Ik had van te voren besloten dit jaar niet te veel op het forum te gaan, omdat ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor heb ivm school en andere dingen. Maar ik had vandaag even tijd en ik heb een overzichtje gemaakt van de derde opdracht. Ik kwam op een paar rare dingen uit:
- Allereerst Daniël. Hij was een beetje verwarrend over het bedrag dat hij gepakt heeft. Hij zei in de voice-over dat hij €750 had opgehaald. Als hij daarna terug is in de tent, vertelt hij aan Tim dat hij in totaal €650 heeft gepakt. Later heeft Paulien in de biecht het weer over €750, dus het lijkt erop dat hij zich door de opwinding van het spel vergiste. Maar opvallend is het wel. Ik weet nog niet helemaal hoe ik dit op moet vatten.
- Er staan op de kaart 9 palen, terwijl er 6 enveloppen worden ingeleverd. Hoe kan dat? Het kan toch haast niet dat de 3 palen links van de tent worden vergeten? Waren er soms palen zonder envelop of enveloppen zonder geld? Ook dat lijkt niet logisch, dus ook op dit punt begrijp ik niet helemaal wat er gebeurd is.
- Iedereen is het veld in geweest, zij het de een wat langer dan de ander. Hierdoor heeft ook de een meer kans gehad om te mollen dan de ander. Het lijkt behoorlijk risicovol om geld te stelen in de tent. Er staan namelijk altijd minstens 5 mensen in de tent, dus de kans is groot dat dat gezien wordt. Daniël, Kees en Joep zijn de enigen die in hun eentje een envelop bij zich gehad hebben. Zij konden dus makkelijk geld stelen. Tim, Carolien en Janine waren steeds met z’n tweeën. De rest heeft niet met een envelop in het veld gelopen, maar zijn alleen in de tent bij de enveloppen geweest. Maar zoals gezegd is het behoorlijk risicovol om daar geld te stelen. Als er dus geld gestolen is, en dat lijkt toch zo goed als zeker, hebben de eerste 3 een goede kans gehad om het te stelen.
Hebben jullie hier misschien nog aanvullingen op? Want er is geld gestolen bij deze opdracht, en dat is natuurlijk belangrijk, want er is maar een persoon die dat doet: de mol! Misschien kunnen we op deze manier erachter proberen te komen wie hier een rol in hebben gespeeld.