Auteur Topic: Locaties WIDM 2013  (gelezen 53781 keer)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #120 Gepost op: 17-02-2013, 23:13:36 »
Speciaal me voor dit forum-onderdeel op deze site geregistreerd. Ontzettend leuk om als game-in-a-game de locaties te achterhalen. De vondst van de route door het Krugerpark door Rat vond ik echt briljant! Hier enkele van mijn gevonden locaties. Ik denk dat je er wel raad mee weet, milcof.

1. Deel 1 van opdr. 3 in afl. 5 vond imho plaats in Pilgrim's Creek, bij het Gold Diggers Museum.
2. De beelden van afl. 5 suggereren dat opdr. 3 in dit TGME-gebouw werd voltooid.
3. De executie van afl. 5 vond plaats op een "binnenplaats" van TGME Reduction Works. De test mogelijk in het aangrenzend gebouw.
N.B.: De "historische" satellietfoto's uit 2008/2010 in Google Earth zijn voor deze regio een stuk duidelijker dan de thans in Earth en Maps gebruikte default satellietbeelden.

4. De eerste beelden van de tocht met de paarden tijdens opdr. 3 afl. 6 zien we hier, waarna de groep met een omtrekkende beweging door het Cathkin Park op deze top bij Art arriveert. Kees vliegt daarna met de helicopter naar Monks Cowl om een envelop te halen.
5. Test en executie van afl. 6 vonden plaats bovenop de Inkunzi Cave.

6. Opdr. 1 van afl. 7 vond plaats in The Mission Press. Ik heb begrepen dat in dit gebouw in Moorleigh de eerste Zulu-Bijbel is gedrukt, waarmee de kerstening van KwaZulu-Natal begin 20ste eeuw een feit werd. Art staat aan het begin van deze afl. langs een spoorlijn hier niet ver vandaan. De opdr. voor de vrijstelling is volgens mij hier ook ergens in de buurt gespeeld.
7. De vrijstelling werd tijdens opdr. 3 hier door Daniël verdedigd.
8. Test en executie lijken zo'n 30/40 km van Cathkin Peak te hebben plaatsgehad, mogelijk in de buurt van Winterton. Bij het eindgesprek tussen Art en Daniël is heel even in de verte een bergtop te zien die heel veel gelijkenis vertoont met Cathkin Peak.

Hopelijk ben ik bij m'n eerste post niet al teveel als een addict overgekomen! LOL
« Laatst bewerkt op: 20-02-2013, 23:24:55 door Vl4d »

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #121 Gepost op: 18-02-2013, 19:09:04 »

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #122 Gepost op: 18-02-2013, 21:36:58 »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #123 Gepost op: 18-02-2013, 21:45:08 »
Super, hoe ben je aan de lokatie van "the mission press" gekomen? Ik heb er verschillende gevonden maar deze niet.... ::ok::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #124 Gepost op: 18-02-2013, 22:18:26 »
Super, hoe ben je aan de lokatie van "the mission press" gekomen? Ik heb er verschillende gevonden maar deze niet.... ::ok::

Ik vond een PDF met de Engelse beschrijving van de geschiedenis van de Moorleigh / Empangweni Congregation, waarin melding werd gemaakt van de stichting van "The Mission Press" in 1906.

Moorleigh blijkt over een treinstation te beschikken. Art was te zien bij een spoorlijn en de bergcontouren kwamen overeen met wat ik in Google Earth op deze locatie zag.

Met streetview was op de hoofdweg (de enige straat in die omgeving met streetview) door het dorp een afslag te zien naar een "Diaconic Centre". Deze leidt naar 2 kerken, 2 begraafplaatsen en een modern diaconiecomplex. Het gebouw van The Mission Press moest daarom wel in de buurt zijn. Het bleek een afslag verder...  >:D
« Laatst bewerkt op: 18-02-2013, 22:48:45 door Vl4d »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #125 Gepost op: 18-02-2013, 23:11:57 »
Ik vond een PDF met de Engelse beschrijving van de geschiedenis van de Moorleigh / Empangweni Congregation, waarin melding werd gemaakt van de stichting van "The Mission Press" in 1906.

Moorleigh blijkt over een treinstation te beschikken. Art was te zien bij een spoorlijn en de bergcontouren kwamen overeen met wat ik in Google Earth op deze locatie zag.

Met streetview was op de hoofdweg (de enige straat in die omgeving met streetview) door het dorp een afslag te zien naar een "Diaconic Centre". Deze leidt naar 2 kerken, 2 begraafplaatsen en een modern diaconiecomplex. Het gebouw van The Mission Press moest daarom wel in de buurt zijn. Het bleek een afslag verder...  >:D

 ::ok::  ::ok::  ::ok::

Heb diezelfde PDF uitgepluisd maar ben uitgegaan van 1909 ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #126 Gepost op: 18-02-2013, 23:24:44 »
::ok::  ::ok::  ::ok::

Heb diezelfde PDF uitgepluisd maar ben uitgegaan van 1909 ...

Volkomen begrijpelijk.

In dit geval denk ik dat de stichting van de drukkerij in 1906 plaatsvond (of dat de kerkelijk kroniekschrijver z'n jaartallen niet op orde heeft), terwijl het feitelijke gebouw van The Mission Press in 1909 is opgeleverd (aangezien dit jaartal op de gevel staat).

Daar houd je een volgend keer zeker rekening mee.  ;)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #127 Gepost op: 19-02-2013, 20:26:03 »
De opdr. voor de vrijstelling is volgens mij hier ook ergens in de buurt gespeeld.

Nu ik de extra beelden van vorige week gezien heb, kom ik daar op terug.
Wit gebouw met groen dak omgeven door grote bomen = speld in hooiberg.  ???

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #128 Gepost op: 19-02-2013, 21:03:12 »
Volkomen begrijpelijk.

In dit geval denk ik dat de stichting van de drukkerij in 1906 plaatsvond (of dat de kerkelijk kroniekschrijver z'n jaartallen niet op orde heeft), terwijl het feitelijke gebouw van The Mission Press in 1909 is opgeleverd (aangezien dit jaartal op de gevel staat).

Daar houd je een volgend keer zeker rekening mee.  ;)

Zeker weten...

Nu ik de extra beelden van vorige week gezien heb, kom ik daar op terug.
Wit gebouw met groen dak omgeven door grote bomen = speld in hooiberg.  ???

Moet volgens mij ook ergens in de buurt van de drukkerij zijn. Jammer dat de luchtfoto's daar zo slecht zijn.

EDIT: mogelijk toch niet. Aan de extra beelden in het busje zie je dat de zon nog redelijk hoog staat. Bij het nagesprek over de vrijstelling lijkt het alsof de zon al bijna onder gaat. Zit dus toch enkele uren (reistijd?)tussen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2013, 21:43:34 door Long Tall Erne »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #129 Gepost op: 19-02-2013, 21:31:06 »
Jammer dat de luchtfoto's daar zo slecht zijn.

Idd. En dat er zo weinig foto's te vinden zijn!

Moet volgens mij ook ergens in de buurt van de drukkerij zijn.

Dat vermoedde ik eerst ook. Maar nu blijkt dat ze na de doka-opdr. weer een stuk met het busje over een schijnbaar verharde en/of deels verharde weg hebben gereden. Hoe lang weten we natuurlijk niet, maar het is niet uitgesloten dat ze op die manier weer een aantal kilometers hebben afgelegd.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #130 Gepost op: 19-02-2013, 21:34:34 »
EDIT: mogelijk toch niet. Aan de extra beelden in het busje zie je dat de zon nog redelijk hoog staat. Bij het nagesprek over de vrijstelling lijkt het alsof de zon al vrij laag staat. Zit dus toch enkele uren (reistijd?)tussen.

Goed punt!

Offline brbrbr

  • Forumlid
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #131 Gepost op: 22-02-2013, 08:37:14 »
Iemand al een idee waar de test is? Op de achtergrond is er op en gegeven moment een bord met wyatt te lezen. Ik kom vooralsnog uit bij de wyatt hairdresser...

De andere locaties waren niet zo lastig.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #132 Gepost op: 22-02-2013, 13:46:49 »
Ik zal vanavond wel even zoeken. Die andere locaties zijn idd niet zo moeilijk. Ik zal ze er ook vanavond proberen in te zetten.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #133 Gepost op: 22-02-2013, 17:21:47 »
Locaties (muv test/executie) van aflevering 8 zijn toegevoegd!

https://maps.google.nl/maps/ms?msid=208325213580677370055.0004ccc03a408dfc09bc7&msa=0

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #134 Gepost op: 22-02-2013, 18:16:56 »
ook de locatie waar jij was milcof?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #135 Gepost op: 22-02-2013, 18:42:28 »
ook de locatie waar jij was milcof?

Zou je wel willen hè?

Maar nee, ik mag het niet zeggen...  ;)

Offline Grunn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #136 Gepost op: 22-02-2013, 20:04:22 »
Iemand al een idee waar de test is? Op de achtergrond is er op en gegeven moment een bord met wyatt te lezen. Ik kom vooralsnog uit bij de wyatt hairdresser...
Volgens mij zit het kapsalon (wyatt) en het cafe waar de test is opgenomen in hetzelfde gebouw. 44 Stanley Ave in Johannesburg

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #138 Gepost op: 22-02-2013, 20:44:50 »
Volgens mij zit het kapsalon (wyatt) en het cafe waar de test is opgenomen in hetzelfde gebouw. 44 Stanley Ave in Johannesburg

Klopt inderdaad !!!  ::ok::

http://goo.gl/maps/3BUZr
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline brbrbr

  • Forumlid
Re: Locaties WIDM 2013
« Reactie #139 Gepost op: 22-02-2013, 22:28:42 »
Volgens mij zit het kapsalon (wyatt) en het cafe waar de test is opgenomen in hetzelfde gebouw. 44 Stanley Ave in Johannesburg

die hairdresser komt inderdaad steeds bovendrijven. Helaas heb ik nog geen cafe/afbeeldingen kunnen vinden die lijken op de toch wel vrij karakteristieke  locatie van de test. Al was het maar om de skeletten aan de muur