Auteur Topic: Roodshow  (gelezen 123651 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roodshow
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2013, 16:59:48 »
For your eyes only --> Titel James Bond film.
Daniël werd bij de springopdracht James Bond genoemd.

Carolien is ook met James Bond in verband te brengen. In het fragment uit "Mag ik u kussen?" waarmee ze in aflevering 1 werd voorgesteld refereert ze aan het personage "Q".

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 25-01-2013, 17:08:22 »
Kan het zijn dat Tania deze 'aria' voor Tim gaat zingen ::love:: en Tim van schrik zijn test verpest?

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #142 Gepost op: 25-01-2013, 18:44:02 »
In die film speelde Roger Moore James Bond.

Een andere hoofdrol was voor  Carole Bouqet (Carolien)
klaar voor de strijd

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 25-01-2013, 19:16:25 »
In die film speelde Roger Moore James Bond.

Een andere hoofdrol was voor  Carole Bouqet (Carolien)

En die film is uit 1981. Geboortejaar Tim  ;)
http://www.imdb.com/title/tt0082398/

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 25-01-2013, 22:07:43 »
Nu op radio 2!

Uitleg hint: zanger van Herman's Hermits heet Peter Noone. Noone -> No one.

::rofl:: Dat vind ik nu eens een grappige hint.

Offline Karlijntje

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 25-01-2013, 22:32:22 »
In de preview van afl. 5 zie je Daniel relaxed zitten, lijkt me niet dat je lekker rustig zit als je je scherm te zien krijgt binnen afzienbare seconden ;-).

Offline EmileD

• Forumlid
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #146 Gepost op: 28-01-2013, 10:20:39 »
De songtekst met enkele ideeën. Schiet maar.

Sheena Easton: For Your Eyes Only songtekst

For your eyes only, can see me through the night
 For your eyes only, I never need to hide
 You can see so much in me
 so much in me that's new
 I never felt, until I looked at you

(Tim ziet te weinig in Carolien? Zarayda ziet te weinig in Tim? Of Tania ziet te weinig in Tim?)

For your eyes only, only for you
 You'll see what no one else can see
 Now I'm breaking free
 The love I know you need in me
 The fantasy you freed in me
 Only for you, only for you

(Tim verliet de kooi. Dat deden ook Daniël (die nu zelfs keihard gaat spelen?), Carolien, Kees en Tania.)

For your eyes only, the nights are never cold
 You really know me, that's all I need to know
 Maybe I'm an open book
 Because I know you're mine
 But you won't need to read between the lines

(Zowel Tim als Zarayda zijn makkelijk in te schatten door de anderen, en dus ook door de mol?)

You see what no one else can see
 Now I'm breaking free
 The passions that collide in me
 The wild abandoned side of me
 Only for you, for your eyes only

(Daniël voelde zich in de steek gelaten. Tania heeft met hem gesproken. Zarayda had het moeten inzien omdat zij een joker had gekregen van Daniël en dus iets goed moest maken? Tim ging woest tekeer tijdens de Mine dump. Ziet hij de passie niet die in Carolien schuilt achter haar lieve gezichtje?)
Amandla Awethu

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 28-01-2013, 11:09:30 »
De songtekst met enkele ideeën. Schiet maar.

Sheena Easton: For Your Eyes Only songtekst

Ik weet niet of je het in de songtekst moet zoeken.
Nummer is uitgebracht in 1981 voor de gelijknamige James Bond film (première 24 juni 1981).

De titel For Your Eyes Only verwijst naar verschillende momenten in de film: wanneer Bond het dossier over Gonzales krijgt, staat er op de voorkant van het dossier Four your eyes only, wat betekent dat de inhoud enkel en alleen voor de ogen van Bond is bedoeld. Op het einde van de film, wanneer Bond en Melina elkaar uitkleden, zegt Melina: For your eyes only, darling. (Wikipedia).

Hoe ik die laatste scène moet plaatsen bij de kandidaten van WIDM weet ik niet  ::rofl::
Ik blijf het houden bij Tim vanwege 1981, het scherm wat alleen voor zijn ogen bestemd was, hij de enige was die drie kokers bij zich droeg. Verder kan ik niets bedenken.

Hoe dit op Zarayda is toe te passen weet ik niet. Zij is geboren in 1982.
Dit geldt ook voor Carolien, die tijdens de volgende executie achter Tim en Zarayda zit; zij is geboren in 1983.

Offline Vanessaa

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 28-01-2013, 15:54:04 »
Op het einde van de film, wanneer Bond en Melina elkaar uitkleden, zegt Melina: For your eyes only, darling. (Wikipedia).
Hoe ik die laatste scène moet plaatsen bij de kandidaten van WIDM weet ik niet  ::rofl::

Dus toch  ::oink:: Zat ik toch goed met mijn voorspelling van een romance tussen Tim en Tania ::tandpastasmiley::

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 28-01-2013, 17:10:24 »
Dus toch  ::oink:: Zat ik toch goed met mijn voorspelling van een romance tussen Tim en Tania ::tandpastasmiley::

::rofl:: Tim en Tania  ::love:: Tegenpolen trekken elkaar aan zeggen ze.
Maar ja, wie weet doelen ze daar ook wel op; hun haat-liefde romance  ::tandpastasmiley::

Offline EmileD

• Forumlid
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #150 Gepost op: 28-01-2013, 17:18:20 »
Ik weet niet of je het in de songtekst moet zoeken.
Nummer is uitgebracht in 1981 voor de gelijknamige James Bond film (première 24 juni 1981).

De titel For Your Eyes Only verwijst naar verschillende momenten in de film: wanneer Bond het dossier over Gonzales krijgt, staat er op de voorkant van het dossier Four your eyes only, wat betekent dat de inhoud enkel en alleen voor de ogen van Bond is bedoeld. Op het einde van de film, wanneer Bond en Melina elkaar uitkleden, zegt Melina: For your eyes only, darling. (Wikipedia).

Ik blijf het houden bij Tim vanwege 1981, het scherm wat alleen voor zijn ogen bestemd was, hij de enige was die drie kokers bij zich droeg. Verder kan ik niets bedenken.

Hoe dit op Zarayda is toe te passen weet ik niet. Zij is geboren in 1982.
Dit geldt ook voor Carolien, die tijdens de volgende executie achter Tim en Zarayda zit; zij is geboren in 1983.
Idee over Tim was al genoemd, dus dat herhaal ik niet. Evenals namen van personages, acteurs enz.

Zarayda kan om een andere reden dan haar geboortedatum worden verbonden aan de muzikale hint. Zie mijn vorige bericht.
Amandla Awethu

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 31-01-2013, 04:07:43 »
For your eyes only... Zarayda en de cameraman.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2013, 08:15:49 »
For your eyes only... Zarayda en de cameraman.

Het was toch geen cameraman van WIDM waar Zarayda verliefd op werd? Of doel je hier niet op?

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 31-01-2013, 12:48:32 »
Het was toch geen cameraman van WIDM waar Zarayda verliefd op werd?
Weet ik niet (lees geen Prive). Maar hij hoeft toch ook niet per se van WIDM te zijn? Alleen: Zarayda, met al haar ogen... Dit lijkt me net de extra aanwijzing. Ik hoop het overigens niet.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #154 Gepost op: 31-01-2013, 13:47:58 »
Weet ik niet (lees geen Prive). Maar hij hoeft toch ook niet per se van WIDM te zijn?

Ik dacht dat je doelde op iets dat Zarayda in een gesprek op de radio vertelde nadat ze het over WIDM had gehad. Dat ze een cameraman die ze leuk vond (waarmee ze volgens dat gesprek nu een relatie heeft) even "voor haar zelf" (for your eyes only) wist te krijgen met een smoes. Als je dat als de uitleg van de hint ziet dan lijkt het me wel van belang dat het met WIDM te maken heeft, en dat had dit niet.

Citaat
Alleen: Zarayda, met al haar ogen... Dit lijkt me net de extra aanwijzing. Ik hoop het overigens niet.

Hoe is Zarayda ook al weer allemaal met ogen in verband te brengen? Ik herinner me haar uitspraak over Tania. (Ik ben nu hard op zoek naar aanknopingspunten om mijn afvaller in de pool te bepalen. ;))

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2013, 13:53:19 »
Ik ben bang dat het naar Tim wijst :(
Ik weet niet of dit al genoemd is, maar:
De kleur van tims scherm was alleen voor zijn ogen bedoeld.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #156 Gepost op: 31-01-2013, 14:04:36 »
Als je dat als de uitleg van de hint ziet dan lijkt het me wel van belang dat het met WIDM te maken heeft, en dat had dit niet.

Alhoewel we nu drie hints hebben gehad die in geen van de gevallen naar iets in WIDM verwees...

1. Above the Rim -> basketbal -> Joep deed vroeger aan basketbal.
2. Sheena Easton -> "The Easton Assassin" won op opzienbarende wijze een bokswedstrijd op de geboortedag van Tim.
3. Peter Noone -> No one -> niemand valt af.

Niks wijst er dus op dat we voor de verklaring naar een gebeurtenis in WIDM moeten zoeken.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 31-01-2013, 14:25:43 »
Hoe is Zarayda ook al weer allemaal met ogen in verband te brengen? Ik herinner me haar uitspraak over Tania. (Ik ben nu hard op zoek naar aanknopingspunten om mijn afvaller in de pool te bepalen. ;))

Was het niet aflevering 2 dat haar ogen zo enorm in beeld waren? Vlak daarvoor of daarna was toen een muurschildering te zien met 2 ogen, een bril en graffiti. Maar dan zou ik het nog een rare hint vinden als hij op haar zou slaan.

Gadver, straks slaat het op Paulien; zij keek als enige door de camera tijdens de Big Five opdracht. ::oink::

Nee. Ik blijf bij Tim en zijn rode scherm.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 31-01-2013, 14:29:08 »
Alhoewel we nu drie hints hebben gehad die in geen van de gevallen naar iets in WIDM verwees...

1. Above the Rim -> basketbal -> Joep deed vroeger aan basketbal.
2. Sheena Easton -> "The Easton Assassin" won op opzienbarende wijze een bokswedstrijd op de geboortedag van Tim.
3. Peter Noone -> No one -> niemand valt af.

Niks wijst er dus op dat we voor de verklaring naar een gebeurtenis in WIDM moeten zoeken.

Dan kom ik hiermee weer terug op "Only for you" van James Bond uit 1981. Geboortejaar Tim. En ik ga niet meer zoeken nu  ::rofl::  Over uiterlijk 7 uur zijn we van dit vraagstuk verlost  ::jaja::

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #159 Gepost op: 1-02-2013, 14:59:01 »
Het rode scherm van Tim vorige keer, for "his" eyes only....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.