Dagboek Tania
Wat is mijn leven veranderd na ‘Wie is de Mol’. Ik ben nu weliswaar hoogzwanger (niet van Daniel Boissevain ladies :)) maar mensen, buurtkinderen, verpleegsters, de bakker, iedereen spreekt mij erop aan. Erg grappig gezien ik toch al lang in m'n buurtje woon en mensen me al kenden.
Het is voor mij ook heel anders dan mijn "reguliere" opera optredens. Daar speel ik een rol, nu ben ik mezelf en doe ik mee in een spel dat je helemaal gek maakt! Zelfs tijdens het lezen van de complottheorieën van de molloten op verschillende fora ging ik geloven dat ik de mol was zonder dat ik het zelf wist..... Ik snap nu wel wat tunnelvisie inhoudt, zeker omdat ik elke keer weer die bevestiging kreeg dat Tim mijn mol was. Hoe kon ik nou zo ver komen in dit spel?? Het is voor mij ook een groot raadsel, geen vrijstelling verdiend, geen jokers. Het enige wat ik wel altijd deed, is de test heel snel maken, want ik begreep van de makers dat als iemand hetzelfde aantal fouten heeft, de snelste tijd dan wint. In mijn "niet spreiden en voluit op Tim" tunnel was het dus een makkie. Ik hoefde alleen mijn Tim-pagina in mijn mollenboekje te studeren. Het is ook zo bizar om mezelf terug te zien op tv, zo overtuigd van mijn theorie..... Samen met mijn man heb ik de afleveringen gekeken en hij krijgt geregeld de vraag van anderen: "Is zij in het echt ook zo pittig?" Nou hij vond het best meevallen. Met gierende hormonen erbij zou ik Tim van de boot af hebben geduwd :)
Mijn "Moment of Glory" zal me altijd bijblijven. Mijn medekandidaten redden van de grote olifant. Ik vond het toch fijn om te zien dat ik heel rustig bleef en doorzette. Zulke situaties kom je niet vaak tegen in je leven en ik moet zeggen; deelnemen aan ‘Wie is de Mol’ is één van mijn hoogtepunten. Ik ben ook dankbaar aan de makers van dit programma, het was ook zeker een pittige klus na de sprong van Janine. Ook ons als groep op te vangen en aan ons de beslissing over te laten hoe verder te gaan. De groep is hierdoor wel veel hechter geworden dan dat ik ooit had gedacht. Ik heb er nu 9 vrienden bij en een ervaring die ik nooit zal vergeten.
Maar wat ben ik benieuwd wie de mol is..... ik kijk naar de hints op de AVRO-site en word er niet wijzer van, erg frustrerend.
Ik hou het dan maar bij Tim. Ik heb kennelijk chronische tunnelvisie.
Tania