Auteur Topic: Moltalk 2013  (gelezen 131138 keer)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Moltalk 2013
« Reactie #280 Gepost op: 14-02-2013, 22:24:26 »
Shirt, moltalk liep vast en daardoor t stuk met zarayda gemist. Kan iemand even vertellen wat er gebeurde?

Je kunt het ook op YouTube terugkijken (gewoon op moltalk zoeken).

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Moltalk 2013
« Reactie #281 Gepost op: 14-02-2013, 22:28:11 »
  ::ohno:: ::ohno:: staat nog niet online  
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Moltalk 2013
« Reactie #282 Gepost op: 14-02-2013, 22:29:19 »
Daarom, werd vrij heftig over gedaan. Ben benieuwd .
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #283 Gepost op: 14-02-2013, 22:30:35 »
Zarayda komt uit het publiek en pakt de microfoon om wat uit te leggen. Beter om zo online nog even te kijken op de Avro-site. Het was in mijn ogen een spoiler en voor gast Sander de Heer ook ::niet-ok::

Of,of,of, heeeel vergezocht, het is allemaal briljant geregisseerd. Maar daar leek het voor mij niet op. En dat zou dan juist ook weer de bedoeling zijn geweest ::rofl::

Nee dat lijkt me allemaal wat te ver doorgedacht. ;)
Ik dacht exact hetzelfde als Sander toen ze naar voren sprong. Dat was nergens voor nodig, ze had dat als Mol gewoon kunnen laten bestaan/ naast zich neer kunnen leggen. Iedereen denkt er toch wel het zijne of hare van.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Moltalk 2013
« Reactie #284 Gepost op: 14-02-2013, 22:38:18 »
Precies. Hier heeft ze zich naar mijn idee voor de tweede keer versproken, en kan ze echt niet meer de mol zijn.
Zonde, want zonder haar versprekingen en de priesterhint had ik haar waarschijnlijk wel verdacht.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #285 Gepost op: 15-02-2013, 01:43:53 »
In het engels is een lieveheersbeestje een ladybird, in het amerikaans een ladybug.
Nu is een bug een insect, en een lady een dame. Paulien the Moth?
Of sowieso een aanwijzing dat de mol een vrouw is?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #286 Gepost op: 15-02-2013, 01:53:57 »
mmm, ik zoek nog op lieveheersbeestje/zuid-afrika, kom meteen dit tegen : (mooi trouwens) :

Ladybird
('n Herinnering aan my moeder)

Glans oker
en 'n lig breek
uit die see.

In die agterplaas
êrens tussen die wasgoed
en 'n boom vol granate
jou lag en die oggend
skielik en klein
soos 'n liewenheersbesie
geval op my hand

Ingrid Jonker (1933/1965)

Vertaling van Gerrit Komrij

Ladybird
Als herinnering aan mijn moeder

Okergloed
en een licht breekt
uit de zee.

Op het achtererf
ergens tussen het wasgoed
en een boom vol granaatappels
jouw lach en de ochtend
schielijk en klein
als een lieveheersbeestje
dat valt op mijn hand

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Moltalk 2013
« Reactie #287 Gepost op: 15-02-2013, 07:55:59 »
Ik denk niet dat we een hint in de lieveheersbeestjes moeten zoeken want ik heb een heleboel Valentijnsrommel met lieveheersbeestjes erop gezien in de winkels dit jaar.

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #288 Gepost op: 15-02-2013, 08:51:39 »
Ik weet niet waarom maar ik denk dat de finalisten bij moltalk aanwezig waren....(met janine erbij dan) gewoon een gevoel, wat vinden jullie daarvan?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk 2013
« Reactie #289 Gepost op: 15-02-2013, 10:25:19 »
de mol heeft ingrid jonker ook eens geciteerd in een tweet
#teamamaimiljaarde

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #290 Gepost op: 15-02-2013, 10:49:26 »
Ik ken voor het lieveheersbeestje ook nog de benamingen 'koekediefje' en 'kapoentje'. Maar ik zag op Wikipedia dat het beestje in Brabant ook wel 'kezemolletje' wordt genoemd..... :o

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #291 Gepost op: 15-02-2013, 10:57:01 »
Het lieveheersbeestje staat symbool voor liefde en geluk. Vandaar de link met valentijnsdag.

In het engels is ladybug misschien te koppelen aan "vrouw" maar in het nederlands zou je "lieveheer" toch eerder kopppelen aan een man?


Ja maar dat vond ik zo (te) voor de hand liggend met nog maar 1 man in het spel. Vandaar dat ik ging zoeken of het ook aan een vrouw is te koppelen.
Elke hint die nu onomstotelijk naar een man wijst en een vrouw uitsluit, is eigenlijk gewoon funest.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2013, 10:58:56 door tureluurs »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Moltalk 2013
« Reactie #292 Gepost op: 15-02-2013, 10:58:06 »
Ik ken voor het lieveheersbeestje ook nog de benamingen 'koekediefje' en 'kapoentje'. Maar ik zag op Wikipedia dat het beestje in Brabant ook wel 'kezemolletje' wordt genoemd..... :o

Haha, je hebt gelijk. "Kezenmolletje" met een "n" ertussen. :o ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #293 Gepost op: 15-02-2013, 11:00:19 »
Haha, je hebt gelijk. "Kezenmolletje" met een "n" ertussen. :o ::rofl::

Leuk!  ::rofl::

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #294 Gepost op: 15-02-2013, 11:00:48 »
Jaja! Hebben we in beeld in de afleveringen zelf ook nog lieveheersbeestjes gezien?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #295 Gepost op: 15-02-2013, 11:02:36 »
Ik ken voor het lieveheersbeestje ook nog de benamingen 'koekediefje' en 'kapoentje'. Maar ik zag op Wikipedia dat het beestje in Brabant ook wel 'kezemolletje' wordt genoemd..... :o
::rofl::

Dat zou ik wel weer een erg geestige hint vinden, als dat zou kloppen.  ;D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lieveheersbeestje --> 'Kezenmolletje' staat bij de streeknamen idd.
Maar het blijft wikipedia he, dus..  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #296 Gepost op: 15-02-2013, 11:03:46 »
Maar als je googlet op kezenmolletje kom je inderdaad dit gebruik wel tegen. Grappig in ieder geval.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Moltalk 2013
« Reactie #297 Gepost op: 15-02-2013, 11:07:02 »
Hier de boodschap nog even:
« Laatst bewerkt op: 15-02-2013, 13:09:23 door Heinz »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Moltalk 2013
« Reactie #298 Gepost op: 15-02-2013, 11:13:46 »
Maar als je googlet op kezenmolletje kom je inderdaad dit gebruik wel tegen. Grappig in ieder geval.

Zeker mooi gevonden sws!  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk 2013
« Reactie #299 Gepost op: 15-02-2013, 14:51:27 »
Wat is Anna toch een leuk persoon, echt geweldig dat ze er gisteren bij was! Ook leuk hoe Sander over de Mol praat (en fijn dat er weer eens een wat 'oudere' kandidaat langs komt). De actie van Zarayda verbaasde me enorm; ze mag niets over het programma zeggen maar krijgt het toch voor elkaar om haar mond nogal voorbij te praten (jammer want door haar reacties, ook al eerder in een interview, kunnen we haar bijna afschrijven als mol).

De Valentijnskaart vond ik erg leuk gevonden; ook leuk om misschien wel een hint in dit puur voor fans bedoelde programma te stoppen. Zelf denk ik dat je de kaart redelijk letterlijk moet nemen; de Mol heeft een oogje op Arjen / Anna en zal dus wel in de Moltalk studio aanwezig zijn (wat Carolien dus uit lijkt te sluiten).

Was er trouwens iemand van dit forum bij de Moltalk aanwezig? Ik ben wel benieuwd of er nog iets af te lezen was aan de lichaamstaal van de kandidaten. Het lijkt me (dat is vrij natuurlijk gedrag) dat je bij fragmenten op de een of andere manier bevestiging zoekt bij de andere kandidaten, dus dat je bij een molactie naar de mol kijkt ofzo. Maar sowieso werden er vooral veel fragmenten van Daniel uitgezonden en niet echt van de andere kandidaten viel me op.