Auteur Topic: Dagboeken van de Mol en de afvallers  (gelezen 40921 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Gepost op: 3-01-2013, 22:15:27 »
De dagboeken van de Mol. Alleen leuk om te lezen of zal er dit jaar ook een hint in verstopt zitten?

-----
Dagboek Mol (Aflevering 1)

'Vijf mensen hebben de kerk niet gehaald, tenminste... niet op tijd gehaald.' (http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/dagboek_mol_afl1.aspx)

Vijf mensen hebben de kerk niet gehaald, tenminste... niet op tijd gehaald. Maar eentje had drie gesloten enveloppen bij zich in de kerk en was op tijd. Vier mensen hebben duizend euro geweigerd van Art... Die heeft een verbond met die. En wie niet? ... Ik lijk wel een kandidaat! Maar dat ben ik niet. Ik ben de mol.

Eerlijk gezegd gaat het me tot nu toe goed af. Ik weet van tevoren wat de opdrachten ongeveer inhouden, maar het is afwachten hoe mijn medekandidaten reageren. Ewout bijvoorbeeld, deed heel raar bij de allereerste opdracht tijdens de zoektocht naar de kerk. Als ik niet beter zou weten, was ik vol op hem gegaan als mol. Voor degenen die dachten dat hij het was is het een gelukje dat hij eruit ligt en niet zijzelf. Hebben ze nog een kans om de juiste mol op het spoor te komen... mij dus. Ben benieuwd!
-----

(Het dagboek van afvaller Ewout vind je hier: http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/dagboek_afvaller_afl1.aspx )
« Laatst bewerkt op: 21-01-2013, 16:42:28 door Heinz »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2013, 22:16:21 »
En toch vraag ik me echt ieder jaar af, of het echt de mol is die dit schrijft.. of gewoon een redactielid  :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Dagboeken van de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2013, 22:40:33 »
Ik hoop de eerste :P

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2013, 22:42:34 »
Ik hoop de eerste :P

In dat geval zullen ze het in ieder geval wel wat aanpassen, dagboek is meestal toch echt persoonlijker dan dit.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 3-01-2013, 22:45:27 »
Ik lijk een gewone kandidaat.. Dus niet naar te opvallende dingen kijken.. Tim dus toch niet?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboeken van de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 3-01-2013, 22:46:18 »
Daniël is de enige die Ewout echt raar heeft zien doen bij de dropping. Verdacht?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Dagboeken van de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 3-01-2013, 22:47:10 »
Als je het mij vraagt staat in het dagboek al een hint.
Er staat: ''Ewout bijvoorbeeld, deed heel raar bij de allereerste opdracht tijdens de zoektocht naar de kerk.''
De enige die Ewout tijdens de zoektocht tegenkwam.. is Daniël!  ;)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Dagboek van Ewout
« Reactie #7 Gepost op: 3-01-2013, 22:51:35 »
Hier dan maar die van Ewout:

Voor iedere deelnemer aan Wie is de mol is het de grootste nachtmerrie: Er als eerste uit moeten. In de weken voorafgaand aan mijn deelname is dit rampzalige scenario al een aantal keer in mijn dromen voorgekomen. En dan in de vorm van zweterige nachtmerries.

Je pakt je koffer in, stelt je erop in om lang weg te zijn, bedenkt een smoes en dan krijg je na 48 uur een rood scherm. Toen ik het scherm kreeg, ging het allemaal zo snel. Ik geloofde het bijna niet. Pas toen ik afscheid had genomen van mijn medekandidaten, waar je zelfs na 48 uur bij Wie is de Mol een band mee hebt opgebouwd, ging ik het busje in richting vliegveld. Daar drong het besef langzaam door. Wat jammer! Want wat was het leuk. Spannend. En wat hadden we een leuke groep.

Toen ik na 48 uur in het vliegtuig zat, vloog toevallig dezelfde KLM-crew terug. Ik had op de heenreis, na informeren door de stewardessen, vrolijk gezegd een safari te gaan maken. En nu zat ik opeens weer in het vliegtuig. Hoe leg je dat uit? Mijn verhaal was zó vaag, dat ik uiteindelijk een upgrade naar de business class kreeg. Een geluk bij een ongeluk... Nogmaals dank aan de purser!

Ik heb een geweldige tijd gehad bij Wie is de Mol. Al waren het maar 48 uur. Blijf kijken, want ik ben er van overtuigd dat het met deze groep een geweldig en spannend seizoen gaat worden!

En de link: http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/dagboek_afvaller_afl1.aspx

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dagboeken van de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 3-01-2013, 23:09:49 »
Als je het mij vraagt staat in het dagboek al een hint.
Er staat: ''Ewout bijvoorbeeld, deed heel raar bij de allereerste opdracht tijdens de zoektocht naar de kerk.''
De enige die Ewout tijdens de zoektocht tegenkwam.. is Daniël!  ;)
Lijkt me niet, de mol beschouwt in zo'n dagboek de aflevering na door zijn ogen. En daar bedoel ik niet mee wat hij letterlijk meemaakt, maar meer hoe hij de kandidaten ziet klooien in de aflevering, terwijl hij/zij zelf de echte mol is. (kan dus ook gemaakt zijn door redactielid). De tekst 'het gaat me goed af', komt ook bijna elk jaar wel terug in t begin van de dagboekenserie.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2013, 00:04:25 »
Citaat van: de Mol
Vijf mensen hebben de kerk niet gehaald, tenminste... niet op tijd gehaald. Maar eentje had drie gesloten enveloppen bij zich in de kerk en was op tijd. Vier mensen hebben duizend euro geweigerd van Art... Die heeft een verbond met die. En wie niet? ... Ik lijk wel een kandidaat! Maar dat ben ik niet. Ik ben de mol.

Ik heb het gevoel dat hier informatie over de Mol gegeven wordt, maar ik begrijp niet waar er precies op gedoeld wordt.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2013, 00:10:35 »
Ik heb het gevoel dat hier informatie over de Mol gegeven wordt, maar ik begrijp niet waar er precies op gedoeld wordt.
Misschien had de mol 3 gesloten enveloppen bij zich en was hij/zij op tijd?
De mol wint vaak geld in opdracht 1, dus uit de eerste opdracht kun je wat dat betreft weinig opmaken.

Als je weinig enveloppen opent en je komt toch op de goede plek terecht, dan ben je wel heel goed, of je hebt heel veel geluk gehad, óf je bent de mol die toch al weet waar hij zijn moet.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2013, 01:05:43 »
De info die je er iig uit kunt halen dat twee kandidaten nog twee enveloppen hadden en 1 nog maar 1 envelop. Dat zou prima de mol kunnen zijn. Immers is er vroeg bij zijn heel gunstig: je zorgt dat meer kandidaten een deel van de info missen en dat je je bij de opdracht die er nog over komt als autoriteit kunt opstellen.

Wat dat ' En wie niet?...Ik lijk wel een kandidaat' betreft, weet ik het ook niet zo goed. Het lijkt enerzijds te suggereren dat de mol geen verbond heeft (en wie niet?), maar anderzijds dat hij het net als alle anderen wel heeft. Daar kunnen we dus niets mee  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #12 Gepost op: 4-01-2013, 09:18:51 »
En wie niet? --> Ik (lijk wel een kandidaat)
Mol heeft dus geen vebond, gok ik

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #13 Gepost op: 4-01-2013, 19:07:15 »
Steeds die 3 puntjes... Tim?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #14 Gepost op: 4-01-2013, 19:10:20 »
Steeds die 3 puntjes... Tim?
Was jij niet van de afdeling 'Kees Tol'?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #15 Gepost op: 4-01-2013, 20:28:13 »
Was jij niet van de afdeling 'Kees Tol'?

Ja.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #16 Gepost op: 4-01-2013, 20:29:58 »
Ja.

Ik wil solliciteren, hij is mijn nr2. Mag ik bij jou afdeling? :)

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Dagboeken van de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 4-01-2013, 20:44:34 »
Daniël is de enige die Ewout echt raar heeft zien doen bij de dropping. Verdacht?

Dit kan kloppen, al deed Ewout bij de telling van het geld na de opdracht ook vreemd, dat vond iedereen. Liegen.
En in de bus meteen er fel opzitten. Dus je kan gelijk hebben, maar het kan ook niet...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #18 Gepost op: 4-01-2013, 21:32:40 »

Ik wil solliciteren, hij is mijn nr2. Mag ik bij jou afdeling? :)

Sure, maar nog beter is als het je nummer 1 is! Je zult het goed hebben, geen twijfel :D
Trouwens, die ... kunnen ook voor kees zn achternaam (Tol) staan.

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #19 Gepost op: 4-01-2013, 23:34:19 »
Ik krijg uit de aflevering wel de indruk dat de 3 dichte enveloppen op Janine slaan aangezien ze er als eerste is en ik geloof dat haar eerste envelop die van regina mundi was. Lijkt me raar als ze er meer dan 2 geopend heeft. Persoonlijk denk ik dat de mol idd geen verbond heeft gesloten vanwege het "en wie niet? ik .."