Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91159 keer)

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #360 Gepost op: 22-01-2013, 12:27:36 »
Ik zal het vanmiddag dan nog eens terug kijken. Ik zag het echt alsof het 2250 of meer moest zijn. Anders had hij wel gezegd "exact 2250". Maar ik kan het ook verkeerd begrepen hebben.

Art is gewoon de mol  ::rofl::


Ik heb dit precies zo begrepen. Het moest niet 2250 exact zijn, maar minstens 2250. Daarom lijkt het mij geen puzzel om van te voren te bedenken, maar een opdracht waarbij je zo veel mogelijk hoge bedragen moet fotograferen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #361 Gepost op: 22-01-2013, 12:35:08 »

Ik heb dit precies zo begrepen. Het moest niet 2250 exact zijn, maar minstens 2250. Daarom lijkt het mij geen puzzel om van te voren te bedenken, maar een opdracht waarbij je zo veel mogelijk hoge bedragen moet fotograferen.

Zie eerdere post inclusief citaat van de officiële site.
Lijkt me dat dat weinig aan twijfel overlaat.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #362 Gepost op: 22-01-2013, 12:59:47 »
Zie eerdere post inclusief citaat van de officiële site.
Lijkt me dat dat weinig aan twijfel overlaat.  ;)

Zag het staan bij de opdracht inderdaad "opgeteld een bedrag van 2250,- euro vormen". Dan heb ik zelf de opdracht verkeerd begrepen. Excuus voor de verwarring  ::schaam::

In dat geval hadden ze boot inderdaad beter eerst naar de -250 kunnen sturen en van daaruit naar de +1000 en +1500, of de andere optie die je eerder noemde.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #363 Gepost op: 22-01-2013, 13:09:57 »
Zag het staan bij de opdracht inderdaad "opgeteld een bedrag van 2250,- euro vormen". Dan heb ik zelf de opdracht verkeerd begrepen. Excuus voor de verwarring  ::schaam::

In dat geval hadden ze boot inderdaad beter eerst naar de -250 kunnen sturen en van daaruit naar de +1000 en +1500, of de andere optie die je eerder noemde.
::ok::

Blij dat het opgehelderd is!  :)

Jouw interpretatie was op zich ook niet vreemd, ware het niet dat er plus en min-bedragen in het geding waren. Maar goed de opdrachten van deze aflevering zaten sws complex in elkaar en waren eigenlijk pas na 1-2 maal herbezien echt goed te begrijpen, dus.  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #364 Gepost op: 22-01-2013, 18:00:28 »
Niks speciaals. De screenshots komen uit de 720p download. Ik probeer hem wel op pauze te zetten op een scherpe frame. Soms speel ik hem vertraagd af om exact het juiste frame te pakken te krijgen, maar dat was nu niet het geval. De -€500 was in het begin van de opdracht gewoon heel scherp in beeld. Verder heb ik alles verkleind, om het enigzins schappelijk te houden wat betreft omvang, waardoor het scherper lijkt.

Thanks, nog maar even oefenen dan  ;D

En een programma installeren dat ook vertraagd afspeelt...




Nu weer ontopic,

::ok::

Blij dat het opgehelderd is!  :)

Jouw interpretatie was op zich ook niet vreemd, ware het niet dat er plus en min-bedragen in het geding waren. Maar goed de opdrachten van deze aflevering zaten sws complex in elkaar en waren eigenlijk pas na 1-2 maal herbezien echt goed te begrijpen, dus.  ::rofl::

Ik zat inderdaad ook met de uitleg van de opdracht verkeerd. Ik heb verder van de kandidaten ook weinig communicatie gehoord over het bedrag van 2250 euro.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline leroymijns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
Re: Aflevering 3
« Reactie #365 Gepost op: 22-01-2013, 22:51:38 »
Alvast over aflevering 4,
Ik zag zojuist de 1-minuut aflevering.
Op het einde word heel nadrukkelijk een aap in beeld gebracht.
Is dit een bevestiging dat Tim terug komt (wat van alle hoeken word ontkend)
Tim vergelijkt zichzelf met een aap!
Tunnelvisie.....

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #366 Gepost op: 23-01-2013, 00:20:27 »
Leuk die extra beelden( de link staat rechts in de tweet van Carolien). Valt me op dat als Daniël aan het eind zegt tegen Tania jij bent de mol, Tania rustig antwoordt ja zou kunnen. Ze lachen er een beetje om. Kees gaat ineens met zijn hand in zijn gezicht wrijven..(iets te verbergen als het over de mol gaat?)

Verder beweren Tania en Tim allebei maar één foto gemaakt te hebben. Moet dus iemand liegen. Maar is dit om de nepmol uit te hangen of toch de echte? ::)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #367 Gepost op: 23-01-2013, 00:39:19 »
Verder beweren Tania en Tim allebei maar één foto gemaakt te hebben. Moet dus iemand liegen. Maar is dit om de nepmol uit te hangen of toch de echte? ::)


Ik ben d'r uit  ::pinokkio::. De mol heeft natuurlijk aan het begin van de opdracht de afstandsbediening van de camera weten achterover te drukken en vervolgens vanaf de kant vrolijk foto's lopen nemen  ::oink::
Zarayda is de mol  ;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 3
« Reactie #368 Gepost op: 23-01-2013, 10:24:47 »
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er in de 'touwbrug-opdracht' in aflevering een anagram verborgen zit.

Je ziet in de vooruitblik dat ze lange en moeilijke woorden moeten onthouden en misschien dat 1 van die woorden wel een anagram is die naar de mol leid
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #369 Gepost op: 23-01-2013, 10:48:08 »
Je ziet in de vooruitblik dat ze lange en moeilijke woorden moeten onthouden en misschien dat 1 van die woorden wel een anagram is die naar de mol leid

Zou kunnen. En ik denk dat we ook goed moeten gaan puzzelen met de opdracht waarin de kandidaten waarschijnlijk de Mol kunnen zien, die komt ook morgen aan bod. Al vaak (serie 6, 7, 8, 9, 10 en 11 toen het om molboekjes ging) heeft er een hint in zo'n soort opdracht gezeten.

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #370 Gepost op: 23-01-2013, 11:20:24 »
Mijn veronderstleling is dat de groep is ingedeeld door mensen die
1. dit vast ook wel bedacht hebben
2. weten wie de mol is
3. er belang bij hebben dat de mol niet opvalt
De conclusie blijft dat de mol dus hoogstwaarschijnlijk niet op de boot zit :)

Ik denk dat de mol zelf ook invloed heeft in welke groep hij/zij wordt ingedeeld. Elke mol speelt het spel op zijn/haar eigen manier en zal daarom kunnen aangeven in welke groep hij/zij graag wil mollen.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 3
« Reactie #371 Gepost op: 23-01-2013, 17:03:26 »
Heb aflevering 3 vanmorgen, samen met mijn vriendin, nog eens teruggekeken. Het viel me toen op dat (toen Tim bij het fototoestel stond) er in korte tijd 2x een klik te horen was. En, gedurende de periode dat Tania bij de camera stond maar 1x.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2013, 17:08:21 door Lukie4, Reden: link roodshow weggehaald. is daar al te vinden »
Amandla Awethu

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #372 Gepost op: 23-01-2013, 17:12:18 »
Heb aflevering 3 vanmorgen, samen met mijn vriendin, nog eens teruggekeken. Het viel me toen op dat (toen Tim bij het fototoestel stond) er in korte tijd 2x een klik te horen was. En, gedurende de periode dat Tania bij de camera stond maar 1x.



volgens mij is dit gewoon in de montage zo gedaan.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #373 Gepost op: 23-01-2013, 17:16:22 »
Geloof ik ook. De montage doet al de hele serie zijn best Tim zo verdacht mogelijk te maken, en met het fototoestel is dat net zo.
Ik denk eerder dat Tania die foto's gemaakt heeft, want waarom zou je als montage Tim verdacht maken door een nep-klikje te laten horen als je ook gewoon de echte beelden kan laten zien van dat hij een foto maakte. Scheelt weer wat tijd, die je kan besteden aan het checken van spelfouten ;)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 3
« Reactie #374 Gepost op: 23-01-2013, 17:18:46 »
Je zag Tim ook 2x op het knopje drukken.

De link staat inderdaad ook in het topic "Roodshow" maar was daar LATER geplaatst dan in dit topic.
Amandla Awethu

Offline Jess511

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #375 Gepost op: 23-01-2013, 17:56:42 »
Hey mede-molloten,

Mij is opgevallen dat toen de groep in de jeep op weg naar de springopdracht was, duidelijk het liedje "the lion sleeps tonight" te horen is. Misschien een hint mbt de safari?de leeuw slaapt vannacht...maar ja wat zou de mol eraan hebben?opzettelijk in de groep die de leeuw heeft gaan zitten?
Ik heb in deze aflevering speciaal op carolien gelet en op gegeven moment (nadat ze de buffel zagen) zegt ze dat de gids zei dat de buffels "grumpy old men" zijn. Ze spraak die drie worden zooo nadrzkjelijk uit wat raar op mij over kwam. Zonder veel gehussel maak ik er meteen "de mol" van.
Kan hier verder iemand wat mee??

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #376 Gepost op: 23-01-2013, 18:00:45 »
Hey mede-molloten,

Mij is opgevallen dat toen de groep in de jeep op weg naar de springopdracht was, duidelijk het liedje "the lion sleeps tonight" te horen is. Misschien een hint mbt de safari?de leeuw slaapt vannacht...maar ja wat zou de mol eraan hebben?opzettelijk in de groep die de leeuw heeft gaan zitten?

Een andere associatie die ik hierbij krijg is dat er 2 kandidaten meedoen die leeuw van sterrenbeeld zijn, n.l. Zarayda en Tania.

En weer een andere associatie : Daniel in de leeuwenkuil (bijbels).

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #377 Gepost op: 23-01-2013, 18:01:55 »
Zonder veel gehussel maak ik er meteen "de mol" van.
En wat doe je dan met de letters die overblijven? De letters in 'de mol' zijn vrij veel voorkomende letters, lijkt me gewoon toeval, met name doordat er zoveel letters overblijven.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 3
« Reactie #378 Gepost op: 23-01-2013, 19:05:08 »
Hey mede-molloten,

Mij is opgevallen dat toen de groep in de jeep op weg naar de springopdracht was, duidelijk het liedje "the lion sleeps tonight" te horen is. Misschien een hint mbt de safari?de leeuw slaapt vannacht...maar ja wat zou de mol eraan hebben?opzettelijk in de groep die de leeuw heeft gaan zitten?
Ik heb in deze aflevering speciaal op carolien gelet en op gegeven moment (nadat ze de buffel zagen) zegt ze dat de gids zei dat de buffels "grumpy old men" zijn. Ze spraak die drie worden zooo nadrzkjelijk uit wat raar op mij over kwam. Zonder veel gehussel maak ik er meteen "de mol" van.
Kan hier verder iemand wat mee??
Ja, Grumpy old men is een anagram! Van deze 3 Engelse woorden kun je een Nederlandse zin maken van 5 woorden: Gryp m nu de mol!
« Laatst bewerkt op: 23-01-2013, 19:48:00 door EmileD »
Amandla Awethu

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #379 Gepost op: 23-01-2013, 19:29:54 »
Ja, Grumpy old men is een anagram! Van deze 3 Engelse woorden kun je een Nederlandse zin maken van 4 woorden: Gryp nu de mol!

Hou je een m over.