Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346963 keer)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1080 Gepost op: 3-03-2013, 20:44:29 »
In de laatste aflevering zag je dat Paulien een mooie mol had getekend in haar boekje.
 ;D

Volgens mij was dat een kiwi (de vogel dan, niet het fruit).

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1081 Gepost op: 3-03-2013, 20:56:15 »
Afl. 2 03:10 daar zegt Joep dat Kees tegen hem gezegd heeft dat Ewout op Daniël zit. Waarom zou Joep daarover liegen? Ik zie geen reden omdat in twijfel te trekken. Ewout en Kees deelden tenslotte een kamer, Ewout vertrouwde Kees volledig dus die informatie zou hij echt wel weten. Maar natuurlijk gaf hij niet de juiste naam want die misleiding zou nog van pas komen in een latere opdracht.

Moet je wel mijn laatste zin er bij vermelden  ;) . Ik heb namelijk nergens gezegd dat Joep hierover zat te liegen.

Misschien heeft Paulien wel bij Kees ingefluisterd dat Ewout op Daniel zat? Ik weet het niet, ik was er niet bij  ;)


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1082 Gepost op: 3-03-2013, 21:05:05 »
Volgens mij was dat een kiwi (de vogel dan, niet het fruit).
Zeker. Wel 2.
Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1083 Gepost op: 3-03-2013, 21:18:40 »
Moet je wel mijn laatste zin er bij vermelden  ;) . Ik heb namelijk nergens gezegd dat Joep hierover zat te liegen.

Het lijkt me niet logisch dat Kees zoiets van Paulien zou aannemen, aangezien hij zelf waarschijnlijk beter wist op wie Ewout stemde.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1084 Gepost op: 3-03-2013, 21:27:39 »
Nu doe je net alsof al die hints naar Kees zo simpel te vinden waren. Dat waren ze zeker niet, daarmee doe je de ontdekkers ervan tekort. De hints zijn wél simpel uit te leggen, maar dat is een groot verschil. Hoe simpeler de hint uit te leggen is, hoe sterker vind ik.
Ik wil hier ook even op reageren als dat mag.  Ik ben echt niet de slimste met het ontdekken van hints.De enigste hint die ik ooit ontdekt heb was naar george  die achteraf nog klopte ook . maar tijdens het kijken naar de opdracht van de getallen die paulien kreeg, zeg ik tegen mijn man: morgen even de zoeloe woorden achter elkaar zetten..  Conclusie:  als ik het snap dan is het een makkelijke hint.. Ik wil de ontdekkers niet tekort doen maar ik vind het jammer dat het er zo dik bovenop ligt.. Natuurlijk zegt alles dat kees de mol is maar ik vind het zo jammer dat het zo duidelijk is...  Ik verlang zo erg terug naar de 1e series.. gewone mollen, gewone kandidaten en geen 1000e mensen die internet afspeuren... Ik zou zeggen volgend jaar wie is de mol zonder hints...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1085 Gepost op: 3-03-2013, 21:30:53 »
Het lijkt me niet logisch dat Kees zoiets van Paulien zou aannemen, aangezien hij zelf waarschijnlijk beter wist op wie Ewout stemde.

Daarom dus ook die  ;) en "Ik weet het niet, ik was er niet bij"
Het lijkt mij m.a.w. dus ook niet logisch dat Kees zoiets van haar aanneemt, maar daarmee blijft die opmerking met 'vraag 20: Paulien' mij nog wel in de weg zitten. Want dat is niet van Kees afkomstig. 

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1086 Gepost op: 3-03-2013, 21:31:01 »
Moet je wel mijn laatste zin er bij vermelden  ;) . Ik heb namelijk nergens gezegd dat Joep hierover zat te liegen.


Dat heb je niet gezegt maar je trekt het wel in twijfel?! Is dat niet ongeveer hetzelfde?
Ik weet trouwens niet wat Paulien te maken heeft met Ewout en Kees die een kamer delen.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1087 Gepost op: 3-03-2013, 21:32:40 »
Dat heb je niet gezegt maar je trekt het wel in twijfel?! Is dat niet ongeveer hetzelfde?
Ik weet trouwens niet wat Paulien te maken heeft met Ewout en Kees die een kamer delen.

Zie mijn opmerking boven de jouwe  ;) Ik trek niets in twijfel. Why so serious?  ???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1088 Gepost op: 3-03-2013, 21:33:20 »
Lijkt me een mooi moment om deze discussie te stoppen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1089 Gepost op: 3-03-2013, 21:58:55 »
Er zijn mij twee dingen opgevallen nu ik de aflevering voor de tweede keer bekeken heb:

-Wanneer Paulien de cijfers krijgt, legt ze haar theorie uit om die op te lossen.
45 is twee keer het alfabet rond + 3. Echter is dit (26x2)+3= 55
Dit is niet de eerste keer dat Paulien met cijfers en getallen een fout maakt (rekenfout bij de touwbrug)

- Ik dacht direct ook aan Agathe Christie in de stoomtrein.
Dit bleek Ewouts favoriete boek te zijn, en zijn molboekje was ook in de trein.
Nu ben ik zelf ook een grote fan van het werk van Agatha Christie, en ik weet uit die verhalen dat de oplossing is
waar je het niet verwacht.

En wat staat er in het boekje van de eerste afvaller in een ander handschrift: Paulien!
En wie zou verwachten dat daar de oplossing zou zijn?


klaar voor de strijd

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1090 Gepost op: 3-03-2013, 22:08:59 »
Heel goed :)

De nozem en de non (zie Roodshow topic) vertelt volgens mij ook iets dat anders gebeurt dan dat je zou verwachten, dus dat sluit daar mooi bij aan.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1091 Gepost op: 3-03-2013, 22:15:01 »
In aflevering 6 geeft Art eerst een paar vragen die niks met de test te maken hebben. Een van deze vragen is: hoeveel vrouwen heeft de koning van Swaziland en hij stelt deze aan Paulien. Paulien antwoord met 13 en dat is goed. Ze moet erbij lachen.
Paulien de 13e mol.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1092 Gepost op: 3-03-2013, 22:19:13 »
en even ook iets waarmee ik sinds aflevering 1 zit (maar persoonlijk vind ik het veel te vergezocht van mezelf).

Wanneer Paulien de verkeerde kerk binnenstormt staat er op alle stoelen PALMBC. (PALM BIBLE CHURCH)

Wanneer je deze letters door elkaar schudt, kan je B M PAL C (Beste Mol PAuLien Cornelisse)

Maar dit zal wel niet, hoewel vorig jaar letters op een gokmachine ook een tip waren.
klaar voor de strijd

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1093 Gepost op: 3-03-2013, 22:55:35 »
Vandaag op een spoor gekomen richting Paulien die ik toch nog even wil delen :)

Paulien noemt zichzelf Geografisch Gehandicapt (liet me niet los), Paulien lijkt (als de Mol?) iets met de lettercombinatie GG te hebben:

 Op internet vond ik verschillende mogelijke betekenissen bij……
GG = Gadu Gadu = Babbel Babbel (Pools chatprogramma)
Gadu-Gadu (Polish for "chitchat"; commonly known as GG or gg) is a Polish instant messaging client using a proprietary protocol.In telecommunications, a proprietary protocol is a communications protocol owned by a single organization or individual (De Mol?)
Tweets van/over de Mol: Makkelijk praten, niet in 140 Tekens

-   Afleveringen
Afl 1 Geografisch Gehandicapt (uitspraak)

GG= Gereformeerde Gemeente = Kerk (veel verwijzingen hiernaar in het algemeen)

Good Going/ Good Game (Paulien vindt niet de goede kerk)

Afl 3: niet goed voor de….. Geestelijke Gezondheid (uitspraak bij executie)

Grijs Gietijzer (aflevering 5 ): Paulien zegt letterlijk sleutel Gaan Gieten (met grijs metaal)

Afl 4: Goederenwagon: 2 G’s?  (Woordenopdracht: uitspraak van Paulien richting Carolien)

Afl 8: GI Jane (Carolien) en Gay MacGyver (Kees) (uitspraak van Paulien)

Afl 9: Boek The Life of the Mole
G(illian) G(oddfrey)
P(eter) C(rowcoft)
GG gelinkt aan Paulien Cornelisse?

Trein: a Game in a Game

-   Uitspraken in dagboeken:
Afl 3 Geen Geld
Afl 7 Gemakkelijk Gemaakt
Afl 8 Geen Geld

Tot zover heb ik het ook gemeld op het avro forum. In de tussentijd zag ik in het laatste dagboek ook "geweldige weken, geweldigde maanden" en in de boodschap van de Mol in de drive in bioscoop "gelijk gehad" staan ;)



Offline modeltje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1094 Gepost op: 4-03-2013, 00:42:20 »
Ik weet niet, of ik ben gek of weet ik veel wat, maar ik heb de afleveringen nog eens teruggekeken en ik zag toen deze foto! Achter Paulien nota bene, en ik vraag me echt af of dit een goeie hint is! Kijk goed links op de foto een vrouw met de benen over elkaar die de letter M vormen. Zie de foto hieronder! Ik heb hem uitvergroot.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1095 Gepost op: 4-03-2013, 01:09:38 »
Nu doe je net alsof al die hints naar Kees zo simpel te vinden waren. Dat waren ze zeker niet, daarmee doe je de ontdekkers ervan tekort.
Hela, eerst zeggen dat de cijferhint doodsimpel is (hier) en dan tegen mij zeggen dat dat zeker niet simpel was?
The British are not impressed.

Offline KevinJPG

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1096 Gepost op: 4-03-2013, 01:26:23 »
Misschien wel een grappig feitje; Paulien gebruikt een Moleskine als mollenboekje.  ;D

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1097 Gepost op: 4-03-2013, 07:44:34 »
Misschien wel een grappig feitje; Paulien gebruikt een Moleskine als mollenboekje.  ;D
In eerdere seizoenen waren er ook kandidaten die een mollenboekje van dat merk hadden.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1098 Gepost op: 4-03-2013, 08:32:44 »
Hela, eerst zeggen dat de cijferhint doodsimpel is (hier) en dan tegen mij zeggen dat dat zeker niet simpel was?

Haha. De hints in de trein uit aflevering 9 waren inderdaad doodsimpel. Die hield ik even buiten beschouwing. (Ik had het over de waslijst aan mogelijke hints in afleveringen 1 tot en met 8.) Het is inderdaad bijzonder wat er nu gebeurd is: met duidelijke hints alvast een ontknoping voor wie dat wil (ernaar wil speuren of op internet wil lezen). Voor de "gewone" kijker is de ontknoping pas volgende week.

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #1099 Gepost op: 4-03-2013, 11:26:26 »
Ik snap niet dat alle hints in de trein zo gemakkelijk worden aangenomen, als zijnde echte hints. Wie weet kregen Kees en Carolien, wel hele andere cijfers te horen in de trein. Immers: alle achternamen kunnen gemaakt worden met de tien woorden. (cornelisseisdemol, borgersisdemol). De suggestie dat molloten als een soort van beloning in aflevering 9 al de juiste mol krijgen voorgeschoteld, kan lijkt mij ook de prullenbak in.

En waarom zou je de finalisten eerst vragen laten stellen voordat je ze hints geeft, als de juistheid van die antwoorden toch totaal niet van invloed is op de hints die worden gegeven. De juistheid van de antwoorden van de kandidaten moet wel een rol spelen. En hopelijk niet alleen bij Spencer.

Anders zou Paulien een grote hint krijgen met de cijfers, terwijl ze een fout antwoord heeft gegeven.