Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 189923 keer)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #180 Gepost op: 11-01-2013, 10:42:28 »
Als de hint 'She is the mole' is of 'Cross is the mole' dan vind ik het juist een verwarrende hint, want 'Case/Kees is de mol' of 'C is the mole' is veel logischer om hier uit te halen. Dus deze hint leidt of naar Kees of naar Carolien. Anders kunnen ze wel stoppen met de hints toch

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #181 Gepost op: 11-01-2013, 10:46:24 »
Nachtje geslapen en volgens mij kan ik niet om deze hint heen. Ga vanavond de aflevering nog terug kijken. Volgens mij kunnen het allemaal eerste zinnen zijn... ik zal het in elk geval vanavond eens terug kijken om mijn mening over de zinnen en uitspraak te vormen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #182 Gepost op: 11-01-2013, 10:47:39 »
Als de hint 'She is the mole' is of 'Cross is the mole' dan vind ik het juist een verwarrende hint, want 'Case/Kees is de mol' of 'C is the mole' is veel logischer om hier uit te halen. Dus deze hint leidt of naar Kees of naar Carolien. Anders kunnen ze wel stoppen met de hints toch

Plus dat je theoretisch gezien Carolien kunt afstrepen als Mol omdat ze 1.000 euro verdiend bij de laseropdracht. Ik neem aan dat we niet zo'n scenario krijgen met Anne-Marie en haar pijlboogschieten. Meer vergelijkbaar met de bommen, mijnen en boobytraps opdracht uit 2011, waarbij Jan ook afgeschreven kon worden. Deze twee opdrachten hebben veel vergelijkbare punten.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #183 Gepost op: 11-01-2013, 10:53:17 »
Ik vind het ook een interessante vraag of andere media dit op gaan pikken. Boulevard kan het wel brengen, maar ik denk dat dat een hoop fans juist boos zou maken? Dus misschien doen ze het bewust niet. Ook zou ik me voor kunnen stellen dat niet-molloten het juist een rare hint - en dus een saai item - vinden?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #184 Gepost op: 11-01-2013, 10:56:38 »
Ik vind het ook een interessante vraag of andere media dit op gaan pikken. Boulevard kan het wel brengen, maar ik denk dat dat een hoop fans juist boos zou maken? Dus misschien doen ze het bewust niet. Ook zou ik me voor kunnen stellen dat niet-molloten het juist een rare hint - en dus een saai item - vinden?

Ze vinden het kijkcijfer record iig belangrijk:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/entertainment/articleview/)/components/actueel/rtlboulevard/2013/01_januari/entertainment/recordaantal-kijkers-voor-wie-is-de-mol.xml

Ik zou ook niet weten hoe de media dit ooit moet oppikken. Er zal denk ik geen één van de mensen die betrokken is bij de productie/kandidatengroep iets posten op twitter over deze theorie.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #185 Gepost op: 11-01-2013, 11:21:49 »
Kees zegt op minuut 2.50, Wie is the 'Mole' met een engelse uitspraak!

http://coenensandershow.bnn.nl/soundbyte/250758/68291/kees-tol-verklapt-niet-of-hij-de-mol-is.html
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #186 Gepost op: 11-01-2013, 12:03:59 »
Beter noemen we dit topic inderdaad 'De Priesterhint'. Iets universeler? (Idee gestolen van Heinz)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #187 Gepost op: 11-01-2013, 12:28:12 »
Amen.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #188 Gepost op: 11-01-2013, 12:31:40 »
Ik ben benieuwd hoe Joeri dit gaat gebruiken in zijn Vodcast. Hij kan het aan de ene kant niet negeren om het niet te laten zien, maar aan de andere kant heeft hij nu zijn vaste item bij MolTalk. En het lijkt het me niet dat hij zijn reputatie bij de productie wil weggooien op deze manier, om het voortijdig te 'lekken' in de vodcast.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #189 Gepost op: 11-01-2013, 12:34:43 »
Dat is inderdaad een lastige. Het beste voor Joeri is het dan om het heel algemeen te houden. Het nadrukkelijk negeren van die hint zal echter ook verbazing opwekken, denk ik.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #190 Gepost op: 11-01-2013, 12:36:23 »
Ik ben benieuwd hoe Joeri dit gaat gebruiken in zijn Vodcast. Hij kan het aan de ene kant niet negeren om het niet te laten zien, maar aan de andere kant heeft hij nu zijn vaste item bij MolTalk. En het lijkt het me niet dat hij zijn reputatie bij de productie wil weggooien op deze manier, om het voortijdig te 'lekken' in de vodcast.
Alle uitleggen van de hint vertellen: Kees, Carolien, Cornelisse, Vrouw. Of de kijkers vragen eerst hun vingers in de oren te stoppen.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #191 Gepost op: 11-01-2013, 12:44:18 »
Net als vorige week de "zarayda" hint werd uitgelegd, met een toon van: ik weet het niet hoor? Dan kan je het brengen als "Er is inmiddels nog een andere theorie opgedoken. Het schijnt zo te zijn dat: Als je naar de priester luistert, Daar specifiek de stukjes over de geschiedenis uitpikt, Vervolgens bij iedere kandidaat de eerste zin neemt, Van deze zin de eerste letters opschrijft, En die letters door elkaar husselt, er kan staan: CISTHEMOLE - C IS THE MOLE. Dat is toch wel erg toevallig, maar wat moeten we dan met die C? Carolien? Paulien Cornelisse? Of toch de C van Kees? Je zou het ook uit kunnen spreken als Cee, wat dan weer lijkt op She, dus misschien een vrouwelijke mol dit jaar?" Als je het bovendien verwerkt in met andere hints (1982, mogelijke volgorde van afvallers, Mol handjes van Zarayda) dan zit er over iedere kandidaat wel een verwijzing in. Dan heb je er dus eigenlijk niets aan ;D

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #192 Gepost op: 11-01-2013, 12:46:15 »
Ik blijf toch voor Kees gaan.

Als je de hele Engelse zin "Case is the mole" namelijk in slecht Engels uitspreekt, krijg je precies het Nederlandse "Kees is de mol". Te toevallig om niet waar te zijn.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #193 Gepost op: 11-01-2013, 12:56:27 »
Was het overigens niet Kees die in het extra filmpje bijna zijn koffer in het busje laat staan als hij bij de kerk uitstapt? en zegt tegen de chauffeur "I almost forgot my Kees".

Ik vind dit zo'n heerlijke toevoeging op de theorie.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #194 Gepost op: 11-01-2013, 13:01:32 »
Er wordt bewust niet Case gezegd, omdat het dan heel duidelijk alleen maar op Kees kan slaan.


Ik houd nog steeds alleen Paulien en Carolien over.

In een testvraag wordt een aantal tijden genoemd. Welke tijd geeft de klok aan als de mol met de laser-opdracht bezig is, daar komt de vraag op neer. De tijden lopen af, en Janine geeft 50 minuten aan, wat duidelijk niet bij Carolien hoort.

Kan iemand de hele vraag in beeld krijgen? Carolien loopt, en de klok staat op 16 en een beetje. Dat antwoord staat er niet bij, althans niet in beeld.

Als iemand hier kan laten zien dat die 16 er in de vraagstelling ook niet bij stond, is ook Carolien af te schrijven als mol.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #195 Gepost op: 11-01-2013, 13:18:31 »
Ik zou ook niet weten hoe de media dit ooit moet oppikken. Er zal denk ik geen één van de mensen die betrokken is bij de productie/kandidatengroep iets posten op twitter over deze theorie.

Dat is makkelijk genoeg. Journalisten zitten overal. Natuurlijk gaat de AVRO (om het maar even algemeen te houden) hier niet over Twitteren, in het ergste geval komt er een reactie dat pas in de laatste aflevering bekend wordt wie de mol is (en dat is ook zo).

Wat betreft Joeri en de vodcast, daar weet 'ie vast wel mee om te gaan. Wijsheid lijkt me om de hint wat algemeen te houden: Carolien/Paulien/Kees zou de mol kunnen zijn op basis van de C-hint. Het lijkt me jammer voor minder fanatieke volgelingen om nu al te weten wat voor kansrijke hint er gevonden is. Aan de andere kant behandelt Joeri altijd de grote hints en dit is er gewoon weer een van. 

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #196 Gepost op: 11-01-2013, 13:29:52 »
Dit meen je niet. Ik zit ook even een keer een avond niet op het forum.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #197 Gepost op: 11-01-2013, 13:48:32 »
Ik zag deze hint pas na de 2e aflevering en aan de ene kant maakt het voor mij het kijken niet minder leuk (het programma is daar veel te goed voor) maar ik vind het wel jammer als het zo blijkt te zijn omdat dat zou betekenen dat ik eindelijk na al die jaren voor het eerst sinds aflevering 1 (en überhaupt) op de goede mol zat; is het in aflevering 1/2 al gedane zaak..Nu is er ook geen eer meer aan te behalen  ;) (ik heb standaard elk jaar de verkeerde)

Och we zien het wel hoe dit zich zal ontwikkelen. Laten we het maar zo zien, dit is sowieso al een behoorlijk apart en afwijkend seizoen... Dan zul je zien dat je juist dit jaar de Ring wint  ;D

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #198 Gepost op: 11-01-2013, 14:06:34 »
Even twee opmerkingen wat betreft het Engels en de verwarring die kennelijk bij enkelen ontstaat:

1. 'C' kent in het Engels een wezenlijk andere klank dan 'She'. Dat geldt voor zowel de 'ie'-klank (die in 'C' langer klinkt) als de 's(hj)'-klank. Degene die niet overtuigd is, bekijke de volgende twee links en vergelijke ze:

C: http://www.howjsay.com/index.php?word=c&submit=Submit
She: http://www.howjsay.com/index.php?word=she&submit=Submit

2. 'Case in point' kan weldegelijk het begin zijn van een Engelse zin. De vermeende verschillen in intonatie wijt ik louter aan de Zuid-Afrikaanse tongval van de priester. Ik zie niet in wat er grammaticaal of syntactisch fout zou moeten zijn aan een zin volgens de constructie 'Case in point for X, Y is Z'. In het Engels is het vrij gebruikelijk om met een samengetrokken bijzin te starten, ook in zinnen als 'Born in 1982, Kees was raised in the Dutch village of Volendam.'

Ik kan niet anders dan deze hint te beschouwen als wijzend naar Kees. Heel sterk, heel snel gevonden en dit maakt het seizoen echt spannend.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 14:18:30 door Jeaujeau »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #199 Gepost op: 11-01-2013, 14:08:13 »
Ik vind dit zo'n heerlijke toevoeging op de theorie.
Ik heb even teruggekeken, en hij zegt "My suitcase... i almost forgot" (soet kees). Ik vermoed dat Tumtum op pagina 3 van dit topic ook al refereerde aan het molmail filmpje, maar dat bezef ik me nu pas.

2. 'Case in point' kan wel degelijk het begin zijn van een Engelse zin. De vermeende verschillen in intonatie wijt ik louter aan de Zuid-Afrikaanse tongval van de priester. Ik zie niet in wat er grammaticaal of syntactisch fout zou moeten zijn aan een zin volgens de constructie 'Case in point for X, Y is Z'. In het Engels is het vrij gebruikelijk om met een samengetrokken bijzin te starten, ook in zinnen als 'Born in 1982, Kees was raised in the Dutch village of Volendam.'
Dit is exact hoe ik er tegen aan kijk.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2013, 14:09:57 door Rat »