Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346971 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1040 Gepost op: 3-03-2013, 11:11:59 »
@Heinz, tuurlijk zal het Kees wel zijn en dat vind ik ook prima, tegelijkertijd bekruipt mij steeds het gevoel dat het er allemaal veel te dik boven op ligt. En als het toch Paulien zou zijn, zijn de hints er dus wel geweest en komen die nu pas aan de oppervlakte. Bij Kees valt er niks meer te speuren...neem nou dat mol boekje van waarschijnlijk Ewout. wat ik daarover aan de "andere kant" lees is, Ewout zat dus op Paulien, klaar, Case closed. Maar Ewout zou ook het bericht aan Joep hebben geschreven? Meteen op de volgende bladzij? Ik kan daar in meegaan, maar dan lijkt het mij waarschijnlijker dat hij een bericht mocht achterlaten voor 'op wie hij zat' en dat hij dus niet op Paulien zat.

Ewout schrijft dat hij Joep een plek in de finale gunt en wenst hem succes. Het lijkt er dus niet op dat hij hem verdenkt. (En ook als Kees de Mol is ben ik in ieder geval nog niet uitgespeurd. De zinnen van Carolien en Paulien in de trein alleen al.)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1041 Gepost op: 3-03-2013, 11:27:59 »
Hij kan het toch hebben opgeschreven nadat hij de test heeft gemaakt en voor de executie? Het lijkt me logisch dat je dat doet als kandidaat, zodat je (als je verder komt in het spel) later nog weet wat je in het begin hebt gedaan.

Misschien. Het lijkt i.i.g. een heel ander handschrift dus ik vind het niet heel waarschijnlijk. Zo'n bericht aan een andere kandidaat lijkt mij pas geschreven nadat Ewout is afgevallen. Ofwel de afvallers mochten voor iedereen een bericht achterlaten in hun boekje, maar het zou ook kunnen dat ze iets mochten schrijven voor de geen op wie zij stemden. We waren tot afl. 9 ervan overtuigd dat Ewout op Joep zat, nou wellicht was dat ook zo. En Ewout kreeg rood dus toen snapte hij wel dat Joep gewoon een kandidaat was.

Hoe dan ook, ik zou de ontknoping vele malen leuker vinden als blijkt dat de mol "verbeteringen" in de boekjes van de kandidaten heeft aangebracht i.p.v. dat we nu opnieuw een niet mis te verstane hint op ons bord krijgen.

Offline Moeske

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1042 Gepost op: 3-03-2013, 11:33:57 »
Dat doet er niets aan af dat ik Kees geen goede Mol zou vinden, maar bij Kees valt weinig meer te speuren, alles is al ontcijferd en Kees is al bijna officieel gebombardeerd tot De Mol van 2013. Daar is het bij net nog even te vroeg voor. Na afl. 10 kom ik 'eventueel' uit deze tunnel.

Dat wwas in het seizoen waarin Dennis de mol was ook zo. Die werd in de  finale door een maya priester aangewezen als Mol, dus dat is niet vreemd.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1043 Gepost op: 3-03-2013, 11:52:23 »
In de laatste afl. ligt het er bij Kees driedubbeldik bovenop dat hij de Mol is, daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat maakt mij juist argwanend. Dat ben ik niet gewend bij WIDM dat de Mol in de laatste afl. al zo duidelijk neergezet wordt. Daarom probeer ik hier nog hints te zoeken en dingetjes te vinden die naar Paulien als Mol kunnen wijzen. Daarom blijf ik hier doorspeuren.

Dat doet er niets aan af dat ik Kees geen goede Mol zou vinden, maar bij Kees valt weinig meer te speuren, alles is al ontcijferd en Kees is al bijna officieel gebombardeerd tot De Mol van 2013. Daar is het bij net nog even te vroeg voor. Na afl. 10 kom ik 'eventueel' uit deze tunnel.

Helemaal mee eens!!!  ::bravo::
Enige alternatief is om anders achterover te leunen en de hints richting Kees te accepteren, maar het is veeeeel leuker om nog 5 dagen door te puzzelen en brainstormen  ;D

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1044 Gepost op: 3-03-2013, 13:44:00 »
Dat doet er niets aan af dat ik Kees geen goede Mol zou vinden.

Dus Kees zou een goede mol kunnen zijn.
Waaraan valt dat te ontlenen ?

ed: Geldt ook voor Paulien overigens
« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 13:46:25 door Molle Pietje »

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1045 Gepost op: 3-03-2013, 15:02:01 »
Wat mij dwars zit zijn de hints naar kees die dit jaar wel er gemakkelijk gevonden kunnen worden. Tol is de mol was wel erg makkelijk.  Zou het niet kunnen zijn dat je van de nummertjes nog iets anders kunt maken? zoals Paulien al vertelde de nummers veranderen in letters?  Of bijvoorbeeld : Tolis de mol.. Maar bij Tolis kom ik niet verder als een verwijzing naar een griekse zanger... zucht.. ik wil eigenlijk niet in de kees tunnel omdat daar meer als het halve forum van het begin af aan al zit

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1046 Gepost op: 3-03-2013, 15:23:32 »
Mijn reden om Kees vooral niet te verdenken was idd omdat hij op het forum al zo erg verdacht werd. Kijk in de pool, bij aflevering 3 al explodeert het aantal Kees verdenkers. Dat is tegenstrijdig met andere seizoenen. Nooit is iemand zo vroeg al zo verdacht. De hints zjn ook zo duidelijk, C is the mole, duif op K-vormige structuur, '82 op muur. Je kan er gewoon niet omheen. Waarom zo duidelijk alle hints naar Kees?
Daarom dacht ik, Kees wordt de winnaar en hij is de bliksemafleider voor de echte mol. Op deze manier kunnen we die laatste week (nu dus) nog blijven bakkeleien over wie het wel of niet is.
Echter, de hints naar Kees bleven komen, terwijl er voor Paulien niks was. En dan wordt er in de finale nog een knoeperd van een hint gegeven, waardoor je er ècht niet meer omheen kan: Kees is gewoon de mol. En dat blijft vreemd.
Dat is de reden dat men nu ineens naarstig op zoek gaat naar hints voor Paulien. De gedachte is, alle hints voor Kees zijn zo duidelijk, er moet een diepere laag zijn, waarin zich hints bevinden voor Paulien, en dat is dan de mindfuck dit seizoen. Iedereen gaat voor Kees omdat dat al zo duidelijk is, maar wie kijkt iets verder dan dat en ziet dan dat toch Paulien de mol is?
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1047 Gepost op: 3-03-2013, 15:53:15 »
De gedachte is, alle hints voor Kees zijn zo duidelijk, er moet een diepere laag zijn, waarin zich hints bevinden voor Paulien, en dat is dan de mindfuck dit seizoen. Iedereen gaat voor Kees omdat dat al zo duidelijk is, maar wie kijkt iets verder dan dat en ziet dan dat toch Paulien de mol is?

Nu doe je net alsof al die hints naar Kees zo simpel te vinden waren. Dat waren ze zeker niet, daarmee doe je de ontdekkers ervan tekort. De hints zijn wél simpel uit te leggen, maar dat is een groot verschil. Hoe simpeler de hint uit te leggen is, hoe sterker vind ik.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1048 Gepost op: 3-03-2013, 16:06:12 »
... om van Paulien toch nog de Mol te maken?..
Volgende week pas bekend Heinz! ;)

In deesch tunnel gaan we nergens vanuit.
Vandaar lekker doorspeuren.
Laatste week, helaas.
Dus nu het nog kan; doen!  ::ok::

Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1049 Gepost op: 3-03-2013, 16:09:28 »
Volgende week pas bekend Heinz! ;)

In deesch tunnel gaan we nergens vanuit.
Vandaar lekker doorspeuren.
Laatste week, helaas.
Dus nu het nog kan; doen!  ::ok::



Precies. En als Kees wel de mol blijkt te zijn: doen wij, de Paulien verdenkers, tijdens de MFD het enkel-enkel-dubbel-dubbel dansje voor de Kees verdenkers met als afsluiter een eerbiedige buiging (maar dan wil ik niet al enige Paulienverdenker op de MFD staan  ::rofl::)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1050 Gepost op: 3-03-2013, 16:23:07 »
Nu doe je net alsof al die hints naar Kees zo simpel te vinden waren. Dat waren ze zeker niet, daarmee doe je de ontdekkers ervan tekort. De hints zijn wél simpel uit te leggen, maar dat is een groot verschil. Hoe simpeler de hint uit te leggen is, hoe sterker vind ik.
Nee, ok, dat zal ik dan niet zeggen, maar feit blijft wel dat Kees in elk geval hier in de pool vanaf afl 3 met grote meerderheid verdacht werd. Of dat nu komt door de gevonen priesterhint of door zijn gedrag weet ik niet, maar het is wel duidelijk dàt hij verdacht wwerd. En dat is heel de serie niet echt veel veranderd. Dus op één of andere manier is Kees verdacht gemaakt (kan ook door onverdacht in beeld komen, als men dat opvallend vindt), en dat vind ik een rare ontwikkeling.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1051 Gepost op: 3-03-2013, 16:31:22 »
Precies. En als Kees wel de mol blijkt te zijn: doen wij, de Paulien verdenkers, tijdens de MFD het enkel-enkel-dubbel-dubbel dansje voor de Kees verdenkers met als afsluiter een eerbiedige buiging (maar dan wil ik niet al enige Paulienverdenker op de MFD staan  ::rofl::)

Staat genoteerd  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1052 Gepost op: 3-03-2013, 16:32:53 »

Dat is de reden dat men nu ineens naarstig op zoek gaat naar hints voor Paulien. De gedachte is, alle hints voor Kees zijn zo duidelijk, er moet een diepere laag zijn, waarin zich hints bevinden voor Paulien, en dat is dan de mindfuck dit seizoen. Iedereen gaat voor Kees omdat dat al zo duidelijk is, maar wie kijkt iets verder dan dat en ziet dan dat toch Paulien de mol is?

Maar zo ingewikkeld maken ze het nooit! Het merendeel van die 2 miljoen kijkers kijkt niet op fora als deze en moet het gewoon hebben van de makkelijk uit te leggen en verklaren hints. Kijk maar naar vorig jaar. De hints naar Annemarie waren wel zo simpel, ik vond de uitleg tijdens de terugblik echt ontnuchterend.

Het programma moet op televisie voor het gemiddelde publiek te volgen zijn. Dus die diepere laag en mindfuck verwacht ik echt niet.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1053 Gepost op: 3-03-2013, 16:40:53 »
of bij yvon jaspers aanwijzingen want de vlieger vliegt met de mol bijv:






Maar zo ingewikkeld maken ze het nooit! Het merendeel van die 2 miljoen kijkers kijkt niet op fora als deze en moet het gewoon hebben van de makkelijk uit te leggen en verklaren hints. Kijk maar naar vorig jaar. De hints naar Annemarie waren wel zo simpel, ik vond de uitleg tijdens de terugblik echt ontnuchterend.

Het programma moet op televisie voor het gemiddelde publiek te volgen zijn. Dus die diepere laag en mindfuck verwacht ik echt niet.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1054 Gepost op: 3-03-2013, 16:43:35 »
Maar zo ingewikkeld maken ze het nooit! Het merendeel van die 2 miljoen kijkers kijkt niet op fora als deze en moet het gewoon hebben van de makkelijk uit te leggen en verklaren hints. Kijk maar naar vorig jaar. De hints naar Annemarie waren wel zo simpel, ik vond de uitleg tijdens de terugblik echt ontnuchterend.

Het programma moet op televisie voor het gemiddelde publiek te volgen zijn. Dus die diepere laag en mindfuck verwacht ik echt niet.
::ok:: Er is gewoon nog hoop voor Paulien als mol! Lang niet alles is een hint
Edit: ik heb verkeerd gelezen, haal de  ::ok:: er maar af
« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 16:46:08 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1055 Gepost op: 3-03-2013, 17:45:13 »
Precies. En als Kees wel de mol blijkt te zijn: doen wij, de Paulien verdenkers, tijdens de MFD het enkel-enkel-dubbel-dubbel dansje voor de Kees verdenkers met als afsluiter een eerbiedige buiging (maar dan wil ik niet al enige Paulienverdenker op de MFD staan  ::rofl::)
Uuhhh... spreek voor jezelf Zwanee....  :o
 ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1056 Gepost op: 3-03-2013, 17:48:44 »
Uuhhh... spreek voor jezelf Zwanee....  :o
 ;)

 ::tandpastasmiley::


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1057 Gepost op: 3-03-2013, 18:13:42 »
Nu doe je net alsof al die hints naar Kees zo simpel te vinden waren. Dat waren ze zeker niet, daarmee doe je de ontdekkers ervan tekort. De hints zijn wél simpel uit te leggen, maar dat is een groot verschil. Hoe simpeler de hint uit te leggen is, hoe sterker vind ik.

Helemaal eens. De hints naar Kees zijn echt niet zó makkelijk te vinden. Vergeet ook niet dat de priesterhint niet direct door één persoon is gevonden, die vondst komt eigenlijk van verschillende mensen die allemaal een steentje bijdroegen. En wat hints betreft is het bij ons als molloten sowieso nooit goed. Te vergezocht mag niet, maar te simpel ook niet. En daarbij willen we ze ook niet vinden, maar er wel naar zoeken. ::)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1058 Gepost op: 3-03-2013, 18:24:11 »
Ik wil er wel bij zeggen dat de hints toch wel eenvoudig genoeg waren om binnen een week gevonden te worden. Je weet dat met alle communities je een heleboel denkkracht bij elkaar hebt, dan is het een kwestie van tijd voordat een hint gevonden wordt. De priesterhint had een week nodig, de Paulien cijferhint was binnen enkele uren gekraakt. Terwijl als een hint wat langgerekter over afleveringen wordt verspreid, valt het minder op, en duurt het langer voordat hij wordt ontdekt. Soms zelfs helemaal niet. Inges 'toen'-hint was achteraf gezien ook vrij makkelijk, als het je maar opvalt dat ze vaak met toen begint.
De eerste letters nemen van elke zin is een tactiek die zo onderhand al bijna overal op wordt toegepast. En je weet dat er doorgaans in afl 1 al de eerste hint wordt gegeven. Dan is het niet heel onlogisch om bij de verhalen van de priester te gaan kijken. Dus dan weet je als maker dat die vrij snel ontdekt wordt. Gelukkig kon hij nog op meerdere personen wijzen.

En je hebt gelijk: te vergezocht mag niet, en te simpel is ook niet goed. Ik snap dat het heel lastig is om een hint te bedenken die er precies tussenin zit.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1059 Gepost op: 3-03-2013, 18:38:54 »
Volgens mij is de "Paulien cijferhint" ook bedoeld om snel gevonden te worden - die was wel zo overduidelijk, en zit bovendien in de finale. Daar is het niet erg. Een hint in aflevering 1 die in een week gevonden wordt en daarna ook overduidelijk is vind ik een stuk problematischer.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas