Auteur Topic: [Theorie] Afvallerstheorie  (gelezen 69188 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2013, 20:36:57 »
Weet iemand trouwens of het werkelijk vaststaat dat er volgende week geen heuse executie komt nadat Janine zo deerlijk ten val is gekomen? Wie weet gaan er wel twee naar huis: één met de gipsvlucht en één met een rood scherm...
« Laatst bewerkt op: 14-01-2013, 20:38:41 door Michmol »
Woosie down?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2013, 20:45:53 »
Voor zover ik weet is dat alleen een voorspelling van de molloten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2013, 20:55:57 »
Toen Roeland ziek naar huis ging was er geen executie, en toen Manuel ziek naar huis ging werd Barbara gered van executie.

Bovendien lijkt te me wel dat ze sowieso na net ongeluk van Janine niet gelijk weer iemand naar huis moet..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2013, 20:58:27 »
Ik denk dat iedereen dat om deze redenen denkt.

Maar de muzikale hint kan ook slaan op Carolien:

'For your eyes only' is een soundtrack van James Bond.

Zij had het in haar introfilmpje over James Bond.

En voor jullie ogen alleen= zij overtuigt Joep dat de info enkel is voor haar, Janine en Joep.

Maar ik ga er ook van uit dat er geen executie is.
klaar voor de strijd

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2013, 21:35:33 »
Weet iemand trouwens of het werkelijk vaststaat dat er volgende week geen heuse executie komt nadat Janine zo deerlijk ten val is gekomen? Wie weet gaan er wel twee naar huis: één met de gipsvlucht en één met een rood scherm...

Ik weet niet of het zo is, maar het lijkt mij dat er twee afleveringen zijn waar er niemand weg gaat. Zelf gok ik op aflevering 4 en 7, maar dat kan net zo goed anders zijn. Puur speculatie dus.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2013, 22:00:08 »
Toen Roeland ziek naar huis ging was er geen executie, en toen Manuel ziek naar huis ging werd Barbara gered van executie.

Bovendien lijkt te me wel dat ze sowieso na net ongeluk van Janine niet gelijk weer iemand naar huis moet..

Ja, maar in seizoen 5 was er in de eerste aflevering ook geen executie (althans, er hoefde niemand naar huis), en na Roelands aftocht kwam Gijs weer in het spel. Enkele afleveringen later moesten twee kandidaten tegelijk het veld ruimen (Gijs en Jim).

In seizoen 7 was de positie van Paul Rabbering lange tijd ongewis: uiteindelijk stonden er 4 mensen in de finale.

Waarmee ik maar wil zeggen dat WIDM wel vaker onvoorspelbaar is in het laten afvallen van kandidaten.

Ik kan het me trouwens ook niet voorstellen dat men na Janines valpartij - die zich aanvankelijk zeer ernstig liet aanzien - iemand naar huis zou sturen, maar goed: de programmamakers huldigden in Zuid-Afrika kennelijk het adagium 'The Show Must Go On'. En dat zou dus ook voor het geplande aantal executies kunnen gelden.
Woosie down?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2013, 22:44:54 »
Ik ben mijn afvallerstheorie maar eens via Twitter gaan doen.
Helaas niet superver gekomen, maar er is een begin:

Als leidraad heb ik genomen dat het ongeluk van Janine op 8 juni 2012 was en de opnamen eind mei begonnen. Vliegreis Amsterdam - Johannesburg duurt tussen de 10 en 11 uur.

Ewout is helemaal niet te herleiden qua tweets. Hij was er al na 48 uur uit met de 1e aflevering en met in totaal 4 dagen afwezigheid kun je in zijn twittergedrag niet veel herleiden.

Joep van Deudekom is bekend. Zijn laatste tweet was op 31 mei 2012 en op 9 juni begon hij weer met tweeten. Hij is 8 dagen stil geweest en is in de tweede aflevering afgevallen.

Janine is bekend, zij krijgt op 8 juni haar ongeluk en valt in aflevering 3 uit. Qua tweets niets te herleiden, ze is pas op 24 september van twitter gebruik gaan maken.

Daniël Boissevain. Als ik af moet gaan op zijn tweets gaat hij er in aflevering 4 of 5 uit. Zijn laatste tweet was op 31 mei 2012 en op 20 juni begint hij weer te twitteren. Hoewel hij daarna wel een paar dagen stil is, want pas op 29 juni komt de volgende tweet. Maar hij heeft wel vaker een paar dagen radiostilte, dus vooralsnog ga ik er vanuit dat hij op 20 juni weer in Nederland was.

Carolien Borgers heb ik zo'n vermoeden dat zij er in aflevering 5 of 6 uit zal gaan. Haar laatste tweet was op 27 mei 2012 en op 26 juni begon zij weer met tweeten.

Zarayda Groenhart is wat interessanter. Op 2 juni 2012 was haar laatste tweet. Vervolgens is ze op 1 juli 2012 weer terug, want ze schrijft om 01:22 uur "je suis back". Zij had 30 dagen twitterstilte. Ze is dus op uiterlijk 30 juni weer terug gevlogen.

Tania Kross heb ik ook vraagtekens. Op 17 mei 2012 is haar laatste tweet en op 2 juli 2012 begint ze weer te schrijven. Zij had 46 dagen twitterstilte. Bij haar gebeurd het echter vaker dat ze een aantal dagen twitterstilte heeft, dus ik vraag mij af of zij in de finale komt.

Kees Tol heeft te weinig getwitterd. Zijn laatste tweet was op 21 maart 2012 en zijn eerstvolgende tweet was op 5 september 2012. Hier kun je dus niets uit afleiden.

Tim Haars is onduidelijk. Hij begint pas op 5 juli 2012 voor het eerst te twitteren. Zou hij daarvoor onder een andere naam getweet hebben? Wellicht dat iemand anders dit eens na wil gaan?

Paulien zit niet op twitter.

Bij 10 afleveringen, waarvan de 3 finalisten in aflevering 10 zitten houd je nog 7 afleveringen over met afvallers. Dat kan niet, omdat er maar 10 deelnemers zijn, 3 naar de finale, dus moeten er 7 mensen eerder afvallen en houdt je 2 afvalvrije afleveringen over:
Afl. 1 was Ewout
Afl. 2 was Joep
Afl. 3 is Janine
Afl. 4 niemand?
Afl. 5 Daniël?
Afl. 6 Caroline?
Afl. 7 niemand?
Afl. 8 Zarayda?
Afl. 9 Tania?
Afl. 10 Paulien, Kees, Tim?

maar goed, ik laat de plaatsen van Zarayda, Tania, Paulien, Kees en Tim nog even in het midden.
En twitter is natuurlijk ook niet zaligmakend, maar qua stilte valt er wel één en ander uit af te leiden.














Ben ik nou de enige die het niet leuk vindt om dit te weten?  :-\\
Kijk, een theorie is een theorie, en daarvan merk je pas in de loop van het spel of het klopt of niet. Maar nu wordt toch wel veel prijs gegeven over het verloop van het spel....

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2013, 22:55:21 »
Ben ik nou de enige die het niet leuk vindt om dit te weten?  :-\\
Kijk, een theorie is een theorie, en daarvan merk je pas in de loop van het spel of het klopt of niet. Maar nu wordt toch wel veel prijs gegeven over het verloop van het spel....


Het is maar een theorie en ik kan er ook compleet naast zitten. Vooral als ik nu net pas lees dat ze drie weken nodig hebben om te filmen en er elke tweede zonsondergang een executie plaats vind. Dan kan ik natuurlijk wel leuk met die twitterstilte komen, maar als zij dus blijkbaar toch drie weken stil waren, dan kan mijn theorie ook snel verworpen worden.

Alleen van het vertrek van Daniël ben ik dan nog redelijk zeker.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2013, 22:56:15 »
Ik hoop dat de theorie niet klopt, anders zit ik straks met een finale met drie mollen. :-\\
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2013, 22:56:55 »
Ik proef iets negatiefs in je berichten (die ik vandaag lees) richting makers.

heb je dit interviewgelezen?

Je proeft maar raak, maar ik kom hier oprecht niet om te 'trollen' (zo heet dat geloof ik). WIDM is één van mijn favoriete programma's, maar dat betekent niet dat ik als een klapjosti alle bedenksels en oekazes van de programmamakers de hemel in prijs. De tenen op dit forum zijn me wat dat betreft soms wat aan de lange kant.

Dat interview heb ik trouwens niet gelezen, maar dat zal ik alsnog doen  :).
Woosie down?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2013, 18:40:45 »
Ik hoop dat de theorie niet klopt, anders zit ik straks met een finale met drie mollen. :-\\

Ik hoop dat he niet klopt, omdat de executies het spannendste van widm zijn.
Als het klopt, vind ik dat verschrikkelijk!
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2013, 19:34:31 »

Bij 10 afleveringen, waarvan de 3 finalisten in aflevering 10 zitten houd je nog 7 afleveringen over met afvallers. Dat kan niet, omdat er maar 10 deelnemers zijn, 3 naar de finale, dus moeten er 7 mensen eerder afvallen en houdt je 2 afvalvrije afleveringen over:
Afl. 1 was Ewout
Afl. 2 was Joep
Afl. 3 is Janine
Afl. 4 niemand?
Afl. 5 Daniël?
Afl. 6 Caroline?
Afl. 7 niemand?
Afl. 8 Zarayda?
Afl. 9 Tania?
Afl. 10 Paulien, Kees, Tim

deze theorie kan sowieso niet. als dit zou kloppen, dan zouden er elf afleveringen moeten zijn. en zover ik weet zijn er dit jaar 10 afleveringen.
volgens deze theorie is de finale pas in afl. 10, maar hij is in afl. 9. aflevering 10 is mol bekend maken en molacties bekijken.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2013, 19:41:55 »
deze theorie kan sowieso niet. als dit zou kloppen, dan zouden er elf afleveringen moeten zijn. en zover ik weet zijn er dit jaar 10 afleveringen.
volgens deze theorie is de finale pas in afl. 10, maar hij is in afl. 9. aflevering 10 is mol bekend maken en molacties bekijken.

Je hebt helemaal gelijk. Wel ben ik ervan overtuigd dat Daniël en Carolien eruit "gestemd" worden.De rest laat ik in het midden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2013, 20:13:31 »
Je hebt helemaal gelijk. Wel ben ik ervan overtuigd dat Daniël en Carolien eruit "gestemd" worden.De rest laat ik in het midden.

het is een soortgelijk programma en het heet SABOTAGE.

HIER wordt er al over gesproken op het forum
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2013, 20:25:13 »
(...) dat betekent niet dat ik als een klapjosti alle bedenksels en oekazes van de programmamakers de hemel in prijs. (...)

Haha.  ::rofl:: Fijn gesproken.  ::jaja::


het is een soortgelijk programma en het heet SABOTAGE.

HIER wordt er al over gesproken op het forum

Vanwaar deze reactie?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2013, 20:32:42 »
lol dat was een antwoord op een vraag in het off topic topic ::schaam::

::sorry::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2013, 20:25:00 »
Zwanee: je post in je bericht van 14 januari iets over eind mei als begin van de opnames?


8 juni was het ongeluk van Janine, en per aflevering wordt gemiddeld 2 dagen gefilmd. Via de site van Vroege Vogels is te achterhalen dat Janine op 27 mei nog presenteerde. Dus eerder dan deze datum plus 1 dag(lees: 28 mei) kunnen de opnames niet zijn begonnen.

Maar dan is er een week teveel.....op verschillende plekken is te lezen dat de hele club pas het weekend daarna (zeg maar 3 juni) op pad is gegaan.

Of er naast Janine nog iemand uit het spel gaat: we zullen het morgenavond weten, een indicatie is in elk geval de door een paar mensen hier gesignaleerde laptop die hoort bij een executie.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2013, 20:31:14 »
Zwanee: je post in je bericht van 14 januari iets over eind mei als begin van de opnames?

Of er naast Janine nog iemand uit het spel gaat: we zullen het morgenavond weten, een indicatie is in elk geval de door een paar mensen hier gesignaleerde laptop die hoort bij een executie.

Later las ik idd dat begin juni de opnames zouden zijn begonnen. Art had het over een executie op elke 2e zonsondergang. Dus ik denk dat de opnames dan 4 juni zijn begonnen en er om de dag een rustdag is. Wel vraag ik me af of ze in het weekend gewoon doorfilmen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2013, 20:50:19 »
Niemand van ons (op Hillo na dan, en volgend jaar gok ik op Lautjuh.....) is ooit bij de opnames geweest, maar die lopen gewoon door:

Het is ooit ergens gezegd dat er in de hele periode maar 1 rustdag zit, dus als je je daarop baseert kun je concluderen dat ook de weekends gebruikt worden, dus niet om en om filmen, om en om een rustdag.....

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2013, 20:55:44 »
Bij film geldt de regel dat het weekend niet bestaat. Er is vaak overigens ook geen verschil tussen dag en nacht.
The British are not impressed.