Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91237 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #200 Gepost op: 18-01-2013, 17:24:59 »
Wat een wondermooie aflevering wil, met alleen de smet van Janine's val. Wel heel decent in beeld gebracht en ook heel netjes behandeld. Geen overmatige drama, dus dat is ook goed. Leuke opdrachten, waar wel eens meer gemold kan zijn dan wij hebben gezien...

Opvallend: geen rood scherm voor Tim, dus die komt vast terug, en Tania die de titel van de uitzending in haar mond neemt...

Trouwens, wat een fantastisch mooie omgeving... Zuid Afrika stijgt duidelijk op mijn lijstje van te bezoeken landen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline J

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #201 Gepost op: 18-01-2013, 17:26:19 »
Daarnaast zegt ze als ze terugloopt naar de groep nadat ze een groep scherm heeft gekregen "Ik heb een groot scherm..." en niet "Tim heeft een rood scherm." of "Ik heb een groen scherm.". Ik heb het wel 10x beluisterd maar dat is echt wat ze zegt.

na tania's groene scherm (rond het moment dat ze weg loopt) hoor je haar zeggen. "hij gaat naar niet naar huis, dat kan niet dat kan niet, ik wist het gewoon dat kan niet dat kan niet, de mol kan niet naar huis gaan" (iets in deze trant, kan iets verschillen van de werkelijkheid, maar globaal klopt het)

Het is inderdaad heel erg moeilijk te verstaan wat Tania hier zegt (vanaf 53.35). Zegt ze "hij gaat niet naar huis" of "ik ga niet naar huis", "ik dacht dat kan niet, dat kan niet nee. Ik wist het gewoon, je/hij gaat niet naar huis. Want het kan niet zo zijn dat hij/je/ik niet de mol is. Ik heb een groot/groen scherm" of "hij heeft een groot/rood scherm"

Beetje een trucje als "Ego is de mol" (Dennis Weening, seizoen 8?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #202 Gepost op: 18-01-2013, 17:27:08 »
- een vraag in de test is, zat de mol met 3 of met 4 kandidaten in de jeep. Met 4 kandidaten kan niet, want dan zouden ze met zijn vijven in de jeep hebben gezeten, exclusief de gidsen.
De mol zou dus iemand moeten zijn uit de jeep waarin met zijn 4en zat: blijven over gecombineerd met bovenstaande: paulien of carolien, of paulien alleen. Dat zou weer kloppen met de priesterhint: PC.

Al je met 4 personen in een auto zit kan dat ook gewoon zeggen dat het inclusief jezelf is...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #203 Gepost op: 18-01-2013, 18:07:19 »
De tweede opdracht vond ik niet echt geweldig. Het bleef voor mij lange tijd onduidelijk wat de kandidaten nu eigenlijk aan het doen waren: het hele systeem van springen en jokers afpakken / krijgen van een ander snap ik nog steeds niet.

Ik ook niet. Het eerste deel is nog te begrijpen (wel knap als je dit in één keer kunt overigens):

- in 500 springen is 500 euro voor de pot
- in "jokers" springen is 2 jokers voor springer
- in 250 springen is 250 euro in de pot en 2 jokers voor persoon gekoppeld aan springer

- springer moet er maar vanuit gaan dat gekoppelde persoon de waarheid spreekt (de vakken zo heeft ingedeeld als hij zegt)

Tot zo ver te volgen. Maar wat nog niet duidelijk is: We zien de eerste vier overleggen en samen één indeling kiezen. Moest dit of hadden ze alle vier een andere indeling kunnen kiezen zoals in het tweede gedeelte van de opdracht gebeurt?

Dan het tweede deel van de opdracht waar het echt ingewikkeld wordt. De kandidaten mogen nu niet aan dezelfde personen gekoppeld worden. En nieuwe regel: springt de persoon niet? Dan krijgt de gekoppelde persoon twee jokers. (Of gold dit ook al bij het eerste deel van de opdracht? We horen het nu pas.) Dit is althans wat gebeurt bij Carolien (Zarayda springt niet) en Daniel (Tania springt niet). Art had het over jokers verdubbelen (ten koste van de ander?), dus dan zou je denken dat alleen Carolien die al twee jokers had er vier zou krijgen. Maar ook Daniel die er geen had krijgt er twee.

Veel vragen die je zelf maar moet beantwoorden. En dat gaat zeker niet bij één keer kijken. (Helemaal niet als je weet wat er met Janine gaat gebeuren.) Voor wat meer duidelijkheid zie mijn overzichten.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 18:13:52 door Heinz »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #204 Gepost op: 18-01-2013, 18:28:34 »
Ik ook niet. Het eerste deel is nog te begrijpen (wel knap als je dit in één keer kunt overigens):

Ik weet even niet meer waar ik het gelezen heb, maar het start"saldo" is 2 jokers per persoon. Het vak waarin gesprongen wordt, bepaalt wat er gewonnen wordt en door wie. Als iemand niet springt, dan gaan de jokers naar degene die beneden staat.
- in 500 springen is 500 euro voor de pot + de jokers van de persoon gekoppeld aan springer speel je weg
- in "jokers" springen is 2 jokers voor springer
- in 250 springen is 250 euro in de pot en 2 jokers voor persoon gekoppeld aan springer

- springer moet er maar vanuit gaan dat gekoppelde persoon de waarheid spreekt (de vakken zo heeft ingedeeld als hij zegt) Maar de gekoppelde persoon mag dus óók liegen...

Tot zo ver te volgen. Maar wat nog niet duidelijk is: We zien de eerste vier overleggen en samen één indeling kiezen. Moest dit of hadden ze alle vier een andere indeling kunnen kiezen zoals in het tweede gedeelte van de opdracht gebeurt? Voor zover ik begrepen heb, heeft de eerste groep besloten dezelfde indeling te hanteren. Maar ze mochten ieder zelf bepalen welke indeling ze wilden kiezen.

Dan het tweede deel van de opdracht waar het echt ingewikkeld wordt. De kandidaten mogen nu niet aan dezelfde personen gekoppeld worden. En nieuwe regel: springt de persoon niet? Dan krijgt de gekoppelde persoon twee jokers. (Of gold dit ook al bij het eerste deel van de opdracht? We horen het nu pas.) Nee, dit is geen nieuwe regel, dit gold ook al bij de eerste groep.

Dit is althans wat gebeurt bij Carolien (Zarayda springt niet) en Daniel (Tania springt niet). Art had het over jokers verdubbelen (ten koste van de ander?), dus dan zou je denken dat alleen Carolien die al twee jokers had er vier zou krijgen. Maar ook Daniel die er geen had krijgt er twee. Daniel houdt de 2 jokers die hij als "beginsaldo" had. Hij had juist voorspeld dat Zarayda niet zou springen. Zo haal ik het eruit althans, duurde bij echter ook even voordat het kwartje viel.

Veel vragen die je zelf maar moet beantwoorden. En dat gaat zeker niet bij één keer kijken. (Helemaal niet als je weet wat er met Janine gaat gebeuren.) Voor wat meer duidelijkheid zie mijn overzichten.


Ik heb mijn opmerkingen maar even in het rood erbij gezet  ;)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #205 Gepost op: 18-01-2013, 18:33:00 »
Opdrachten staan overigens ook op deze pagina uitgelegd (onderaan): http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/aflevering3_2013.aspx

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 3
« Reactie #206 Gepost op: 18-01-2013, 18:33:50 »
Volgens mij was de uitgangssituatie wat Art vertelde dat iedereen al twee jokers bij voorbaat kreeg, en dat je die door de opdracht kon afpakken of kon verdubbelen.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #207 Gepost op: 18-01-2013, 18:53:00 »
Dat Carolien een andere kleur wetsuit droeg, zou ook gewoon kunnen zijn omdat die zwarte haar te groot waren.
Mocht ze als enige het kinderwetsuitje aan.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #208 Gepost op: 18-01-2013, 18:56:06 »

Ik heb mijn opmerkingen maar even in het rood erbij gezet  ;)

Je hebt gelijk, ik had een zinnetje van Art niet gehoord. Wel gek dat er "ingezette jokers" staat. Alsof de kandidaten een keuze hadden om de (fictieve) jokers wel of niet in te zetten.

Hoe dan ook, dat we moeten puzzelen om de opdracht te begrijpen zou niet nodig moeten zijn. :)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 19:03:14 door Heinz »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #209 Gepost op: 18-01-2013, 19:03:34 »
Als ze in de 500 euro sprongen kreeg niemand jokers. En iedereen startte met 2 jokers dat klopt. Vandaar dat Carolien er vier kon winnen door zelf in het jokervak te springen en te voorspellen dat Zayrada niet sprong.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #210 Gepost op: 18-01-2013, 19:06:47 »
Als ze in de 500 euro sprongen kreeg niemand jokers. En iedereen startte met 2 jokers dat klopt. Vandaar dat Carolien er vier kon winnen.

Klopt, ik had het anders bekeken maar kwam wel op dezelfde resultaten uit. Ik zag het zo: Carolien springt in 2 jokers = 2 jokers voor Carolien. Zarayda springt niet = 2 jokers voor Carolien erbij. Maar dat komt gewoon omdat die niet "afgepakt" konden worden bij geen sprong.

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Aflevering 3
« Reactie #211 Gepost op: 18-01-2013, 21:07:56 »
De titel tunnelvisie is heel duidelijk te verklaren, afgelopen 3 afleveringen heeft de redactie voor iedere kandidaat een mega hint verstopt zodat elke molloot nu in een tunnel leeft. ::vergroot::

Daarom is het gewoon Kees!  :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #212 Gepost op: 18-01-2013, 22:39:06 »
Wat ik even niet begrijp aan opdracht 3 is hoe ze zo snel bij die antwoorden kwamen (aap en duif). Ik zou willen dat ik de opdracht terug kon kijken maar mijn geluid doet het dus niet...

Ook de andere opdrachten moet je zeker nog een keer kijken om ze te snappen. De ingewikkeldheidsgraad mag in sommige opdrachten best wat lager, want als wij als molloten het al niet in één keer snappen, hoe is dat dan wel niet voor de random kijker? Zo'n springopdracht combineert avontuur met psychologie en is bijzonder bedacht, maar misschien is het inderdaad net iets teveel van het goede.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #213 Gepost op: 18-01-2013, 22:45:54 »
Wat ik even niet begrijp aan opdracht 3 is hoe ze zo snel bij die antwoorden kwamen (aap en duif). Ik zou willen dat ik de opdracht terug kon kijken maar mijn geluid doet het dus niet...


Die wisten ze eigenlijk gelijk. Zal wel een vraag zijn in de vragenlijst die ze vooraf moesten invullen. Die zullen ze inmiddels wel met elkaar gedeeld hebben.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 3
« Reactie #214 Gepost op: 18-01-2013, 22:54:51 »
Ik denk inderdaad dat het van de vragenlijst vooraf is. En het is een redelijk vreemde vraag, zoiets bespreek je denk ik wel.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #215 Gepost op: 18-01-2013, 22:56:22 »
Die wisten ze eigenlijk gelijk. Zal wel een vraag zijn in de vragenlijst die ze vooraf moesten invullen. Die zullen ze inmiddels wel met elkaar gedeeld hebben.

Ja, dat van die vragenlijst is wel zo, maar in mijn herinnering zaten Tim en Kees in de andere jeep (ik weet het dus niet zeker want kan nog niet terugkijken). Maar dan zullen ze het inderdaad wel van tevoren gedeeld hebben. Het viel me op dat het zo zonder twijfel duidelijk was.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #216 Gepost op: 18-01-2013, 22:57:26 »
Wat me opvalt (in positieve zin) is dat het een fanatieke groep is die weer voor de verandering eens voor het geld lijkt te gaan. De enige die af en toe een beetje liepen te stoken, liggen er al uit (Ewout, Janine en Tim). Is weer eens wat anders en vind ik wel fijn, niet zoveel genepmol.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 3
« Reactie #217 Gepost op: 18-01-2013, 22:59:26 »
Er werd op de boot toch aardig genepmold
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #218 Gepost op: 18-01-2013, 23:04:22 »
Er werd op de boot toch aardig genepmold

Ja door Tim dus ;D

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #219 Gepost op: 18-01-2013, 23:21:50 »
genepmold
Die moet net als 'molloot' het woordenboek in!