Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91248 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #220 Gepost op: 18-01-2013, 23:30:36 »
In Arnhem zat ik ook te vissen naar info op basis van de vragenlijst. Ik vermoed dat dat inderdaad de reden is dat we het weten.
Ook de andere opdrachten moet je zeker nog een keer kijken om ze te snappen. De ingewikkeldheidsgraad mag in sommige opdrachten best wat lager, want als wij als molloten het al niet in één keer snappen, hoe is dat dan wel niet voor de random kijker? Zo'n springopdracht combineert avontuur met psychologie en is bijzonder bedacht, maar misschien is het inderdaad net iets teveel van het goede.
De opdrachten waren inderdaad best vaag, maar ook wel leuk. Het zou net iets intuitiever kunnen. Naar de uitleg kan ook beter... in het verleden hadden we volgens mij betere visuele ondersteuning van opdrachten of een voorbeeld. Ze leunen nu heel sterk op de omschrijving van de kandidaten tijdens de biechts, naar dat schiet soms tekort IMHO.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #221 Gepost op: 18-01-2013, 23:39:33 »
In Arnhem zat ik ook te vissen naar info op basis van de vragenlijst. Ik vermoed dat dat inderdaad de reden is dat we het weten.De opdrachten waren inderdaad best vaag, maar ook wel leuk. Het zou net iets intuitiever kunnen. Naar de uitleg kan ook beter... in het verleden hadden we volgens mij betere visuele ondersteuning van opdrachten of een voorbeeld. Ze leunen nu heel sterk op de omschrijving van de kandidaten tijdens de biechts, naar dat schiet soms tekort IMHO.

Terwijl zeker vorig jaar de opdrachten compleet ondersneeuwden door de hoeveelheid biechts. Ik denk dat de insteek van de opdracht net iets te ingewikkeld was. Ze hadden het inderdaad kunnen ondersteunen met plaatjes van jokers voor een overzicht wat bij wie is. Maar dat mag recensiekoning doen ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3
« Reactie #222 Gepost op: 19-01-2013, 00:09:38 »
De eerste opdracht vond ik wel erg leuk bedacht. Alleen net iets te ver doorgedacht. Ze hadden moeten stoppen bij het foto's  maken, dan was het een moeilijke opdracht maar wel te doen. Nu ze ook nog eens 5 foto's moesten hebben en op een bepaald bedrag moesten uitkomen was het echt onmogelijk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #223 Gepost op: 19-01-2013, 00:18:24 »
Meteen het gevoel dat Tim terug komt.

Verdacht bij Tania: Je zag wel Tania een mol na doen toen ze daar nog over bleef met Tim. Zou ze het zelf zijn of weten wie het is.

Indruk word gewekt Zaraya gaat volgende week weg zoals ik al eerder aangaf, ze word als 1ste gekozen en moet weg van de groep om te mogen blijven. Pauline is te stil en stond samen met Janine en Daniel bij de boot opdracht. Maar ik heb iets ondenkt met mijn De pijl steeds omdraaien tacktiek voor de afvaller is dus deze week na rechts (Ewout), links (Joep) weer links (Janine) en dan weer rechts (Tim) en dus volgende week Zaraya  die na Ewout komt dus rechts, maar wat blijkt Tim gooit roet in het eten want Zaraya zit ook link voor Tim. DRAW!! De Mol is zowel links als rechts / of je nu normaal of in spiegel beeld voor de spiegel staat wit of zwart bent de mol is de mol. Tunnel visie misschien of bedoelen ze soms Televisie aangezien zij de enige die een tv programma presenteert van de mensen die nog over zijn. Dus vertrekt Pauline Links (die voor joep komt). Over 2 weken na dus volgende week en de week er op moet dus in het geval rechts Kees vertrekken als Tania de mol is. Dan zou je dus Links Links Caroline en Daniel en rechts rechts Zaraya en Tania of Tim over. Behalve Zaraya waren die andere 4 al mijn meest verdachte. Het zou ook kunnen dat iedereen voor de pijl als je die links legt die rechts te zien is tot de laatste 3 behoren Caroline, Pauline en Daniel (heb ik ingevuld voor aflevering 2) met mogelijk en de rest na huis de pijl na rechts van daar is de uitgang of juist andersom en die 3 nog zeker weg gaan. Zaraya zou dan de 4de persoon in een van beide opties kunnen zijn.

Daniel mijn mol voor aflevering 2 en 3 had een winnaars mentaliteit, misschien eigenwijs maar ik laat hem nog even staan als Mol. Ondanks dat hij dus bij Janine en Pauline stond op de boot, omdat je Tim niet kan kiezen kies ik nu dus ook nog even Caroline als verliezer en Tania als winnaar.  Zaraya kies ik dus voor vrijstelling en Pauline verdient een joker maar het is niet genoeg.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 00:34:19 door Pierce_Brosnan »

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #224 Gepost op: 19-01-2013, 00:54:39 »
Mochten de spelers bij de bootopdracht meerdere foto's van hetzelfde bord maken? Dan was het echt supersimpel geweest: de +1000, +250 en -1000 liggen in een rechte lijn aan dezelfde oever. Dus 3*(+1000)+1*(-1000)+1*(+250) = 5 foto's en 2250 euro.

Anyone?

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #225 Gepost op: 19-01-2013, 01:51:33 »
Mochten de spelers bij de bootopdracht meerdere foto's van hetzelfde bord maken? Dan was het echt supersimpel geweest: de +1000, +250 en -1000 liggen in een rechte lijn aan dezelfde oever. Dus 3*(+1000)+1*(-1000)+1*(+250) = 5 foto's en 2250 euro.

Waarom dan nog een foto van -1000 ???

Anyone?

Ik neem aan dat dat niet mocht. Dan hadden ze naar de +1000 kunnen varen en die 5x fotograferen. Mooi 5000 euro in de pocket  ::ohno::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3
« Reactie #226 Gepost op: 19-01-2013, 01:56:40 »
Bij de perspresentatie werd benadrukt dat het een plek is waar echt veel mensen springen. Ik las dat ook andere programma's daar opnemen. Ik denk dus niet dat ze hadden verwacht dat het mis zou kunnen gaan.
Dat zou wat zijn, verwachten dat het mis kan gaan en het dan toch doen...

Citaat
Veiligheid staat bij de mol altijd voorop, daar ben ik van overtuigd.
Paintball zonder maskers/veiligheidsbrillen!? Springen van een 11 meter hoge rots!? Waarbij de kandidaten voor de sprong ook nog eens op de rand van de rots een moeizaam gesprek gaan staan voeren met iemand die beneden staat. Uitglijden of je evenwicht verliezen op dat moment was niet geheel onwaarschijnlijk geweest. Een duikplank steekt tenminste nog uit boven het water, de rots niet. Nee, kennelijk staat veiligheid bij Wie is de mol? toch een plaatsje lager...

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3
« Reactie #227 Gepost op: 19-01-2013, 02:14:18 »
Mochten de spelers bij de bootopdracht meerdere foto's van hetzelfde bord maken? Dan was het echt supersimpel geweest: de +1000, +250 en -1000 liggen in een rechte lijn aan dezelfde oever. Dus 3*(+1000)+1*(-1000)+1*(+250) = 5 foto's en 2250 euro.

Anyone?
Dat lijkt mij wel. Er is iig niet gezegd dat het niet mocht. Er is gezegd 5 foto's, niet meer, niet minder. Dus het simpelst was 2 foto's van +1000, 1 foto van +250 en 2 foto's zonder bordje.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3
« Reactie #228 Gepost op: 19-01-2013, 02:39:05 »
(...) De tweede opdracht vond ik niet echt geweldig. Het bleef voor mij lange tijd onduidelijk wat de kandidaten nu eigenlijk aan het doen waren: het hele systeem van springen en jokers afpakken / krijgen van een ander snap ik nog steeds niet.
De opdracht zat juist wel goed in elkaar: spectaculaire en psychologische opdracht ineen. Het kwam aan op elkaar inschatten en vertrouwen/wantrouwen. Wat alleen jammer is, is dat de kandidaten het spel niet schijnen te begrijpen. Daardoor ging de opdracht als een nachtkaars uit (net zoals de bungeejump-opdracht). Elkaar jokers en vrijstellingen gunnen??? :o Da's nou niet bepaald slim spelen. Hoe meer kandidaten jokers en vrijstellingen krijgen, hoe kleiner de kans dat jijzelf doorgaat. En dat is toch de bedoeling, lijkt me: zover mogelijk komen in het spel. Sterker nog, het doel is het spel winnen.
De insteek van de opdracht was het volgende. De springer vraagt zich af of dat wat de kandidaat beneden aangeeft ook daadwerkelijk is wat er op het papier door hem/haar is ingedeeld. Als hij/zij zegt "jokers links", spring ik dan 'links' of juist 'midden' of 'rechts'. De overige kandidaten beneden weten dan niet wat de 'indeler' opgeschreven heeft (i.t.t. nu, waar ze alles in overleg leken te doen). Komt nog eens bij de moeilijkheidsfactor van de sprong. In het midden springen was blijkbaar gemakkelijker dan 'links' of 'rechts' springen. Maar nee, wat doen de kandidaten? Ze gunnen elkaar 2 jokers met de gemakkelijkste sprong door het midden. Helaas, gemiste kans op een spannende opdracht.


Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #229 Gepost op: 19-01-2013, 02:51:44 »

Eindelijk aflevering 3 goed opnieuw gekeken. Awesome episode om het maar even in passend Amerikaans Engels te zeggen. Memorabel is ook nog een mooi woord.

Meest gelachen om Daniël toen hij zo lekker nasaal en droog reageerde op Tania die meedeelde dat zij en Tim geblinddoekt waren:

"Dat is hele goeie informatie! Over."  ::rofl::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #230 Gepost op: 19-01-2013, 02:54:25 »
Ik zat net moltalk te kijken en Angela zegt daar iets interessants over opdracht 2... namelijk dat kandidaten daar de vakken kunnen verdelen en vervolgens daarover liegen tegen de persoon die moet springen (niet in die woorden). Maar dat gebeurd niet... volgens mij heeft elke kandidaat beneden eerlijk doorgegeven hoe hij of zij de vakken verdeelt had, waarom? Waarom die eerlijkheid?

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 3
« Reactie #231 Gepost op: 19-01-2013, 02:57:53 »
Ik zat net moltalk te kijken en Angela zegt daar iets interessants over opdracht 2... namelijk dat kandidaten daar de vakken kunnen verdelen en vervolgens daarover liegen tegen de persoon die moet springen (niet in die woorden). Maar dat gebeurd niet... volgens mij heeft elke kandidaat beneden eerlijk doorgegeven hoe hij of zij de vakken verdeelt had, waarom? Waarom die eerlijkheid?
Ehm, ...mijn post net niet gelezen??

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #232 Gepost op: 19-01-2013, 04:46:46 »
Dat Carolien een andere kleur wetsuit droeg, zou ook gewoon kunnen zijn omdat die zwarte haar te groot waren.
Mocht ze als enige het kinderwetsuitje aan.  ;D

Zo'n reactie heb ik eerder gezien, maar volgens mij is Carolien niet zoveel kleiner dan de rest. Of heb ik zo slecht gekeken?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #233 Gepost op: 19-01-2013, 12:39:01 »
Zo'n reactie heb ik eerder gezien, maar volgens mij is Carolien niet zoveel kleiner dan de rest. Of heb ik zo slecht gekeken?


Lengte is weinig verschil, maar volgens mij is zij wel de slankste. En als zo'n wetsuit om je lijf "blubbert" is ook niet handig denk ik (heb er nog nooit 1 aangehad)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #234 Gepost op: 19-01-2013, 12:56:10 »
Eindelijk aflevering 3 goed opnieuw gekeken. Awesome episode om het maar even in passend Amerikaans Engels te zeggen. Memorabel is ook nog een mooi woord.

Meest gelachen om Daniël toen hij zo lekker nasaal en droog reageerde op Tania die meedeelde dat zij en Tim geblinddoekt waren:

"Dat is hele goeie informatie! Over."  ::rofl::

Inderdaad erg veel zeer grappige momenten (die zich volkomen natuurlijk voordeden, behalve miss. de manier waarop Kees weer wilde 'meeliften' op het al bestaande gevoel, en lekker meedreef in groepsdynamiek..)  Misschien doet hij dat van nature sws hoor wie weet.. Maar wel zeker opvallend, ik heb het hem nu al een paar maal zien doen.

Maar goed, ik ben toch stiekem wel benieuwd naar jouw ' micro-expressie' analyse van afl 3?  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #235 Gepost op: 19-01-2013, 14:27:25 »
Bij de executie is Tania verbaast dat Tim niet de mol is. In plaats van dat ze inziet dat ze fout zat met haar verdenking op Tim. Een normale kandidaat zou meteen die conclusie leggen. Tania niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #236 Gepost op: 19-01-2013, 14:35:02 »
Ehm, ...mijn post net niet gelezen??
Sorry als ik iets over het hoofd gezien had vanaf een telefoon was het lastig om alles te volgen... maar ik ga/kan nu weer alles lezen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #237 Gepost op: 19-01-2013, 15:11:46 »
Op de boot ging mis, naast alle chaos:

  • Aan de kant dacht men twee foto's gemaakt te hebben. In werkelijkheid waren het er vier, waarvan twee onnuttig. Het moesten er vijf zijn. Binnen tien minuten hebben ze een foto gemaakt van -500 (groep laag). De laatste tien minuten een van +1500 (groep hoog) *1
  • De boot draait terwijl Tim zegt dat de sticker van het roer op het midden zit. Paulien lijkt ook te bevestigen dat hier iets misging.

Dit zijn best wel opvallende momenten die (natuurlijk niet per ongeluk) misgaan en waar aan de wal weinig aan te doen valt.


*1 Dit lijkt erop dat de boot van rechts naar links (in tegengestelde richting als op de kaartjes) kwam. Uiterst links waren de bedragen -250 en +250 waarvan men één sowieso nodig had.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 15:45:31 door Avogadro »

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 3
« Reactie #238 Gepost op: 19-01-2013, 15:44:46 »
Moesten ze nou 2250 euro proberen te krijgen?? Dat kan nooit idd...
Ze konden maar maximaal 1750 krijgen volgens dat papiertje
1x foto van € 250,00
2x foto van de € 1000,00
2x foto van de omgeving.

Dan waren ze er al geweest. :)
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #239 Gepost op: 19-01-2013, 15:54:00 »
zo ik heb het vandaag weer is eventjes terug gekeken en er vallen me een paar dingen op.
als eerste vind ik dat er wel heel veel spellingsfouten zijn deze tip kreeg ik allereerst door de site www.widm.nl
ik heb hier bijvoorbeeld een fototje. (© widm.nl)

toen ben ik dus is eventjes veder gaan zoeken naar meer fouten deze aflevering. ik heb er 1ntje kunnen ontdekken.
en dat is als ze het briefje openmaken voor de bedragen in het water. staat er volgens mij uitSicht in plaats van uitZicht

ik heb verder nog geen woord of zo proberen te maken met de letters. maar het is wel verdacht

verder een mol kan niks zien... en wat bleek de boot kon niks zien. je ziet ook tim als een soort van mol zoeken naar het knopje op de camera en het dan ''perongeluk induwen''. maar het kan in dit geval ook tania zijn omdat die ook niks kon zien. maar in dit geval ga ik voor tim voor het en niks zien en graaien naar de knopjes.

dit zijn mijn theorien een beetje voor nu. mijn mol is op dit moment zo ie zo: TIM. ook omdat de tweede aflevering spiegelbeeld heette en toen tim aan de laser opdracht begon de teller op 31 min staat omgekeerd dus.. -> 13 -> 13de mol. ik geloof ook niet dat tim eruit gaat. met zulke molacties zulke rare eindwoorden geen rood scherm en geen terugblik. en dan ook nog deze aflevering de sprong van janine, ik wens haar het allerbeste. nou dit was dan mijn theorie echt. we gaan volgende week een spannende aflevering zien als ik zo naar de vooruitblik kijk. ;)
 
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ