Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 10096 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Wie verdenkt wie?
« Gepost op: 5-01-2013, 17:13:27 »
Elk jaar houd ik hier wat staatjes van bij. Ik vind dat zeer interessant want geloof niet dat je in het spel kan blijven als je op de goede mol zit (hier komen kritieken op, wat ik je brom ::rofl:: :P ).

Meest interessant vind ik daarom de keuze van

Ewout voor Joep.

Voor mij betekent dit dat Joep niet lang in het spel zal blijven. Oorspronkelijk had ik wel gedacht dat dit Joep als statisticus zou moeten lukken, lang in het spel blijven. Maar ja, dat dacht ik ook van langebaanzwemmer Maarten.

Verder koos

Tania op Tim
Zarayda op Ewout
Kees op Ewout, Carolien en Paulien

Dat laatste staat in elk geval erg verstandig; flink spreiden!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2013, 17:20:28 »
want geloof niet dat je in het spel kan blijven als je op de goede mol zit

 ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2013, 17:21:36 »
Elk jaar houd ik hier wat staatjes van bij. Ik vind dat zeer interessant want geloof niet dat je in het spel kan blijven als je op de goede mol zit (hier komen kritieken op, wat ik je brom ::rofl:: :P ).

Meest interessant vind ik daarom de keuze van

Ewout voor Joep.

Voor mij betekent dit dat Joep niet lang in het spel zal blijven. Oorspronkelijk had ik wel gedacht dat dit Joep als statisticus zou moeten lukken, lang in het spel blijven. Maar ja, dat dacht ik ook van langebaanzwemmer Maarten.

Verder koos

Tania op Tim
Zarayda op Ewout
Kees op Ewout, Carolien en Paulien

Dat laatste staat in elk geval erg verstandig; flink spreiden!

Is al een topic over, bij test

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2013, 17:25:31 »
Okay had ik dan niet gezien, ik doe elk jaar dit topic, Wie verdenkt wie?

Wat jij zegt gaat dan over de test, daar valt veel over te zeggen. Bij mij gaat het puur om verkrijgen van een overzichtje wie op wie heeft ingezet. In meest pure zin.

Mooi dus om dat overzichtelijk te hebben op dit forum denk ik. Los van andere 'test-perikelen'.

PS
Enne Supernova, idd ontbreekt er een woordje 'niet' ::rofl::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2013, 17:28:16 »
Brengt mij op een eerdere gedachtegang.

Ik vond het interessant dat Zarayda op Ewout zat; en Ewout op Joep.
Ewout is eruit, dus Zarayda had het fout, net als Ewout.
Nu wil het toeval dat veel testvragen voor beide kandidaten hetzelfde ingevuld kunnen worden: man/vrouw, kwam op tijd aan in de kerk (vraag?) ja/nee, sprong met bungeejumpen ja/nee, verdiende een vrijstelling ja/nee, en zo zijn er vast meer geweest.

Kunnen wij hier iets mee? Welke vraag zou de doorslag kunnen betekenen dat Ewout eruit is en niet Zarayda? Bijv dat de mol in de groep van Ewout zat met het springen, of dat de mol de springer niet goed heeft ingeschat? En daarnaast, dat wellicht veel van de vragen met hetzelfde antwoord Ewout/Joep ook voor beide fout zijn geweest? (anders zou je toch kunnen verwachten dat iemand die spreidt er eerder uitgaat dan iemand die veel vragen goed heeft).

NB; ik zal het ook in het topic over de test plaatsen, graag de reacties in het topic waar het thuis hoort.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2013, 17:35:00 »
Het zou ook nog een ex aequo hebben kunnen zijn waarbij de tijd bepaalde wie bleef.
Maar ik verwacht dat als dat het geval was geweest Art er wel iets over had gezegd. Dat komt namelijk niet vaak voor en maakt de executie alleen maar spannender.  :P

Vermoedelijk is er dus iig één onderscheidende vraag geweest los van 'wie is de Mol' die zowel Ewout als Zarayda fout hebben beantwoord. Natuurlijk zou het ook kunnen betekenen dat Zarayda de mol is, maar ik denk dat Mollen in het verleden juist in de beginfase een beetje onduidelijk zijn over hun verdenkingen. Als ze meteen hard roepen: die of die is het, en die vliegt eruit, valt het de kijker op (zie Karin en haar ex-mollen  ;D ). De Mol moet het verhaal ook een beetje plausibel inkleden en liefst niet op iemand gokken die er meteen uitvliegt. Dus halverwege als ook duidelijk wordt wie hen verdenkt, is het niet zo vreemd om ineens die mensen te gaan 'verdenken' en daar iets definitiever over te worden.

Dus hard bewijs, nee, maar ik zou op basis van mollengedrag bij verdenkingen ed geneigd zijn te denken dat dit eerder een indicatie is dat Zarayda het niet is, door hoe resoluut ze erover was. Maar goed wellicht is dit gewoon haar tactiek en manier dus..wel met een schepje zout vooralsnog.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2013, 19:32:09 »
Ik vind "Wie verdenkt wie?" altijd heel interessant en nuttig, alleen denk ik niet dat je het kunt afleiden aan die uitgesproken teksten die je tijdens de tests hoort (montage enzo, we kennen het verhaal).
Naar mate de serie volgt kun je ook meer uit opmerkingen en gedrag tijdens opdrachten opmaken wie iemand verdenkt en daar heb je meer aan, vind ik.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2013, 19:41:42 »
Als iemand zegt: Mijn mol is Tim.
Dan kun je  monteren wat je wil maar Tim is dus echt zijn/haat mol.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2013, 19:49:25 »
Als iemand zegt: Mijn mol is Tim.
Dan kun je  monteren wat je wil maar Tim is dus echt zijn/haat mol.

Als iemand dat zegt wel ja.
Maar wat wij kandidaten horen zeggen tijdens de test hoeft niet gezegd te zijn.   ;)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2013, 19:54:11 »
Als iemand zegt: Mijn mol is Tim.
Dan kun je  monteren wat je wil maar Tim is dus echt zijn/haat mol.


"Mijn mol is Tim.. of Carolien" - "Mijn mol is Tim".
"Mijn mol.. Tim.. Die valt eigenlijk wel af" - "Mijn mol.. Tim".
"Ik verdenk Tim ervan zichzelf verdacht te willen maken" - "Ik verdenk Tim".
"De eerste nacht sliep ik op de kamer met Tim. [..] Mijn mol: Carolien" - "Mijn mol: Tim".

Het hoeft niet, maar is wel iets om rekening mee te houden. Er is veel mogelijk.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2013, 20:01:15 »
Tja das waar,  maar als ze egt zeggen: mijn mol is Tim,
dan geloof ik dat sneller dan dat ze zeggen: Tim heeft wel wat verdachte dingen gemaakt.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2013, 20:04:55 »
Jan heeft in aflevering 5 van seizoen 11 een prachtige analyse gemaakt over waarom Soundos de Mol moest zijn.
Maar dat heeft hij nooit gezegd! Zijn Mol was Art en hij ging echt niet voor Soundos zoals werd gesuggereerd.
Ze kunnen dit allemaal monteren hè. Wat er in de test gezegd is, is niet zeker ook echt gezegd door de persoon in kwestie. In ieder geval niet op die manier. Ik weet niet precies hoe ze het doen, maar ze kunnen mij part de naam Tim over de naam Carolien plakken, gewoon uit een andere biecht waarin Tania Tim zei.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2013, 20:06:02 »
Het kan inderdaad in een heel andere context gezegd zijn en ook op een heel ander moment. Voor of na een opdracht, maar misschien is de quote ook wel van dagen eerder. We weten het gewoon niet.

Wat ik wel zeker weet, is dat de makers het ons niet zo makkelijk willen maken dat we simpelweg namen kunnen afstrepen op deze manier.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2013, 20:09:09 »
Ja ze kunnen zoveel veranderen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2013, 20:13:03 »
Ja ze kunnen zoveel veranderen.

Daarom moet je ook niet geloven dat als iemand zegt: Ik verdenk Tim, dat het ook zo is.  ;)
In ieder geval niet in de test.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2013, 20:23:27 »
Ik heb nu al 10 reacties met "niet geloven, niet geloven" over me heen,
maar wat ik eigenlijk wilde zeggen was dat het geloofwaardiger overkomt als bv. "Tim heeft verdachtte dingen gedaan"
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #16 Gepost op: 5-01-2013, 20:26:01 »
Ik heb nu al 10 reacties met "niet geloven, niet geloven" over me heen,
maar wat ik eigenlijk wilde zeggen was dat het geloofwaardiger overkomt als bv. "Tim heeft verdachtte dingen gedaan"

Oh sorry, zo was het niet bedoeld. Ik dacht dat je het op die manier bedoelde.  :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #17 Gepost op: 5-01-2013, 21:31:35 »

Enne Supernova, idd ontbreekt er een woordje 'niet' ::rofl::



Dat kan je dan toch alsnog aanpassen  ???

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2013, 02:30:17 »
Oh sorry, zo was het niet bedoeld. Ik dacht dat je het op die manier bedoelde.  :P

Oh geeft niet hoor, was vooral mijn schuld.  ::tandpastasmiley::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #19 Gepost op: 6-01-2013, 04:45:50 »
Natuurlijk zou het ook kunnen betekenen dat Zarayda de mol is, maar ik denk dat Mollen in het verleden juist in de beginfase een beetje onduidelijk zijn over hun verdenkingen. Als ze meteen hard roepen: die of die is het, en die vliegt eruit, valt het de kijker op (zie Karin en haar ex-mollen  ;D ). De Mol moet het verhaal ook een beetje plausibel inkleden en liefst niet op iemand gokken die er meteen uitvliegt. Dus halverwege als ook duidelijk wordt wie hen verdenkt, is het niet zo vreemd om ineens die mensen te gaan 'verdenken' en daar iets definitiever over te worden.

Ik denk dat de Mol die verdenkingsbiechts pas na de laatste aflevering inspreekt, zodat het verhaal plausibel lijkt.