Auteur Topic: Dagboeken van de Mol en de afvallers  (gelezen 40934 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2013, 23:11:59 »
Dagboek Mol afl. 4



Alweer een executie waar nogal wat om te doen is... Ik hoop echt dat er volgende week weer iemand naar huis gaat, want op deze manier schiet het natuurlijk niet op. Per saldo: niemand naar huis, Tim terug in het spel en € 680,- verdiend. Ben ik daar tevreden mee? Ja en nee. Als mol zie ik graag mensen vertrekken, dus dat is een minpuntje. En die € 680,- is lekker laag, dus daar ben ik wel blij mee. Blijft over die extra kokers die in het spel zijn gekomen. Of ik daar blij mee ben, dan laat ik nog even afhangen van wat er allemaal nog te gebeuren staat...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2013, 22:52:05 door Heinz »

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2013, 23:16:16 »
Dagboek Mol afl. 4

Alweer een executie waar nogal wat om te doen is... Ik hoop echt dat er volgende week weer iemand naar huis gaat, want op deze manier schiet het natuurlijk niet op. Per saldo: niemand naar huis, Tim terug in het spel en € 680,- verdiend. Ben ik daar tevreden mee? Ja en nee. Als mol zie ik graag mensen vertrekken, dus dat is een minpuntje. En die € 680,- is lekker laag, dus daar ben ik wel blij mee. Blijft over die extra kokers die in het spel zijn gekomen. Of ik daar blij mee ben, dan laat ik nog even afhangen van wat er allemaal nog te gebeuren staat...

Tim is dus echt niet de mol, moest iemand daar nog aan twijfelen  ;) Maar ik snap niet goed waarom de mol zo graag mensen ziet vertrekken? Hoe meer verdachten, hoe beter toch?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2013, 23:18:05 »
Tja, en het slaat nergens op, zo werkt het programma nu eenmaal, elke aflevering één iemand naar huis en één aflevering niemand. Anders past het niet met het aantal afleveringen. De Mol kan wel iedereen naar huis willen, maar een widm met één kandidaat is ook niet leuk.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2013, 23:53:07 »
Wat tegen "mijn" Mol Paulien pleit...
is het feit dat er zo veelvuldig in het Dagboek v.d. Mol...
gebruik wordt gemaakt van "..." Puntjes!
Reden?:...

Uit:
"En dan nog iets", *2012, P. Cornelisse, pagina 87;...
'Puntje puntje puntje' (titel hoofdstuk).
Laatste zin:
*Vooral slotzinnen met puntjes zijn verschrikkelijk.*
Te lezen bij de laatste 3 dagboeken...

Bovendien is er veelvuldig gebruik gemaakt van de "...".
Mindvacht?
Omdat Paulien een rol speelt en zij zichzelf niet is?
Dus nu juist wel?

N.b. ook vorig jaar veelvuldig de "..." te zien...
En ja, het vermoeden is dat de redactie dit schrijft...maar toch...

z u c h t ...




« Laatst bewerkt op: 27-01-2013, 00:57:23 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #84 Gepost op: 31-01-2013, 22:48:15 »
Dagboek Mol afl. 5



En tot ziens! Je was een goede mol, maar jammer genoeg voor jou wás je niet de mol. Voor mij als mol is het vermakelijk om te zien hoe verschillende van m’n medekandidaten daar in trapten. Zo was het kampvuurspel voor veel mensen een openbaring. Dit was nou echt een opdracht waar je de mol achter de mens kon zien. Vind ik dan. We zijn nog met z’n zessen en als ik het goed heb gaan we nu in een rechte lijn naar de finale. Drie afvallers tot en met aflevering acht. Elke aflevering met één kandidaat minder. Ik ben echt heel erg benieuwd met wie ik overblijf.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2013, 22:51:52 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #85 Gepost op: 31-01-2013, 22:48:49 »
Dagboek Tim



Ja! Er uit!!

Wel grappig om te zien aan de peilingen dat niemand het had verwacht!

Als je niets te doen hebt kan ik iedereen aanraden om een tijdje "de mol" te zijn.

Ik mocht het een weekje of 4 zijn en heb nog nooit zo vaak antwoorden ontweken, mensen die me als magneten stalkten afgeschud en mijn telefoon gecheckt op afluisterapparatuur.

Wat kan ik nog zeggen na mijn eerste afscheidsbrief?

Vrij weinig dus houd het bij het eerste wat er mij opkomt:

ZAL IK JOU EENS EFFE LEKKER IN JE BEK SCHIJTEN, OF HEB JE AL POEP, POEP IN JE HOOFD! (De Raggende Manne).

Proost en dank voor zoveel mooie, grappige en zieke reacties! Het Wie is de mol-team is fantastisch!
« Laatst bewerkt op: 31-01-2013, 22:51:18 door Heinz »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #86 Gepost op: 1-02-2013, 04:45:39 »
En nu geen "... " meer in het dagboek v.d. Mol.

*dank Desi @ Avro/widm!*

Tim, 3 letters?
Welke nu compleet is verdwenen natuurlijk.
Einde 2e Mol.









Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #87 Gepost op: 1-02-2013, 09:36:38 »
Dagboek Mol afl. 5



 We zijn nog met z’n zessen en als ik het goed heb gaan we nu in een rechte lijn naar de finale.

Wie had het er in het Krugerpark steeds over dat ze in een rechte lijn moesten maar niet gingen? Paulien toch?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 09:42:20 door tureluurs »

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #88 Gepost op: 1-02-2013, 09:41:18 »
Dit was nou echt een opdracht waar je de mol achter de mens kon zien. Vind ik dan.

Mooie psychologische redenering, wie heeft Psychologie gestudeerd? Paulien  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #89 Gepost op: 1-02-2013, 09:42:06 »
Wie had het er in het Krugerpark steeds over dat ze in een rechte lijn moesten maar niet gingen? Paulien toch?

En in een biecht laat Carolien het verschil tussen recht en krom zien.

@Luminary: Nu lijkt het net of ik de Mol ben. ;)

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #90 Gepost op: 1-02-2013, 11:56:11 »
En in een biecht laat Carolien het verschil tussen recht en krom zien.
@Luminary: Nu lijkt het net of ik de Mol ben. ;)

Ow ja oeps, had beter dagboek erboven laten staan. Maar wie weet, niets is wat het lijkt  ;D

Offline Tessan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #91 Gepost op: 1-02-2013, 19:15:03 »
"Dit was nou echt een opdracht waar je de mol achter de mens kon zien."

Mij viel op dat Art vaak achter Kees stond? Moet de beelden even terugkijken, dan zag je de mol eigenlijk vóór de mens, maar toch, eventuele verwijzing?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #92 Gepost op: 1-02-2013, 20:58:39 »
"Dit was nou echt een opdracht waar je de mol achter de mens kon zien."

Mij viel op dat Art vaak achter Kees stond? Moet de beelden even terugkijken, dan zag je de mol eigenlijk vóór de mens, maar toch, eventuele verwijzing?

Goed opgemerkt. Ik ben met je eens dat dit een hint kan zijn maar dan wel richting Kees. Waarom? Nou, Kees staat altijd achteraan, (ik vermoed omdat ie zo lang is :P), bij bijv de uitleg van een opdracht. De mol achter de mens...
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 21:39:56 door Mollenmania »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #93 Gepost op: 7-02-2013, 23:01:54 »
Dagboek Mol afl. 6



Tania, Tania, Tania.... hoe kón je nou denken dat Tim de mol was? Hij is in aflevering 3 afgevallen! Je tunnelvisie heeft je al die tijd blind gemaakt voor mij, waardoor je nu in aflevering 6 met veel te weinig informatie over mij bleef zitten. Of zie je nu nog steeds niet wie ik ben?

Je vroeg je af hoe het mogelijk was dat je niet bent afgevallen als je al die tijd op één verkeerde mol hebt ingezet. De wegen van de Mol zijn duister Tania, maar er was iemand die het nóg slechter deed dan jij: Tim. Maar goed, allemaal achteraf gepraat. Ik hoop dat je het fijn hebt gehad bij ons. Wij wel met jou, tot snel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #94 Gepost op: 7-02-2013, 23:02:45 »
Dagboek Tania



Wat is mijn leven veranderd na ‘Wie is de Mol’. Ik ben nu weliswaar hoogzwanger (niet van Daniel Boissevain ladies :)) maar mensen, buurtkinderen, verpleegsters, de bakker, iedereen spreekt mij erop aan. Erg grappig gezien ik toch al lang in m'n buurtje woon en mensen me al kenden.

Het is voor mij ook heel anders dan mijn "reguliere" opera optredens. Daar speel ik een rol, nu ben ik mezelf en doe ik mee in een spel dat je helemaal gek maakt! Zelfs tijdens het lezen van de complottheorieën van de molloten op verschillende fora ging ik geloven dat ik de mol was zonder dat ik het zelf wist..... Ik snap nu wel wat tunnelvisie inhoudt, zeker omdat ik elke keer weer die bevestiging kreeg dat Tim mijn mol was. Hoe kon ik nou zo ver komen in dit spel?? Het is voor mij ook een groot raadsel, geen vrijstelling verdiend, geen jokers. Het enige wat ik wel altijd deed, is de test heel snel maken, want ik begreep van de makers dat als iemand hetzelfde aantal fouten heeft, de snelste tijd dan wint. In mijn "niet spreiden en voluit op Tim" tunnel was het dus een makkie. Ik hoefde alleen mijn Tim-pagina in mijn mollenboekje te studeren. Het is ook zo bizar om mezelf terug te zien op tv, zo overtuigd van mijn theorie..... Samen met mijn man heb ik de afleveringen gekeken en hij krijgt geregeld de vraag van anderen: "Is zij in het echt ook zo pittig?" Nou hij vond het best meevallen. Met gierende hormonen erbij zou ik Tim van de boot af hebben geduwd :)

Mijn "Moment of Glory" zal me altijd bijblijven. Mijn medekandidaten redden van de grote olifant. Ik vond het toch fijn om te zien dat ik heel rustig bleef en doorzette. Zulke situaties kom je niet vaak tegen in je leven en ik moet zeggen; deelnemen aan ‘Wie is de Mol’ is één van mijn hoogtepunten. Ik ben ook dankbaar aan de makers van dit programma, het was ook zeker een pittige klus na de sprong van Janine. Ook ons als groep op te vangen en aan ons de beslissing over te laten hoe verder te gaan. De groep is hierdoor wel veel hechter geworden dan dat ik ooit had gedacht. Ik heb er nu 9 vrienden bij en een ervaring die ik nooit zal vergeten.

Maar wat ben ik benieuwd wie de mol is..... ik kijk naar de hints op de AVRO-site en word er niet wijzer van, erg frustrerend.

Ik hou het dan maar bij Tim. Ik heb kennelijk chronische tunnelvisie.

Tania

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #95 Gepost op: 7-02-2013, 23:05:24 »
Tania: ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #96 Gepost op: 7-02-2013, 23:06:26 »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #97 Gepost op: 7-02-2013, 23:09:29 »
leuk verhaaltje gescrheven door Tania.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #98 Gepost op: 7-02-2013, 23:16:33 »
Heel leuk verhaal van Tania!  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboeken van de Mol en de afvallers
« Reactie #99 Gepost op: 7-02-2013, 23:17:35 »
Erg leuk stukje ja van een hele sprankelende en fanatieke kandidate! ::bravo::

Maar goed dat ze Tim niet echt van de boot gemept heeft. Dan hadden de  ::bakkertje::-en een smakelijk hapje gehad. ;)