Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 92301 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #220 Gepost op: 25-01-2013, 23:05:12 »
Door het onverwachte uitvallen van Janine na een tweede opdracht en nog voor een test moest er uiteraard nagedacht worden hoe er met het afvallen verder om gegaan moest worden.

Een optie zou zijn om in aflevering 3 naast Janine niemand te laten afvallen maar je kunt het natuurlijk ook spannender maken door er een twist aan te geven.
Twee afvallers in één aflevering in het begin van de serie is een wel heel grote aderlating ( maar wel spannende TV),dus gewoon een executie met de mogelijkheid van een terugkomst.

Bij de executie van aflevering 4 kun je  door goede afspraken te maken met de mol ook gemakkelijk realiseren dat er niemand afvalt en tegelijkertijd een heel spannende executie bewerkstelligen.Spannend in de eerste plaats voor de kandidaten en ook voor de kijkers.

  • Je spreekt met de mol af wanneer hij/zij geroepen wordt
  • je spreekt met de mol af hoe de rode en groene kaarten getoond worden, het leek om en om te gaan
  • Je spreekt met de mol af wanneer de kandidaat met het rode scherm geroepen wordt
  • De mol weet dus wie rood zou krijgen en kan deze vrijstellen
  • Alle andere kandidaten krijgen dan groen ongeacht of er een rode of groene kaart getrokken wordt
  • Resultaat niemand naar huis


Vanuit de Kees tunnel:
Zarayda zou rood krijgen.( werd als eerste geroepen)
Kees wordt als derde opgeroepen, weet welke kaart hij moet pakken en kiest Zarayda.

Hieraan zat ik dus ookal te denken.
Ik denk dat de makers wilde dat er deze aflevering niemand zou afvallen.
Welke mensen maken er dus een rare keuze in het vrijstellen of juist niet vrijstellen van iemand?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #221 Gepost op: 25-01-2013, 23:12:12 »
Hier even een grote screen van het executie momentje van Tim?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #222 Gepost op: 25-01-2013, 23:15:41 »
Hier even een grote screen van het executie momentje van Tim?

Ik kan het niet goed zien; het lijkt alsof hij Tim aankijkt, maar het kan net zo goed Zarayda zijn.
De Roodshow hint lijkt op Tim te wijzen, maar is er iets wat ook aan Zarayda gekoppeld kan worden?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #223 Gepost op: 25-01-2013, 23:16:01 »
Hier even een grote screen van het executie momentje van Tim?

Misschien gepaster in het spoilertopic? :) Maar dit is zo'n situatie waarbij een beeld meer zegt dan 1000 woorden  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #224 Gepost op: 25-01-2013, 23:37:48 »
Het mollenboekje van Kees! Linker blz gaat nog over aflevering 3. Rechter blz over aflevering 4!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #225 Gepost op: 25-01-2013, 23:45:06 »
Het mollenboekje van Kees! Linker blz gaat nog over aflevering 3. Rechter blz over aflevering 4!

Ik heb hem ook "geprintscreened", maar werd er niets wijzer van. Behalve dat Carolien hem verdacht, maar dat hij die verdenking heeft kunnen afwerpen, of zoiets. (Of niet.... ::rofl::)
Maar die rechterpagina? Één grote brij met groepsopstellingen voor de foto. En iets dat Tania als eerste de groep moest verlaten (om haar rol van neushoorn te spelen?)

Verder vond ik het maar leeg. Vooral omdat ze zeiden "je schrijft álles op: wat iemand zegt, eet, doet, tot aan de kleur van zijn sokken".

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Theorie: De koning der dieren!
« Reactie #226 Gepost op: 25-01-2013, 23:53:47 »
Ik opperde al eerder dit seizoen dat er een big five hint in zou zitten.
Nu heb ik denk ik iets.
Van de big five is de leeuw de koning der dieren!
Nu zag ik Kees tijdens de kokeronderhandeling in aflevering 3 al heel obvious met zijn clipboard, mollenboekje en envelop met 'leeuw' obvious tussen Tania en Zarayda in staan!
Nu in aflevering 4 zit hij in de kooi van de leeuw!
Kees is de koning der dieren! Kees is de Mol!
Maar er zullen vast nog wat meer verwijzingen komen.

(In de richting van Anne-Marie alá de situatie dat ze onder het IAM bord stond!)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline khind

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #227 Gepost op: 26-01-2013, 00:44:34 »
Misschien is bij de eerste opdracht de bedoeling de dieren in de juiste kooi te fotograferen
iedereen had in het begin een sleutelhanger met een dier erop (bijv tania had de leeuw) en moet dus in de kooi van het bijbehorende dier worden gefotografeerd (tania dus in de kooi van de moll

Offline brusselmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #228 Gepost op: 26-01-2013, 00:47:24 »
Op de tweede kaart in het spel die als eerste in beeld wordt gebracht in de handen van Tania?, staat het woord 'zandzeepsodemineraalwatersteenstralen'.

- Het woord betekent volgens Van Dale in de volkstaal: oprotten, opsodemieteren, opdonderen, ophoepelen (verwijzing naar de executie).
- Het woord heeft tot de DERTIENDE editie in de Van Dale gestaan .
- In het woord zit de volgende boodschap verborgen...

Tania de mol!!!

Oh en het woord bestaat uit 37 letters, Tania wordt in 2013 toevallig 37 jaar... Of is dit niet zo toevallig?!  ::oink::

Offline Ariaantje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #229 Gepost op: 26-01-2013, 00:49:06 »
Zou het zo kunnen zijn dat Tim wel degelijk naar huis was gegaan als Janine niet was weg gevallen? Die kooi moest opgevuld worden en dat is mogelijk zijn redding geweest, waardoor hij een tweede kans kreeg om in het spel te blijven. Geen vooropzet in dit geval?

Ja natuurlijk. Dit is eindelijk de reden waar ik naar zocht. Heel goed. Ze hadden 7 mensen nodig voor het safarispel, dus Tim moest terug.  ::jaja::

Offline leroymijns

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ik voel het in m'n k.. ohnee dat kan niet
Re: Aflevering 4
« Reactie #230 Gepost op: 26-01-2013, 01:03:02 »
Op de tweede kaart in het spel die als eerste in beeld wordt gebracht in de handen van Tania?, staat het woord 'zandzeepsodemineraalwatersteenstralen'.

- Het woord betekent volgens Van Dale in de volkstaal: oprotten, opsodemieteren, opdonderen, ophoepelen (verwijzing naar de executie).
- Het woord heeft tot de DERTIENDE editie in de Van Dale gestaan .
- In het woord zit de volgende boodschap verborgen...

Tania de mol!!!

Oh en het woord bestaat uit 37 letters, Tania wordt in 2013 toevallig 37 jaar... Of is dit niet zo toevallig?!  ::oink::





Dit vind ik heel goed gevonden! Is inderdaad wel heel toevallig!
Tunnelvisie.....

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #231 Gepost op: 26-01-2013, 01:10:59 »
Ja natuurlijk. Dit is eindelijk de reden waar ik naar zocht. Heel goed. Ze hadden 7 mensen nodig voor het safarispel, dus Tim moest terug.  ::jaja::

Ook zat hij voornamelijk op Paulien de vorige test, wat dus zou kunnen betekenen dat Paulien al als mol is uit te sluiten.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #232 Gepost op: 26-01-2013, 01:19:48 »
Op de tweede kaart in het spel die als eerste in beeld wordt gebracht in de handen van Tania?, staat het woord 'zandzeepsodemineraalwatersteenstralen'.

- Het woord betekent volgens Van Dale in de volkstaal: oprotten, opsodemieteren, opdonderen, ophoepelen (verwijzing naar de executie).
- Het woord heeft tot de DERTIENDE editie in de Van Dale gestaan .
- In het woord zit de volgende boodschap verborgen...

Tania de mol!!!

Oh en het woord bestaat uit 37 letters, Tania wordt in 2013 toevallig 37 jaar... Of is dit niet zo toevallig?!  ::oink::


Dat je "Tania de mol" eruit kunt halen vind ik iets te ver gezocht  ;)
Wel leuk is dit artikel http://vorige.nrc.nl/krant/article1621610.ece/Zandzeepsodemineraalwaterstraal_op, waar ook nog eens de naam Brusselmans genoemd wordt. ;)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: De koning der dieren!
« Reactie #233 Gepost op: 26-01-2013, 10:27:20 »
Ik opperde al eerder dit seizoen dat er een big five hint in zou zitten.
Nu heb ik denk ik iets.
Van de big five is de leeuw de koning der dieren!
Nu zag ik Kees tijdens de kokeronderhandeling in aflevering 3 al heel obvious met zijn clipboard, mollenboekje en envelop met 'leeuw' obvious tussen Tania en Zarayda in staan!
Nu in aflevering 4 zit hij in de kooi van de leeuw!
Kees is de koning der dieren! Kees is de Mol!
Maar er zullen vast nog wat meer verwijzingen komen.

(In de richting van Anne-Marie alá de situatie dat ze onder het IAM bord stond!)

Ik heb een ander mogelijke hint gevonden rond de big 5.

De luipaard is een solitair dier. Het leeft alleen om te overleven
maar is wel een groepsdier. Daniël zat in de kooi van de luipaard.
Daniël heeft geen verbond (als enige), staat dus alleen in de groep (f*** everybody)
maar iedereen mag hem wel in de groep (groepsdier)

klaar voor de strijd

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #234 Gepost op: 26-01-2013, 11:34:04 »
Het dilemma van 2010 speelt weer een beetje op. Toen de kandidaten een reisje naar Tokyo mochten afkopen. Arjen zou hoe dan ook rood hebben gekregen in die executie, maar hij kreeg toch groen (als enige!), waardoor hij verkeerde 'informatie' kreeg.

Zou dit opnieuw gebeurd kunnen zijn, als diegene die de test het slechtst heeft gemaakt zijn of haar scherm ook moest zien?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #235 Gepost op: 26-01-2013, 11:39:19 »
Het dilemma van 2010 speelt weer een beetje op. Toen de kandidaten een reisje naar Tokyo mochten afkopen. Arjen zou hoe dan ook rood hebben gekregen in die executie, maar hij kreeg toch groen (als enige!), waardoor hij verkeerde 'informatie' kreeg.

Was Arjen de enige die niet op Kim zat dan?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #236 Gepost op: 26-01-2013, 11:40:18 »
Was Arjen de enige die niet op Kim zat dan?

Ja. Arjen ging vol voor Erik, terwijl Sanne, Frits en Erik juist vol op Kim gingen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #237 Gepost op: 26-01-2013, 11:41:44 »
Ja. Arjen ging vol voor Erik, terwijl Sanne, Frits en Erik juist vol op Kim gingen.

Ik heb dat seizoen nooit live gezien, maar dat is wel erg oneerlijk.
Bovendien lijkt het me nog spannender en schokkender als maar 1 iemand vrijwillig zn scherm ziet en dat rood is.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4
« Reactie #238 Gepost op: 26-01-2013, 11:44:27 »
Ik heb dat seizoen nooit live gezien, maar dat is wel erg oneerlijk.
Bovendien lijkt het me nog spannender en schokkender als maar 1 iemand vrijwillig zn scherm ziet en dat rood is.

Klopt, maar anders kwamen ze niet uit met de afleveringen dus ik denk dat iedereen groen zou krijgen. Wat ook wel gevaarlijk was, want als Kim de enige was die haar scherm niet wilde zien en de rest had groen..
Mindvacht dus!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4
« Reactie #239 Gepost op: 26-01-2013, 11:50:57 »
Arjen denkt nog steeds dat Erik de mol is ;D
en dat Patrick niet de mol is in de serie erna ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.