Auteur Topic: Leader  (gelezen 22272 keer)

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Leader
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2013, 09:20:36 »
De nieuwe leader voor aflevering 2 is in ieder geval supervet!
Wordt volgens mij echt een ouderwetse spannende ren, spring, vlieg en duik aflevering als je die beelden zo ziet. Vooral dat spel met die jagers ziet er leuk uit.

Ben benieuwd! Morgen alweer!
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2013, 19:45:01 »
De nieuwe leader voor aflevering 2 is in ieder geval supervet!
Wordt volgens mij echt een ouderwetse spannende ren, spring, vlieg en duik aflevering als je die beelden zo ziet. Vooral dat spel met die jagers ziet er leuk uit.

Ben benieuwd! Morgen alweer!
Je bedoelt het volgende-week-filmpje, de leader is altijd hetzelfde. de leader is dat filmpje met alle kandidaten erin.

Offline Auksent

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2013, 00:07:07 »
Ik weet niet of dit al eerder is gemeld, volgens mij nog niet want ik heb er nog niks over gelezen, maar ik zit te broeden op een meesterlijke aanwijzing in de leader.
Het viel mij toen ik voor het eerst de leader goed zat te bekijken op dat er, terwijl er een joker met mollogo in beeld is, een raar gefluister achterstevoren te horen is. Dit is in het stukje tussen Tania en Kees.
Het heeft mij redelijk wat moeite gekost, maar ik heb inmiddels het stukje opgenomen op mijn laptop en uitgeknipt. Nu ik het stukje achterstevoren vertraagd afspeel, kom ik tot de conclusie dat er wel degelijk iets wordt gezegd. Wat er precies wordt gezegd is niet heel duidelijk te horen, maar ik meen na 20 keer luisteren het volgende te horen: ‘parkeerplaats gebracht’. Mijn theorie is dus dat dit een stukje tekst is dat iemand heeft gezegd ergens in de uitzending, en het zou mij niks verbazen als diegene dan de mol is...
Nu ben ik druk de hele aflevering en de extra molmail filmpjes gaan doorzoeken, maar ik heb echt niemand iets horen zeggen dat hier op leek. Uiteraard is het mogelijk dat ik het in alle opwinding gemist heb...

Ik kijk nu al uit naar de leader van uitzending 2 om te kijken of dit er dan nog steeds in zit en of er misschien wel een nieuwe zin in verborgen zit.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie hier van vinden, want ik kan het zelf al 3 dagen lang niet loslaten. Misschien is er iemand die handig is met audio en het zinnetje er nog beter kan uitfilteren? Of misschien hebben jullie enig idee waar 'parkeerplaats gebracht' (of iets wat eventueel hetzelfde klinkt) zou kunnen betekenen? Of als iemand weet wie dit gezegd heeft zou het natuurlijk helemaal super zijn.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2013, 00:39:07 »
Ik weet niet of dit al eerder is gemeld, volgens mij nog niet want ik heb er nog niks over gelezen, maar ik zit te broeden op een meesterlijke aanwijzing in de leader.
Het viel mij toen ik voor het eerst de leader goed zat te bekijken op dat er, terwijl er een joker met mollogo in beeld is, een raar gefluister achterstevoren te horen is. Dit is in het stukje tussen Tania en Kees.
Het heeft mij redelijk wat moeite gekost, maar ik heb inmiddels het stukje opgenomen op mijn laptop en uitgeknipt. Nu ik het stukje achterstevoren vertraagd afspeel, kom ik tot de conclusie dat er wel degelijk iets wordt gezegd. Wat er precies wordt gezegd is niet heel duidelijk te horen, maar ik meen na 20 keer luisteren het volgende te horen: ‘parkeerplaats gebracht’. Mijn theorie is dus dat dit een stukje tekst is dat iemand heeft gezegd ergens in de uitzending, en het zou mij niks verbazen als diegene dan de mol is...
Nu ben ik druk de hele aflevering en de extra molmail filmpjes gaan doorzoeken, maar ik heb echt niemand iets horen zeggen dat hier op leek. Uiteraard is het mogelijk dat ik het in alle opwinding gemist heb...

Ik kijk nu al uit naar de leader van uitzending 2 om te kijken of dit er dan nog steeds in zit en of er misschien wel een nieuwe zin in verborgen zit.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie hier van vinden, want ik kan het zelf al 3 dagen lang niet loslaten. Misschien is er iemand die handig is met audio en het zinnetje er nog beter kan uitfilteren? Of misschien hebben jullie enig idee waar 'parkeerplaats gebracht' (of iets wat eventueel hetzelfde klinkt) zou kunnen betekenen? Of als iemand weet wie dit gezegd heeft zou het natuurlijk helemaal super zijn.

Sorry, maar dit gaat me echt te ver. Kan me niet voorstellen dat er op die manier een hint in zit....

Edit: misschien moet je beeld onderdsteboven houden... Dan zie je wellicht de mol.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leader
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2013, 10:45:07 »
Ik weet totaal niet of het klopt, maar waarom zou het te ver gaan? De Fur Elise-hint is al even geleden...

Offline Auksent

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2013, 10:49:42 »
Ja, en bovendien hebben ze in seizoen 2 ook een keer ergens achterstevoren 'Dan is de mol' gestopt. Ik heb nog gecheckt of dit gefluister ook te horen is in leaders van voorgaande seizoenen, en dat is niet het geval. Ga maar luisteren, dan hoor je direct wat ik bedoel...

Edit: Ik bedoel natuurlijk Nico idd  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2013, 11:31:48 door Auksent »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Leader
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2013, 10:58:56 »
Het is me te lang geleden om te kunnen checken of ze inderdaad een verwijzing naar Dan in serie 2 hebben verstopt. Maar het kan best. Wel weet ik dat ze in de leader toen steeds een deel van de abseil-opdracht hebben laten zien met Nico. Als je die leaders achter elkaar zou zetten, dan kreeg je het hele filmpje.

Ze hebben in het verleden weleens gekke montage-dingen gedaan, dus helemaal uit te sluiten is het natuurlijk niet.

Maar ik ga ervan uit dat de makers weten dat ook de kijkers professioneler zijn geworden, en dat ze er vanuit gaan dat dit soort montage-grappen zo door de kijker ontdekt zal worden.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leader
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2013, 11:10:45 »
Bij Nico hebben ze het ook gedaan, zie: http://www.widm2012.nl/top10hintspagina.htm

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Leader
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2013, 11:21:10 »
En bij Anna (s.11) dachten we dat ze het er in hadden gestopt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Leader
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2013, 11:25:06 »
Bij Nico hebben ze het ook gedaan, zie: http://www.widm2012.nl/top10hintspagina.htm
Zie je wel, dit is wat ik bedoel, ik gaf het al aan. Waarom zouden ze zo'n hint naar DAN erin stoppen. Naar Nico is het veel logischer.

Offline Auksent

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2013, 16:47:45 »
https://soundcloud.com/ren-van-der-kroon/betere-kwaliteit-sample

Hierboven een link naar het audiobestand waar ik het over had.

Als eerste hoor je de originele sample en vervolgens hoor je de omgekeerde versie's met verschillende vertragingen..
Nogmaals, wat ik hoor is 'parkeerplaats gebracht'

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Leader
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2013, 19:23:03 »
Er zijn een aantal dingen opmerkelijk aan het sampletje.

Ten eerste dat het geluidje losstaat van de beelden die getoond worden. Het begint aan het eind van een shot en loopt door twee shots van het laserspel (van vanavond?) heen. Het zou slordig monteerwerk zijn als het bedoeld is om het geluid van een laserstraal te zijn, maar we hebben al vaker slordig monteerwerk gehad in WIDM (gespiegelde Soundos, anyone?)

Ten tweede, als het een stem is, is het een gemorphde stem, oftewel onherkenbaar gemaakt. Dat zou apart zijn om te doen als het slechts als achtergrond effect dient.

Ten derde, de stem achterstevoren gespoeld klinkt dan ook echt als een voorwaartse stem, dus als een stem die moedwillig gemorphd en gereversed is.

Het kan nog steeds zijn dat de montage een effectje zocht om een laserstraal na te bootsen en dit in een library vond, en niet wist dat het een gereversede stem was, gekkere dingen zijn gebeurd. Maar apart is het wel. :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #52 Gepost op: 11-01-2013, 01:27:44 »
Misschien hoor ik wat ik wil horen, maar ik hoor toch echt in het langzaamste sampletje: "....isss deeee mooooool"
Misschien ben ik ook wel gek aan het worden, ik ga naar bed ::zwaai::
臥底 是 谁?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #53 Gepost op: 11-01-2013, 01:33:04 »
Ik weet totaal niet of het klopt, maar waarom zou het te ver gaan? De Fur Elise-hint is al even geleden...
Tja.. Maar Für Elise was natuurlijk ondubbelzinnig uit te leggen naar de Mol.
Nu moeten we maar afwachten of dit (schijnbaar gehoorde???) ergens voorkomt in de serie.

Hints moeten in principe ondubbelzinnig verwijzen naar de mol.
Ik geef toe dat er ook wat dubieuze hints zijn geweest in het verleden (vooral de laatste paar series waren er pet-hints zoals het jaar van de geit en dergelijke).
Maar het gros van de hints verwijst toch ondubbelzinnig naar de Mol en ook niet in een verre toekomst ooit een keer, maar gewoon in principe in die afleveringen, of volgens een patroon dat zich herhaalt in meerdere afleveringen, ondubbelzinnig wijzend naar de Mol.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 01:39:07 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #54 Gepost op: 11-01-2013, 10:34:41 »
Ik hoor ook iets van "is de mol".

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Leader
« Reactie #55 Gepost op: 11-01-2013, 10:40:05 »
Ik hoor 'Janine is de Mol' Maar kan ook Carolien of Paulien zijn.
Iets wat eindigd op 'ien' igg.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Leader
« Reactie #56 Gepost op: 11-01-2013, 11:01:27 »
Ik hoor 'Janine is de Mol' Maar kan ook Carolien of Paulien zijn.
Iets wat eindigd op 'ien' igg.

Shit ik hoor nu ook "Paulien is de mol"

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #57 Gepost op: 11-01-2013, 14:31:11 »
Het lijkt er trouwens op dat we een variant op een opdracht uit seizoen 4 gaan krijgen. Het viel me in de leader al op met die fotodingen in een doka.... nu we in de preview voor aflevering 3 zagen dat ze allemaal een tube krijgen die ze niet mogen open weet ik helemaal zeker dat ze zoiets gaan doen.

En ik UK2 is het overigens ook gedaan. Daar werden de kandidaten gearresteerd door de politie en stonden een aantal "under arrest for tempering with the tube"


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Leader
« Reactie #58 Gepost op: 11-01-2013, 14:36:08 »
Dat is de trailer, niet de leader :P
The British are not impressed.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leader
« Reactie #59 Gepost op: 11-01-2013, 14:59:27 »
Dat is de trailer, niet de leader :P

In de leader na Tanja zie je een stukje wat mij heel erg aan seizoen 4 doet denken. En dat zal ongetwijfeld met die tubes te maken hebben die ze in de trailer van Art krijgen