Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 92350 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4
« Reactie #200 Gepost op: 25-01-2013, 16:26:59 »
Mooie maar moeilijk te doorgronden aflevering. De eerste opdracht... Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. De natuur was prachtig, maar de opdracht lastig te begrijpen, want waar ging het uiteindelijk om? En hoe was er geld te verdienen? En wat als Tim niet bevrijd zou zijn? Lastig... De tweede opdracht was een stuk duidelijker, al is het voor de mol een makkelijk te mollen opdracht geweest... Overigens: was Paulien zei over aandacht klopt inderdaad... Men onthoudt het allerbeste het begin en het eind, wat ertussen zit is veel lastiger te onthouden... En dan die executie die inderdaad anders dan anders was... Mooie executie en origineel!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #201 Gepost op: 25-01-2013, 16:51:03 »
Mooie maar moeilijk te doorgronden aflevering. De eerste opdracht... Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. De natuur was prachtig, maar de opdracht lastig te begrijpen, want waar ging het uiteindelijk om? En hoe was er geld te verdienen? En wat als Tim niet bevrijd zou zijn?
Als Tim niet zou worden bevrijd lag hij uit het spel, dat zei Tim zelf. Maar stel dat alleen Tim was bevrijd en de rest niet (na t tijdslimiet dat er toch wel was ;D), wat dan? Er zijn geen consequenties genoemd toch?

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #202 Gepost op: 25-01-2013, 16:59:58 »
Een paar dingen die me opvielen deze aflevering:
-art zei tijdens zijn uitleg niets over fotograferen, maar gaf wel een camera mee
-hij zij ook niets over het bevrijden, daar begon Tania over. Waarom wisten Paulien en Zarayda dat niet? En waarom Tania wel? het leek er niet op dat de andere kandidaten dit ook wisten.
-Carolien: "ik weet het" toen Paulien zei dat ze haar nog niet konden bevrijden.
-Alle dierennaambordjes waren in het Engels. waarom niet gewoon in het nederlands?
-Zarayda doet meteen tims hok open, daarna is ze ook nog erg stellig in het wel openen van de kokers en opent de tweede voordat anderen zich ermee kunnen bemoeien.
-misschien niet verdacht maar wel opvallend: Bij de test verdacht carolien tim, en tim carolien. goed verbond heb je dan!
-Zarayda was net als vorige week de laatste bij de executie. Alsof zij de toon moet zetten voor de anderen.

Ben benieuwd wat jullie reacties hierop zijn!

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #203 Gepost op: 25-01-2013, 17:12:25 »
Een paar dingen die me opvielen deze aflevering:
-art zei tijdens zijn uitleg niets over fotograferen, maar gaf wel een camera mee
-hij zij ook niets over het bevrijden, daar begon Tania over. Waarom wisten Paulien en Zarayda dat niet? En waarom Tania wel? het leek er niet op dat de andere kandidaten dit ook wisten.
-Carolien: "ik weet het" toen Paulien zei dat ze haar nog niet konden bevrijden.
-Alle dierennaambordjes waren in het Engels. waarom niet gewoon in het nederlands?
-Zarayda doet meteen tims hok open, daarna is ze ook nog erg stellig in het wel openen van de kokers en opent de tweede voordat anderen zich ermee kunnen bemoeien.
-misschien niet verdacht maar wel opvallend: Bij de test verdacht carolien tim, en tim carolien. goed verbond heb je dan!
-Zarayda was net als vorige week de laatste bij de executie. Alsof zij de toon moet zetten voor de anderen.

Ben benieuwd wat jullie reacties hierop zijn!
-Hij zei dat ze de Big 5 moesten 'spotten'. Spotten betekent een foto maken, lijkt me in dit geval
-Misschien was het de bedoeling dat ze Tania eerst zouden zien, en was die geïnstrueerd? De productie kan best een beetje sturen wie als eerste wordt gezien.
-Viel mij ook op. Maar misschien was Carolien, net als Tania, geïnstrueerd?
-Engels is een belangrijke voertaal in Z-Afrika. Maar inderdaad wel raar dat de bordjes in het Engels waren
-Verbond van Carolien en Tim is redelijk uit elkaar gevallen. Carolien vertrouwt Tim totaal niet meer nadat hij terug is gekomen, en daardoor vertrouwt Tim Carolien ook niet meer.

Carolien zegt bij de test: 'Als je me nu vraagt wie is de mol, dan zeg ik: Timtania' Die namen heel snel achter elkaar. Door de productie ergens anders vandaag geknipt? Het is veel logischer om 'Tim en Tania' te zeggen.
-Was inderdaad vrij naïef van Zarayda, kan een tactiek van de mol zijn, spelen dat je dom bent.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4
« Reactie #204 Gepost op: 25-01-2013, 17:22:12 »
Als Tim niet zou worden bevrijd lag hij uit het spel, dat zei Tim zelf. Maar stel dat alleen Tim was bevrijd en de rest niet (na t tijdslimiet dat er toch wel was ;D), wat dan? Er zijn geen consequenties genoemd toch?
Je zegt het zelf: dat zei hij zelf. Je hebt het Art niet horen zeggen, en ook de manier waarop hij het zei kwam er gekunsteld uit...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4
« Reactie #205 Gepost op: 25-01-2013, 17:49:02 »
Over de onderhandelingen: Ik denk dat Tim niet weet/wist wat erin zaten. Wat de productie denk ik verwacht had was dat ze bij Tim zouden komen en zoiets hebben, van waarom zouden we jou eruit laten? Dan kon hij kokers bieden en dreigen ze weer mee naar huis te nemen als hij er niet uit mocht. Nu hij eruit is heeft hij zelf ook belang bij een hogere pot, en deelt daarom alsnog de kokers. Er vanuit gaande dat er dus onontwikkeld geld in die kokers zit, is het juist níet verdacht om hem eruit te laten. (Ze hadden ook kunnen denken dat ze iedereen moesten bevrijden om geld te verdienen en daarom zonder teveel tijdsverlies hem bevrijden?)

Misschien ben ik de enige, maar is er niemand anders die denkt dat één van die onderontwikkelde foto's in de koker het gezicht van de Mol zal hebben bevat? Ik denk dat door die kokers open te hebben gemaakt, de foto mislukt is, omdat er licht bij is gekomen. En dat Art daarom waarschuwde voor het openmaken. Ze hebben wel eerder dergelijke trucjes uitgehaald, geloof niet dat iemand ooit een foto van de mol te zien heeft gekregen midden in het programma echter..

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #206 Gepost op: 25-01-2013, 17:57:49 »
Is geen kwestie van verraden.
nee, het verraden slaat op de mol. het salomonsoordeel slaat op kiezen tussen 2 mensen. de enige die tussen 2 mensen moest kiezen, was tania.

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #207 Gepost op: 25-01-2013, 18:07:15 »
Misschien ben ik de enige, maar is er niemand anders die denkt dat één van die onderontwikkelde foto's in de koker het gezicht van de Mol zal hebben bevat? Ik denk dat door die kokers open te hebben gemaakt, de foto mislukt is, omdat er licht bij is gekomen. En dat Art daarom waarschuwde voor het openmaken. Ze hebben wel eerder dergelijke trucjes uitgehaald, geloof niet dat iemand ooit een foto van de mol te zien heeft gekregen midden in het programma echter..
Ik denk niet dat ze dat risico zouden nemen, toch wel een erg groot risico.

Je zegt het zelf: dat zei hij zelf. Je hebt het Art niet horen zeggen, en ook de manier waarop hij het zei kwam er gekunsteld uit...
Volgens mij zit het scenario ongeveer zo:
Tim krijgt een rood scherm en zit op zn hotelkamer (dagboek). Iemand van de productie komt binnen, zegt dat ie mee moet komen. Er wordt hem verteld over de opdracht (in grote lijnen) en dat hij dus weer mee mag doen als hij uit de kooi komt. Verder dat hij de kokers kan gebruiken om te onderhandelen.
Dit maak ik voor het grootste deel op uit de reactie van Tim als Paulien, Zarayda en Kees hem komen halen. Kees: 'Tim, wat is jou verteld?' Tim: 'Ik moet hier uit komen ander lig ik uit het spel, dat wat mij is gezegd.' Later vertelt hij in de biecht vrij verrast dat hij er tot zijn verbazing gewoon uit is gelaten. Dus hij begreep het nut van de kokers waarschijnlijk ook wel.
Het geheel is voor mij niet gekunsteld uit.

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 4
« Reactie #208 Gepost op: 25-01-2013, 18:46:19 »
wat te denken van art die het voor de executie had over een salomonsoordeel..? tania was de enige die, net als salomon, moest kiezen tussen 2 personen en daarbij haar bondgenoot verried.  ::vergroot::
Bij een groene kaart mocht je kiezen welke kandidaat/kandidate geen scherm te zien zou krijgen. Zo'n afweging kan tussen 2 maar ook meer personen gaan. En, deze keuze mocht dus alleen gemaakt worden als je een groene kaart trok.
Amandla Awethu

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #209 Gepost op: 25-01-2013, 18:57:29 »
nee, het verraden slaat op de mol. het salomonsoordeel slaat op kiezen tussen 2 mensen. de enige die tussen 2 mensen moest kiezen, was tania.
Ja, maar wat was precies de tekst van Art? Als je alleen het woord salomonsoordeel eruit haalt, zegt dat niks. Als Art nou zei "De Mol moet een salomonsoordeel vellen," ja, dan was het duidelijk. Maar volgens mij zei hij dat niet, toch?
The British are not impressed.

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #210 Gepost op: 25-01-2013, 19:02:50 »
Bij een groene kaart mocht je kiezen welke kandidaat/kandidate geen scherm te zien zou krijgen. Zo'n afweging kan tussen 2 maar ook meer personen gaan. En, deze keuze mocht dus alleen gemaakt worden als je een groene kaart trok.
mja, maar het komt er gewoon op neer dat tania de enige was bij wie er nog 2 mensen overbleven.


Ja, maar wat was precies de tekst van Art? Als je alleen het woord salomonsoordeel eruit haalt, zegt dat niks. Als Art nou zei "De Mol moet een salomonsoordeel vellen," ja, dan was het duidelijk. Maar volgens mij zei hij dat niet, toch?
da's waar! het ging mij enkel om de uiterst paranoïde gedachtengang dat het woord mol verstopt zit in "salomonsoordeel".  ;D

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 4
« Reactie #211 Gepost op: 25-01-2013, 19:24:02 »
mja, maar het komt er gewoon op neer dat tania de enige was bij wie er nog 2 mensen overbleven.

da's waar! het ging mij enkel om de uiterst paranoïde gedachtengang dat het woord mol verstopt zit in "salomonsoordeel".  ;D
Inderdaad. Alleen Tania kon kiezen uit 2 kandidaten. De anderen konden kiezen uit meer kandidaten. En bij de laatste groene kaart bleef alleen Daniël nog over.

Ik lees op http://community.avro.nl/wie_is_de_mol/f/97/t/38004.aspx?PageIndex=2 iets nieuws aangaande de theorie over spelfouten. Op het kaartje van Paulien zou, zo kun je lezen in het bericht van Eva#, een spelfout staan.
Amandla Awethu

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 4
« Reactie #212 Gepost op: 25-01-2013, 19:24:25 »
Misschien heb ik een verklaring gevonden voor Art's vage omschrijving voor opdracht 1.

Ze moesten de big 5 'spotten'. En daarmee konden ze veel geld verdienen. Toe nu toe was totaal niet duidelijk hoe ze dan dat geld hadden kunnen verdienen, maar ik denk nu toch echt dat er ergens geld briefjes verstopt moeten hebben gelegen. Op de briefjes van de Zuid-Afrikaanse Rand staat namelijk sinds de jaren '90 afgebeeld, jawel, de big 5.

Spot de big 5 (op de briefjes) en verdien het geld.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #213 Gepost op: 25-01-2013, 19:34:08 »
Misschien heb ik een verklaring gevonden voor Art's vage omschrijving voor opdracht 1.

Ze moesten de big 5 'spotten'. En daarmee konden ze veel geld verdienen. Toe nu toe was totaal niet duidelijk hoe ze dan dat geld hadden kunnen verdienen, maar ik denk nu toch echt dat er ergens geld briefjes verstopt moeten hebben gelegen. Op de briefjes van de Zuid-Afrikaanse Rand staat namelijk sinds de jaren '90 afgebeeld, jawel, de big 5.

Spot de big 5 (op de briefjes) en verdien het geld.



Klopt, ook op het molgeld van dit jaar. Joep had hierover nog een theorie aangaande Janine.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 4
« Reactie #214 Gepost op: 25-01-2013, 19:49:35 »
Zou er misschien een mogelijkheid zijn dat er geld geplakt zat aan de naambordjes op de kooien, of hadden ze misschien de bordjes van de kooien af moeten halen en bij Art moeten inleveren ???
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #215 Gepost op: 25-01-2013, 19:56:28 »
Zou er misschien een mogelijkheid zijn dat er geld geplakt zat aan de naambordjes op de kooien, of hadden ze misschien de bordjes van de kooien af moeten halen en bij Art moeten inleveren ???

Ik ga straks de aflevering nog maar eens bekijken en dan letten op de bomen en kooien. Misschien moesten ze wel in die hoop poep bij Tania graven  ::rofl::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 4
« Reactie #216 Gepost op: 25-01-2013, 20:03:08 »
Ik ga straks de aflevering nog maar eens bekijken en dan letten op de bomen en kooien. Misschien moesten ze wel in die hoop poep bij Tania graven  ::rofl::

Of is Kees echt "nat" gegaan op het geld ???
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #217 Gepost op: 25-01-2013, 20:58:15 »
Bij het kijken erg vermakelijke opdracht 1 maar hoe langer je er over nadenkt, hoe vreemder de opdracht eigenlijk wordt. Kijk maar naar alle vragen hier :D

Misschien was het hele WIDM-team nog aardig onder de indruk vanwege het voorval met Janine en waren ze even een paar dagen de weg kwijt hoe ze verder moesten. Met deze ogenschijnlijk vreemde (iig voor de kijker erg onduidelijk) opdracht als resultaat (en misschien ook de vorige executie).

Mocht dat het geval zijn dan is het ze wat mij betreft vergeven  ;)


Zou het zo kunnen zijn dat Tim wel degelijk naar huis was gegaan als Janine niet was weg gevallen? Die kooi moest opgevuld worden en dat is mogelijk zijn redding geweest, waardoor hij een tweede kans kreeg om in het spel te blijven. Geen vooropzet in dit geval?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 4
« Reactie #218 Gepost op: 25-01-2013, 21:12:58 »
En wat nou als nummero 2 rood pakte en zarayda koos? ::)

Vind het niet zo'n goeie hint naar zijn molschap.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #219 Gepost op: 25-01-2013, 21:24:10 »
Of het is een nog grotere mindvacht (dank Edo) en iedereen had sowieso een groen scherm gezien. Dat kan natuurlijk gemakkelijk want de kans dat iedereen een rode kaart trekt is niet heel groot en in geval van nood trekt de mol natuurlijk sowieso een groene kaart.
Dit lijkt mij het waarschijnlijkst, hoef je helemaal niets met de mol af te spreken. De kans dat iedereen een rode kaart trekt is 1 op 128 dus zon risico durft de productie vast wel te nemen.