Auteur Topic: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers  (gelezen 36956 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PRESENTATOR] Art Rooijakkers
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2013, 11:47:43 »
Dat lijkt me ook sterk,[...]

Niet is wat het lijkt Heinz, niets is wat het lijkt...

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2013, 12:30:30 »
Zo herinner ik me Karel niet. Maar gek genoeg was het wel iets soortgelijks waar ik me juist bij Art wat aan stoorde, toen ik het einde van de laseropdracht nog eens zag.

Na die opdracht horen we wat gezellig rumoer/euforie bij de kandidaten over het slagen van de opdracht.  Vervolgens is Art meteen in zijn (nieuwe?) rol met bijbehorend vast tekstje: "Zo." (Wat een lullige aanhef weer trouwens.) "1000 euro verdiend. Ik zei toch dat het  een simpele opdracht was. Het had wel wat meer kunnen zijn hè Joep?" (Er is nog geen lachje bij Art te bespeuren geweest.) Joep (lijkt wat geïrriteerd): "Ja, het had ook wat minder kunnen zijn." Art: "Ja." (Er stond kennelijk niet in het script wat hij daarop zou moeten zeggen.) (..) "Één vraag: onderweg die jokers niet gezien? Dat is jammer." (Art loopt weg, nog steeds geen lachje getoond.)

Ik snap wel dat de bedoeling van deze rol waarschijnlijk is om de boel scherp/spannend te houden, maar ik vind het niet werken. Van mij mag het wel iets losser, beter inspelend op de situatie en met wat meer relativering. Vandaar dat ik het ook over een lachje heb: dat zou in dit voorbeeld al een hoop gescheeld hebben omdat hij daardoor had kunnen laten zien dat het inderdaad maar een rol was die hij speelde. Ik denk dat Karel die rol inderdaad af en toe ook speelde, maar het ging hem wat mij betreft wat beter af dan Art, althans in dit voorbeeld. :)

(Leuk zo'n analyse van de presentator, is weer eens wat anders dan van een kandidaat. ;))

Ik onderschrijf Heinz' analyse van harte  ::jaja::  ::jaja::
Woosie down?

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2013, 17:54:04 »
Het zou wel zo kunnen zijn dat Art's presentatie een positief effect heeft op de kijkcijfers. Het programma oogt een stuk jonger en zo voelt het ook, en dat trekt misschien meer nieuwe kijkers aan. Kijkcijfers zijn dan ook nog nooit zo hoog geweest als dit seizoen en het vorige.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2013, 17:48:15 »
Ben ik de enige die zich stoort aan het feit dat Art sommige woorden zó extreem benadrukt dat hij er een raar gezicht bij gaat trekken. Je mag af en toe een woord benadrukken, maar niet iedere zin!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2013, 18:50:57 »
Ik vind dat juist wel fijn. Tenminste niet zo monotoon :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2013, 19:20:01 »
Ik vond zijn openingspresentatie deze aflevering iets te opgelezen overkomen. Had wel wat mooier gekund, als ik dat mag zeggen.
The British are not impressed.

Offline Poekie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: 23-01-2013, 09:51:08 »
Ik vind dat juist wel fijn. Tenminste niet zo monotoon :)

Ja, vind ik ook.
Vind dat Art het leuk doet, maar moet erbij zeggen dat ik dat van de andere WIDM presentatoren ook vond. Heb me nooit echt aan iemand gestoord, alhoewel ik Pieter Jan misschien af en  toe een beetje te vlak, monotoon vond.
Ieder heeft zo zijn eigen stijl, die van Art mag ik wel omdat het inderdaad wel verjongend is, fris  :)

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 23-01-2013, 10:19:26 »
Ben ik de enige die zich stoort aan het feit dat Art sommige woorden zó extreem benadrukt dat hij er een raar gezicht bij gaat trekken. Je mag af en toe een woord benadrukken, maar niet iedere zin!

Hier in de uitleg was het idd een beetje té..  :-[
Vond ik ook.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 1-02-2013, 06:30:03 »
Art zegt @36.31 (afl.5):
"Er werd dubbelspel gespeeld.
Was het de Mol die zich voordeed als kandidaat,
of waren het de kandidaten die zich voordeden als de Mol?".
Nog 2 opties Art;
kandidaat -kandidaat:
Hmmmm. Of toch:
Dubbel-spel?...
Mol Mol
WIDM WIDM..

En in deze vind ik Paulien leuk in haar DUBBEL-rol!
Ze gaf ook aan dat ze de eigenschappen die ze al had ging vergroten...
Katjing!
1500 niet in de pot!
 ::cheerleader::

« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 06:32:18 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 1-02-2013, 12:55:12 »
"Gemeen" misschien, maar níet gemeen naar de kandidaten toe. En dat herinner ik me van Karel bijvoorbeeld anders. Die vond ik erg tegen de kandidaten. Die moest het even laten weten als een opdracht mislukte (zo is althans mijn herinnering). Die attitude mocht ik niet. Van de vier presentatoren die WIDM tot nu toe gezien heeft vond ik Karel om die reden met afstand het minst geslaagd. Ook al kan die man nog zo mooi "wie is de mol" zeggen. Dat is niks tegen Karel persoonlijk, maar wel tegen zijn manier van presenteren (ongeacht wie die manier gekozen heeft).

Art is meer gemeen in de zin van geheimpjes verklappen (zoals dat niemand zijn vrijstelling verkocht, of dat er vier jokers gevonden zijn, dat soort dingetjes). En dat mag ik dan weer juist wel. Daarmee zet je niemand in een kwaad daglicht.

Ik vind hem net als Pieter-Jan erg goed presenteren.

Grappig, dat vond ik juist zo leuk aan Karel. Een beetje stoken hoort bij WIDM ... als je 't mij vraagt tenminste :-)

Vond Karel dan ook met afstand de leukste presentator, Art is en Pieter-Jan was prima maar niet bijzonder. Angela vind ik een leuk mens maar te lief voor WIDM. Met alle respect, ze heeft 't vijf keer gedaan en had geen echte voorbeelden voor zich (nou ja, uit België dan) ... maar vond iedereen die na haar kwam wel meer geschikt.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 1-02-2013, 12:57:49 »
Goed gevonden. Ik ga s ff kijken of ie nog iets anders zegt, als dat niet zo is is het best een goed gevonden hint!

Heb ik al gecheckt ... bij de springopdracht begon hij met 'En ...' ... weg theorie!

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 7-02-2013, 21:44:31 »
Ben ik nou de enige die Art werkelijk vervelend vind worden? Dat voortdurende 'gesar', zelfs al voor een opdracht begonnen is: 'Zelfs jullie kunnen het'. Van een Angela of Karel, eventueel zelfs Pieter-Jan is zoiets nog wel te pruimen, maar van Art... Temeer daar hij er als kandidaat (al dan niet met opzet) nauwelijks iets van bakte.  ::ohno:: ::niet-ok::
Woosie down?

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #52 Gepost op: 7-02-2013, 21:47:30 »
Dat voortdurende 'gesar'

Voortdurend?

Waar dan?

Bij de puzzel viel het me wel op, maar kan het me niet herinneren dat het al eerder gebeurd is. Vond het ook wat jammer dat ie dat zei, daarnaast verbaast het me enigszins want het staat vrij lijnrecht tegenover zijn houding vorig jaar.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 7-02-2013, 21:50:24 »
Ben ik nou de enige die Art werkelijk vervelend vind worden? Dat voortdurende 'gesar', zelfs al voor een opdracht begonnen is: 'Zelfs jullie kunnen het'. Van een Angela of Karel, eventueel zelfs Pieter-Jan is zoiets nog wel te pruimen, maar van Art... Temeer daar hij er als kandidaat (al dan niet met opzet) nauwelijks iets van bakte.  ::ohno:: ::niet-ok::
Art leest ook alleen maar op wat er in het script staat.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #54 Gepost op: 7-02-2013, 21:52:51 »
Ben ik nou de enige die Art werkelijk vervelend vind worden?

Nee, ik heb dat ook een beetje. "Doe nou eens wat gezelliger" denk ik vaak. ;)

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 7-02-2013, 21:57:08 »
Ik vind hem niet vervelend, maar ik kan sowieso veel van hem hebben.  ::love::

Oké, bakvismodus uit.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 7-02-2013, 22:05:33 »
Voortdurend?

Waar dan?

Bij de puzzel viel het me wel op, maar kan het me niet herinneren dat het al eerder gebeurd is. Vond het ook wat jammer dat ie dat zei, daarnaast verbaast het me enigszins want het staat vrij lijnrecht tegenover zijn houding vorig jaar.

"Dat had veel meer kunnen zijn"

"Een puzzel van slechts 5 stukjes kunnen jullie niet in 3 minuten oplossen"

Etc.

Hij meet zich een rol aan die hem niet past, vooral in het licht van de scenes die een paar uur vóór de Mol worden uitgezonden, waarin we hem  blijmoedig met ene Poekelien (*proest*) over een vliering zien banjeren op zoek naar prullaria om te verpatsen om een vakantie of een nieuw espresso-apparaat te bekostigen.  ::)
Woosie down?

Offline Molletjuh

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 7-02-2013, 22:21:42 »
Nou ik heb er geen last van hoor, vind het heerlijk om naar te kijken  ::tandpastasmiley::

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 7-02-2013, 22:22:21 »
Nou ik heb er geen last van hoor, vind het heerlijk om naar te kijken  ::tandpastasmiley::

Ja, met het geluid uit is het alleszins draaglijk  :P
Woosie down?

Offline molvankaas

• Forumlid
  • pineapples are evil
« Reactie #59 Gepost op: 7-02-2013, 22:33:40 »
Ik vind het leuk om te kijken hoe zijn wenkbrauwen bij elk woord dat hij zegt van plaats veranderen. Ook is hij volgens zichzelf heel vaak in een "gulle bui". Hij treitert de kandidaten inderdaad ook wel een beetje...
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"