Nog even wat feitjes betreffende de laseropdracht.
In de test worden de volgende starttijden gegeven, die zouden dan bij deze kandidaten horen:
60 : Tania en Zarayda
50 : Paulien en Kees (Paulien gelijk af)
38 : Daniel en Janine (Janine gelijk af)
30 : Tim en Joep (Joep gelijk af)
19 : Carolien
Carolien is dus het langst bezig geweest (en doet de opdracht slagen), daarna Kees (opent 1 luik), dan Tim (opent luik), dan Tania en Zarayda en dan Daniel.
In mijn herinnering (zoals het in de uitzending leek gebracht) deed Daniel enorm zijn best, maar in feite doet hij in die 8 minuten niets dat de anderen veel verder brengt. Kees opent weliswaar 1 luik maar moet ook aangespoord worden door de anderen om door te gaan, blijkbaar treuzelt hij dus nogal.
Degene die de porto hanteert als Tim bezig is, is Daniel. Als Carolien gaat doet de porto het niet; die is op een ander kanaal gezet. We horen Daniel wel de aanwijzing geven op welk kanaal hij moet, maar het zou dus net zo goed kunnen zijn dat hij degene is geweest die in eerste instantie de porto op een fout kanaal heeft gezet. Hebben de anderen het door en geeft hij snel de goede aanwijzing voordat de beschuldigende vingers zijn richting op gaan? En hoe lang heeft het geduurd voordat de porto weer werkte? Ik meen 14 minuten gezien te hebben bij Carolien, dat zou 5 minuten tijdsverlies zijn geweest door een niet werkende porto? (zou ik moeten controleren, als het te controleren is). Dat is best wel veel!
Oef ineens vind ik na het herbekijken van deze opdracht Daniel weer ontzettend verdacht...
Maar het kan natuurlijk ook heel goed Tim of iemand anders die de porto nog in handen heeft gehad zijn geweest.