopt lagen onderweg. Ook die werden niet gevonden, dus mogelijk lagen die alle 5 weer in dat winkeltje.
Een andere mogelijkheid is dat de mol er wel een paar gevonden heeft onderweg en vervolgens weggemoffeld. Dat zou pas echt leuk zijn  ;D

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #676 Gepost op: 21-02-2013, 21:34:26 »
Dit viel me al een paar weken geleden op: in de leader vlak voordat Paulien in beeld komt hoor je een hoog geluid, dat in mijn oren erg lijkt op de gil van Zarayda tijdens/na het mafia/weerwolven/kampvuurspel: 'Paulieeeeen' ... hoort iemand anders dit ook? En betekent het iets?

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #677 Gepost op: 21-02-2013, 21:52:51 »
Wat me opviel bij de promo voor volgende week: bij de finale heeft Paulien rode lippen
-> verwijzing naar Anne-Marie, is ze de mol?

Vond haar over de hele aflevering gewoon echt verdacht doen, dus begin toch terug wat te twijfelen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #678 Gepost op: 21-02-2013, 21:53:22 »
Paulien die aan Carolien vraagt wat de mol zei in de drive-in film: "Wat zeg ik? Wat zegt-ie?"

Later ook, helemaal in de war, voordat ze een vraag aan Art stelt: "Dus wat zeg ik? Wat vraag ik?"
The British are not impressed.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #679 Gepost op: 21-02-2013, 22:12:50 »
Ik vond het zo'n typische aflevering waarin ze op het allerlaatst nog een andere kandidaat verdacht willen maken en dat is Paulien. Elke mogelijke mollenstreek van haar werd breed uitgemeten in de biechts.