Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346898 keer)

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1060 Gepost op: 3-03-2013, 18:38:57 »
Het programma moet op televisie voor het gemiddelde publiek te volgen zijn. Dus die diepere laag en mindfuck verwacht ik echt niet.

Foei Pippi, wat een taal! Mindvacht bedoel je!   ::tandpastasmiley::

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1061 Gepost op: 3-03-2013, 18:40:37 »
Vergeet ook niet dat de priesterhint niet direct door één persoon is gevonden, die vondst komt eigenlijk van verschillende mensen die allemaal een steentje bijdroegen.

Kan iemand mij de Priesterhint uitleggen? Die heb ik helemaal gemist....
Alvast bedankt!   ::bravo::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1062 Gepost op: 3-03-2013, 18:56:06 »
Kan iemand mij de Priesterhint uitleggen? Die heb ik helemaal gemist....
Alvast bedankt!   ::bravo::
begin eens bij het topic "priesterhint"  in het eerste bericht wordt hij uitgelegd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1063 Gepost op: 3-03-2013, 18:57:58 »
Helemaal eens. De hints naar Kees zijn echt niet zó makkelijk te vinden. Vergeet ook niet dat de priesterhint niet direct door één persoon is gevonden, die vondst komt eigenlijk van verschillende mensen die allemaal een steentje bijdroegen. En wat hints betreft is het bij ons als molloten sowieso nooit goed. Te vergezocht mag niet, maar te simpel ook niet. En daarbij willen we ze ook niet vinden, maar er wel naar zoeken. ::)
Het beste is een hint die makkelijk te vinden lijkt, maar nooit wordt.
We hebben m.i. nu 3 100%-hints.
Bij de priesterhint weet je van te voren dat iemand er achter gaat komen. Ik heb diezelfde avond nog alle zinnen op een rijtje gezet, en heb vluchtig langs de eerste letters gekeken, maar (gelukkig) niet verder gezocht. Als ik één seconde de letters M O en L had opgemerkt, was ik de verpester van ons seizoen. Er werd ook best veel nadruk op gelegd in de aflevering. Bij de EEDD-tweets was ook al snel ontdekt dat het alleen maar klinkers waren, de reden hoefde alleen gezocht te worden. Net als bij de cijfers, waardoor iedereen natuurlijk met die cijfers aan de gang zou gaan.
Toch wel jammer.
...óf niet!

Offline Kleurenblind

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1064 Gepost op: 3-03-2013, 19:01:34 »
begin eens bij het topic "priesterhint"  in het eerste bericht wordt hij uitgelegd.

Dankjewel!   ::bravo::

Ik ga het allemaal eens lezen.
Heb dit jaar weer enorm genoten van WIDM. Een van de beste ooit!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1065 Gepost op: 3-03-2013, 19:29:31 »
Ik breng het weer even  ::ontopic:: :

Als Paulien de Mol is weten we in ieder geval wel één hint, althans, we weten waar we die moeten zoeken: in de tekeningen in haar molboekje. Ik heb mijn best gedaan dit geëxplodeerde topic helemaal door te lezen maar ben daar nog geen vondst over tegengekomen.

edit: Oeps, op pagina 46 staat er iets over. Zo ver had ik nog niet teruggebladerd. Maar ja, een olifant als hint? Zie ik nog niet zo.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2013, 19:33:39 door Heinz »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1066 Gepost op: 3-03-2013, 19:34:38 »
Ik breng het weer even  ::ontopic:: :

Als Paulien de Mol is weten we in ieder geval wel één hint, althans, we weten waar we die moeten zoeken: in de tekeningen in haar molboekje. Ik heb mijn best gedaan dit geëxplodeerde topic helemaal door te lezen maar ben daar nog geen vondst over tegengekomen.
Als het een hint was geweest, zou ik verwachten dat wij als kijker ze vaker of in ieder geval allemaal hadden gezien, ik herinner me alleen een boom en een olifant gezien te hebben. Hoe moeten we daar ooit een hint uithalen?
...óf niet!

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1067 Gepost op: 3-03-2013, 19:42:34 »
Het boekje in de trein waarin te lezen is “VRAAG 20: PAULIEN !” laat me nog niet los. Kan het niet ook verwijzen naar de “meet the mole” opdracht, waar de kandidaten de vraag moeten beantwoorden: “ Wat was het antwoord van (achtereenvolgens en één voor één) Ewout, Joep, Janine en Tim op zijn/haar laatste testvraag?” (De zelfde rij kandidaten die de mol noemt bij de drive-in bioscoop, maar dat even terzijde)  Ik kom hierop omdat ik nog steeds denk dat daar een hint zit naar Paulien als mol. Dat heb ik al eerder genoemd hier. Maar daar heeft niemand op reageert dus misschien vinden jullie het niets? Nl. In afl 6 zie je Daniel de vraag beantwoorden wat Tims antwoord was op vraag 20. Op 23.49. Hij zegt “Paulien” Art zegt dan niets meer tegen Daniel, hij knikt en wijst alleen in de richting waar Daniel heen moet, richting de mol=Paulien? Daarna zwelt de muziek en het koor aan en staat Daniel bij de mol bij het orgel. Daarna volgt ook meteen het beeld met mogelijk een glimp van het gezicht vd mol in zij aanzien. En na de 1e vraag van D. het akkoord wat één keer anders is dan het ja of nee akkoord. (gevonden door Tsubasa)
Ik vindt het echt een kippevel moment en denk dat het een aanwijzing is naar P als mol.
Ps. Het werkt alleen als je hoopt/gelooft/denkt dat P de mol is  ;D
Dat dan weer wel

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1068 Gepost op: 3-03-2013, 19:50:43 »
Foei Pippi, wat een taal! Mindvacht bedoel je!   ::tandpastasmiley::

Oeps, sorry :-X, natuurlijk, mindvacht!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1069 Gepost op: 3-03-2013, 19:51:34 »
Het boekje in de trein waarin te lezen is “VRAAG 20: PAULIEN !” laat me nog niet los. Kan het niet ook verwijzen naar de “meet the mole” opdracht, waar de kandidaten de vraag moeten beantwoorden: “ Wat was het antwoord van (achtereenvolgens en één voor één) Ewout, Joep, Janine en Tim op zijn/haar laatste testvraag?”


Ik geloof ook in Paulien, maar ik denk niet dat dit verwijst naar de Meet the Mole opdracht.

Zelf denk ik dat dit het molboekje van Ewout is en dat Ewout een "afscheidsbrief" in zijn molboekje schreef aan Joep. Dat Ewout dus wel degelijk op Joep zat.
Vanuit de biecht van Joep is het gerucht de wereld in geholpen dat Kees gezegd heeft dat Ewout op Daniel zat. Maar niemand weet zeker of dit gerucht ook werkelijk door Kees de wereld in is geholpen.
Als Paulien de mol is, kan het zijn dat zijn in dat boekje van Ewout heeft geschreven dat hij bij vraag 20 Paulien had moeten invullen. Misschien heeft Paulien wel bij Kees ingefluisterd dat Ewout op Daniel zat? Ik weet het niet, ik was er niet bij  ;)

Maar ja, het zit mij ook wel dwars.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1070 Gepost op: 3-03-2013, 19:54:55 »
Ik breng het weer even  ::ontopic:: :

Als Paulien de Mol is weten we in ieder geval wel één hint, althans, we weten waar we die moeten zoeken: in de tekeningen in haar molboekje. Ik heb mijn best gedaan dit geëxplodeerde topic helemaal door te lezen maar ben daar nog geen vondst over tegengekomen.

edit: Oeps, op pagina 46 staat er iets over. Zo ver had ik nog niet teruggebladerd. Maar ja, een olifant als hint? Zie ik nog niet zo.

Ik weet niet of we het als hint moeten zien. Die tekening is er, die olifant is er ook (big five, safari, kerk, haar broek, ipad in trein), maar om het echt een hint te noemen? Maar dat geldt ook voor de leeuwentheorie. Ook niet 100%. Ik vind het beide grappig, maar zie het zeker niet als hint.

Offline Keiko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1071 Gepost op: 3-03-2013, 19:55:37 »
Mijn reden om Kees vooral niet te verdenken was idd omdat hij op het forum al zo erg verdacht werd. Kijk in de pool, bij aflevering 3 al explodeert het aantal Kees verdenkers. Dat is tegenstrijdig met andere seizoenen. Nooit is iemand zo vroeg al zo verdacht. De hints zjn ook zo duidelijk, C is the mole, duif op K-vormige structuur, '82 op muur. Je kan er gewoon niet omheen. Waarom zo duidelijk alle hints naar Kees?
Daarom dacht ik, Kees wordt de winnaar en hij is de bliksemafleider voor de echte mol. Op deze manier kunnen we die laatste week (nu dus) nog blijven bakkeleien over wie het wel of niet is.
Echter, de hints naar Kees bleven komen, terwijl er voor Paulien niks was. En dan wordt er in de finale nog een knoeperd van een hint gegeven, waardoor je er ècht niet meer omheen kan: Kees is gewoon de mol. En dat blijft vreemd.
Dat is de reden dat men nu ineens naarstig op zoek gaat naar hints voor Paulien. De gedachte is, alle hints voor Kees zijn zo duidelijk, er moet een diepere laag zijn, waarin zich hints bevinden voor Paulien, en dat is dan de mindfuck dit seizoen. Iedereen gaat voor Kees omdat dat al zo duidelijk is, maar wie kijkt iets verder dan dat en ziet dan dat toch Paulien de mol is?
Daarom heb ik ook Kees ook nooit verdacht (heh, wat een rare verleden tijd van verdenken). Hetzelfde was vorig jaar met Liesbeth. Iedereen verdacht haar omdat ze zo verdacht was, maar toch was ze de mol niet.
Paulien is de mol! *blijft hoe dan ook in Paulien-tunnel*

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1072 Gepost op: 3-03-2013, 20:08:29 »
In de laatste aflevering zag je dat Paulien een mooie mol had getekend in haar boekje.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1073 Gepost op: 3-03-2013, 20:08:39 »
Ik geloof ook in Paulien, maar ik denk niet dat dit verwijst naar de Meet the Mole opdracht. enz.

Maar het gaat mij ook meer om wat ik daarna schrijf die beelden na elkaar in aflevering 6.
Dat dan weer wel

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1074 Gepost op: 3-03-2013, 20:15:30 »
Maar het gaat mij ook meer om wat ik daarna schrijf die beelden na elkaar in aflevering 6.

Ja, maar zijn vraag en antwoord van het orgel kunnen wij toch niet koppelen aan zijn gegeven antwoord aan Art?

Wat wel zou kunnen is dat we het molboekje van Tim gezien hebben, maar ik vind dit sowieso een heel lastige.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1075 Gepost op: 3-03-2013, 20:23:50 »
Ik ben Paulien gaan verdenken per aflevering 1. De reden was haar gesjouw met de koffer in de schemer en de asem uitblies van de kou. Ineens is ze in de volle zon te zien en ook aanwezig is in de kerk.
Ik denk dat de shots van Paulien in de vroege uren hebben plaats gevonden en niet tijdens de opdracht. Want dan moesten de kerkgangers wek erg lang wachten op Paulien.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1076 Gepost op: 3-03-2013, 20:26:42 »
In de laatste aflevering zag je dat Paulien een mooie mol had getekend in haar boekje.
 ;D
Heb je daar een screenshot van?
...óf niet!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1077 Gepost op: 3-03-2013, 20:34:29 »
Ik ben Paulien gaan verdenken per aflevering 1. De reden was haar gesjouw met de koffer in de schemer en de asem uitblies van de kou. Ineens is ze in de volle zon te zien en ook aanwezig is in de kerk.
Ik denk dat de shots van Paulien in de vroege uren hebben plaats gevonden en niet tijdens de opdracht. Want dan moesten de kerkgangers wek erg lang wachten op Paulien.

De hele kerkscène is waarschijnlijk in één keer opgenomen. Op het moment dat iedereen bij de kerk was. De kandidaten zijn ook niet allemaal tegelijk gedropt.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1078 Gepost op: 3-03-2013, 20:38:40 »
Vanuit de biecht van Joep is het gerucht de wereld in geholpen dat Kees gezegd heeft dat Ewout op Daniel zat. Maar niemand weet zeker of dit gerucht ook werkelijk door Kees de wereld in is geholpen.

Afl. 2 03:10 daar zegt Joep dat Kees tegen hem gezegd heeft dat Ewout op Daniël zit. Waarom zou Joep daarover liegen? Ik zie geen reden omdat in twijfel te trekken. Ewout en Kees deelden tenslotte een kamer, Ewout vertrouwde Kees volledig dus die informatie zou hij echt wel weten. Maar natuurlijk gaf hij niet de juiste naam want die misleiding zou nog van pas komen in een latere opdracht.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1079 Gepost op: 3-03-2013, 20:42:14 »
Helemaal eens. De hints naar Kees zijn echt niet zó makkelijk te vinden. Vergeet ook niet dat de priesterhint niet direct door één persoon is gevonden, die vondst komt eigenlijk van verschillende mensen die allemaal een steentje bijdroegen. En wat hints betreft is het bij ons als molloten sowieso nooit goed. Te vergezocht mag niet, maar te simpel ook niet. En daarbij willen we ze ook niet vinden, maar er wel naar zoeken. ::)

En zo is het  ::ok::