Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346918 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1020 Gepost op: 3-03-2013, 01:51:18 »
En:

Olifant in kader (van de Mol)!
@26.36

 ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1021 Gepost op: 3-03-2013, 01:56:47 »
Weer aflevering 9 bekeken  :D Zo mooi toch.
Mij viel inderdaad de olifant op, En Kees noemt hem ook in de voice over(foutief, want zij moesten geen olifant spotten), en het Weense Walsje waarmee de trein vertrok...Paulien die 1/4 Oostenrijkse is  ;D
Hoe heeft ze dat gezegd eigenlijk, een vierde of een kwart? Want een kwart is weer EK.

O ja en bij het dictee "een fout" ipv van "eenvoud", heeft ze een gedicht met 1 fout ingeleverd? (There was no perfect version, but I wrote it. 1 Opzettelijke fout? Bijvoorbeeld Ik i.p.v. Ek en er dan boven zetten, ter verbetering : Ik = Ek?)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1022 Gepost op: 3-03-2013, 01:57:02 »
"Wist je dat het slimste dier bij een jacht het dier is dat zich probeert te verstoppen en zich niet laat zien?"
(@26.36 vraag aan Kees in trein).


Veel hier dachten aan de luie mannelijke leeuw, of de Mol, natuurlijk...

Maar hebben we het er niet al 9 weken over dat Paulien (lees dier Mol)
zó vreselijk weinig in beeld is (tijdens Wie is (lees:de jacht op-) de Mol)?!
En ze is nog slim ook!

*Bijna de slimste mens van de wereld (quiz)  ;)*
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1023 Gepost op: 3-03-2013, 02:06:33 »
Weer aflevering 9 bekeken  :D Zo mooi toch.
Mij viel inderdaad de olifant op, En Kees noemt hem ook in de voice over(foutief, want zij moesten geen olifant spotten), en het Weense Walsje waarmee de trein vertrok...Paulien die 1/4 Oostenrijkse is  ;D
Hoe heeft ze dat gezegd eigenlijk, een vierde of een kwart? Want een kwart is weer EK.

O ja en bij het dictee "een fout" ipv van "eenvoud", heeft ze een gedicht met 1 fout ingeleverd? (There was no perfect version, but I wrote it. 1 Opzettelijke fout? Bijvoorbeeld Ik i.p.v. Ek en er dan boven zetten, ter verbetering : Ik = Ek?)
::rofl:: Ja dat walsje!  ::ok:: Geweldig!
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1024 Gepost op: 3-03-2013, 02:17:47 »
Luister eens als je wilt naar de volgende zin (plus intonatie) van Paulien.
@28.20

"...dat het mij verbaasde...dat ik degene die ik verdenk, als Mol, "ik" als "ek" had geschreven."

Het klinkt alsof zij spreekt over wie zij, als zélf Mol zijnde, verdenkt.
Dus "als Mol" verwijst naar "ik" en niet naar "degene".

*Daarvoor spreekt zij over een "anti-mol", is dat de Mol die zij zogenaamd verdenkt (Kees), en dus niet de Mol is? De anti-mol?*
Omnia vincit amor

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1025 Gepost op: 3-03-2013, 02:28:45 »
Toevallig had ik ook dat stukje nog eens gekeken met het dictee. Zij verbaast zich erover dat degene die zij verdenkt, als Mol  :), ek schreef i.p.v. ik, maar blijkbaar zijn er meer die ek hadden schreven, want uiteindelijk is dat ook wat ze besluiten in het dictee te gebruiken. Die 1 fout (i.p.v. eenvoud) van Paulien was ook wel opmerkelijk.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1026 Gepost op: 3-03-2013, 02:42:18 »
Nou las ik nog ergens in dit topic dat mollen rode neuzen hebben en eigenlijk vind ik het opvallend hoe vaak Paulien over haar neus zit te wrijven. Ze kan een tic hebben natuurlijk, of gewoon in de "stress" zitten, maar toch...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1027 Gepost op: 3-03-2013, 02:44:58 »


Edit: ik dacht op die briefjes van 250 euro die de kandidaten in de trein kregen een olifant te zien? Kan iemand dat checken voor mij? Ik kan nergens een overzichtje meer vinden van het molgeld.
Klopt!

Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1028 Gepost op: 3-03-2013, 03:19:19 »
Ik voel het in me kut ,  daar zit ook ek in   
Nee, want het is m'n of mijn, niet me.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1029 Gepost op: 3-03-2013, 03:43:09 »
Ze zegt wel: "Ik voel het echt in mijn kut," dus dan zou het een uitgestelde ek zijn, maar ik vind hem iets te spontaan om mee te rekenen.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1030 Gepost op: 3-03-2013, 09:22:45 »
Wat gebeurt hier allemaal ineens in dit topic? Rode neuzen, P en C's en "EKs" om van Paulien toch nog de Mol te maken? Misschien is het zinvoller om de discussie terug te brengen naar de basis: wie heeft er (beter) gemold tijdens de opdrachten? Ik zou het leuk vinden als in het topic "Molduel Kees versus Paulien" wat fanatieke Paulienverdenkers een reactie zouden geven. :)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1031 Gepost op: 3-03-2013, 09:55:02 »
Wat gebeurt hier allemaal ineens in dit topic? Rode neuzen, P en C's en "EKs" om van Paulien toch nog de Mol te maken? Misschien is het zinvoller om de discussie terug te brengen naar de basis: wie heeft er (beter) gemold tijdens de opdrachten? Ik zou het leuk vinden als in het topic "Molduel Kees versus Paulien" wat fanatieke Paulienverdenkers een reactie zouden geven. :)
Ja, misschien is het dan ook zinvoller om alle hints (dus niet: molacties) van Kees eens achterwege te laten? Geen Priesterhint, enkel enkel dubbel dubbel, de mol - als enige - op de berg, etc etc etc meer graag!

Met andere woorden: laat ons lekker. Daar is dit topic voor.

Maar om antwoord te geven op je vraag: ik denk eigenlijk dat het elkaar niet veel ontloopt, de mol/kandidaat acties van Paulen of Kees.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1032 Gepost op: 3-03-2013, 10:08:33 »
Ja, misschien is het dan ook zinvoller om alle hints (dus niet: molacties) van Kees eens achterwege te laten? Geen Priesterhint, enkel enkel dubbel dubbel, de mol - als enige - op de berg, etc etc etc meer graag!

Met andere woorden: laat ons lekker. Daar is dit topic voor.

Mijn berichtje was niet vijandig bedoeld, het is was alleen een uiting van verbazing dat dit topic in rap tempo groeit met enkel berichten over hints die in mijn ogen een stuk vager zijn dan TOLISDEMOL, CASEISTHEMOLE en "De Mol de enige op de berg." Vandaar mijn suggestie om terug naar de molacties te gaan want met dit soort hints lijkt Paulien het zeker niet van Kees te "winnen". Ook daar is dit topic toch voor? (Overigens verwijs ik naar een ander topic, waar ook de hints van Kees achterwege worden gelaten.)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1033 Gepost op: 3-03-2013, 10:22:27 »
Mijn berichtje was niet vijandig bedoeld, het is was alleen een uiting van verbazing dat dit topic in rap tempo groeit met enkel berichten over hints die in mijn ogen een stuk vager zijn dan TOLISDEMOL, CASEISTHEMOLE en "De Mol de enige op de berg." Vandaar mijn suggestie om terug naar de molacties te gaan want met dit soort hints lijkt Paulien het zeker niet van Kees te "winnen". Ook daar is dit topic toch voor? (Overigens verwijs ik naar een ander topic, waar ook de hints van Kees achterwege worden gelaten.)
Ja, snap ik wel en ik reageer misschien ook een beetje heftig. Maar zoals je eerder in dit topic kunt lezen voelen wij ons als hopelijk-is-Paulien-toch-nog-de-mol-denkers ons toch al behoorlijk overruled door de als-je-nu-nog-niet-gelooft-dat-kees-de-mol-is-ben-je-toch-wel-behoorlijk-onnozel-denkers. Dus als je dan in het Paulien topic zegt dat het 'zinvoller' is om puur op de feiten af te gaan schiet dat misschien een beetje verkeerd. Snappie?  :-[

Maar ik heb jouw lijstje in dat topic ook even ingevuld en je snapt zeker wel dat ik op Paulien uitkom?  ;)  :P
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1034 Gepost op: 3-03-2013, 10:25:17 »
In de laatste afl. ligt het er bij Kees driedubbeldik bovenop dat hij de Mol is, daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat maakt mij juist argwanend. Dat ben ik niet gewend bij WIDM dat de Mol in de laatste afl. al zo duidelijk neergezet wordt. Daarom probeer ik hier nog hints te zoeken en dingetjes te vinden die naar Paulien als Mol kunnen wijzen. Daarom blijf ik hier doorspeuren.

Dat doet er niets aan af dat ik Kees geen goede Mol zou vinden, maar bij Kees valt weinig meer te speuren, alles is al ontcijferd en Kees is al bijna officieel gebombardeerd tot De Mol van 2013. Daar is het bij net nog even te vroeg voor. Na afl. 10 kom ik 'eventueel' uit deze tunnel.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1035 Gepost op: 3-03-2013, 10:32:45 »
Ja, snap ik wel en ik reageer misschien ook een beetje heftig. Maar zoals je eerder in dit topic kunt lezen voelen wij ons als hopelijk-is-Paulien-toch-nog-de-mol-denkers ons toch al behoorlijk overruled door de als-je-nu-nog-niet-gelooft-dat-kees-de-mol-is-ben-je-toch-wel-behoorlijk-onnozel-denkers. Dus als je dan in het Paulien topic zegt dat het 'zinvoller' is om puur op de feiten af te gaan schiet dat misschien een beetje verkeerd. Snappie?  :-[


Helemaal mee eens!  ::ok:: Het is hier ook nog veel te gezellig in deze tunnel.  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1036 Gepost op: 3-03-2013, 10:35:13 »
Maar ik heb jouw lijstje in dat topic ook even ingevuld en je snapt zeker wel dat ik op Paulien uitkom?  ;)  :P

Ik zag het, bedankt. ::bravo:: Ik vind dat heel fijn (en zinvol) want zo ga ik toch nog eens een extra keer over een opdracht nadenken waar jij bijvoorbeeld een punt aan Paulien geeft terwijl ik het inmiddels volstrekt logisch vond dat Kees dat punt van mij kreeg.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1037 Gepost op: 3-03-2013, 11:01:30 »
Zomaar even iets anders hoor, heb de boekjes van Paulien gekregen en op bladzijde 78 van 'Taal is zeg maar echt mijn ding' heeft ze het over namen, eerst Paulien en meteen daarna Kees. Geen hint, maar ik vind het zo'n grappig toeval dat ik dacht : ik vermeld het even   :D

@Heinz, tuurlijk zal het Kees wel zijn en dat vind ik ook prima, tegelijkertijd bekruipt mij steeds het gevoel dat het er allemaal veel te dik boven op ligt. En als het toch Paulien zou zijn, zijn de hints er dus wel geweest en komen die nu pas aan de oppervlakte. Bij Kees valt er niks meer te speuren...neem nou dat mol boekje van waarschijnlijk Ewout. wat ik daarover aan de "andere kant" lees is, Ewout zat dus op Paulien, klaar, Case closed. Maar Ewout zou ook het bericht aan Joep hebben geschreven? Meteen op de volgende bladzij? Ik kan daar in meegaan, maar dan lijkt het mij waarschijnlijker dat hij een bericht mocht achterlaten voor 'op wie hij zat' en dat hij dus niet op Paulien zat.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1038 Gepost op: 3-03-2013, 11:09:21 »
@Heinz, tuurlijk zal het Kees wel zijn en dat vind ik ook prima, tegelijkertijd bekruipt mij steeds het gevoel dat het er allemaal veel te dik boven op ligt. En als het toch Paulien zou zijn, zijn de hints er dus wel geweest en komen die nu pas aan de oppervlakte. Bij Kees valt er niks meer te speuren...neem nou dat mol boekje van waarschijnlijk Ewout. wat ik daarover aan de "andere kant" lees is, Ewout zat dus op Paulien, klaar, Case closed. Maar Ewout zou ook het bericht aan Joep hebben geschreven? Meteen op de volgende bladzij? Ik kan daar in meegaan, maar dan lijkt het mij waarschijnlijker dat hij een bericht mocht achterlaten voor 'op wie hij zat' en dat hij dus niet op Paulien zat.
::ok::

Ik vind het ook heel vreemd dat iemand "vraag 20: Paulien" opschrijft op die manier. Hij heeft nog nooit een test gemaakt. Je schrijft dan toch eerder M=paulien o.i.d. op? Ik geloof nooit dat Ewout dat geschreven heeft.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1039 Gepost op: 3-03-2013, 11:11:23 »
::ok::

Ik vind het ook heel vreemd dat iemand "vraag 20: Paulien" opschrijft op die manier. Hij heeft nog nooit een test gemaakt. Je schrijft dan toch eerder M=paulien o.i.d. op? Ik geloof nooit dat Ewout dat geschreven heeft.

Hij kan het toch hebben opgeschreven nadat hij de test heeft gemaakt en voor de executie? Het lijkt me logisch dat je dat doet als kandidaat, zodat je (als je verder komt in het spel) later nog weet wat je in het begin hebt gedaan.