Auteur Topic: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie  (gelezen 12952 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dit is een manier om op een rationele manier naar de mol te zoeken (dus geen tips, acties,...)

Allereerst kijk ik naar 'follow the money'
daarna naar de testovereenkomsten.

Mijn 'follow the money' telling

Hier is mijn idee ervan.
Ik maak een onderscheid tussen geld in de pot en geld niet in de pot door een kandidaat.

Bij de dropping: degene die enveloppen in de pot deden: geld erbij (de extra geopende enveloppen gaan eraf)
Degene die te laat waren: -400  euro.

Bungeesprong:
 fout inschatten medekandidaat: -1.000 euro (kans op afkopen vrijstelling is weg)
 vrijstelling niet verkopen: -1.000 euro
 je eigen sprong fout inschatten: -1.000 euro (want zo maak je geen kans op de vrijstelling en de verkoop ervan)
 de medekandidaat goed inschatten: niks (de mol kan denken dat een medekandidaat zijn vrijstelling niet verkoopt,maar denk maar   terug aan Arjen in Japan die persé zijn eigen scherm wou zien terwijl iedereen dit kocht voor 1.000 euro. De kans is klein, maar de kans is er. Hierdoor brachten de goede inschatters een kans op 1.000 euro in het spel)

Lasers:
degene die als  eruit gingen zonder luikje te openen: 0
degene die een luikje opende, krijgt er 1.00 euro bij (mee verantwoordelijk voor slagen)

Dictee:
iedereen krijgt +500. Behalve Tim, Janine en Kees(door Tims  beslissing zorgde hij ervoor dat het niet 1.000 was, enkel 500 en Kees zorgde ervoor dat Tim kon beslissen en Janine wou met opzet 'fucken' zoals ze het zelf zei).

Minedump:

Daniël 750 euro (zegt hij)
Joep, Tim, Kees: samen 1.000  (onduidelijk wie hoeveel)

Dus individueel:

Carolien: 200 euro (kerkopdracht)+ 1.000 euro (lasers) + 500 euro (dictee)- 200 euro (kerkopdracht) - 2000 euro (bungeesprong)= -500

Kees = 200 euro (kerk)+ 1.000 euro (lasers)+ 500 euro(dictee)- 200 euro(kerk) - 2.000 euro(bungeesprong) - 500 euro (dictee)+ 250 (1 envelop) (minedump)= -750

Paulien: 0 euro (kerk) -400 euro(kerk) -2.000 euro (bungeesprong)+500(dictee)= -1900

Tania: 0 euro (kerk) - 400 euro (kerk) - 1.000 euro (bungeesprong)+ 500 euro (dictee)= -900

Zarayda: 0 euro (kerk) - 400 euro (kerk) - 1.000 euro (bungeesprong)+ 500 euro (dictee)= -900

Daniël: 0 euro (kerk) - 400 euro (kerk) - 1.000 euro (bungeesprong) + 500 euro (dictee) + 750 euro (mindedump)= -150

Tim: 0 euro (kerk) - 400 euro (kerk) - 2.000 euro (bungeesprong) + 1.000 (laser)+ 500 euro (dictee) - 500 euro (dictee)+500 (minedump)= - 900 euro

Janine: 300 euro (kerk) - 100 euro (kerk) - 2.000 euro (bungeesprong)+500 euro (dictee) - 500 euro (dictee)= - 1.800

Dus als ik deze theorie volg (enkel het geld, niet de verdachte acties etc.) is de minst opbrengende duidelijk Paulien, gevolgd
door Tim en Kees (die beiden nog verdienden aan de minedump, maar ik weet niet wie hoeveel)

Paulien gaf zelf aan dat ze 'follow the money' volgde, maar zij bracht nog amper iets in.(hint ??)

Zij staat hoog bij mij, maar een verdachte heb ik nog niet. Want zij, Tania en Zarayda brachten alledrie individueel nog niks in de pot.

Dan de testovereenkomsten:

Ewout zat op Joep en vloog eruit
Joep zat op Janine en vloog eruit.

Joep gaf zelf op de radio toe dat hij op Janine zat en dat Ewout op Joep zat is ook vrij zeker.

Ik heb nu een overzicht gemaakt van wie met die personen het meeste verschil toonde

Joep: aflevering 1

Op tijd bij de kerk
sprong niet
zette vrijstelling in bakje sprong niet
schatte juist in
had geen vrijstelling

Janine: aflevering 2

was snel af bij lasers
zat in inschatteam bij dictee
pakte geen geld in het minedumpveld
Aangezien zij al zeker de mol niet zijn kan je dus zeggen dat de antwoorden op hun fout waren.
Hieronder volgt een lijstje dat het tegenovergestelde is van Joep en janine.

De mol was dus: - te laat bij de kerk
                - schatte fout in
                - sprong wel
                - zette vrijstelling in bakje sprong wel
                - had een vrijstelling

                - geraakte ver bij de lasers (voorbij bunker 1)
                - zat in het team dat het dictee moest maken
                - pakte geld in de minedump.

Nu heb ik elke kandidaat overlopen uit dit lijstje en de conclusies zijn:

Carolien: 6/8
Paulien:  5/8
Tania:    2/8
Zarayda:  1/8
Tim:      6/8
Kees:     5/8
Daniël:   5/8.

Dus Tim en Carolien hebben een profiel dat samengeteld van Joep uit aflevering 1 en bij Janine uit aflevering 2 het meeste afwijkt.

Dus de personen die als mol sterk komen uit beide theorieën zijn Paulien en Tim.

Natuurlijk kan ik er ook mijlenver naast zitten, maar voorlopig zijn mijn mollen Paulien en Tim.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2013, 19:06:02 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline sjoeter

  • Forumlid
  • Aan de andere kant...
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2013, 12:01:14 »
Ik vind het een mooie analyse. Mijn ervaring met vorige seizoenen is dat het niet altijd makkelijk is om puur op het geld af te gaan: niet altijd is het duidelijk wie hoeveel binnen brengt (zie minedump).

Mooi is wel het profiel dat je opstelt aan de hand van de antwoorden die de afvallers mogelijk hebben gegeven. Omdat Joep en Ewout duidelijk aangaven op wie ze zaten en ook dat ze te weinig gespreid hadden, zijn Zarayda en Tania minder 'aantrekkelijk' als mol.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2013, 12:23:47 »
Ik vind het een mooie analyse. Mijn ervaring met vorige seizoenen is dat het niet altijd makkelijk is om puur op het geld af te gaan: niet altijd is het duidelijk wie hoeveel binnen brengt (zie minedump).

Mooi is wel het profiel dat je opstelt aan de hand van de antwoorden die de afvallers mogelijk hebben gegeven. Omdat Joep en Ewout duidelijk aangaven op wie ze zaten en ook dat ze te weinig gespreid hadden, zijn Zarayda en Tania minder 'aantrekkelijk' als mol.
Wat hebben Zarayda en Tania dan met Ewout en Joep te maken?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2013, 12:34:49 »
Met Joep in aflevering 1

gemeenschappelijk:
- sprongen niet
-schatten juist in
- hadden geen vrijstelling
- Zarayda zette vrijstelling in bakje sprong niet

verschillend:

-Waren allebei te laat
- Tania zette vrijstelling in bakje sprong wel.

Het is mijn idee omdat er 2x werd gezegd dat ze zich vooral op één persoon hadden gericht.
Dus dan heb ik gekeken wie het minst gemeenschappelijk had met deze personen. Vandaar dat Tania en Zarayda zo laag scoren.

klaar voor de strijd

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2013, 16:20:08 »
Met Joep in aflevering 1

gemeenschappelijk:
- sprongen niet
-schatten juist in
- hadden geen vrijstelling
- Zarayda zette vrijstelling in bakje sprong niet

verschillend:

-Waren allebei te laat
- Tania zette vrijstelling in bakje sprong wel.

Het is mijn idee omdat er 2x werd gezegd dat ze zich vooral op één persoon hadden gericht.
Dus dan heb ik gekeken wie het minst gemeenschappelijk had met deze personen. Vandaar dat Tania en Zarayda zo laag scoren.

Op zich een prima theorie, maar men vergeet vaak dat een heel groot deel van de vragen over de Mol persoonlijk gaat, en niet over opdrachten.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2013, 17:31:10 »

Daar geef ik je gelijk in. Daarom combineer ik dit met 'follow the money'.
Zo krijg je twee uitkomsten, die voorlopig gelijklopend zijn.
klaar voor de strijd

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2013, 20:07:21 »
Kijk hier hebben we aan. Ik ben het er wel mee eens met wat sjoeter zegt dat het moeilijk te zeggen is wie welk geld binnen brengt.

Maar het tweede gedeelte de overeenkomsten vind ik wel heel goed. Joep en Ewout zijn er niet voor niks uitgegaan. De mol moet  gezocht worden in het tegenovergestelde van de testantwoorden. Helemaal top wouter!  ::ok::


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #7 Gepost op: 17-01-2013, 22:56:03 »
Morgen maak ik een overzicht van aflevering 3.

Voor de overeenkomsten ga ik ervan uit dat Tim een rood scherm zou krijgen.
Persoonlijk geloof ik dat hij nog terugkomt/
(want het lijkt mij te sterk dat iedereen groen kreeg en toevallig Tim uitgekozen is als slachtoffer)

klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2013, 17:00:55 »
Een overzicht van 'follow the money' in aflevering 3

Bootopdracht: Iedereen -2250 euro want het was mislukt over de ganse lijn.

 Jokerspring:  Iedereen die voor jokers sprong -500 euro, want dit was het maximum
                             Iedereen die de jokers in het midden zette -500 (zo moedig je aan voor jokers en niet voor geld.                                   
                                                                              dit zou een mol doen denk ik)
                              Carolien tel ik hier niet bij mee, want ik weet niet hoe zij de vakken indeelde (en Zarayda
                              had sowieso niet gesprongen). Zarayda en Tania krijgen wel -500 want de keuzes van Tim en Daniël
                              zouden zij als mol nooit kunnen voorspellen. De jokers stonden hier in het gemakkelijkste vak.
   
Safari:        Hier tel ik geen geld, maar de kokers.


Tussenstand

Carolien: -500 - 2250(boot)-500 (sprong)- 3 kokers = -3250 euro - 3 kokers
Kees: -750- 2250 (boot) - 1000 (sprong Kees en Janine)- 3 kokers= -4000 - 3 kokers
Paulien: -1900 -2250 (boot)- 500 (sprong Kees) +500 (eigen sprong)- 3 kokers= -4150-3 kokers
Tania: -900- 2250 (boot)- 1000 (sprong Tim en eigen weigering)-2 kokers+ 2 kokers= - 4150 + 2 kokers - 2 kokers
Zarayda: -900 - 2250 (boot) -1000 (sprong Daniël en eigen weigering)- 2 kokers+ 2 kokers= -4150 + 2 kokers - 2 kokers
Daniël: -150 - 2250 (boot)+1000 (sprong Daniël + indeling Tania)- 2 kokers + 2 kokers= - 1400-2 kokers +2 kokers   
Tim: - 900- 2250 (boot) + 1000 (eigen sprong + indeling Paulien) - 3 kokers= -2150 euro - 3 kokers
Janine: -1800- 2250 (boot) - 1000 (eigen sprong + sprong Carolien)=  -5050   

Janine eindigt voorlopig als grootste voorkomer van geld in de pot (volgens mijn telling)
Paulien heeft voor de eerste keer geld binnengebracht, maar heeft qua geld toch evenveel eruitgehouden als
Zarayda en Tania die nog nooit geld in pot brachten.

Daniël lijkt volgens deze telling het minste een mol (maar niets is wat het lijkt)

Overeenkomsten: Deze keer heeft Tim niet aangegeven op wie hij gestemd heeft.
                Maar deze keer ga ik tellen hoe het kan dat Timstemmers ( Zarayda, Tania en Paulien) er wel inblijven
                en hij niet.

Deze aflevering Tim: zat in boot
                     sprong in groep 1
                     sprong voor 500 euro
                     de gekoppelde aan Tim sprong voor 500 euro
                     zat met 4 in de jeepopdracht

Dus nu zoek ik naar gelijkenissen:

Carolien: 6/8 nu 2 gelijkenissen= 8/13
Paulien:  5/8 nu 2 gelijkenissen= 7/13
Tania:    2/8 nu 2 gelijkenissen= 4/13
Zarayda:  1/8 nu 1 gelijkenis= 2/13
Tim:      6/8 = 11/13 (in het geval dat hij terugkomt en de mol is).
Kees:     5/8 nu 2 gelijkenissen= 7/13
Daniël:   5/8 nu 2 gelijkenissen= 7/13

Hier zit Carolien weer hoog, Maar Paulien, Daniël en Kees ook.
Gekoppeld aan 'follow the money' levert dit dus Paulien en Kees als hoofdverdachten.


     
                               
klaar voor de strijd

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #9 Gepost op: 18-01-2013, 17:33:51 »
Het vervelende is alleen dat je niet met zekerheid kunt stellen dat Tim de test het slechts heeft gemaakt. Het enige wat je kunt stellen is dat alle andere kandidaten een groen scherm zagen.

Het is aannemelijk dat Tim degene was die de meeste fouten hadden. Paul die bijvoorbeeld in een vergelijkbare situatie kwam had immers ook de meeste fouten. Echter zijn er ook andere redenen mogelijk waarom is gekozen voor Tim:
- Tim is de Mol
- De mol heeft Tim aangewezen
- De redactie kiest voor een kandidaat van wie ze verwachten dat de impact het grootst is,

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #10 Gepost op: 20-01-2013, 17:11:20 »
Het vervelende is alleen dat je niet met zekerheid kunt stellen dat Tim de test het slechts heeft gemaakt. Het enige wat je kunt stellen is dat alle andere kandidaten een groen scherm zagen.

Het is aannemelijk dat Tim degene was die de meeste fouten hadden. Paul die bijvoorbeeld in een vergelijkbare situatie kwam had immers ook de meeste fouten. Echter zijn er ook andere redenen mogelijk waarom is gekozen voor Tim:
- Tim is de Mol
- De mol heeft Tim aangewezen
- De redactie kiest voor een kandidaat van wie ze verwachten dat de impact het grootst is,

Dat is waar, maar momenteel ga ik uit van het meest logische en dat is dat Tim gewoon de slechtste test had.
Indien volgende aflevering blijkt dat het iets anders is, pas ik mijn laatste post aan.
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2013, 11:55:00 »
Even iets vreemds: wanneer zij spreekt over 'follow the money'

Zij zegt op 1) Tania 2) zijzelf met 225 euro 3) Zarayda 175 euro en 4) Kees 75 euro.

Dit kan niet: 225+175+75= 475.
Dan kan Tania maximaal 200 euro opgehaald hebben. Dus kan zij niet het meeste hebben opgehaald.

Dus oftewel maakt Paulien hier een rekenfout
oftewel versterkt ze haar eigen aandeel. Want ik heb met het papier van de woorden dat Tania liet zien al even een rekensom gemaakt.

Van Tania stonden op dat blad 1 woord dat goedgezegd werd (belhamel 25 euro)
kunstnijverheidstentoonstelling, Chronischvermoeidheidssyndroom en copuleren stonden er niet op.
Ik vermoed dat copuleren 25 à 50 waard is en de anderen zeker 100 euro.

Zarayda had 175: (schobbejak 50 en kakafonie 50)
schorriemorrie was niet zichtbaar maar moet dan 75 euro zijn (kan wel)

Paulien had 225 euro (mieters was zichtbaar en was 25 euro).
Dan zouden idyllisch,jottem, schaars en xenofobie samen 200 euro moeten waard zijn. (is mogelijk natuurlijk)

Kees had 75 euro (fantoom en woord allebei zichtbaar dus dit klopt ook).

De 3 lopers hadden elk 225 euro:
Daniël: kunstnijverheidstentoonstelling, schorriemorrie, idyllisch, jottem
Carolien: behamel, schobbejak, kakafonie, mieters, fantoom en woord (25+50+50+25+50+25=225)
Tim: Chronischvermoeidheidssyndroom, copuleren, schaars en xenofobie.

Indien je dit aftelt van de telling van Paulien:
1)Tania:25 (onbekend hoeveel)
2 Paulien: 225-25=200
3)Zarayda: (175-100)=75
4)Kees: 75-75= 0

Als ik de woorden van Tania optel en vergelijk met andere woorden zouden kunst... en chronisch... elk 100 waard zijn, belhamel 25 en copuleren 50. Dan heeft Tania 275 opgehaald.
Zarayda heeft 175 euro. Schobbejak en kakafonie waren 50. Dan moet schorriemorrie al 75 zijn. Dit is goed mogelijk.
Kees zijn woorden waren samen 75. Dit klopt.
Nu kan Paulien slechts 150 opgehaald hebben.  Dan waren al haar woorden slechts 25. Dit kan wel.

Dit is nattevingerwerk, maar  1 ding staat vast: Paulien kan geen 225 opgehaald hebben. Zij heeft minder.
klaar voor de strijd

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #12 Gepost op: 25-01-2013, 12:02:24 »
Als ik de woorden van Tania optel en vergelijk met andere woorden zouden kunst... en chronisch... elk 100 waard zijn, belhamel 25 en copuleren 50. Dan heeft Tania 275 opgehaald.
Zarayda heeft 175 euro. Schobbejak en kakafonie waren 50. Dan moet schorriemorrie al 75 zijn. Dit is goed mogelijk.
Kees zijn woorden waren samen 75. Dit klopt.
Nu kan Paulien slechts 150 opgehaald hebben.  Dan waren al haar woorden slechts 25. Dit kan wel.

Dit is nattevingerwerk, maar  1 ding staat vast: Paulien kan geen 225 opgehaald hebben. Zij heeft minder.

Mooie analyse! Het maakt Paulien in ieder geval erg verdacht, wat dat houdt in (wat zeer goed mogelijk is) dat ze alleen maar goedkope woorden heeft geroepen, in haar biecht bewust de kijkers iets anders voorspiegelt (je kunt je niet 'per ongeluk' zo verrekenen) en dus de opdracht veel slechter heeft gedaan dan wat je op het eerste gezicht zou zeggen. Dit komt zeker goed uit voor de mol; ik ga Paulien dan ook beter in de gaten houden de komende afleveringen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #13 Gepost op: 25-01-2013, 12:10:07 »
ik gebruik de bovenstaande telling voor de woordopdracht voor mijn verdere telling:

Safariopdracht: niemand verdient iets. Iedereen krijgt -2 kokers omdat niemand het openen tegenhield.
Kees,Carolien en Tim krijgen -3 omdat ze achteraf nog ééntje hebben geopend.
Voorts zat Daniël met een geopende koker in de bus, heeft hij één van de kokers van de eerdere opdracht geopend,
of was dit nog een restant van de big five opdracht. Vootlopig ga ik uit van het tweede.

De woordopdracht: zie hierboven

Carolien:-3250 euro - 3 kokers-3 kokers+ 225 euro= -3050 euro -6 kokers
Kees:-4000 - 3 kokers - 3 kokers +75 euro= -3925 euro -6 kokers
Paulien:-4150-3 kokers -2 kokers + 175 euro= -3975 euro -5 kokers
Tania:- 4150 + 2 kokers - 2 kokers+ 275 euro - 2 kokers= -3875 - 2 kokers
Zarayda:-4150 + 2 kokers - 2 kokers+ 150 euro - 2 kokers= -4000 - 2 kokers
Daniël:- 1400-2 kokers +2 kokers+225 euro- 2 kokers= -1175- 2 kokers  
Tim:-2150 euro - 3 kokers + 225 euro - 3 kokers= -1925 - 6 kokers.

Op dit moment scoort Zarayda het laagst, vlak achter Paulien, Kees en Tania.
De overeenkomstentheorie doe ik deze keer niet. Echter is nu wel bijna zeker dat Tim de mol niet kan zijn.
Want het risico was te groot dat hij niet zou worden gelost.
( met een vergelijking met Tim, waar de mol veel mee moet gemeen hebben)

Carolien: 8/13
Paulien:  7/13
Tania:    4/13
Zarayda:  2/13
Tim:      6/8
Kees:     7/13
Daniël:   7/13

Hier socren Zarayda en Tania het laagst.
Dus als mol hou ik het voorlopig op Paulien of Kees

De telling is aangepast. De reden staat hieronder

« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 14:31:45 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2013, 10:41:48 »
Even iets vreemds: wanneer zij spreekt over 'follow the money'

Zij zegt op 1) Tania 2) zijzelf met 225 euro 3) Zarayda 175 euro en 4) Kees 75 euro.

Dit kan niet: 225+175+75= 475.
Dan kan Tania maximaal 200 euro opgehaald hebben. Dus kan zij niet het meeste hebben opgehaald.

Dus oftewel maakt Paulien hier een rekenfout
oftewel versterkt ze haar eigen aandeel. Want ik heb met het papier van de woorden dat Tania liet zien al even een rekensom gemaakt.

Van Tania stonden op dat blad 1 woord dat goedgezegd werd (belhamel 25 euro)
kunstnijverheidstentoonstelling, Chronischvermoeidheidssyndroom en copuleren stonden er niet op.
Ik vermoed dat copuleren 25 à 50 waard is en de anderen zeker 100 euro.

Zarayda had 175: (schobbejak 50 en kakafonie 50)
schorriemorrie was niet zichtbaar maar moet dan 75 euro zijn (kan wel)

Paulien had 225 euro (mieters was zichtbaar en was 25 euro).
Dan zouden idyllisch,jottem, schaars en xenofobie samen 200 euro moeten waard zijn. (is mogelijk natuurlijk)

Kees had 75 euro (fantoom en woord allebei zichtbaar dus dit klopt ook).

De 3 lopers hadden elk 225 euro:
Daniël: kunstnijverheidstentoonstelling, schorriemorrie, idyllisch, jottem
Carolien: behamel, schobbejak, kakafonie, mieters, fantoom en woord (25+50+50+25+50+25=225)
Tim: Chronischvermoeidheidssyndroom, copuleren, schaars en xenofobie.

Indien je dit aftelt van de telling van Paulien:
1)Tania:25 (onbekend hoeveel)
2 Paulien: 225-25=200
3)Zarayda: (175-100)=75
4)Kees: 75-75= 0

Als ik de woorden van Tania optel en vergelijk met andere woorden zouden kunst... en chronisch... elk 100 waard zijn, belhamel 25 en copuleren 50. Dan heeft Tania 275 opgehaald.
Zarayda heeft 175 euro. Schobbejak en kakafonie waren 50. Dan moet schorriemorrie al 75 zijn. Dit is goed mogelijk.
Kees zijn woorden waren samen 75. Dit klopt.
Nu kan Paulien slechts 150 opgehaald hebben.  Dan waren al haar woorden slechts 25. Dit kan wel.

Dit is nattevingerwerk, maar  1 ding staat vast: Paulien kan geen 225 opgehaald hebben. Zij heeft minder.

Van Tania stonden op dat blad 1 woord dat goedgezegd werd (belhamel 25 euro)
kunstnijverheidstentoonstelling (100 euro kaartje 2) , Chronischvermoeidheidssyndroom en copuleren stonden er niet op.
Ik vermoed dat copuleren  50 waard is en de CVS zeker 100 euro.

Zarayda had 175: (schobbejak 50 en kakafonie 50, schorremorrie was 50)
Zarayda had dus maar 150 euro.


Paulien had 225 euro (mieters was zichtbaar en was 25 euro, idyllisch was 50 en grutjes was 25).
Dan zouden jottem, schaars en xenofobie samen 125 euro moeten waard zijn. (dat lijkt mij niet mogelijk, want oftewel moet xenfobie 75 euro zijn want de rest lijkt mij maar 25 waard, eerder denk ik dat xenofobie 50 waard is).
Dan heeft Paulien maar 200 euro (en geen 225)

Kees had 75 euro (fantoom en woord allebei zichtbaar dus dit klopt ook).

Dus nieuwe telling:
a) Tania 250
b) Paulien 200
c) Zarayda 150
d) Kees 75)
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2013, 14:20:12 »
Dus nieuwe telling:
a) Tania 250
b) Paulien 200
c) Zarayda 150
d) Kees 75)

Ik kom uit op deze verdeling:

Tania (275), Paulien (175), Zarayda (150), Kees (75). (Hoe kun je in de overzichten op mijn website vinden.)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2013, 14:29:35 »
ok, ik had grutjes meegeteld. Ik pas het nog eens aan in mijn grote telling.
bedankt.
Dus Paulien zat er 50 euro naast bij haar telling voor haarzelf en 25 ernaast voor Zarayda.
Rekenfout of bewust gedaan?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 14:43:47 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #17 Gepost op: 1-02-2013, 17:07:57 »
De telling voor deze aflevering:
iedereen krijgt er 2040 euro bij voor de kampopdracht
Kees,Paulien en Zarayda krijgen  -1500 voor hun weerwolvenfinale
Er is bij de sleutelsmeltspel 1800 verdiend. Iedereen krijgt 100x het aantal gevonden klompjes

Carolien:-3050 euro -6 kokers+2040+300= -710-6 kokers
Kees: -3925 euro -6 kokers+2040-1500+300= -3085- 6 kokers
Paulien:= -3975 euro -5 kokers+2040-1500+200= -3235- 5 kokers
Tania: -3875 - 2 kokers+2040+500= -1335-2 kokers
Zarayda: -4000 - 2 kokers+2040-1500+100= 3360 -2 kokers
Daniël: -1175 - 2 kokers +2040+200= 1065 + 2 kokers

De laagvliegers blijven Kees, Paulien, Zarayda.
Tania heeft zichzelf minder verdacht gemaakt.
Daniël is nu compleet uit te sluiten.

Tim verdenkt al een tijd (2 afleveringen) Carolien. Dus hij klikte op 3 stukjes metaal en gaf tunnelvisie toe.
3 stukjes metaal zijn Kees of Carolien. Maar ik vermoed Carolien doordat dit vorige aflevering ook was.

Carolien:
zat in de vrouwenjeep
was een kandidaat in het mollenspel
vond 3 stukjes metaal
hielp niet bij het sleutel smelten.

Mol:

zat in de mannenjeep
was een mol in het spel
vond niet 3 stukjes
hielp met het sleutel smelten.

Carolien: 8/13= 8/17
Paulien:  7/13= 9/17
Tania:    4/13 =5/17
Zarayda:  2/13= 3/17
Kees:     7/13= 9/17
Daniël:   7/13= 11/17

Nu scoren Daniel, Kees en Paulien hoog. Maar Daniel is uit te schakelen door 'follow the money.'
Zarayda is niet goed in deze theorie, dus blijven er voor mij maar 2 over.

We weten nu zeker dat Tim de mol niet was, dus ik ga nu een vergelijking maken met Tim over alle afleveringen.
alle overeenkomsten tot nu toe:
Aflevering 1:
Tim was te laat
Tim sprong niet
Tim voorspelde fout
Tim kreeg een vrijstelling

Aflevering 2:
Tim opende een luik.
Tim was geen dicteecorrector
Tim werd niet geraakt.
Tim bracht geld binnen bij de minedump

Aflevering 3:
Tim zat op de boot.
Tim sprong voor 500 euro.
Tim zat in springgroep 1.
Tim zat in jeep met 4.

Aflevering 4:
Tim zat in een kooi.
Tim was een adrenalinejunk

Aflevering 5:
Tim zat in de mannenjeep.
Tim was kandidaat.
Tim had 3 stukjes metaal.
Tim hielp niet mee met het smelten of openen van de kist.

Carolien:10/18
Kees: 11/18
Paulien: 8/18
Daniël: 8/18
Zarayda: 4/18
Tania:  6/18

Samengeteld met den andere overeenkomsten geeft dit
Carolien:  8/17+10/18= 18/35
Paulien:   9/17+ 8/18= 17/35
Tania:     5/17+ 6/18= 11/35
Zarayda:   3/17 + 4/18= 7/35
Kees:      9/17 + 11/18= 20/35
Daniël:    11/17 + 8/18= 19/35

Carolien kan je dus lichtjes wegstrepen door het verdwijnen van Tim
Daniël door 'follow the money'
Zarayda door de overeenkomsten.
Tania eveneens door de overeenkomsten.

Dus ik blijf bij mijn hoofdverdachten Paulien en Kees.
Paulien scoort lager bij follow the money, Kees scoort hoger bij de overeenkomsten.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2013, 22:16:54 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #18 Gepost op: 7-02-2013, 22:01:34 »
Deze aflevering is lastig:

maar 1 geldopdracht: 1250 euro.
Nu,ik ga iedereen 1250 euro geven, maar ik twijfel wat ik moet doen over Paulien omdat zij twijfelt over het kopen van de minuut.
Dus...

Carolien=-710-6 kokers + 1250= 540 - 6 kokers
Kees= -3085- 6 kokers= - 1835 - 6 kokers
Paulien=  -3235- 5 kokers+ 1250= -1985 - 5 kokers
Zarayda=  -3360 -2 kokers+1250= -2210 - 2 kokers
Daniël=  1065-2 koker+1250=2315- 2 kokers

Omdat Tim aangaf op Paulien te zitten:

Paulien:
zat in de vrouwenjeep
was een mol in het mollenspel
vond 2 stukjes metaal
hielp niet bij het sleutel smelten.

Mol:
zat in de mannenjeep
was een kandidaat in het spel
vond niet 2 stukjes
hielp met het sleutel smelten.

Carolien: 8/13= 10/17+10/18= 20/35
Paulien:  7/13= 7/17 +8/18= 15/35
Zarayda:  2/13= 4/17 + 4/18= 8/35
Kees:     7/13= 10/17 + 11/18= 21/35
Daniël:   7/13= 10/17 + 8/18= 18/35

Nu Tania weg is, kan je haar aandeel in  de voorbije afleveringen ook meetellen. Je neemt gewoon haar tegenovergestelde van haar acties.

Aflevering 1:
Tania was te laat
Tania sprong niet
Tania voorspelde juist
Tania kreeg geen vrijstelling

Aflevering 2:
Tania opende geen luik.
Tania was geen dicteecorrector
Tania werd niet geraakt.
Tania bracht geen geld binnen bij de minedump

Aflevering 3:
Tania zat op de boot.
Tania sprong niet
Tania zat niet in springgroep 1.
Tania zat in jeep met 3.

Aflevering 4:
Tania zat in een kooi.
Tania was geen adrenalinejunk

Aflevering 5:
Tania zat in de vrouwenjeep.
Tania was chauffeur
Tania was kandidaat.
Tania had 5 stukjes metaal.
Tania hielp niet mee met het smelten of openen van de kist

Carolien:  20/35 + 14/20= 34/55
Paulien:   15/35 + 12/20= 27/55
Zarayda:   8/35  + 5/20=  13/55
Kees:      21/35 + 13/20= 34/55
Daniël:    18/35 + 10/20= 28/35

Qua follow the money kunnen Carolien en Daniël het niet zijn.
Op overeenkomsten scoort Zarayda het slechtst.
Opnieuw blijven Kees en Paulien over.


Ik blijf op Kees en Paulien.

Tim gaf aan in moltalk op Paulien te zitten als hoofdverdachte
maar was het vol of heeft hij nog gespreid?


Wat een mindfuck dit spel.


« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 17:18:10 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie
« Reactie #19 Gepost op: 14-02-2013, 23:14:06 »
Voor deze telling:

Kees krijgt als enige +500 omdat hij die koker vond.
Als er nog 5500 euro weg is, tel ik 1100 per koker (het zal wel anders zijn maar kom dit is gemakkelijker om te tellen)

Opdracht 3: iedereen -2000

Carolien= 540 - 3 kokers meegeopend- 2000= -4760
Kees= - 1835 - 3 kokers mee geopend -2000 +500= -6635
Paulien=  -1985 - 2 kokers mee geopend -2000= -6185
Zarayda=   -2210 - 4 kokers meegeopend- 2000= -8610

Overeenkomsten doe ik morgen, dan bekijk ik de aflevering opnieuw en kan ik dit aanvullen.

klaar voor de strijd