Auteur Topic: [Theorie] Afvallerstheorie  (gelezen 69190 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #100 Gepost op: 20-01-2013, 13:34:56 »
@Lautjuh: Het was ontzettend gaaf om mee te maken! Misschien wel het allermooiste ooit. Ik denk dat het contract me nu niet heel erg nog beperkt, maar ik ben nog steeds bezig om al mijn ervaringen uit te schrijven. Het was zowel heel moeilijk als heel makkelijk om niets te mogen zeggen: je moet even kunnen verklaren waarom je ineens rondloopt met een verbrande rode kop (pittig zonnebankje ;) ), maar het was heel makkelijk omdat je a) een mede-molloot mee had waarmee je af en toe uren aan de telefoon kon hangen en alleen maar over WIDM kon hebben en b) het programma ligt zo nauw aan het hart dat je toch wel je mond houdt.

Leuk joh! Unieke ervaring. Jij hebt inderdaad minder voorkennis, de kandidaten & aflevering 1 zijn immers bekend. Had je zelf besloten om niets te vertellen aan anderen? En dat laatste herken ik ja!

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2013, 14:25:32 »
Minder voorkennis wil ik niet helemaal beamen: je staat overal met je neus er bovenop en we hebben wat huis-tuin-keuken gesprekjes gehad met een aantal kandidaten. Ik heb wel een gevoel gekregen van wie de Mol is, maar of die keuze juist is, gaan we nog zien.
En hoe bedoel je, anderen, als in: de rest van mijn omgeving? Sommigen wisten wel dat ik mee was met de Mol, maar verder niets. En 't scheelde dat mijn ouders het programma niet echt volgen :P
Kennis is macht.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #102 Gepost op: 20-01-2013, 17:05:54 »
Minder voorkennis wil ik niet helemaal beamen: je staat overal met je neus er bovenop en we hebben wat huis-tuin-keuken gesprekjes gehad met een aantal kandidaten. Ik heb wel een gevoel gekregen van wie de Mol is, maar of die keuze juist is, gaan we nog zien.
En hoe bedoel je, anderen, als in: de rest van mijn omgeving? Sommigen wisten wel dat ik mee was met de Mol, maar verder niets. En 't scheelde dat mijn ouders het programma niet echt volgen :P
Ah leuk om deze ervaringen te lezen! Aan het eind van de serie ben ik benieuwd wie die persoon was bij wie je een molgevoel kreeg en waarom  ::jaja:: Had jij dan ook meegekregen dat Ewout afviel? (om het topic toch nog beetje op afvallers te houden :P)

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #103 Gepost op: 20-01-2013, 22:54:15 »
Ja, dat had ik meegekregen :)
Kennis is macht.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #104 Gepost op: 20-01-2013, 22:58:21 »
Minder voorkennis wil ik niet helemaal beamen: je staat overal met je neus er bovenop en we hebben wat huis-tuin-keuken gesprekjes gehad met een aantal kandidaten. Ik heb wel een gevoel gekregen van wie de Mol is, maar of die keuze juist is, gaan we nog zien.
En hoe bedoel je, anderen, als in: de rest van mijn omgeving? Sommigen wisten wel dat ik mee was met de Mol, maar verder niets. En 't scheelde dat mijn ouders het programma niet echt volgen :P

Ja, helemaal gelijk, je hoort en ziet veel tijdens de opnames. Maar als het goed is hoef je niet te zwijgen over wie de mol is, dat lijkt me een voordeel voor jou. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #105 Gepost op: 20-01-2013, 23:08:20 »
Mathijs, je staat momenteel dus weer op gelijke voet met de anderen hier. En dat lijkt me wel een opluchting. Het gaat tenslotte wel om ruim een half jaar dat je niets kunt zeggen, he?


Nou ja, over je Zuid-Afrika-avontuur dan.


Maar wel grappig dat deze discussie in de Afvallerstheorie terecht is gekomen.

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2013, 14:58:21 »
Gelijke voet met een beetje extra's, stiekem, omdat ik wel het gevoel heb gekregen wie de Mol is. Ik heb geen extra informatie toegespeeld gekregen of wat dan ook, maar ik heb voor mijn gevoel de Mol gezien en gesproken. Ik 'weet' wie het is. Maar wat dat betreft: het kan net zo goed zijn dat diegene het niet is. Als m'n tunnel instort, vreet ik een paar sokken op.
Kennis is macht.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #107 Gepost op: 23-01-2013, 15:04:33 »
Dat laatste had je beter NIET kunnen zeggen. Mensen die me hebben meegemaakt op de Molfandag 2008 weten dat ik Georgina aan haar woord heb gehouden, nadat zij bij de ontknoping had gezegd: ''Als Patrick de mol is, eet IK mijn slippers op''.


Dat heeft Georgina geweten!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2013, 15:31:22 »
''Als Patrick de mol is, eet IK mijn slippers op''.

Dat heeft Georgina geweten!

Gelukkig voor haar was Patrick de Mol niet. ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #109 Gepost op: 23-01-2013, 15:32:47 »
Ze heeft slippers opgegeten die dag, maar dus ook niet haar eigen.......


Dan maar weer snel ontopic:


Had Tim eigenlijk rood moeten krijgen: ja/nee, en is het eerlijk ten opzichte van een kandidaat als die de test niet het slechtste heeft gemaakt, als deze kandidaat door een twist in het spel toch de kans loopt om uit het spel te gaan?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2013, 15:34:55 door Bodejos »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #110 Gepost op: 23-01-2013, 16:01:38 »
Ik ga er gewoon van uit dat Tim de test het slechtst heeft gemaakt. Als je groen hebt, heb je de test niet het slechtst gemaakt, en aangezien iedereen behalve Tim groen had, heeft Tim de test het slechtst gemaakt, ongeacht of hij nu wel of geen rood scherm heeft gezien.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2013, 16:14:33 »
Juist, dat is mijn opvatting dus ook. Een andere reden om juist Tim hiervoor uit te kiezen, kan ik me namelijk niet bedenken.

her en der gaan er verhalen over Tim, die per ongeluk de Mol op het spoor zou zijn gekomen op een manier die niet de bedoeling was. Ik geloof daar niet in, want wat kan ie dan hebben gezien?

Bovendien: na zoveel jaar ervaring zal de molcrew de kandidaten uit de buurt houden, wanneer er met de mol gepraat wordt.

Simpel gezegd: zo zal hier op RN vrijwel iedereen er wel over denken.....toch?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2013, 17:05:22 »
Ik denk dat de theorie nog steeds stand gaat houden na donderdag. Tim heeft gezien de muzikale aanwijzing een uitgestelde executie. We moeten het alleen nog bevestigd zien worden in aflevering 4. Dus daarmee gaat deze theorie nog niet mank in elk geval :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #113 Gepost op: 23-01-2013, 17:51:59 »
her en der gaan er verhalen over Tim, die per ongeluk de Mol op het spoor zou zijn gekomen op een manier die niet de bedoeling was. Ik geloof daar niet in, want wat kan ie dan hebben gezien?

Tja, bij de Belg 3 had Stijn ook een papiertje van de mol gevonden, wat van de productie afkomstig was. Dus het kan natuurlijk altijd. Waar gaan die verhalen over Tim?
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2013, 18:58:30 »

...her en der gaan er verhalen over Tim, die per ongeluk de Mol op het spoor zou zijn gekomen op een manier die niet de bedoeling was. Ik geloof daar niet in, want wat kan ie dan hebben gezien?
Misschien is het een suggestie waarom Tim het spel verlaat zonder rood scherm. Gewoon speculeren.
Geen rood scherm maar hij gaat echt voorgoed uit het spel --> diskwalificatie door het gegeven dat hij meer info had dan de rest?
En zo heb je al gauw een roddel... :-X
Dus ik ga me er verder niet in verdiepen...maar Paulien nog eens factchecken :)

Omnia vincit amor

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2013, 19:29:43 »
Ik denk dat de theorie nog steeds stand gaat houden na donderdag. Tim heeft gezien de muzikale aanwijzing een uitgestelde executie. We moeten het alleen nog bevestigd zien worden in aflevering 4. Dus daarmee gaat deze theorie nog niet mank in elk geval :)

Ben ik trouwens die enige die het Roodshow-topic mijd omdat hij niet wil weten wie er afvalt.
Ik zie het ls een spoiler, dus misschien kun je het in spoilers zetten.
Ik kan je niets verplichten, maar het zou fijn zijn   ::hug::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2013, 19:33:44 »
Het zijn geen spoilers want het zijn veronderstellingen. Hoeft dus niet in spoilers.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2013, 21:45:33 »
Tim heeft nu wel meer kennis over wie wel of niet de mol is.
Een daarvan was Paulien. IK hoop het niet want ik heb Paulien als mol.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2013, 22:09:17 »
Tja, bij de Belg 3 had Stijn ook een papiertje van de mol gevonden, wat van de productie afkomstig was. Dus het kan natuurlijk altijd. Waar gaan die verhalen over Tim?
facebook, twitter, andere fansites.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze een kandidaat uit het spel zetten omdat ie per ongeluk iets op het spoor is gekomen. Maar goed, ook van mij is het een (beredeneerde, dat wel) veronderstelling. Als ze dat doen, zou mijns inziens een simpel rood scherm acceptabel zijn. Dan hoeft de kandidaat dat nooit te weten te komen.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afvallerstheorie
« Reactie #119 Gepost op: 24-01-2013, 10:06:09 »
facebook, twitter, andere fansites.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze een kandidaat uit het spel zetten omdat ie per ongeluk iets op het spoor is gekomen. Maar goed, ook van mij is het een (beredeneerde, dat wel) veronderstelling. Als ze dat doen, zou mijns inziens een simpel rood scherm acceptabel zijn. Dan hoeft de kandidaat dat nooit te weten te komen.

Ik kan me dat ook niet voorstellen. Sowieso is dat toch het hele idee van WIDM? Dat kandidaten op wat voor manier dan ook erachter komen wie de mol is. Of de productie nu slordig is of de mol zich 's avonds na een paar wijntjes een keer verspreekt, het maakt niet uit. De productie speelt daar ook mee, gezien opdrachten waarin de productie een zogenaamd productiehandboek laten liggen en gefilmd wordt of de kandidaten daarin kijken. En Inge overtuigde haar medekandidaten juist buiten beeld van haar onschuld. Bovendien is dit inderdaad al eerder gebeurd; het best kan ik me dit herinneren in de derde Belgische serie toen Stijn productie-briefjes vond, maar de andere kandidaten de mol ook duidelijk konden zien in een grot terwijl hij dacht onbespied te zijn (hierdoor zijn veel kandidaten op het goede spoor gekomen).