Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 190117 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #80 Gepost op: 10-01-2013, 23:51:15 »
Help me even de graven hint?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #81 Gepost op: 10-01-2013, 23:51:30 »
Nou:
-de lomed hint
- de graven hint van AM
- tintin het geitje
 
Volgens mij zijn er no wel een paar.

De graven hint was echt een obvious one, indeed.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2013, 23:52:53 »
Help me even de graven hint?


OH ik mag niet graven, ik wilde gaan graven

Van Anne-Marie
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2013, 23:53:40 »
Het voelt wel een beetje als hopen op Inge de Mop vinden jullie niet?  ::trots::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2013, 23:54:41 »
Het voelt wel een beetje als hopen op Inge de Mop vinden jullie niet?  ::trots::

 ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2013, 23:55:18 »
De graven hint was echt een obvious one, indeed.

Ja maar iedereen kan zoiets zeggen, om zich verdacht te maken bijvoorbeeld. Dit is andere koek.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #86 Gepost op: 10-01-2013, 23:57:45 »
De letter C word uitgesproken als Sie, dan krijg je Sie is the mole. Zij is de mol. Ergo de mol is een vrouw  ::tandpastasmiley::
"Zij" is in het Afrikaans "Sy". Misschien kun je dat vergelijken met "C".

(ik doe verwoede pogingen om het zo weinigbetekenend mogelijk te maken).

(en die graven-hint vond ik echt een kleintje. Dat had ook een kandidaat kunnen zeggen. Wat die priester zegt is allemaal geregisseerd, dat kan geen toeval zijn).
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #87 Gepost op: 10-01-2013, 23:58:33 »
Ja maar iedereen kan zoiets zeggen, om zich verdacht te maken bijvoorbeeld. Dit is andere koek.
Nou ja lomed (is die destijds gevonden op het forum?) vind ik uit het rijtje wel een gevaarlijke. Iemand legt de link lomed = demol, denkt hey ik draai lomed om dus ook de cijfers 66 wordt 99, is ii. Ook risicovol lijkt me. Hoewel een andere hint naar Inge natuurlijk nog duidelijker was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2013, 23:59:35 »
Nou ja lomed (is die destijds gevonden op het forum?) vind ik uit het rijtje wel een gevaarlijke. Iemand legt de link lomed = demol, denkt hey ik draai lomed om dus ook de cijfers 66 wordt 99, is ii. Ook risicovol lijkt me. Hoewel een andere hint naar Inge natuurlijk nog duidelijker was.

Ik had het over de uitspraak van Anne-Marie. :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2013, 23:59:45 »
Stel dat er inderdaad nog iets voor case moet. Dan begint de zin misschien wel met een 'I' verwijzend naar de missende I in de naam van Daniël Boissevain in het beginstukje?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #90 Gepost op: 11-01-2013, 00:01:42 »
Ja maar iedereen kan zoiets zeggen, om zich verdacht te maken bijvoorbeeld. Dit is andere koek.

Niels, jij weet beter dan mij hoe de montage in elkaar steekt. De mol wordt als kandidaat geprofileerd en kandidaten als Mol. Alles wordt zo geknipt en geplakt (zie vorig jaar Liesbeth, het jaar daar voor Art, dit jaar Tim), dat de niet geoefende kijker hun juist gaat verdenken.
De keuze vorig jaar van de productie om in de 1e aflevering al zo'n hint te stoppen begreep ik toen niet. Blijkt de nieuwe hint eveneens DE hint te zijn (opnieuw aflevering 1) dan moeten ze toch echt even gaan beramen of ze niet moeten stoppen met die hints.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #91 Gepost op: 11-01-2013, 00:03:47 »
Voor de volledigheid: we horen de priester bij Kees over Zuid-Afrika rond 20:20 in de aflevering vanaf "case in point for the strength of the African people." Ondertiteling zegt: Een voorbeeld van de kracht van het Zuid-Afrikaanse volk.
[..]

Case in point hoort inderdaad bij elkaar. Het blijft mij toch onduidelijk. De priester vervolgt met "Nelson Mandela' African name is". Nelson Mandela is een voorbeeld van de kracht van het Zuid-Afrikaanse volk. Het ritme van de priester klopt niet, daarom komt de zin op mij vreemd over. Toch denk ik dat het op zichzelf wel een zin kan zijn: "Case in point for the strength of the African people, Nelson Mandela's African name is..". Puzzling..
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 00:06:35 door Tunnelbouwer »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #92 Gepost op: 11-01-2013, 00:04:44 »
@Jelsir: We hebben er toch heel anders naar gekeken dan, want ondanks dat Anne-Marie na aflevering 3 mijn Mol was heb ik de uitspraak over het graven nooit als serieuze hint daarvoor gezien. Wat betreft de priesterhint ben ik het met je eens. Dat moeten ze niet in aflevering 1 doen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #93 Gepost op: 11-01-2013, 00:08:36 »
Als het klopt, en die kans zit er dik in, is het dodelijk voor de kijkcijfers, en zo ontzettend jammer voor de makers, die er zoveel energie in hebben gestopt om er weer een mooi seizoen van te maken.

Maar verder: als het klopt, daarmee hebben we de winnaar en de verliezer nog niet. Laten we ons dan daar maar op concentreren dan. Zo blijt er tenminste nog iets van een zoektocht over.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #94 Gepost op: 11-01-2013, 00:09:08 »
@Jelsir: We hebben er toch heel anders naar gekeken dan, want ondanks dat Anne-Marie na aflevering 3 mijn Mol was heb ik de uitspraak over het graven nooit als serieuze hint daarvoor gezien. Wat betreft de priesterhint ben ik het met je eens. Dat moeten ze niet in aflevering 1 doen.

Het fragment zat in de eerste vodcast van 2012, dus het is igg opgemerkt.  ::jaja::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2013, 00:10:20 »
Het fragment zat in de eerste vodcast van 2012, dus het is igg opgemerkt.  ::jaja::

Ik had het ook wel opgemerkt, maar er nooit echt waarde aan gehecht.

@Bodejos: Hoezo dodelijk voor de kijkcijfers?

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2013, 00:13:06 »
Als het klopt, en die kans zit er dik in, is het dodelijk voor de kijkcijfers, en zo ontzettend jammer voor de makers, die er zoveel energie in hebben gestopt om er weer een mooi seizoen van te maken.

Maar verder: als het klopt, daarmee hebben we de winnaar en de verliezer nog niet. Laten we ons dan daar maar op concentreren dan. Zo blijt er tenminste nog iets van een zoektocht over.

Dit! Echt wel een grote hint, maar we weten nog niet alles!  ;) En het is ook niet zeker dat het werkelijk "Case" is of Carolien of Cornelisse...

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #97 Gepost op: 11-01-2013, 00:13:58 »
Eens met Heinz, een uitspraak is een uitspraak. Het kan de makers ook goed zijn uitgekomen dat iemand zoiets zegt. Als iemand zegt "ik ben niet bang in het donker" of "dat ga ik eens grondig onderzoeken" zal het er ook zeker in komen. De tekst die de priester uitspreekt is overhandigd door de productie. De kans dat er sprake is van toeval lijkt dan ook minimaal. We kunnen hoogstens hopen dat zij dit doen om ons in een tunnel te krijgen.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2013, 00:14:30 »
"Zij" is in het Afrikaans "Sy". Misschien kun je dat vergelijken met "C".

(ik doe verwoede pogingen om het zo weinigbetekenend mogelijk te maken).

(en die graven-hint vond ik echt een kleintje. Dat had ook een kandidaat kunnen zeggen. Wat die priester zegt is allemaal geregisseerd, dat kan geen toeval zijn).

De priester spreekt engels, dus de engelse uitspraak van de C geld en dat is sie. T blijft een manco in de hint dat alle eerste letters worden gebruikt en bij case t hele woord ineens meedoet. Als je je houd aan de eerste letter is het cisthemole.  En dan is t she is the mol... Carolien of Cornelisse. En dan blijft van hele Kees niks meer over.  ::tandpastasmiley:: *hoop modus in volle versnelling*
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2013, 00:14:59 »
Het fragment zat in de eerste vodcast van 2012, dus het is igg opgemerkt.  ::jaja::

Het is inderdaad opgemerkt, maar het is zo'n hint waarvan je denkt: "Zegt ze dat nou per ongeluk en is 't erin gemonteerd om haar verdacht te maken; of zegt ze het expres om zichzelf naar de kijkers verdacht te maken; of is het een hint" ... dat zijn de betere hints, want tot aflevering 10 weet je het niet zeker. Geldt ook bijvoorbeeld voor dat 'Jongens' ... maar deze hint is net even te veel verstopt (maar niet goed genoeg) en te toevallig als het geen hint is, dat het wel een hint moet zijn. Net als de afvallerhint in serie 11, of de gebarenhint met Inge Gniepenburg. Dit soort te duidelijke hints (als ze eenmaal opgespoord zijn) maakt het format echt kapot.