Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 92398 keer)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 4
« Reactie #160 Gepost op: 25-01-2013, 12:16:00 »
Ik reageerde op deze uitspraak van JORNN17

om ermee aan te geven dat het juist onmols is om Zayrada te waarschuwen dat het beter is om geen kokers meer te openen, als mol ga je dat niet opzettelijk tegen proberen te houden.


Klopt maar je schreef dit:
Anderzijds waarschuwt hij Zayrada, die het liefst alle kokers meteen open zou willen rukken er juist weer voor dat ze dat beter niet kunnen doen omdat het fotopapier blijkt te zijn en hij het idee heeft dat ze later een groter geheel vormen.

Als we hem moeten geloven is hij dus in de veronderstelling dat het een soort puzzelstukjes zijn die 1 grote  foto vormen, anders gezegd, hij zou nog steeds niet door hebben dat het om afdrukken met geld erop gaat. Nu ik dit schrijf klinkt dit ook wel weer heel verdacht maar waarom Zayrada waarschuwen, dat snap ik dan weer niet.
Ik reageer dus op je laatste alinea. Waarom heeft hij met Zarayda gesproken?
Amandla Awethu

Offline khind

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #161 Gepost op: 25-01-2013, 12:18:16 »
even twee speculaties over die opdracht

het spotten had misschien iets te maken met wat tania zij, er ligt poep in mijn kooi

andere speculatie, als je dieren moet spotten is iets anders dan vrijlaten. Kijken doe je niet met je handjes. Als ze dat doorhadden maakt het vrijlaten van tim ook veel zwaarder beladen

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #162 Gepost op: 25-01-2013, 12:22:48 »
Klopt maar je schreef dit: Ik reageer dus op je laatste alinea. Waarom heeft hij met Zarayda gesproken?

Je moet de hele zin lezen :

Citaat
Als we hem moeten geloven is hij dus in de veronderstelling dat het een soort puzzelstukjes zijn die 1 grote  foto vormen, anders gezegd, hij zou nog steeds niet door hebben dat het om afdrukken met geld erop gaat. Nu ik dit schrijf klinkt dit ook wel weer heel verdacht maar waarom Zayrada waarschuwen, dat snap ik dan weer niet.

Ik merk op dat ik me tijdens het schrijven realiseer dat dat eigenlijk toch ook wel weer heel verdacht is van Daniel (oftelwel Mols) maar dat ik dan anderzijds weer niet snap waarom hij Zayrada waarschuwt (oftewel onMols)


Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #163 Gepost op: 25-01-2013, 12:26:55 »
even twee speculaties over die opdracht

het spotten had misschien iets te maken met wat tania zij, er ligt poep in mijn kooi

andere speculatie, als je dieren moet spotten is iets anders dan vrijlaten. Kijken doe je niet met je handjes. Als ze dat doorhadden maakt het vrijlaten van tim ook veel zwaarder beladen

spotten = een foto maken, denk aan vogelspotters - vliegtuigspotters

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 4
« Reactie #164 Gepost op: 25-01-2013, 12:31:50 »
Je moet de hele zin lezen :

Ik merk op dat ik me tijdens het schrijven realiseer dat dat eigenlijk toch ook wel weer heel verdacht is van Daniel (oftelwel Mols) maar dat ik dan anderzijds weer niet snap waarom hij Zayrada waarschuwt (oftewel onMols)


Ik héb de hele zin gelezen. Ik geef een verklaring voor de vraag "Waarom gesproken met Zarayda". Ik zeg niet dat hij een mollenstreek uithaalt, en beweer ook niet dat hij het als een mollenstreek ziet.
Amandla Awethu

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #165 Gepost op: 25-01-2013, 12:41:16 »
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het gaat vogelspotters en vliegtuigspotters om het zien. Foto's zijn een bijzaak. Bij vogelspotters gaat foto's maken vaak niet eens, omdat ze van redelijk grote afstand met gigantische kijkers in de weer zijn.

Over het eventuele geld in de 1e opgracht: Op het moment dat Art zegt dat ze iets gemist hebben onderweg is de rest van de kandidaten (op Kees na) nog niet op de hoogte van de kokers. Ik denk dat het enige geld dat er te verdienen was, datgene is wat eventueel op het fotopapier in de kokers staat. De keuze was dus geweest: of Tim terug in het spel en geld voor de pot óf Tim naar huis (een concurent minder) en geen geld voor de pot!

Even over dat lang uitleg geven aan Tim: Ik denk niet dat er daar heel veel tijd voor is geweest. Als je kijkt naar de tijd van de dag en de kleding die ze aan hebben lijkt het zo te zijn gegaan:
1. Safariopdracht uit aflevering 3 (was duidelijk in de morgen)
2. Executie waarbij Tim wordt gescheiden van de groep
3. Spot de big 5 opdracht. Tim in de kooi.

Uitgaande van deze indeling van de dag is er een uur of 2, hooguit 3 met Tim te praten. Ook is het op deze manier gemakkelijker om hem verborgen te houden voor de groep zonder dat hij naar een andere hotel/lodge moet. En mochten ze hem niet bevrijden dan kon hij rustig de volgende dag het vliegtuig halen.

Offline Kickered

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #166 Gepost op: 25-01-2013, 13:14:37 »
Was het niet Cees die het dansje (enkel, enkel, dubbel, dubbel) had bedacht. In morse code staat enkel-enkel (kort-kort/..) voor de letter I en dubbel-dubbel (lang-lang/--) voor de letter M.

Misschien I(k) M(ol) ?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2013, 14:46:48 door Kickered »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #167 Gepost op: 25-01-2013, 13:16:33 »
Over dat geld verdienen in opdracht, kan natuurlijk van alles zijn geweest, maar zelf kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat het misschien toch de bedoeling was om foto's te maken van de echte Big 5.

Maar ook dat is raar (speel eigen advocaat van de duivel  ::tandpastasmiley::), want ja, die Big 5 dieren zijn niet zo makkelijk te spotten en al helemaal niet met een wandelsafari.
Geloof dat er wel een shot wordt getoond van een echte buffel in deze opdracht, wat de gedachte/illusie voedt, dat ze wellicht wel redelijk makkelijk echt te fotograferen zijn.


Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #168 Gepost op: 25-01-2013, 13:21:43 »
Was het niet Cees die het dansje (enkel, enkel, dubbel, dubbel) had bedacht. In morse code staat enkel-enkel voor de letter I en dubbel-dubbel voor de letter M.

Misschien I(k) M(ol) ?

In morse is de I .. en de M --
Ik kan dit niet linken aan het dansje.

Offline dray

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ART-EM-IS de presentator!
Re: Aflevering 4
« Reactie #169 Gepost op: 25-01-2013, 13:28:07 »
Is dit niet de leukste Molserie ever?   ::jaja::

Ja, echt wel. Een hele leuke groep bijelkaar.  ::tandpastasmiley::
zoveel tunnels om uit te kiezen!

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #170 Gepost op: 25-01-2013, 13:35:36 »
Anders dan anders..
de mol was in deze aflevering een ander dier? zat dus in een kooi?  ::vergroot::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #171 Gepost op: 25-01-2013, 13:45:31 »
Wat ik me afvraag; waarom noemde Paulien zich in aflevering 1 geografisch gehandicapt, maar kan ze in aflevering 4 wel ineens kaart lezen?

Mijn man is geografisch gehandicapt, heeft totaal geen richtingsgevoel, maar kan ook niet kaartlezen.
Nu weet ik niet of dit los zou moeten staan van elkaar, maar ik vond het wel opvallend.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 4
« Reactie #172 Gepost op: 25-01-2013, 13:48:31 »
Wat ik me afvraag; waarom noemde Paulien zich in aflevering 1 geografisch gehandicapt, maar kan ze in aflevering 4 wel ineens kaart lezen?

Mijn man is geografisch gehandicapt, heeft totaal geen richtingsgevoel, maar kan ook niet kaartlezen.
Nu weet ik niet of dit los zou moeten staan van elkaar, maar ik vond het wel opvallend.
Dat vroeg ik me meteen af. Heb ik ook op Facebook geschreven.
Amandla Awethu

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 4
« Reactie #173 Gepost op: 25-01-2013, 13:48:59 »
Ze spreekt wel heel erg in twijfeltaal als ze boven die kaart hangt...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #174 Gepost op: 25-01-2013, 13:49:35 »
Anders dan anders..
de mol was in deze aflevering een ander dier? zat dus in een kooi?  ::vergroot::

Zullen we eens kijken wat er allemaal wel niet anders dan anders was deze aflevering? :P

  • De executie verliep gans anders dan andere executies
  • Het geld op fotopapier uit de kokers was heel anders dan al het andere geld
  • Deze aflevering kwam er een kandidaat bij ipv dat er een kandidaat afviel, dat is anders dan in andere afleveringen
  • Kees wilde bij de adrenalinegroep (75 punten), maar deed uiteindelijk wat anders dan de andere adrenalinejunks (ook 75 punten)
  • De kandidaten in kooien waren een andere 'Big 5' dan de andere 'Big 5'

Wie volgt?
The British are not impressed.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #175 Gepost op: 25-01-2013, 13:51:12 »
Was het niet Cees die het dansje (enkel, enkel, dubbel, dubbel) had bedacht. In morse code staat enkel-enkel voor de letter I en dubbel-dubbel voor de letter M.

Misschien I(k) M(ol) ?

Slim, dat zou kunnen, als de enkel voor een . staat en de dubbel voor een -
Wel was het dan beter geweest als hij het "kort kort lang lang" genoemd had

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #176 Gepost op: 25-01-2013, 13:53:28 »
wat te denken van art die het voor de executie had over een salomonsoordeel..? tania was de enige die, net als salomon, moest kiezen tussen 2 personen en daarbij haar bondgenoot verried.  ::vergroot::

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #177 Gepost op: 25-01-2013, 13:53:53 »
Over dat geld verdienen in opdracht, kan natuurlijk van alles zijn geweest, maar zelf kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat het misschien toch de bedoeling was om foto's te maken van de echte Big 5.

Maar ook dat is raar (speel eigen advocaat van de duivel  ::tandpastasmiley::), want ja, die Big 5 dieren zijn niet zo makkelijk te spotten en al helemaal niet met een wandelsafari.
Geloof dat er wel een shot wordt getoond van een echte buffel in deze opdracht, wat de gedachte/illusie voedt, dat ze wellicht wel redelijk makkelijk echt te fotograferen zijn.



Illusie idd. Als er echt een buffel zo dicht in de buurt was geweest, dan had die ranger echt wel wat zenuwachtiger gedaan en een paar aanwijzingen gegeven. :) Ik denk dat die dieren er in deze opdracht in gemonteerd zijn voor ons kijkplezier. Ik heb zelf nog nooit door een nationaal park gelopen daar, maar wel door verschillende private reserves. Daar valt op dat dieren een stuk meer schuchter zijn als je te voet bent dan in een auto. Je ziet ook hier geen enkel shot waar kandidaten en dieren tegelijk op staan

Anders dan anders..
de mol was in deze aflevering een ander dier? zat dus in een kooi?  ::vergroot::

Zou kunnen, maar daar schieten we niet veel mee op, Kees vergelijkt zich met een duif en zat in een kooi, Tim met een aap en zat in een kooi en van de andere kandidaten zullen ook wel dieren bekend zijn.

In morse is de I .. en de M --
Ik kan dit niet linken aan het dansje.

Enkel enkel (kort, kort/ ..) Dubbel, Dubbel (lang, lang/ --)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #178 Gepost op: 25-01-2013, 13:54:17 »
Zullen we eens kijken wat er allemaal wel niet anders dan anders was deze aflevering? :P

  • De executie verliep gans anders dan andere executies
  • Het geld op fotopapier uit de kokers was heel anders dan al het andere geld
  • Deze aflevering kwam er een kandidaat bij ipv dat er een kandidaat afviel, dat is anders dan in andere afleveringen
  • Kees wilde bij de adrenalinegroep (75 punten), maar deed uiteindelijk wat anders dan de andere adrenalinejunks (ook 75 punten)
  • De kandidaten in kooien waren een andere 'Big 5' dan de andere 'Big 5'

Wie volgt?

Tania en Zarayda brachten geld binnen, dat is ook anders dan anders
klaar voor de strijd

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #179 Gepost op: 25-01-2013, 14:02:46 »
Ja en Tania herhaalde zichzelf volgens mij ook niet in deze aflevering.

Wat dan weer niet anders was dan anders was Daniel die als het maar enigszins kan de woorden fucked en/of fucking gebruikt.