Auteur Topic: Dagboeken van de Mol en de afvallers  (gelezen 40955 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #20 Gepost op: 5-01-2013, 15:56:19 »
Ik krijg uit de aflevering wel de indruk dat de 3 dichte enveloppen op Janine slaan aangezien ze er als eerste is en ik geloof dat haar eerste envelop die van regina mundi was. Lijkt me raar als ze er meer dan 2 geopend heeft.

Dat de Mol het in zijn dagboek over 3 dichte enveloppen heeft (als maximale inbreng van een kandidaat) lijkt inderdaad het vermoeden te bevestigen dat Janine naast de envelop met "Regina Mundi" de envelop met 20 ZAR geopend heeft waarmee ze haar taxi kon betalen.

En wie niet? --> Ik (lijk wel een kandidaat)
Mol heeft dus geen vebond, gok ik

Leuke mogelijke hint!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #21 Gepost op: 5-01-2013, 16:01:04 »
Dat de Mol het in zijn dagboek over 3 dichte enveloppen heeft (als maximale inbreng van een kandidaat) lijkt inderdaad het vermoeden te bevestigen dat Janine naast de envelop met "Regina Mundi" de envelop met 20 ZAR geopend heeft waarmee ze haar taxi kon betalen.
Volgens mij zien we wanneer Janine het briefje 'regina mundi' bekijkt er onder nog een ander kaartje liggen. Zou die van 20 zar zijn?
...óf niet!

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2013, 16:14:29 »
Volgens mij zien we wanneer Janine het briefje 'regina mundi' bekijkt er onder nog een ander kaartje liggen. Zou die van 20 zar zijn?

Denk het wel, volgens mij zal ze zeker geen derde geopend hebben en het meest logische is het geld omdat ze toch met een taxi reisde.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2013, 16:21:26 »
Volgens mij zien we wanneer Janine het briefje 'regina mundi' bekijkt er onder nog een ander kaartje liggen. Zou die van 20 zar zijn?

Nee, dat is het kaartje met het mollogo erop. De kaartjes met aanwijzingen zijn op zo'n kaartje geplakt. Dat is ook net voor dit shot van Janine bij Joep te zien.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2013, 16:24:30 »
Nee, dat is het kaartje met het mollogo erop. De kaartjes met aanwijzingen zijn op zo'n kaartje geplakt. Dat is ook net voor dit shot van Janine bij Joep te zien.

Bij de 20 ZAR zit toch nog zo'n mol-kaartje met '20 ZAR' erop? Ik dacht dat ergens gezien te hebben.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2013, 16:47:13 »
Bij de 20 ZAR zit toch nog zo'n mol-kaartje met '20 ZAR' erop? Ik dacht dat ergens gezien te hebben.

Ja, maar dat is iets anders dan wat Pac-Mol vroeg en ik bedoelde.

Verwarrend is het allemaal wel, maar nu weer terug naar de dagboeken. ;)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #26 Gepost op: 5-01-2013, 17:05:22 »
Ja, maar dat is iets anders dan wat Pac-Mol vroeg en ik bedoelde.
Verwarrend is het allemaal wel, maar nu weer terug naar de dagboeken. ;)

 ::schaam::
Verwarrend dit gedoe ja, zoveel kaartjes.

On-topic: ik vind de 'En wie niet? Ik..' een leuke hint!  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #27 Gepost op: 5-01-2013, 17:08:06 »
On-topic: ik vind de 'En wie niet? Ik..' een leuke hint!  ::ok::

Ik ook, mooi gevonden.  ::jaja::

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #28 Gepost op: 5-01-2013, 17:33:14 »
Ik ook, mooi gevonden.  ::jaja::
Thanks! Hij staat ook op Heinz' site

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2013, 19:53:38 »
Maar dat kan niet want dan zou de mol tussen Tim, Tania, Daniël en Paulien zitten.  ::rofl::

Edit: Maar zonder dollen; ik vind wel dat dit op deze site een van de betere hints is. Knap gevonden.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2013, 19:57:19 door Mollenmania »

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #30 Gepost op: 5-01-2013, 20:15:44 »
Dankje, en sorry als ik je Kees-Tunnel geruineeerd heb

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #31 Gepost op: 5-01-2013, 22:59:47 »
Ik vind het dagboek geschreven als een vrouw.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #32 Gepost op: 5-01-2013, 23:00:46 »
een vrouwelijk redactielid dus van de AVRO
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #33 Gepost op: 6-01-2013, 00:12:42 »
Citaat
Vijf mensen hebben de kerk niet gehaald, tenminste... niet op tijd gehaald. Maar eentje had drie gesloten enveloppen bij zich in de kerk en was op tijd. Vier mensen hebben duizend euro geweigerd van Art... Die heeft een verbond met die. En wie niet? ... Ik lijk wel een kandidaat! Maar dat ben ik niet. Ik ben de mol.

Ik vind: 'En wie niet?...Ik' ook goed gevonden!  ::ok::
Dat zou dan betekenen dat één van de mensen zonder verbond de Mol is -> Tim, Paulien, Daniël of Tania.

Maar ik vroeg me af of we uit bovenstaand stukje niet meer mensen weg zouden kunnen strepen? Want ik blijf vooral over de eerste 2 zinnen nadenken... Het lijkt mij een soort van opsomming wat de Mol allemaal heeft gedaan.
Ik lees het namelijk als volgt: '5 mensen hebben de kerk niet gehaald. Máár, eentje (van die 5 die niet op tijd waren) had 3 gesloten enveloppen bij zich en was (wél) op tijd. Hieruit maak ik op dat de Mol bij de mensen zat die niet officieel op tijd in de kerk waren.
Ook hier weer de namen Tim, Paulien, Daniël en Tania en daarnaast nog Zarayda.

'4 mensen hebben duizend euro geweigerd van Art', ook daar weer Paulien en Tim. (En Janine en Carolien, maar die waren wel op tijd in de kerk.)

Of zou het juist zo moeten zijn dat 'En wie niet?...Ik' op ál het voorgaande slaat en niet alleen op het hebben van een verbond.?
In dat geval was de Mol dus wél op tijd in de kerk, heeft de Mol géén 1000 euro afgeslagen van Art (omdat de Mol geen vrijstelling had) en heeft de Mol géén verbond. Maar nu ik erover nadenk; dat kan niet, want er is niemand voor wie alle drie de dingen gelden...

Paulien of Tim dus.  :P En dan ga ik voor Paulien als Mol, omdat ze wel op tijd bij de kerk was, alleen was het de verkeerde kerk.  :)
« Laatst bewerkt op: 6-01-2013, 00:20:20 door Iris_77 »

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2013, 00:30:21 »
... Maar een had 3 gesloten eveloppen bij zich en was op tijd <-- gaat over Janine?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2013, 22:22:04 »
Nieuwe dagboek van de mol:


'Ik vind 't leuk! De mol zijn bedoel ik. Als ik niet de mol was geweest had ik het ook leuk gevonden denk ik, maar nu...!' Ik kan het echt iedereen aanraden eens een keer de mol te zijn. Deze aflevering had er € 8000,- in de pot kunnen komen, maar er is maar € 3250,- verdiend. Enig minpuntje bij dit alles is, dat er in deze aflevering bij elke opdracht wel iets is verdiend. Daar baal ik wel van. Ik zal de komende afleveringen nóg beter mijn best doen om nóg minder geld in de pot te laten komen.


Wat betreft mijn medekandidaten: overal om mij heen worden verbondjes gesloten en complotten gesmeed. Ik vind dat erg grappig, omdat het voelt alsof dat allemaal om mij is... die complotten... En dat is natuurlijk ook zo... De vraag is of ik daar aan meedoe natuurlijk...



Bron:  avro.nl
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2013, 22:24:28 »
En die van Joep

The End.

De grootste nachtmerrie was er in de eerste aflevering uitgaan. Maar in de tweede zit daar niet heel veel vanaf. Ik kwam er net lekker in. Ik had 'onomstotelijke bewijzen' tegen Janine, maar zou voor de rest ook nog wel 'spreiden' tijdens de test. Nou, dat hebben we gezien.

Als ik naar oudere Moledities keek werd ik soms een beetje wee van die saamhorigheid die al binnen enkele dagen vriendschappen voor het leven smeedden. Maar na ongeveer een ochtend samen wilde ik al met minstens de helft gaan samenwonen of in ieder geval langdurig op vakantie gaan. Vanaf seconde één kon ik de molknop al niet meer uitzetten en zat ik in de bekende tunnel. Die tunnel heeft me ook genekt. Raar genoeg realiseerde ik me dat al vlak voor het rode scherm. Ik zat daar vrij ontspannen en ineens dacht ik, ik lig er zo gewoon uit. En daar moest ik ook wel weer om lachen. Dus toen het scherm verscheen schoot ik volgens mij zelfs in de lach. Bij het afscheid zag ik bij dees en geen zelfs een paar traantjes opwellen (ik noem geen namen). Ik was dus niet de enige die gelijk zo klef was; blijkbaar hoort dat erbij. Net alsof je samen een ernstig vliegtuigongeluk overleefd hebt, al weet ik ook niet hoe dat precies voelt. Afijn.

Ik voel me toch vooral de schlemiel. Op het moment dat het scherm rood werd wist ik ook gelijk wie de mol was. Ik hou dat hier natuurlijk voor me, maar ik ben er tamelijk zeker van. Idioot genoeg realiseerde ik me dat niet van tevoren. Dat is die rare tunnel.

Vervelend is ook echt dat je omgeving zulke hoge verwachtingen heeft, terwijl jij al weet dat je er de tweede aflevering uit ligt. Maar die schade zal de komende dagen wel duidelijk worden. Leedvermaak is toegestaan maar wel met liefde graag.

Ik baalde als een stekker, laat daar geen misverstand over bestaan. Allereerst ben ik iemand die graag wil winnen, maar vooral om gewoon het feest van de opnames en de reis mee te maken. En dat betreft niet alleen de kandidaten, maar vooral ook de mensen die achter de schermen werken. Het is een warm bad en je wordt met alle egards en liefde benaderd. Overigens had ik bij de paintball-opdracht uiteindelijk toch twee hamstrings verrekt en kon ik bij thuiskomst een week niet fatsoenlijk lopen.


Ik kijk terug op 4 dagen die wel 40 dagen leken. Mijn tocht op de kar met de ezel door Soweto, helaas maar spaarzaam in beeld gebracht, was voor mij een hoogtepunt, vooral ook door vriendelijke mensen daar. Toegejuicht worden door kinderen in felkleurige schooluniformpjes staat nog op mijn netvlies. Soweto, daar word je normaal als toerist voor gewaarschuwd. Voor bungeejumpen ben ik echt te krakkemikkerig, maar door dat bos rennen, terwijl er van twee kanten op je geschoten wordt met paintballschutters op quads was toch echt geweldig. Dat we daar op bijna 2000 meter waren en je na 100m uitgeput was krijg je niet echt goed mee op tv. Evenals de hoeveelheid fijnstof die in je longen en al je holtes zoog. Tot drie dagen daarna kwam er nog zand uit mijn neus. Goed dat ze daar geen Arbo hebben. Maar goed, op dat moment wist ik nog niet wat er met Janine gebeurd was. Dan is ineens alles peanuts.

Ik zou tegen iedereen willen zeggen, blijf kijken, want het spektakel is pas net begonnen. En dat is gelijk misschien mijn grootste frustratie. Ben ik in Zuid-Afrika, heb ik geen enkel wild dier gezien. Alsof ik naar Feyenoord – Ajax ging en na de toss naar huis moest.


Bron Avro.nl
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2013, 22:26:14 »
Wat betreft mijn medekandidaten: overal om mij heen worden verbondjes gesloten en complotten gesmeed. Ik vind dat erg grappig, omdat het voelt alsof dat allemaal om mij is... die complotten... En dat is natuurlijk ook zo... De vraag is of ik daar aan meedoe natuurlijk...

Ik vind dit best vreemd: "die complotten". Het zijn toch niet echt complotten, nogal een rare woordkeuze, lijkt me. Weet niet of er echt iets achter verborgen zit, iig komt het raar over op mij  :P

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2013, 22:26:25 »
In het dagboek van de Mol staat: Overal om mij heen worden complotten gesmeed.
Betekent dit dat de Mol niet in een complot zit?

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2013, 22:29:59 »
In het dagboek van de Mol staat: Overal om mij heen worden complotten gesmeed.
Betekent dit dat de Mol niet in een complot zit?

Nee, de mol zegt: "omdat het voelt alsof dat allemaal om mij is"
Niet "om me heen", toch wel een groot verschil. De mol zegt dat het allemaal om hem/haar gaat. Hij/zij is dus de reden voor de verbonden.