Auteur Topic: Follow The Money  (gelezen 12599 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #20 Gepost op: 18-01-2013, 14:58:06 »
Een aantal opmerkelijke verschuivingen na afl 3. Tanya heeft deze aflevering het hoogste aandeel in niet verdiend geld en Paulien haalt zowaar voor het eerst geld binnen. Janine verlaat de serie als topscorer in het totaalklassement en Daniel mogen we toch wel met zekerheid afschrijven voor zover men dat niet al gedaan had.

Toelichting: Opdracht 1 is 2250 niet verdien. Er zijn 3 groepen dus ik heb het verdeeld als 750 per groep. Dit komt neer op 375 niet verdiend door Tania en Tim en 250 niet verdeeld door de rest. Hiermee heb ik het aandeel van Tim en Tania dus iets zwaarder geteld (maar je zou ook voor een andere verhouding kunnen kiezen)

Bij de cliffjump springen Daniel, Tim en Paulien naar de 500 euro. De rest springt voor de jokers of niet en verdient dus per persoon 500 euro niet.

Niet verdiend geld in afl 2
Tanya: 875
Zarayda: 750
Janine: 750
Carolien: 750
Kees: 750
Tim: -125
Daniel: -250
Paulien: -250

Niet verdiend geld in totaal
Janine: 2717
Carolien: 2083
Paulien: 1983
Tim: 1692
Kees: 1417
Tanya: 1275
Zarayda: 1150
Daniel: -500

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2013, 15:22:17 »
Grappig dat die bedragen totaal afwijken van de verhouding hoe ik het in mijn hoofd heb. Ik kan mij bijvoorbeeld geen enkele opdracht herinneren dat Zarayda daadwerkelijk geld heeft verdiend. Hetzelfde gaat op voor Tanya.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2013, 16:02:48 »
Grappig dat die bedragen totaal afwijken van de verhouding hoe ik het in mijn hoofd heb. Ik kan mij bijvoorbeeld geen enkele opdracht herinneren dat Zarayda daadwerkelijk geld heeft verdiend. Hetzelfde gaat op voor Tanya.


Komt ook omdat niet iedereen evenveel gelegenheid heeft gehad om geld te laten liggen. Ik tel immers wat de kandidaten NIET verdienen. Voornamelijk de bungeejump had hier invloed op. Zo hebben Janine, Tim, Carolien en Paulien in mijn telling 2000 laten liggen (foute inschatting = 1000 niet in het spel + niet verkopen = 1000 niet verdiend). Niet elke kandidaat kwam bij deze opdracht in de positie om geld te laten liggen.

Stel dat je de bungeejump niet mee zou tellen, staan Tanya en Zarayda inderdaad bovenaan met Janine op 3 en Kees op 4.







Offline Stefcke

  • Forumlid
Follow the money!
« Reactie #23 Gepost op: 25-01-2013, 09:00:39 »
Wie is de mol? Follow the money.

Ik heb het welbekende 'Follow The Money' uitgewerkt en kwam tot de conclusie dat:

"Dus of Tania of Zarayda is de mol. "

De uitwerking kun je hier lezen. Wat denken jullie?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money!
« Reactie #24 Gepost op: 25-01-2013, 09:04:50 »
Dat het een theorie is om in de gaten te houden ja. Daarom is er ook een terugkerend topic aan gewijd elkaar jaar. Nu dus ook :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow The Money
« Reactie #25 Gepost op: 25-01-2013, 12:04:40 »
Als teaser dan nog even mijn tussenstand van potspekkers na aflevering 3.

Van de kandidaten nog in het spel:

1. Kees met 1950 euro
2. Daniel met 1750 euro.
3. Carolien met 1700 euro
4. Paulien met 1000 euro
5. Tania en Zaraya met ieder 500 euro

Van de kandidaten inmiddels uit het spel:

1. Tim met 2500 euro
2. Joep met 950 euro
3. Janine met 700 euro
4. Ewout met 0 euro

Mocht Tim terugkeren dan staat hij meteen bovenaan met het meest verdiende geld.

En dan is het gros vd mensen hier er nog steeds heilig van overtuigd dat Kees de Mol is!   ::ohno::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Follow the money!
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2013, 16:46:58 »
Dat het een theorie is om in de gaten te houden ja. Daarom is er ook een terugkerend topic aan gewijd elkaar jaar. Nu dus ook :)
Samengevoegd dus met het al bestaande topic :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Follow The Money
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2013, 16:55:57 »
Ik vind sommige versies wel wat te kort door de bocht. Het nemen van gemiddeldes gaat, naar mijn mening, soms veel te makkelijk. Je kán op deze manier bij de mol uitkomen, maar je kan ook compleet verkeerd uitkomen, als de mol een beetje subtiel molt (of heel weinig mol).

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2013, 12:36:50 »
Voor aflevering 4 heb ik maar 1 opdracht kunnen analyseren. Van opdracht 1 weet ik niet hoe geld verdiend kon worden en of en hoeveel geld er in de kokers zou zitten. Opdracht 3 had geen geld, dus alleen de canyon opdracht heb ik meegenomen in de berekening. Credits voor de berekening na Jelsir die in het aflevering 4 topic al een berekening had gepost. Ik heb enkel de totalen door 2 gedeeld (zodat de opbrengst verdeeld werd over de roeper en de loper)

Daarnaast heb ik toch maar even een kolom toegevoegd met daarin enkel de verdiende bedragen. Vorig jaar gaf het niet-verdiend geld een aardig beeld omdat men aak geld liet liggen. Echter zijn er nu ook veel opdrachten waar individuele kandidaten geld binnenhalen, waardoor deze tabellen nogal verschillen.


Niet verdiend geld na aflevering 4 (=uit pot + niet in pot - in pot)
Carolien: 1970,5
Paulien: 1895,5
Tim: 1579,5
Kees: 1329,5
Tania: 1187,5
Zarayda: 1075
Daniel: -612,5

Individueel verdiend (totaal in pot)
Daniel: 1362,5
Tim: 1362,5
Carolien: 979,5
Kees: 787,5
Paulien: 754,5
Tanya: 87,5
Zarayda: 75

Conclusie: Tania en Zarayda halen individueel het minste geld binnen, maar de andere kandidaten late meer kansen op geld liggen. De enige bij wie de tabellen overeenkomen is Daniel: Hij verdient het meest, en laat het minst liggen.

Daarnaast kun je er voor kiezen om de bungeejump niet mee te tellen. (1000 niet in het spel en/of in de pot. Immers komt niet elke kandidaat in de positie om hier geld te laten liggen. (Zo laten Carolien, Tim en Tanya hier 2000 liggen. Tania en Zarayda krijgen die gelegenheid niet)

Niet verdiend geld exclusief bungee:
Tania: 1187,5
Zarayda: 1075
Kees: 329,5
Carolien: -29,5
Paulien: -104,5
Tim: -420,5
Daniel -612,5

Wanneer ik de bungeejump niet meetel, komt de stand van "Niet verdiend" dus een stuk beter overeen met de stand van "wel verdiend".

Hoofdverdachten volgens follow the money: Tania en Zarayda
« Laatst bewerkt op: 28-01-2013, 12:44:21 door Qper »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow The Money
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2013, 15:23:03 »
Hmmm ik kom op hele andere bedragen uit. Zie afbeelding en bijlage excel.
Opmerkingen waarom ik voor bepaalde bedragen gekozen heb, staan in het rode driehoekje in de excel bijlage. Kan ook zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien, niet helemaal goed doe, dus opmerkingen/aanvullingen zijn welkom.

Edit: excelbestand was niet de juiste. Zie mijn volgende post met juiste bestand.   
« Laatst bewerkt op: 28-01-2013, 17:06:35 door Zwanee »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2013, 16:42:17 »
Hmmm ik kom op hele andere bedragen uit.

Zo andrs zijn je bedragen helemaal niet. Je hebt alleen een aantal opdrachten anders verdeeld dan ik. Jij schrijft 1000 bij de laseropdracht op naam van Carolien. Ik heb er voor kozen om Tim en Kees (elk een luik open) ook een aandeel hierin te geven. Daarnaast heb je de boot-opdracht eerlijk verdeed, ik ehb Tim en Tania een iets groter aandeel gegeven. Verder heb je de bungeejump buiten beschouwing gelaten. Ik heb in eerste instantie gekozen om dit ook mee te nemen. (hoewel buiten beschouwing laten denk ik toch beter is, omdat deze hoge bedragen grote verschillen geven)   Er zijn dus maar 3 opdracht waar we voor een verschillende verdeling hebben gekozen.

Per saldo koen we echter op exact hetzelfde rijtje.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow The Money
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2013, 17:05:37 »
Zo andrs zijn je bedragen helemaal niet. Je hebt alleen een aantal opdrachten anders verdeeld dan ik. Jij schrijft 1000 bij de laseropdracht op naam van Carolien. Ik heb er voor kozen om Tim en Kees (elk een luik open) ook een aandeel hierin te geven. Daarnaast heb je de boot-opdracht eerlijk verdeed, ik ehb Tim en Tania een iets groter aandeel gegeven. Verder heb je de bungeejump buiten beschouwing gelaten. Ik heb in eerste instantie gekozen om dit ook mee te nemen. (hoewel buiten beschouwing laten denk ik toch beter is, omdat deze hoge bedragen grote verschillen geven)   Er zijn dus maar 3 opdracht waar we voor een verschillende verdeling hebben gekozen.

Per saldo koen we echter op exact hetzelfde rijtje.

Ik had het verkeerde bestand toegevoegd, dat was een klad, maar kwam qua verdeling niet over zoals ik hem wilde. In de bijlage hier de juiste.

Laseropdracht had ik namelijk ook verdeeld over Carolien (meeste), Tim en Kees. Bij de bootopdracht hebben Tim en Tania ook een iets groter aandeel gekregen en heb ik de bungeejump meegerekend.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow The Money
« Reactie #32 Gepost op: 1-02-2013, 12:00:26 »
Toelichting voor aflevering 5:

Opdracht 1: 2040 verdiend, 960 niet verdiend. Totalen gedeeld door 7 (afgerond op hele bedragen)
Opdracht 2: 1500 niet verdiend. Verdeeld over Zarayda, Kees en Paulien. Paulien omdat ze voor de jokers speelt. Kees en Zarayda doen beiden wat een mol zou moeten doen. Als laatste overblijven en dan de verkeerde aanwijzen
Opdracht 3: Bedrag pot = aantal klompjes x 100 (Dus bijv 500 voor Tania die 5 van de 18 klompjes vind). Er worden 7 klompjes niet gevonden, waardoor van de 2500 per saldo 700 niet in de pot komt. Deze 700 eerlijk verdeeld over de kandidaten.

Niet verdiend na aflevering 5 (Uit Pot + Niet in pot - in pot)
Paulien: 2141,5
Carolien: 1616,5
Kees: 1475,5
Zarayda: 1421
Tim: 1325,5
Tania: 633,5
Daniel: -866,5

Niet verdiend exclusief bungeejumpopdracht
Zarayda: 1421
Tania: 633,5
Kees: 475,5
Paulien: 141,5
Carolien: -383,5
Tim: -674,5
Daniel: - 866,5

Totaal verdiend (alleen bedragen in pot)
Daniel: 1853,5
Tim: 1853,5
Carolien: 1570,5
Kees: 1378,5
Paulien: 1245,5
Tania: 878,5
Zarayda: 466


Daarmee is Zarayda nog altijd ruimschoots degene die het minst verdiend en het meeste laat liggen.