Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91256 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 17-01-2013, 22:24:37 »
Tim heeft drie jokers in zijn achterzak waarvan hij één aan een andere kandidaat geeft...
Even op rugtassen onderzoek....

We zien nog net in de fade out dat het (de tas van) Kees is.
Zie de schuine witte streep achter op de tas, in vergelijking met een shot uit aflevering 1.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 3
« Reactie #101 Gepost op: 17-01-2013, 22:27:09 »
Ik vind t kokergebeuren van volgende week weer spannend en HET bewijs dat Tim terug komt, geen discussie over mogelijk!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #102 Gepost op: 17-01-2013, 22:30:30 »
sommige antwoorden kunnen op meerdere kandidaten slaan, zo kan iemand die alles op 1 persoon invult (die niet de mol is) toch doorgaan als sommige antwoorden die diegene heeft ingevuld ook op de mol slaan
en als de mol in het zelfde groepje zit als diegene die jij verdenkt heb je alsnog een aantal vragen goed
Ik herinner me diverse zeer verward achtergebleven kandidaten bij het vertrek van hun hoofdverdachte (o.a. Karen S3, Peggy S6 (Roderick..), Nadja S7, Patrick en Regina bij het vertrek van Dunya in S8 etc. Karin die er zelfs 3 overleefde in S11.  ::tandpastasmiley::
Het kan zeker in de beginfase van het spel nog prima - maar ook later als veel kandidaten fout zitten.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #103 Gepost op: 17-01-2013, 22:35:40 »
ik heb even het moment terug gekeken waarop alleen tania en tim nog bij art zaten
na tania's groene scherm (rond het moment dat ze weg loopt) hoor je haar zeggen. "hij gaat naar niet naar huis, dat kan niet dat kan niet, ik wist het gewoon dat kan niet dat kan niet, de mol kan niet naar huis gaan" (iets in deze trant, kan iets verschillen van de werkelijkheid, maar globaal klopt het)
misschien inside information van tania?
en weer ondergronds......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3
« Reactie #104 Gepost op: 17-01-2013, 22:36:39 »
Nee, Tania is vol op Tim gegaan. Dus dan kan hij in haar ogen niet weg gaan. Hij is haar mol en de mol verlaat nooit het spel.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #105 Gepost op: 17-01-2013, 22:38:52 »
Nee, Tania is vol op Tim gegaan. Dus dan kan hij in haar ogen niet weg gaan. Hij is haar mol en de mol verlaat nooit het spel.
ja oke, vond het wel opvallend hoe ze het zei.
en weer ondergronds......

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #106 Gepost op: 17-01-2013, 22:42:32 »
Hoezo had het team met het visuele kaartje 8 geld bedragen en de groep met de tekst maar 5 bedragen?

EDIT:
Voor de duidelijkheid:
In het groen:
-250
-1000
+1500

In het blauw:
+1000

In het rood:
-150
+250
+500
-500
« Laatst bewerkt op: 17-01-2013, 22:45:04 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline KevinJPG

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #107 Gepost op: 17-01-2013, 22:45:10 »
Misschien is er nog een kaartje, of op de achterkant?

Offline xInge

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #108 Gepost op: 17-01-2013, 22:45:32 »
Het valt mij op dat iemand inderdaad een koker pakt uit de achterzak van Tim, en dat lijkt op Kees. Het is zijn rugzak + hij is de enige die bij de executie gezien wordt in een donker genoeg shirt (en aangezien Tim nog dezelfde kleren aanheeft...).

Wat denken jullie er overigens van dat Carolien in de aflevering zegt dat ze geen idee heeft wat er in de kokers zat? (ZAT als in iemand heeft het er stiekem uitgehaald of zat als in: ze weet nog niet dat ze weer terug komen?)

Offline Koploper

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #109 Gepost op: 17-01-2013, 22:45:37 »
Hallo allemaal,

Tania is mijn hoofdverdachte op dit moment. De titel van deze aflevering is "tunnelvisie" en Tania heeft het als enige over tunnelvisie. Ze spelt mol op haar eigen voorhoofd en tijdens de test zegt ze "Ik weet alle antwoorden, ik doe het gewoon goed en klaar.".

Daarnaast zegt ze als ze terugloopt naar de groep nadat ze een groep scherm heeft gekregen "Ik heb een groot scherm..." en niet "Tim heeft een rood scherm." of "Ik heb een groen scherm.". Ik heb het wel 10x beluisterd maar dat is echt wat ze zegt.

Verder was Tim ook aan het mollen en ik ben er zeker van dat hij weer terugkomt, al was het maar omdat hij bijna lachte bij zijn "afscheid".

Geld verdiend: Daniel, Tim & Paulien (€500). Daniel heeft al eerder geld verdient (650 euro) dus die valt al af. Carolien heeft vorige week €1000 verzilverd door de laseropdracht af te maken, die valt ook af.

De twee kandidaten die niets verdient hebben (op beeld) zijn Seranja en Tania. Daarnaast vindt ik Kees nog steeds verdacht want in afl 1. hebben we hem geld in de bak zien doen maar we weten niet hoeveel. In Aflevering 2 heeft hij ook enveloppen binnengebracht, maar wederom weten we niet hoeveel. In Aflevering 3 niets. Kan dus nog alle kanten op.

Wie zijn het zeker niet? Daniel (1150 euro) en Carolien (1000 euro).

In de preview zie je links Kees en rechts Tim. Dit kan je zien aan de kleren tijdens executie en in dat shot. Daar ben ik zeker van.

Foto's maken: 1000 + 1000 + 250. Er mogen niet meer dan 5 foto´s gemaakt worden. Of zei Art 'niet meer niet minder'? Iemand die het zeker weet?

Daarnaast krijg ik net deze binnen: In deze aflevering waren veel vlinders te zien. Welke kandidaat vergelijkt zich met een vlinder?

Nog iets: Als er twee vragen correct zijn beantwoord na de safari zegt Art "jullie mogen twee kokers uitzoeken." Er worden twee kokers uitgezocht maaaaaarrrrrrr... In de preview zie je dat Tim TWEE kokers in zijn achterzak heeft en dat Kees er eentje uitpakt. In het shot NADAT de vragen beantwoord zijn en de kokers gepakt... Heeft Art nog maar 4 kokers in zijn hand! Hij had er eerst 7! Waar is die extra koker naartoe?!

Zo, volgende week verder...!  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 17-01-2013, 22:51:28 door Koploper »

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #110 Gepost op: 17-01-2013, 22:45:50 »
Hoezo had het team met het visuele kaartje 8 geld bedragen en de groep met de tekst maar 5 bedragen?

EDIT:
Voor de duidelijkheid:
In het groen:
-250
-1000
+1500

In het blauw:
+1000

In het rood:
-150
+250
+500
-500

hmmm... da's vreemd idd...  ::vergroot::

Offline Else

  • Forumlid
  • Nothing more deceptive than an obvious fact.
Re: Aflevering 3
« Reactie #111 Gepost op: 17-01-2013, 22:46:18 »
Hoezo had het team met het visuele kaartje 8 geld bedragen en de groep met de tekst maar 5 bedragen?

EDIT:
Voor de duidelijkheid:
In het groen:
-250
-1000
+1500

In het blauw:
+1000

In het rood:
-150
+250
+500
-500

Waarschijnlijk omdat zij (vanaf het lage uitzichtspunt) die andere drie punten vanuit hun positie niet konden zien.

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #112 Gepost op: 17-01-2013, 22:46:43 »
Mij zijn een aantal dingen opgevallen. Hieronder wat mogelijke theorieën naar aanleiding van die opvallendheden
- de N ontbreekt bij het woord kandidaat in het water.
Dit combineer ik met twee keer de i die verkeerd stond in Daniels naam bij de vorige aflevering.
Voor mij blijven dan over:Paulien, Carolien, Daniel en Tania. Als je 2 keer de i neemt dan blijven over Daniel en Paulien
- een vraag in de test is, zat de mol met 3 of met 4 kandidaten in de jeep. Met 4 kandidaten kan niet, want dan zouden ze met zijn vijven in de jeep hebben gezeten, exclusief de gidsen.
De mol zou dus iemand moeten zijn uit de jeep waarin met zijn 4en zat: blijven over gecombineerd met bovenstaande: paulien of carolien, of paulien alleen. Dat zou weer kloppen met de priesterhint: PC.
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3
« Reactie #113 Gepost op: 17-01-2013, 22:47:36 »
Heb nu pas tijd te reageren, maar hele aardige aflevering. Niet zo mooi als 2 echter. De opdracht met de boot vond ik heel mooi opgezet maar wel erg moeilijk. Die moet ik echt nog eens terugkijken. Wel jammer dat we niet zien hoe de groepjes zijn gemaakt. Hebben de kandidaten dat gekozen? Op basis van welke informatie?. Zo niet, wie dan en op basis waarvan? Ik vind het jammer dat we dat niet zien - (en ik vind het sowieso jammer als de groepjes bepaald worden door iemand anders dan de kandidaten zelf).

De opdracht met de sprong in het water vond ik zelf geen topper qua opdrachten. Ook los van het ongeluk. Het verhaal is prima in beeld gebracht; vond het zelf wel erg kort. Ik had het mooi gevonden als àlle kandidaten iets konden zeggen erover. Maar goed, het is prima in beeld gekomen. De opdracht zelf vond ik een beetje te veel lijken denk ik op de bungeejump, vooral vanwege de jokers en het feit dat er weer tweetallen waren.

De derde opdracht was mede door Janine's afwezigheid toch minder leuk, maar de opdracht zelf vond ik ook niet zo goed uit de verf komen. Hij was wel mooi, maar niet echt spannend of zo. Dat komt misschien ook omdat ze veel dieren niet gezien hebben.

Verder. De raectie van Kees op zijn groen vond ik héél nep overkomen (moet ik eens terugkijken). De reactie van Tania vond ik juist weer heel echt overkomen. Tania is niet de mol. Kees vind ik wel gek doen. Ook was hij snel met zijn uitleg dat hij in elk geval goed bezig was in de eerste opdracht. Verdacht.

De kokers zijn weer een lekker WIDM's element. Heel mooi en spannend. Ik denk dat er geheime opdrachten in zitten (een soort telefoongesprek-met-de-mol of iets), of ze hebben iets te maken met Tim, die natúúrlijk hoe dan ook volgende week nog te zien is.

Verder. Waar is de penningmeester? Wie is het überhaupt? Waarom zien we hier niks van? Waar zijn die 1500 euro van die springopdracht? Is Art nu de penningmeester ofzo?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #114 Gepost op: 17-01-2013, 22:47:45 »
Best vage opdrachten, maar toch weer een prachtige aflevering. ::bravo::

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #115 Gepost op: 17-01-2013, 22:53:13 »
Hoezo had het team met het visuele kaartje 8 geld bedragen en de groep met de tekst maar 5 bedragen?

EDIT:
Voor de duidelijkheid:
In het groen:
-250
-1000
+1500

In het blauw:
+1000

In het rood:
-150
+250
+500
-500

Ze konden de andere bedragen waarschijnlijk niet zien, maar wat ik best raar vind is dat de groep beneden Tania en Tim naar de het foute bordje hebben geleid. Het wordt toch duidelijk omschreven op het kaartje en je merkt toch op wanneer ze naar het foute bordje gaan  :-\\

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 3
« Reactie #116 Gepost op: 17-01-2013, 22:54:31 »
Tania is de penningmeester, zie het einde van aflevering 2 ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline willemmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #117 Gepost op: 17-01-2013, 22:56:24 »
Weet niet of het al opgemerkt is, maar Art zegt tegen Tim bij zijn afscheid: "heb je het naar je zin gehad TOT NU TOE?"

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 3
« Reactie #118 Gepost op: 17-01-2013, 22:56:32 »
Verder. Waar is de penningmeester? Wie is het überhaupt? Waarom zien we hier niks van? Waar zijn die 1500 euro van die springopdracht? Is Art nu de penningmeester ofzo?

Niet opgelet vorige week bij het afscheid van Joep? Joep zei iets in de trend van: wie was nr 2 bij uitverkieizing tot penningmeester? En dat werd Tania. Tania is dus de penningmeesteres
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #119 Gepost op: 17-01-2013, 22:59:52 »
Mooie aflevering weer, en, het is inmiddels alweer min of meer cliché maar ik ga het toch zeggen: Janines val is goed opgenomen in de aflevering. Duidelijk, maar geen drama, geen sensatiebeluste beelden. Vooral ook goed dat ze haar zelf hebben mee laten beslissen in de montage.