Auteur Topic: [Theorie] Afvallerstheorie  (gelezen 69157 keer)

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #120 Gepost op: 24-01-2013, 17:52:04 »
Sowieso is dat toch het hele idee van WIDM? Dat kandidaten op wat voor manier dan ook erachter komen wie de mol is.
Behalve in het seizoen 8 (Dennis). Dat vond ik ook wel grappig, dat in de hele serie 1 keer iemand Dennis als mol op de test had ingevuld.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #121 Gepost op: 31-01-2013, 08:49:17 »
De afgelopen aflevering kregen we best wel een duidelijk beeld van wie wie verdenkt.

Sowieso viel op dat Tim zei Paulien te verdenken en Daniel en Kees een beetje. Mocht Tim echt een rood scherm hebben gekregen, dan is Paulien dus sowieso niet de mol. In deze fase van het spel zitten waarschijnlijk de meeste kandidaten al wel in een tunnelvisie en zullen die blijven volgen. Dus uitgaande van deze afvallerstheorie vertrekken Carolien en Tim als eerste:

Tim gaat als eerste. Het maakt niet uit dat hij heeft gezegd dat hij Carolien verdenkt, want volgens de afvallerstheorie gaat zij als volgende. Carolien verdenkt dan hoogstwaarschijnlijk Tania. Tim is er dus uit, dus ze zal volop Tania gaan. Na Tania moet dan Zarayda afvallen. Zij verdenkt nu Tim en Carolien dus het is gissen wie ze dan verdenkt. Daniel is de volgende afvaller. Hij verdenkt Paulien.

Paulien, Tania en Kees komen dan in de finale. Uit de verdenkingen van afvallers Carolien (zit op Tania) en Daniel (zit op Paulien/Tania/Carolien) en Tim (verdacht in aflevering 3 Paulien en kreeg vermoedelijk een rood scherm)kunnen Paulien en Tania de mol dan niet meer zijn.

Paulien zit de hele tijd al op Kees en Tania zal straks na het afvallen van Tim wss schakelen richting Kees.

Conclusie: Uitgaande van de verdenkingen en de afvallerstheorie is Kees de mol.


Verdenkingen:
Zarayda: Tim Carolien
Tim: Carolien
Carolien: Tim/Tania
Kees: Carolien Tim Paulien
Paulien: Kees Tim Tania
Daniel: Paulien Tania Carolien
Tania: Tim

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #122 Gepost op: 31-01-2013, 10:32:05 »
Het lijkt me wel al overduidelijk dat Tim er uitgaat vanavond.
Maar wat zou het toch een feestje zijn als Tania, Case of Paulien eruit zou gaan. Verwarring alom. Ik verwacht chaos op het forum als dat gebeurd. ::jaja::

Offline Wooterr

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #123 Gepost op: 31-01-2013, 21:49:44 »
Vooralsnog klopt de theorie!

Ennn nog steeds!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #124 Gepost op: 1-02-2013, 13:02:35 »
En de volgende die gaat zal wel Carolien zijn lijkt het.

Carolien zit net als Tim in het tweede blokje van de ogen die we zien.

Ewout stemde op Joep, Joep op Janine en Tim stemt op Carolien. In beide patronen past ze dus.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #125 Gepost op: 1-02-2013, 14:07:16 »
En de volgende die gaat zal wel Carolien zijn lijkt het.

Carolien zit net als Tim in het tweede blokje van de ogen die we zien.

Ewout stemde op Joep, Joep op Janine en Tim stemt op Carolien. In beide patronen past ze dus.
Jammer, ik mag Carolien wel

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #126 Gepost op: 1-02-2013, 16:00:23 »
Compliment voor de ontdekker van deze afvallerstheorie! Als de theorie klopt, en dat lijkt er sterk op, halen Tania en Paulien samen met de mol de finale.

Paulien kreeg deze aflevering als enige 3 jokers. Tania zat de hele tijd op Tim maar zal nu wel beseffen dat ze er nog steeds is omdat Tim veel overeenkomsten had met de mol.

Een beslissende aflevering dus voor de finalisten.



Paulien zit ook voor het grootste deel op Kees hoor. Dus ze zit er waarschijnlijk niet alleen nog in vanwege haar jokers... Daniel zit totaal niet op Kees (hij denkt dat de mol een vrouw is), dus die zal ook wel afvallen voor de finale. De volgende afvaller volgens de theorie is overigens Carolien die volgens mij niet helemaal op Kees zit (ze vond deze aflevering vooral Zarayda verdacht).

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #127 Gepost op: 1-02-2013, 17:45:44 »
Heeft Paulien die jokers niet gewoonweg alledrie ingezet? Zo ja, dan is haar jokervoordeel inmiddels volledig weg - je kan een joker nu eenmaal maar één keer inzetten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline bibo77

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #128 Gepost op: 1-02-2013, 18:25:35 »
Er viel me iets op bij het maken van de testen. Misschien is het een aanvulling op de afvallerstheorie. De kandidaten die uit het spel vliegen, lijken in de aflevering ervoor als tweede de test te maken.

In afl. 1 maakt Joep als tweede de test.
In afl. 2 maakt Janine als tweede de test.
In afl. 3 maakt Tim als tweede de test. (Hij ligt er in afl. 3 uit, maar dat wordt pas in afl. 4 duidelijk.)
In afl. 4 maakt Tim als tweede de test.
In afl. 5 maakt Zarayda als tweede test.

Is dit gewoon toeval? Of niet . . .
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 18:32:30 door bibo77 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #129 Gepost op: 1-02-2013, 18:26:17 »
Een beslissende aflevering dus voor de finalisten.

Dat denk ik wel ja. Paulien is in haar denkwijze bevestigd door de weermollen van wakkerdam, Tania gaat herbronnen nu Tim exit is en bij nader inzien merkt ze dat het Kees is. Carolien weet het inmiddels niet meer, Daniël zit in zijn eigen tunnelvisie dat de mol een vrouw is. En Zarayda laat zich door Kees met een kluitje het riet insturen :P

Jammer, ik mag Carolien wel

Wel jammer ja, mag Carolien ook wel. Net zoals Zarayda  ::rofl:: Van Tania krijg ik nu wel genoeg van, met haar expressieve manier van doen.  ::) Ze kan net zoals Carolien en Zarayda geniaal beschrijvend te werk gaan in de biechten, maar iets met 'teveel van het goede'
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #130 Gepost op: 1-02-2013, 19:53:19 »
Ewout stemde op Joep, Joep op Janine en Tim stemt op Carolien. In beide patronen past ze dus.
Nog altijd kan dit naar mijn mening niets anders zijn dan toeval. Immers, heb je helemaal niet in de hand op wie Ewout stemt, en evenmin heb je in de hand wie er in aflevering 2 vertrekt. Dat was dan dit keer dezelfde persoon. Maar dat moet wel toeval zijn. En even zo met de andere twee situaties die je noemt.

De theorie van bibo77 vind ik veel sterker - immers, de volgorde waarop de testers worden uitgezonden, dáár heeft de productie achteraf invloed op, en daar kun je dus een patroon mee bouwen. Goed gevonden! ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #131 Gepost op: 1-02-2013, 20:31:09 »
Maar waarom dan degene kiezen die (weliswaar gemonteerd) als 2e de test maakt? En Zarayda valt pas in afl. 7 af ;-).  Volgens de theorie is Carolien de volgende.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #132 Gepost op: 1-02-2013, 20:47:25 »
Voor mij blijft de afvallertheorie geldig indien er maar iemand van de 4 (inmiddels nog 3) afvalt. De volgorde vind ik niet zo spannend.

En mocht Zarayda de volgende afvaller zijn dan heeft bibo77 wellicht nog een mooie aanwijzing gevonden  ::ok::

De volgorde is juist wel belangrijk. Ik denk dat ze daar wel over nagedacht hebben. Naar het nu lijkt gaat het van de onderste naar de bovenste en dan de op een na onderste enz. Dan valt Zarayda (2e van onder) dus na Carolien (bovenste) af. Daniel (2e van boven) valt daarna af en Paulien (onder) verliest. Tania (boven) is de winnares en Kees (midden) de mol

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #133 Gepost op: 1-02-2013, 21:02:32 »
Voor jou bedoel je. Voor mij niet.

Als de volgende 3 afvallers de kandidaten van het blokje van 4 zijn maakt de volgorde voor mij niet uit. En de theorie zou nog steeds in tact zijn.

Wat betreft de volgorde van het laatste blokje ben ik van 1 positie zeker: de mol staat in het midden  ;)

Maar stel dat de volgorde wel klopt dan is dat toch ook een (kloppende) theorie? Of hou je daar niet van? Want je vindt de theorie wel goed maar de volgorde maakt je dan niks uit... Vaag

Offline bibo77

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #134 Gepost op: 2-02-2013, 09:28:56 »
Maar waarom dan degene kiezen die (weliswaar gemonteerd) als 2e de test maakt? En Zarayda valt pas in afl. 7 af ;-).  Volgens de theorie is Carolien de volgende.

Waarom ze de tweede kiezen? Geen idee . . . Daar heb ik geen theorie voor. Mij viel dit patroon op. De afvallerstheorie vind ik qua patroon een beetje wankel. Hij laat volgens mij ruimte voor interpretatie, doordat er in het middelste blok met ogen vier balkjes te zien zijn. De tweede in de test is volgens mij een duidelijker patroon. Het is niet multi-interpretabel en het duurt even voordat het patroon zichtbaar wordt.

En wie de volgende is, we gaan het donderdag zien. Een theorie houdt stand totdat het patroon doorbroken wordt.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #135 Gepost op: 2-02-2013, 09:45:28 »
Die "oog-blokken" zijn de grove lijnen, door  de 2e testmaker verfijn je het. Zo zie ik het.

Offline Drent

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #136 Gepost op: 2-02-2013, 11:57:11 »
Als je zo door telt kom je uit op  Kees als mol, Tania als winnares en Pauline als verliezer.

en ik zat al in de kees tunnel...
en tania vulde "alles" op tim in, en kees zat vrij vaak bij kees... dus...

ik kom nooit meer uit de kees tunnel  :\'(

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #137 Gepost op: 2-02-2013, 13:11:12 »
Als je zo door telt kom je uit op  Kees als mol, Tania als winnares en Pauline als verliezer.
Ik houd het liever op Paulien als mol, Kees als winnaar en Tania als verliezer. ;)
🜃

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #138 Gepost op: 2-02-2013, 15:39:05 »
Dat was altijd de uitspraak in seizoen 1... De winnaar, de verliezer, en de mol. En in de aftiteling kwam deze volgorde ook weer naar voren. Je zag eerst de winnaar (Petra), vervolgens de verliezer (Robin), dan de mol (Deborah) en vervolgens eerst de laatste afvaller, dan de één na laatste afvaller, dan de twee na laatste, etc...
Maar ik vrees dat ze die volgorde alleen voor seizoen één hadden, hoewel ook ik nog steeds hoop dat Paulien uiteindelijk de mol blijkt te zijn.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #139 Gepost op: 2-02-2013, 19:00:36 »
Als de theorie echt consequent zou zijn, zou Paulien de laatste afvaller en dus de verliezer moeten zijn.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.