Auteur Topic: Roodshow  (gelezen 123695 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Roodshow
« Reactie #300 Gepost op: 10-02-2013, 02:10:52 »
grapje ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 10-02-2013, 02:19:23 »
En er is ook nog de C-sleutel, wordt nog steeds gebruikt. Iemand hier heeft hem als avatar.

Er zou geen verschil zijn tussen een 'normaal' laag akkoord en het 'verkeerde' akkoord. Maar het lage akkoord zou je wel in F-sleutel kunnen schrijven en voor het hoge akkoord zou je de G-sleutel gebruiken.

Overigens is deze sleutel in het Engels niet 'key', maar 'clef', wat dan wel komt van het Franse 'clef' of 'clé' (sleutel). Als je het in het Engels over 'key' hebt, gaat het om de toonsoort.
Dank Daedalus!
iig Kan ook dat nog steeds met "sleutel" te maken hebben, als is het niet een letterlijke vertaling.
Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #302 Gepost op: 10-02-2013, 02:27:28 »
Maar moet het echt zo moeilijk gezocht worden in ingewikkelde sleutels, toonsoorten, etc? Voor mij de hogere wiskunde in muziek  ::tandpastasmiley::

In de Roodshow zeiden ze nog dat de vorige hint ook leidde naar Tania tijdens de aflevering: "what you had, what you lost", dat is voor iedereen wel duidelijk....

Stel dat we nu kijken puur naar het zinnetje "oh i'm fallin'": wie van de kandidaten maakte de bungeejump én zit nog in het spel?
Carolien, Daniël en Kees.
Stel dat we vervolgens kijken naar de achternaam Keys, wie is dan te linken aan meerdere sleutels?
Kees en Daniël.
En stel dat we dan ook het album "songs in A minor" erbij halen?
Dan blijf ik toch bij de uitleg van Tsubasa dat Daniël als enige een afwijkende mineur te horen kreeg.

Ingewikkelder hoeft van mij niet  ;D

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 10-02-2013, 02:37:49 »
Zit net nog even Zarayda in het vliegtuig te bekijken, die zegt in de cockpit 4 x ooohhh...,
precies zoals het fragment in de Roodshow dus. Hoop dat het zo simpel is.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 10-02-2013, 05:08:48 »
Paulien kan en mag het niet zijn, ze houdt van Mineur!
@ 02.05
http://cultuurgids.avro.nl/front/detailklassiek.html?item=8268087

Dat mag dan toch niet de hint zijn dat je zo'n mooi spel moet verlaten?  ::ohno::
Omnia vincit amor

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #305 Gepost op: 10-02-2013, 09:47:24 »
Zit net nog even Zarayda in het vliegtuig te bekijken, die zegt in de cockpit 4 x ooohhh...,
precies zoals het fragment in de Roodshow dus. Hoop dat het zo simpel is.

Volgens wat sites met de lyrics van het nummer is het fragment wat we horen "I, I, I, I'm fallin'".
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 09:49:11 door Heinz »

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #306 Gepost op: 10-02-2013, 10:53:33 »
Overigens is het niet een D noot die extra wordt gespeeld op het orgel bij Daniël, maar een F noot in een C mineur akkoord.

Ik weet niet of het orgel akkoord zoals -Joost- denkt naar de afvaller leidt, maar op basis van Alicia 'Keys' denk ik wel Daniël als afvaller.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 10-02-2013, 10:57:36 »
Misschien te cru als muzikale hint, maar Daniel heeft Herman Brood gespeeld. En hoe kwam die aan zijn einde?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 10-02-2013, 13:11:45 »
Misschien te cru als muzikale hint, maar Daniel heeft Herman Brood gespeeld. En hoe kwam die aan zijn einde?

pffff, jeemig... (maar het kan)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 10-02-2013, 13:19:41 »
Volgens wat sites met de lyrics van het nummer is het fragment wat we horen "I, I, I, I'm fallin'".

Ach, dan is het in de uitzending toch afgekapt geweest. Ik herinnerde me alleen dat I, I, I, I'm, maar dat klinkt eigenlijk meer als ooh, ooh, ooh, ooh.  ::)
Maar idd. dat "fallin" zit er ook achteraan. (net even terugbeluisterd).

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 10-02-2013, 13:30:55 »
Overigens is het niet een D noot die extra wordt gespeeld op het orgel bij Daniël, maar een F noot in een C mineur akkoord.
Dank Tsubasa.
*Ik liep al zingend met die toon naar de piano en vond mij "even" heel muzikaal...heel even ::rofl::*
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 10-02-2013, 13:44:43 »
Het kan ook nog heel gemakkelijk op Carolien slaan.
Bij het orgel werd zij als enige bij naam genoemd. ("Ben jij Carolien?")
En zij deed zo'n gebaar van de stuurknuppel naar beneden in haar biecht.

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 10-02-2013, 14:16:21 »
Even een heel simpele vanuit de (ja, ja i'm back) Paulien tunnel:

Niemand van de afvallers tot nu had echt een duidelijke verdenking op Paulien:

Ewout verdacht Joep. Joep verdacht Janine. Janine verdacht Kees.
Tim verdacht in afl. 2 Janine en Paulien. Aflevering 3 weet ik niet. Aflevering 4 verdacht hij Carolien. Aflevering verdacht hij Zarayda, Tania en Carolien.
Tania verdacht alleen Tim. In aflevering 5 verdacht zij Carolien en Daniël.

Wie er nog in zitten:
Carolien verdacht in aflevering 2 Zarayda, Tania, Kees, Daniel en Tim (omdat ze de rest niet verdacht vond). In aflevering 3 verdacht ze Tim, Kees en Paulien. Aflevering 4 Tania, aflevering 5 Kees en aflevering 6 Kees en Zarayda.

Daniel verdacht alle afleveringen alleen de vrouwen. Alleen in aflevering 3 verdacht hij Kees.

Kees verdacht aflevering 1 Ewout, Carolien en Paulien. Aflevering 2 Janine, aflevering 3 onbekend. Aflevering 4 Carolien, Tim en Paulien. Aflevering 5 Paulien en Carolien. Aflevering 6 Carolien.

Zarayda verdacht Ewout, Tim, Tania en Carolien. In aflevering 6 Daniel en Paulien.

Paulien verdacht voornamelijk Kees, Tania, Tim en nu ook Zarayda (alle mensen die verdacht in beeld gebracht worden). In aflevering 2 Carolien en aflevering 3 Daniël.

Als ik (idd bevooroordeeld vanuit de Paulien tunnel ::hypocriet::) hiernaar kijk zeg ik dat Carolien het minst Paulien verdacht de afgelopen afleveringen en dat zij dus gaat. Kees, Zarayda en Daniël verdenken haar nog wel. Het hangt van Kees af of hij de komende aflevering Paulien nog steeds zal verdenken of dat hij volledig op Carolien overstapt. In dat geval zou een exit voor hem ook nog kunnen.

De hint uit de Roodshow lijkt echter vooral de kant van Daniël op te wijzen (wat ook nog eens zou kloppen vanuit de Kees tunnel). Iemand die hem hard kan maken in de richting van Carolien? Dit zijn de enige 2 mogelijke verwijzingen naar haar die ik zo snel kon vinden.

Carolien had het over een "tandje" en een "kies" waar de pijl van de zwakzinnigenpuzzel heen wees.

Het album waar Fallin opstaat heet Songs In A Minor.
De projectmanager van dit album is o.a. Carolyn Williams.
Hint naar Carolien?

Het kan ook nog heel gemakkelijk op Carolien slaan.
Bij het orgel werd zij als enige bij naam genoemd. ("Ben jij Carolien?")
En zij deed zo'n gebaar van de stuurknuppel naar beneden in haar biecht.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 14:31:51 door Zwanee »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 10-02-2013, 14:21:48 »
Iemand die hem hard kan maken in de richting van Carolien?

Lees de post boven de jouwe?

Offline Clauzwa

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 10-02-2013, 14:33:54 »
Lees de post boven de jouwe?

Heb hem erbij gezet  ;)
Ik gok vanuit mijn tunnel op een exit voor Carolien (in het ergste geval Kees) ipv Daniël.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #315 Gepost op: 10-02-2013, 14:43:38 »
Die "No one" is bij mij aan het knagen. Ik zie het nog best gebeuren dat er komende aflevering niemand afvalt (en daarmee bijvoorbeeld de vrijstelling voor de finale vervalt (je zal maar met vrijstelling voor de finale op zak de aflevering daarvoor al afvallen).

Is er toevallig een promo of vooruitblik van komende aflevering met daarin beelden van de executie? In dat geval kan ik deze gedachte weer wat temperen.

Offline Agnes22

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 10-02-2013, 15:18:27 »
Tijdens de rit op de paarden bleef Daniel zijn paard stilstaan, Daniel zei zoiets als : " Hij doet het niet meer , oh ik moet de SLEUTEL omdraaien "  da's nog een simpelere verwijzing naar Key ?!

Offline EmileD

• Forumlid
  • As Salaam Alaikum
« Reactie #317 Gepost op: 10-02-2013, 15:21:06 »
Amandla Awethu

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 10-02-2013, 15:30:57 »
Is er toevallig een promo of vooruitblik van komende aflevering met daarin beelden van de executie? In dat geval kan ik deze gedachte weer wat temperen.
In de omschrijving van aflevering 8 staat het aantal kandidaten dat dan nog in het spel zijn.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #319 Gepost op: 10-02-2013, 22:31:31 »
Gaat dit niet gewoon om de paardenopdracht?

Iedereen is bang om te vallen van het paard > 'Fallin'
Behalve Daniel, die zegt (bij de eerste puzzel-paal/tafel):
Citaat
'Wacht even, ik moet even de sleutel omdraaien.'
> 'Keys'   

Of een alternatief: Daniel valt bijna van zijn paard! 'Fallin'. Maar denkt de 'sleutel' van het paard te kunnen omdraaien. 'Keys'

Daniel is de volgende afvaller...                                                                                                                                                                   
« Laatst bewerkt op: 10-02-2013, 22:34:36 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)