Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 189928 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #300 Gepost op: 12-01-2013, 16:16:58 »
Dat zegt de priester dus niet. Kijk naar de topic-titel: de eerste letters van de door de priester uitgesproken zinnen, door elkaar gehusseld, leveren de gevonden zin op. En hoe je ook verder husselt, er is niets anders van te maken.

Ik ben zelf een van degenen die de C heeft vertaald (via het duidelijk uitgesproken CASE van de priester) naar Kees.

Wat je hier nu ziet, is dat niemand erin wil geloven dat de zin dan ''KEES is the mole wordt''. Simpelweg omdat wat dat nog niet WILDEN weten.

Maar zoals Dolfie aangeeft: er blijft nog genoeg te speuren over.

En daar is aan toe te voegen: ook te genieten.

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #301 Gepost op: 12-01-2013, 16:19:52 »
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat dit DE hint is, denk ik niet dat de hint compleet is. We missen "het verlossende woord", namelijk het woord dat vooraf gaat aan "case". Pas als we dat weten is de hint compleet. Het zou mij bijvoorbeeld ook niets verbazen als dat verlossende woord met een P blijkt te beginnen zodat je PC(ase) is the mole krijgt. (ik verdenk Paulien niet, maar een dergelijk scenario zou me niets verbazen).
Ik geloof niet dat de producers in deze fase een complete hint zouden implementeren, er moet tenslotte nog gejaagd worden.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #302 Gepost op: 12-01-2013, 16:25:57 »
Dat ben ik niet met je eens, want is het niet zo dat we (ook weer tegen beter weten in) tot in de finale van serie 7 hoopten dat Inge een nep-hint aan het verspreiden was, en dat we allemaal hoopten dat er bij de onthulling het woordje NIET zou volgen na de door haar gevormde zin ''IK BEN DE MOL?





Toen wist je dat t Inge was die de gebaren maakte. Als een priester na 9 weken 'isthemol' bij elkaar heeft behalve 'Case' heb je nog niks.  :P

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #303 Gepost op: 12-01-2013, 16:35:14 »

Ik ben zelf een van degenen die de C heeft vertaald (via het duidelijk uitgesproken CASE van de priester) naar Kees.


volgens dit topic was het Erik Leppen. (ik heb t nog even nagezocht omdat iemand al zei dat anderen het zouden claimen.  ;D)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #304 Gepost op: 12-01-2013, 16:43:37 »
Super goed gevonden, deze hint.
Maar er zullen nog wel meer hints komen, neem ik dan. Dus molloten: gewoon door blijven speuren ::ok::
Ja, naar hints speuren zal nog wel kunnen, maar ik zal toch moeite hebben om anderen dan Kees te focussen als het gaat om gedrag en molacties.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #305 Gepost op: 12-01-2013, 16:44:10 »
Ik vind het toch vreemd dat er blijkbaar zo'n grote consensus richting Kees is. Net als Poontang vind ik dat deze hint veeleer verwijst naar Carolien: het is namelijk niet consequent om voor Kees het volledige woord en voor de rest enkel maar de eerste letter te nemen. Die 'case' lijkt daarmee inderdaad verdacht veel op een extra element van verwarring.

Overigens, als de priester inderdaad "cisthemole" zegt, is dat niet echt een verlossend 'woord', eerder een volledige zin.

Ik vind de kans 50-50 en daarom blijft t nog wel leuk. Het is Carolien of Kees en omdat ik denk dat je je niet moet blind staren op 1 hint, moet je ook naar andere dingen blijven speuren.

Zo vind ik t verdacht dat 1 van de kandidaten 'Ek' had omcirkeld. (Zuid-Afrikaans= ik), de I ontbreekt in Daniels achternaam in de leader (Engels=ik) dus door blijven speuren allemaal.  ::vergroot::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #306 Gepost op: 12-01-2013, 17:08:33 »
Hoewel ik zelf ook geloof dat het naar Kees wijst, mis ik voor de volledigheid in het rijtje naar wie het nog meer kan wijzen de naam Daniel.
Huh  ??? hoor ik u denken, maar...
de letter c kan als derde letter ook staan voor "de derde", en Daniel is derde in de leader. Dit was hij niet geweest als zijn naam goed was gespeld. In combinatie met (wat al eerder is ontdekt) zijn missende i wat dan staat voor 1, 1 + 3 , de dertiende mol.

We hebben dus nog volop mogelijkheden :
Kees
Carolien
Cornelisse
"c" = "ze" = een vrouw
"c" = "3" = Daniel.

Hoe dan ook Tim is niet de mol  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #307 Gepost op: 12-01-2013, 17:14:28 »
Nu ja, "Tim" is 3 letters, dus de c = 3 kan daar ook nog op slaan :P
The British are not impressed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #308 Gepost op: 12-01-2013, 17:15:34 »
[Ontkenningfase-alert]
Ik dacht ook nog nu de testantwoorden geen cijfers meer hebben dat de hint betekent 'Het is Mol C' Wie was de 3e bij de testvraag?
[/ontkenningsfase alert]
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #309 Gepost op: 12-01-2013, 17:18:23 »
Nu ja, "Tim" is 3 letters, dus de c = 3 kan daar ook nog op slaan :P

O ja  ::rofl:: nou ja de hint kan dus gewoon op allemaal nog slaan... poehee wat een opluchting   ;D

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #310 Gepost op: 12-01-2013, 17:20:39 »
[Ontkenningfase-alert]
Ik dacht ook nog nu de testantwoorden geen cijfers meer hebben dat de hint betekent 'Het is Mol C' Wie was de 3e bij de testvraag?
[/ontkenningsfase alert]

De derde in de eerste aflevering was Ewout..

Dus "The Mole Is C" -> De Mol is Ewout :P

In de tweede aflevering was Janine de derde..

Als je echter eerst linksboven neemt, dan rechtsboven en dan de tweede van linksboven kom je op Daniël uit.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 17:25:36 door Siets95 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #311 Gepost op: 12-01-2013, 17:25:33 »
volgens dit topic was het Erik Leppen. (ik heb t nog even nagezocht omdat iemand al zei dat anderen het zouden claimen.  ;D)
Ik zei niet dat ik het zou ''claimen'', ik heb het er wel over gehad, omdat ik het gek vond dat mensen vasthielden aan de letter C, omdat ze niet wilden horen dat de priester KEES zei. Ik voegde er wel aan toe dat het de enige zin van de priester was, waarin een als voornaam klinkend woord als eerste werd gebruikt, en dat dat bij de andere zinnen niet het geval was.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #312 Gepost op: 12-01-2013, 17:29:49 »
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat dit DE hint is, denk ik niet dat de hint compleet is. We missen "het verlossende woord", namelijk het woord dat vooraf gaat aan "case". Pas als we dat weten is de hint compleet. Het zou mij bijvoorbeeld ook niets verbazen als dat verlossende woord met een P blijkt te beginnen zodat je PC(ase) is the mole krijgt. (ik verdenk Paulien niet, maar een dergelijk scenario zou me niets verbazen).
Ik geloof niet dat de producers in deze fase een complete hint zouden implementeren, er moet tenslotte nog gejaagd worden.
het doet er mijns inziens niet toe of een zin compleet is of niet. Het gaat om wat de priester hoorbaar zegt. Waarom zou er later in de serie een stukje aan deze uitspraak worden toegevoegd? Het is zo gemonteerd.

En dat jagen, daar ben ik het me eens, daarom gaf ik aan dat het volgens mij weleens een anti-hint kon zijn, maar kennelijk wil vooralsnog niemand daarin mee gaan.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #313 Gepost op: 12-01-2013, 17:37:20 »
Dat sommigen het al als de hint beschouwen die naar Kees wijst is natuurlijk prima, maar er zijn gewoon nog meer mogelijkheden voor die c. Ik hoor ook wel dat hij Case (kees) zegt, maar er zit ook nog een Carolien in het spel en een Pauline Cornellisen en ik vind die uitleg met de c als 3 ook wel weer leuk gevonden om mee verder te speuren. Het is nog veel te vroeg in het spel om me er nu al bij neer te leggen dat het zo is dat het alleen maar Kees kan zijn.

Ik zie het ook nog als mogelijkheid dat er nog een woordje voor dat Case moet komen (zoals anderen ook al hadden geopperd hier).

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #314 Gepost op: 12-01-2013, 17:44:29 »
Ik zie het ook nog als mogelijkheid dat er nog een woordje voor dat Case moet komen (zoals anderen ook al hadden geopperd hier).

In principe is "a" het enige woordje dat er meteen voor kan komen, behalve natuurlijk als er nog een heel zinsstuk voor moet staan, dan kan het inderdaad alles zijn.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #315 Gepost op: 12-01-2013, 17:47:38 »
In principe is "a" het enige woordje dat er meteen voor kan komen, behalve natuurlijk als er nog een heel zinsstuk voor moet staan, dan kan het inderdaad alles zijn.

Ja een zinsdeel lijkt me ook logischer.

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #316 Gepost op: 12-01-2013, 17:49:35 »
Ik snap niet waarom iedereen Kees verdenkt en Carolien/Paulien niet met deze hint? Case = Kees, oke, maar C kan toch nog gewoon voor Carolien/Cornelisse staan?

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #317 Gepost op: 12-01-2013, 17:58:09 »
Naar aanleiding van een opmerking van Locusta over het stukje "cis" van "cisthemole": Cis is inderdaad een term uit de muziek (de priester heeft het ook eventjes over muziek, er wordt gezongen in de kerk etc.) en betekent gewoon C-kruis.

C-kruis is in de harmonie echter equivalent aan D-mol. Eventueel kan je daar Daniël-mol in zien. Dat daar dan nog eens "themole" aan wordt toegevoegd is extra verdacht. Opnieuw, dit is niet zo sterk als "c" als eerste letter van Carolien of "case" van Kees, maar voorzichtigheid blijft geboden.

Deze hint kan dus nog altijd verwijzen naar Kees, Carolien, en in mindere mate Paulien (Cornelisse) en Daniël. Dus we mogen nog niet al te snel die opties uitsluiten en er één kandidaat zomaar uitpikken.

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #318 Gepost op: 12-01-2013, 17:59:55 »
Naar aanleiding van een opmerking van Locusta over het stukje "cis" van "cisthemole": Cis is inderdaad een term uit de muziek (de priester heeft het ook eventjes over muziek, er wordt gezongen in de kerk etc.) en betekent gewoon C-kruis.

C-kruis is in de harmonie echter equivalent aan D-mol. Eventueel kan je daar Daniël-mol in zien. Dat daar dan nog eens "themole" aan wordt toegevoegd is extra verdacht. Opnieuw, dit is niet zo sterk als "c" als eerste letter van Carolien of "case" van Kees, maar voorzichtigheid blijft geboden.

Deze hint kan dus nog altijd verwijzen naar Kees, Carolien, en in mindere mate Paulien (Cornelisse) en Daniël. Dus we mogen nog niet al te snel die opties uitsluiten en er één kandidaat zomaar uitpikken.

Dit is idd logischer dan naar Kees


Natuurlijk niet!! ::rofl:: ::rofl::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #319 Gepost op: 12-01-2013, 18:01:50 »
Dat de hint naar Kees zou kunnen verwijzen is naar mijn idee het sterkst. De zin die begon met 'Case of...' betrof namelijk de zin van Kees en met die zin werd verteld dat Rolihlahla 'troublemaker' betekent...

Het zou een leuke hint en Mol zijn, maar ik blijf voorlopig nog even bij Cornelisse. ;D
🜃