Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 91186 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3
« Reactie #320 Gepost op: 21-01-2013, 20:18:36 »
Ik zou ook geneigd zijn te denken dat de mol niet op de boot zit, al is het maar omdat je dan enorm in het oog loopt - immers wie kregen er ineens de schuld van het mislukken van die opdracht? Als mol wil je dat liever niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #321 Gepost op: 21-01-2013, 20:25:17 »
Fotootje te veel nemen of onder binddoek doorkijken en er net naast fotograferen.
De anderen kunnen dat toch niet zien, degene die dichtbij is heeft zelf een blinddoek voor en de anderen zijn te ver weg om te kunnen zien of je cheat. 

Ik zou ook willen weten hoe de groepen ingedeeld zijn. De mol kon vanaf de kant nog veel minder doen dan op de boot.

Vond Tania ontzettend irritant met haar onmogelijke richtingssysteem (en geen recht en links meer kunnen onderdscheiden), hoewel ik haar voorzichtig al heb doorgestreept als mol.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #322 Gepost op: 21-01-2013, 20:45:32 »
immers wie kregen er ineens de schuld van het mislukken van die opdracht?

Tim, en anders Tania uiteindelijk amper. Ja, misschien door Janine. En Paulien zat al deels op Tania. Zarayda zat vooral op Tim, maar ik denk na de volgende aflevering ook meer op Tania. Op de reactie van Carolien zou ik ook denken dat die meer Tania gaat verdenken, zeker omdat Tim wegvalt. Daniël denk ik dat ie op Paulien blijft. Kees weet ik niet. Ik gok dat volgende aflevering iit aflevering 3 Tania wordt gedownmold.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #323 Gepost op: 21-01-2013, 20:55:15 »
Eindelijk begrijp ik de eerste opdracht.

Team hoog kan vier geld punten zien (de groene punten) + ze hebben de beschikking over een kaartje omdat de locatie waar ze staan erg ver van het meer is.
Team laag kan vijf geld punten zien (de rode punten).

Er zijn in totaal 8 geldpunten, waarvan één geldpunt de 1.000 euro is, welke beide teams kunnen zien. Dit betreft het blauwe punt.

Op de kaartjes staan dus de geldbedragen die ze van links naar rechts kunnen zien. In de afbeelding hieronder aangegeven met strepen. (Geografisch gezien is de locatie van team hoog verder van het meer, maar dit paste niet op de afbeelding.)

Het blauwe punt is hier het interessants, voor het ene team is dit geldpunt 2 en voor het andere team is dit geldpunt 3.
Kan iemand iets met het getal 23 of 32 in combinatie met 1.000?

Hier is een link naar een afbeelding van het kaartje zonder alle strepen: http://i45.tinypic.com/ixfehj.jpg
Bij de -1.500 ontbreekt een 0 door een vouw in het papier.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2013, 20:58:32 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3
« Reactie #324 Gepost op: 21-01-2013, 21:04:29 »
Ik zou ook geneigd zijn te denken dat de mol niet op de boot zit, al is het maar omdat je dan enorm in het oog loopt - immers wie kregen er ineens de schuld van het mislukken van die opdracht? Als mol wil je dat liever niet.
Op zich heb je daar gelijk in, aangezien je daar inderdaad verreweg het meest in het oog loopt. Echter, we weten helaas niet hoe de groepen zijn ingedeeld. Als ze zelf hebben mogen kiezen zou de mol inderdaad daar waarschijnlijk niet gaan zitten, maar als de groep gewoon is ingedeeld...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 3
« Reactie #325 Gepost op: 21-01-2013, 21:06:31 »
Mijn veronderstleling is dat de groep is ingedeeld door mensen die
1. dit vast ook wel bedacht hebben
2. weten wie de mol is
3. er belang bij hebben dat de mol niet opvalt
De conclusie blijft dat de mol dus hoogstwaarschijnlijk niet op de boot zit :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 3
« Reactie #326 Gepost op: 21-01-2013, 21:10:25 »

De conclusie blijft dat de mol dus hoogstwaarschijnlijk niet op de boot zit :)
Misschien juist daarom wel, omdat zo goed als iedereen dat vindt.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #327 Gepost op: 21-01-2013, 21:13:20 »
Misschien juist daarom wel, omdat zo goed als iedereen dat vindt.

Nouja, zo goed als iedereen... De paar mensen op dit forum vinden dat, de grote hoop van de 2 mljn kijkers denkt er niet zo diep over na als wij.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #328 Gepost op: 21-01-2013, 21:16:49 »
Nouja, zo goed als iedereen... De paar mensen op dit forum vinden dat, de grote hoop van de 2 mljn kijkers denkt er niet zo diep over na als wij.

Op mijn werk lopen inderdaad heel wat Tania en Tim verdenkers rond! ::jaja:: juist vanwege de boot.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #329 Gepost op: 21-01-2013, 21:18:48 »
Mijn veronderstleling is dat de groep is ingedeeld door mensen die
1. dit vast ook wel bedacht hebben
2. weten wie de mol is
3. er belang bij hebben dat de mol niet opvalt
De conclusie blijft dat de mol dus hoogstwaarschijnlijk niet op de boot zit :)

Dan zet je de mol dus vrijwel buitenspel. Enige plek voor de mol zou dan boven op de berg zijn. Hier kan de mol achter de kijker plaats nemen en zo nog enigzins mollen met verkeerde aanwijzingen die de anderen op de berg niet met het blote oog kan controleren.

Dat zij de boot slechts 10 minuten kunnen zien is dan gewoon pech ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 3
« Reactie #330 Gepost op: 21-01-2013, 21:22:15 »
Dat is dan ook de beste plek voor Kees de Mol.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #331 Gepost op: 21-01-2013, 21:25:42 »
Dat is dan ook de beste plek voor Kees de Mol.

Sorry, verkeerde tunnel   ;D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #332 Gepost op: 21-01-2013, 21:28:38 »
Dat is dan ook de beste plek voor Kees de Mol.

De mol kende de opdracht natuurlijk en de wetenschap dat Tim en Tania samen op de boot zouden zitten, maakte misschien wel dat de mol bij voorbaat al wist dat door die combinatie de opdracht al weinig kans van slagen had.... De mol hoeft dus nietbij team hoog gezeten te hebben, maar kan ook een passieve rol gespeeld hebben bij team laag. Wat heeft Paulien tenslotte voor inbreng gehad, behalve een beetje schrijven op het kaartje en meewijzen?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #333 Gepost op: 21-01-2013, 21:33:50 »
Jelsir, nu jij de boot/foto opdracht helemaal hebt uitgeplozen ben ik ook wel benieuwd of jij mijn mening deelt dat Art fout zit en dat ze +€500 in plaats van -€500 op de foto hebben staan.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2013, 21:40:10 door Rat »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3
« Reactie #334 Gepost op: 21-01-2013, 21:37:39 »
Straks eens kijken hoe dat bij Tania is. Ben benieuwd!

Zwart!

Het spiegelbeeld van Tim (baard/mond) is te zien in het scherm.

Ik zou nu haast gaan denken dat bij Tim de camera op hemzelf gericht staat; daarom zie je (half) zijn gezicht; geen spiegeling. Maar verder ga ik dit niet onderzoeken. Vreemd is het wel; verdacht zeker!
« Laatst bewerkt op: 21-01-2013, 21:39:24 door Avogadro »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #335 Gepost op: 21-01-2013, 21:40:20 »
Ik zou nu haast gaan denken dat bij Tim de camera op hemzelf gericht staat; daarom zie je (half) zijn gezicht; geen spiegeling.
Toch echt spiegeling...het is een goed gepoetst LCD-schermpje!  ;)
Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #336 Gepost op: 21-01-2013, 22:05:14 »
Die Canon schermen zijn vreselijk glimmend. De mijne ook, is niet te gebruiken als het zonnig is.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3
« Reactie #337 Gepost op: 21-01-2013, 22:16:36 »
Jelsir, nu jij de boot/foto opdracht helemaal hebt uitgeplozen ben ik ook wel benieuwd of jij mijn mening deelt dat Art fout zit en dat ze +€500 in plaats van -€500 op de foto hebben staan.

Hier wordt verrassend weinig over gesproken. Ik denk echt te zien dat Tania een +500 foto maakt, hoe komt Art aan -500?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #338 Gepost op: 21-01-2013, 22:23:10 »
Ik vraag me ook af hoe ze aan die -500 euro foto komen? Ik neem aan dat ze vanaf de wal toch die (verkeerde) richting op zijn gestuurd. Geblinddoekt een foto daarvan maken lijkt me zo goed als onmogelijk. Hoe dit gebeurt is niet te zien. Ook wordt nergens geroepen dat ze in de buurt van de -500 varen... ???

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 3
« Reactie #339 Gepost op: 21-01-2013, 22:25:05 »
Ik vraag me ook af hoe ze aan die -500 euro foto komen? Ik neem aan dat ze vanaf de wal toch die (verkeerde) richting op zijn gestuurd.

Op het screenshot van Jelsir kun je zien dat de -500 en de 500 erg dicht bij elkaar waren:
Spelletje ?! - It's a way of life !