Ik ben mijn afvallerstheorie maar eens via Twitter gaan doen.
Helaas niet superver gekomen, maar er is een begin:
Als leidraad heb ik genomen dat het ongeluk van Janine op 8 juni 2012 was en de opnamen eind mei begonnen. Vliegreis Amsterdam - Johannesburg duurt tussen de 10 en 11 uur.
Ewout is helemaal niet te herleiden qua tweets. Hij was er al na 48 uur uit met de 1e aflevering en met in totaal 4 dagen afwezigheid kun je in zijn twittergedrag niet veel herleiden.
Joep van Deudekom is bekend. Zijn laatste tweet was op 31 mei 2012 en op 9 juni begon hij weer met tweeten. Hij is 8 dagen stil geweest en is in de tweede aflevering afgevallen.
Janine is bekend, zij krijgt op 8 juni haar ongeluk en valt in aflevering 3 uit. Qua tweets niets te herleiden, ze is pas op 24 september van twitter gebruik gaan maken.
Daniël Boissevain. Als ik af moet gaan op zijn tweets gaat hij er in aflevering 4 of 5 uit. Zijn laatste tweet was op 31 mei 2012 en op 20 juni begint hij weer te twitteren. Hoewel hij daarna wel een paar dagen stil is, want pas op 29 juni komt de volgende tweet. Maar hij heeft wel vaker een paar dagen radiostilte, dus vooralsnog ga ik er vanuit dat hij op 20 juni weer in Nederland was.
Carolien Borgers heb ik zo'n vermoeden dat zij er in aflevering 5 of 6 uit zal gaan. Haar laatste tweet was op 27 mei 2012 en op 26 juni begon zij weer met tweeten.
Zarayda Groenhart is wat interessanter. Op 2 juni 2012 was haar laatste tweet. Vervolgens is ze op 1 juli 2012 weer terug, want ze schrijft om 01:22 uur "je suis back". Zij had 30 dagen twitterstilte. Ze is dus op uiterlijk 30 juni weer terug gevlogen.
Tania Kross heb ik ook vraagtekens. Op 17 mei 2012 is haar laatste tweet en op 2 juli 2012 begint ze weer te schrijven. Zij had 46 dagen twitterstilte. Bij haar gebeurd het echter vaker dat ze een aantal dagen twitterstilte heeft, dus ik vraag mij af of zij in de finale komt.
Kees Tol heeft te weinig getwitterd. Zijn laatste tweet was op 21 maart 2012 en zijn eerstvolgende tweet was op 5 september 2012. Hier kun je dus niets uit afleiden.
Tim Haars is onduidelijk. Hij begint pas op 5 juli 2012 voor het eerst te twitteren. Zou hij daarvoor onder een andere naam getweet hebben? Wellicht dat iemand anders dit eens na wil gaan?
Paulien zit niet op twitter.
Bij 10 afleveringen, waarvan de 3 finalisten in aflevering 10 zitten houd je nog 7 afleveringen over met afvallers. Dat kan niet, omdat er maar 10 deelnemers zijn, 3 naar de finale, dus moeten er 7 mensen eerder afvallen en houdt je 2 afvalvrije afleveringen over:
Afl. 1 was Ewout
Afl. 2 was Joep
Afl. 3 is Janine
Afl. 4 niemand?
Afl. 5 Daniël?
Afl. 6 Caroline?
Afl. 7 niemand?
Afl. 8 Zarayda?
Afl. 9 Tania?
Afl. 10 Paulien, Kees, Tim?
maar goed, ik laat de plaatsen van Zarayda, Tania, Paulien, Kees en Tim nog even in het midden.
En twitter is natuurlijk ook niet zaligmakend, maar qua stilte valt er wel één en ander uit af te leiden.