Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
141 (46.2%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 224

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 192515 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #160 Gepost op: 11-01-2013, 01:00:36 »
Jongens, ik stel voor dat we aflevering 1 en 2 nog eens goed kijken (morgen graag) en specifiek letten op het gedrag van Kees. We leven immers niet op hints alleen!

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 11-01-2013, 01:02:45 »
Ik heb nog eens gekeken naar mijn aantekeningen en er zijn 9 letters die inderdaad IS THE MOLE vormen. Die ene letter waarvan jullie zeggen dat het een C is heb ik nergens opgeschreven omdat de priester midden in een zin begon. Misschien zien we aan het eind de priester weer, maar nu begint hij aan het begin van de zin en die letter is dan de eerste letter van de naam van de Mol...

Ik heb ook het idee dat er nog een stukje zin of woordje voor zit. Hij noemt iets en daarna volgt: een voorbeeld van de kracht van het Zuid-Afrikaanse volk.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #162 Gepost op: 11-01-2013, 01:03:04 »
Jongens? Rare uitspraak. Hoe kom je DAAAAAAR ineens op?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 11-01-2013, 01:03:41 »
Zonder de hint was hij waarschijnlijk een zeer goede mol geweest, die niet echt verdacht werd. Bij velen stond hij toch niet bovenaan op hun lijstje!  ::ok::

Dit klopt niet, bij de NL verdenkingen staat hij al sinds afl.1  2e achter Tim in de verdenkingen. Dit is ook eigenlijk het enige dat mij nog dwars zit. (de mol wordt daar normaal gesproken niet heel erg verdacht).

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #164 Gepost op: 11-01-2013, 01:04:53 »
Jongens, ik stel voor dat we aflevering 1 en 2 nog eens goed kijken (morgen graag) en specifiek letten op het gedrag van Kees. We leven immers niet op hints alleen!

Dat is nou precies het probleem. We willen dolgraag de Mol vinden door op de acties te letten en hier en daar een hint op te pakken. Niet dat dat overbodig wordt. (Maar uiteraard staken we de zoektocht niet hoor. Ik ga gewoon weer aan de slag met overzichten. ;))

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 11-01-2013, 01:06:48 »
Dat is nou precies het probleem. We willen dolgraag de Mol vinden door op de acties te letten en hier en daar een hint op te pakken. Niet dat dat overbodig wordt. (Maar uiteraard staken we de zoektocht niet hoor. Ik ga gewoon weer aan de slag met overzichten. ;))

Eerlijk gezegd ben ik nooit zo van de hints geweest, ik let altijd veel meer op het gedrag van kandidaten. Dat vind ik veel leuker. Hints zijn bijzaak. Uiteraard volg ik wel globaal wat er aan hints gevonden wordt maar de helft daarvan kan linea recta de prullenbak in. Maar deze hint niet.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 01:09:05 door Lautjuh »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 11-01-2013, 01:15:05 »
Ik ga gewoon de PC Tunnel verstevigen.....slapen kan ik nu toch niet meer.... :\'(
Ik houd het tegen beter weten in op de "C"....
Truste allen....

*snif*

Omnia vincit amor

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #167 Gepost op: 11-01-2013, 01:16:03 »
Eerlijk gezegd ben ik nooit zo van de hints geweest, ik let altijd veel meer op het gedrag van kandidaten. Dat vind ik veel leuker. Hints zijn bijzaak. Uiteraard volg ik wel globaal wat er aan hints gevonden wordt maar de helft daarvan kan linea recta de prullenbak in. Maar deze hint niet.

Ik ben al jarenlang ook zo met hints bezig dat ik het idee heb dat ik er wel kijk op heb. Bij de kettinghint en de topo-hint (Toen Poepte was de druppel - bah :P) en in mindere mate I AM, kon het voor mijn gevoel niet missen. Dat heb ik nu weer.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 11-01-2013, 01:17:58 »
Oke sorry, het is laat en dus moet ik deze opmerking even maken: "Kees Tol is de mol". Het rijmt. :D Leuk hè? Dit is tevens de meest onzinnige post in tijden. ;)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #169 Gepost op: 11-01-2013, 01:22:13 »
Ik ga ook in de pietenbak. Met het gevoel alsof de ontknoping net geweest is maar het grootste deel van het forum dat op de een of andere manier nog niet weet. Hopelijk denk ik er binnenkort anders over.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 11-01-2013, 01:23:29 »
Ik ga ook in de pietenbak. Met het gevoel alsof de ontknoping net geweest is maar het grootste deel van het forum dat op de een of andere manier nog niet weet. Hopelijk denk ik er binnenkort anders over.

Misschien is het na een nacht slapen echt een volstrekt ongeloofwaardige hint. 's Nachts lijkt alles erger dan het is. En zoals ik al zei; laten we vooral niet gedrag van kandidaten uit het oog verliezen. Er is nog niks verloren!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #171 Gepost op: 11-01-2013, 01:24:55 »
Misschien is het na een nacht slapen echt een volstrekt ongeloofwaardige hint. 's Nachts lijkt alles erger dan het is. En zoals ik al zei; laten we vooral niet gedrag van kandidaten uit het oog verliezen. Er is nog niks verloren!

Met de hint in gedachten kon ik alleen nog maar op Kees letten net. En als Mol kwam ie best geloofwaardig over. Maar daarover later meer. We speuren gewoon door! ;D ::vergroot::

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 11-01-2013, 01:59:31 »
Sorry, maar 'case in point' is in deze zin erg onlogisch engels. Zelfs 'for
example' zou niet kloppen. Ik ben het ermee eens dat het eng is dat je 'the mole is' kunt vormen, maar ik ben er niet van overtuigd dat de zin met een C niet anders kan beginnen.

Offline Sator

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 11-01-2013, 05:11:40 »
Even voor alle duidelijkheid: de zinnen van de priester zijn niet allemaal de eerste zinnen van zijn verhaaltjes over Zuid-Afrika. De sleutel daarvoor ligt in de intonatie: bv. "Even though they have very different backgrounds", heeft een dalende intonatie, wat wijst op het einde van een zin (er moet dus nog iets vóór komen waarover die 'even though' gaat). Dat geldt ook voor "case in point for...": eenzelfde intonatiepatroon en bovendien is het, zoals hierboven al aangegeven, niet helemaal correct om op die manier een zin te beginnen.

De 'hint' komt dus uitsluitend in de montage voor, en is voor de kandidaten niet zichtbaar. (Dat ontkracht de suggestie dat er cruciale informatie voor de kandidaten in de toespraakjes zou zitten.) Het feit dat de hint duidelijk nadien is bedacht (er worden namelijk willekeurige zinsstukjes aan elkaar geplakt), lijkt mij eerder te suggereren dat er een vals spoor wordt gelegd. Immers, als dat niet zo zou zijn, had de productie die hint evengoed letterlijk in de eerste letters van de tekstjes kunnen steken (de kandidaten komen daar toch nooit achter en het kost minder moeite, want dan moet je tijdens de montage niet gaan zitten klooien).

Daar moeten de believers van deze (overigens goed gevonden) hint toch een antwoord op kunnen geven: waarom is ze enkel in de montage aanwezig (zoals veel andere valse hints uit het verleden) en niet letterlijk in het spel zelf, terwijl dat minder moeite zou kosten en bovendien ook mooier voor de kijker zou overkomen, gezien dan de illusie wordt gewekt dat de kandidaten er ook zelf zouden kunnen zijn achtergekomen (cf. Patrick in 2011)?

Offline Locusta

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 11-01-2013, 06:21:33 »

cisthemole

Cis is ook 'n begrip in (klassieke) muziek,
evenals mol overigens..

Dit ter ondersteuning van eenieder die geen eenduidigheid in deze hint wenst  :)

Offline Sator

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 11-01-2013, 07:21:50 »
Jongens, er valt uit deze theorie nog een 'verdachte' te puren. (Dat toont ook meteen de relativiteit ervan aan.)

Kijk eens, in plaats van naar de Engelse woorden, naar de eerste letters van de respectieve Nederlandse ondertitels.

Dat zijn de volgende letters: ODZEIMOOWO. Meteen valt op dat daaruit WIDM gevormd kan worden. Dan schiet er over OZEOOO. Die abnormaal grote hoeveelheid O's deed me denken aan de eerste vier tweets van @IkBenDeMol (begonnen ook allemaal met een O, vooral de laatste ervan klinkt heel geforceerd) en wat blijkt nu - de vijfde tweet begint met de letter E!

Als we OOOOE weglaten (die "eerste letters" zijn namelijk al weggegeven door de Mol), verkrijgen we, door elkaar geschud: WIDM Z.

Wie is de Mol? Zarayda!

Offline BurningHorizons

• Forumlid
  • Mole Mole Mole!!!
« Reactie #176 Gepost op: 11-01-2013, 08:14:29 »
O...

Ik heb er een nachtje over geslapen...

De boel teruggelezen, maaruh...

Dit is 'm!!!

Kan geen toeval zijn...

Bovendien:

Er komen twee keer jokers (=mollogo) in beeld en daarna direct Kees...
En een keer jokers in beeld met Kees zijn stem...

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #177 Gepost op: 11-01-2013, 09:07:20 »
Nog een kleine theorie om nog maar iets van twijfel te houden:
Van de eerste letters uit de allereerste vrijgegeven beelden krijg jeT MOLE
Dit zou je nog kunnen combineren met She is the mole.
Voor wie wil blijven tunnelen ;)
...óf niet!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 11-01-2013, 09:43:48 »
Ik ga nu toch ook voor Kees.

De letterhint, afvallershint, jaartallenhint, het feit dat Kees in de intro getoond wordt met twee jokers met het mollogo en dat hij de enige kandidaat is die getoond wordt tijdens een opdracht (alleen Paulien heeft het beeld van een springend iemand wat mogelijk Kees is, zij zou dus de winnaar kunnen zijn)....

Alles bij elkaar is Kees toch echt de mol voor mij. Ook het feit dat ik hem helemáál niet verdacht. ;)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #179 Gepost op: 11-01-2013, 10:03:00 »
Het blijft fascinerend om te zien hoe mensen de hint naar HUN mol proberen te vertalen.

C is the mole is gewoon veel te algemeen voor zo'n mooie hint. Toch slaagt hierboven iemand erin om de hint toe te passen op een kandidate van wie de naam geen C bevat. Maar die hing dan waarschijnlijk vast in de ZAR-hint.

Als de zin dus klopt, kunnen we die ZAR-hint dus ook afstrepen.

Dan houden we, als we Janine als ''SHE'' afstrepen:

Carolien Borgers
Paulien Cornelisse
Tania Kross

Immers: als de hint in het Engels is, kunnen we Tania ook nog aan het rijtje toevoegen (Cross....)

In de oorspronkelijke hint was er uiteraard ook voor Janine nog een plaatsje voorzien, maar behalve die ene kijker die 8 maanden letterlijk onder de grond heeft gewoond, weten we inmiddels hoe het spel voor haar verlopen is.