Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 92382 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4
« Reactie #240 Gepost op: 26-01-2013, 15:31:51 »
Is een snoeshaan niet 'anders dan anders'?
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #241 Gepost op: 26-01-2013, 17:08:40 »
Heeft er iemand een screenshot van het schrift van Kees dat voor een seconde of 2 in beeld was?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #242 Gepost op: 26-01-2013, 17:19:39 »
Heeft er iemand een screenshot van het schrift van Kees dat voor een seconde of 2 in beeld was?

Zie vorige pagina van dit topic -.-
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #243 Gepost op: 26-01-2013, 17:25:29 »
Zie vorige pagina van dit topic -.-

Sorry. Het lijkt of Kees niet zo heel veel noteert, gewoon de groepsopstellingen

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #244 Gepost op: 26-01-2013, 17:26:16 »
Ik vraag me de hele tijd af wat Kees in zijn kontzak heeft zitten.
Je ziet de envelop(?) zitten als hij de kooi uit komt, en wanneer die de kaart afpakt van Paulien en wanneer die Tim een koker ontfutselt uit zijn kontzak...

Ik zie een envelop met een 'S' of een mollogo?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 4
« Reactie #245 Gepost op: 26-01-2013, 17:35:23 »
Aan de hoogte en positie te zien lijkt het mij het merk van de broek die hij aan heeft want zijn zakken zitten een stukje lager zoals ik het zie.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #246 Gepost op: 26-01-2013, 18:10:35 »
Even de nutteloze mededeling dat Carolien om 10.25 het koord op ging!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #247 Gepost op: 26-01-2013, 18:13:49 »
Even de nutteloze mededeling dat Carolien om 10.25 het koord op ging!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus dan zat ze rond 10 uur aan de cola en snickers  ::rofl::
Temperaturen waren toen nog niet te warm, dus kan heel goed mogelijk zijn.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #248 Gepost op: 26-01-2013, 18:29:11 »
Er waren twee verschillende kaarten met woorden:

Iedere kandidaat op de rots kreeg drie enveloppen. Iedere envelop had een cijfer (1,2 en 3):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De nummers zien we 'goed' bij Paulien. De eerste ronde bij Daniel en de tweede ronde bij Carolien.
Bij iedere nieuwe loper moest er een nieuwe envelop geopend worden.
Twee van die kaarten zijn dus in beeld geweest:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit verklaard ook het hele dop en drop verhaal. Op kaartje drie stond dus drop, en dit hebben we niet gezien op een kaartje in de uitzending.
Anders kon Art de opdracht ook nooit na kijken, want anders had hij op drie verschillende antwoordkaarten de antwoorden moeten verifiëren!
« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 18:31:46 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #249 Gepost op: 26-01-2013, 18:43:28 »
Dit verklaard ook het hele dop en drop verhaal. Op kaartje drie stond dus drop, en dit hebben we niet gezien op een kaartje in de uitzending.
Anders kon Art de opdracht ook nooit na kijken, want anders had hij op drie verschillende antwoordkaarten de antwoorden moeten verifiëren!

En het zou ook gek geweest zijn om van "dop" per ongeluk of expres (het gaat om maar 25 euro) "drop" te maken.

Dat het kaartje met daarop concernfinancieringsvennootschapsdirectrice zo lastig te zien is in de uitzending (alleen als je het hoge kwaliteit beeld stil zet) sterkt mij in de gedachte dat het hier om een molactie van Kees gaat (van directrice directie maken, zie Kees' topic). Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om dit heel duidelijk in beeld te brengen om Kees verdacht te maken.

Nu zou het natuurlijk ook zo geweest zijn dat als Daniël het woord wel (foutief) onthouden had, dit verder niet te maskeren was geweest. Art had er dan op moeten wijzen dat het goede woord directrice i.p.v. directie was.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #250 Gepost op: 26-01-2013, 18:49:57 »
Ik vraag me de hele tijd af wat Kees in zijn kontzak heeft zitten.
Je ziet de envelop(?) zitten als hij de kooi uit komt, en wanneer die de kaart afpakt van Paulien en wanneer die Tim een koker ontfutselt uit zijn kontzak...

Ik zie een envelop met een 'S' of een mollogo?

Gaat het hier niet gewoon om iets wat aan de broek vast zit? Van het merk? Die zak zit lager.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #251 Gepost op: 26-01-2013, 19:08:03 »
Op 13:58 in de aflevering zie je dat Tim de kokers uit zijn rechterbroekzak haalt en overzet naar zijn linkerbroekzak. Vlak daarna liep Kees naast hem om die koker te pakken. Ik vraag mij af of dit afgesproken is en Kees dus op de hoogte was van die kokers bij Tim. Op het moment dat hij die koker pakte, raakte hij volgens mij namelijk de arm van Tim aan. Vervolgens draaide Tim zich om, maar keek niet geschrokken. Ik zou juist heel geschrokken kijken als ik zoiets zou verliezen. Tim keek niet geschrokken, probeerde eerder een pokerface op te zetten. Op mij kwam het over alsof hij al wist dat Kees die koker zou pakken of dat ze het afgesproken hadden.

Even vanaf mijn twitter die foto. Ik kan hem hier niet uploaden.
http://twitter.com/Clauztwit/status/294902181532934144/photo/1

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #252 Gepost op: 26-01-2013, 19:27:52 »
Even een dingetje: Rond 13:55 als Tim net is bevrijd en ze lopen weg,zien we naast de ranger nog iemand anders lopen. Ik weet niet of dit iets te betekenen heeft,maar het viel me toch even op.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #253 Gepost op: 26-01-2013, 19:35:16 »
Op 13:58 in de aflevering zie je dat Tim de kokers uit zijn rechterbroekzak haalt en overzet naar zijn linkerbroekzak. Vlak daarna liep Kees naast hem om die koker te pakken. Ik vraag mij af of dit afgesproken is en Kees dus op de hoogte was van die kokers bij Tim.

Hm, wel gek ja dat (zo lijkt het) Tim die kokers verplaatst naar zijn linker broekzak waaruit Kees ze makkelijk kan pakken. Aan de andere kant, als het afgesproken werk was had Kees net zo goed rechts van Tim kunnen gaan lopen, dan had Tim die kokers niet hoeven verplaatsen. Bovendien: waarom zou Kees (Mol of geen Mol) er in een biecht over liegen?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #254 Gepost op: 26-01-2013, 19:40:00 »
Even een dingetje: Rond 13:55 als Tim net is bevrijd en ze lopen weg,zien we naast de ranger nog iemand anders lopen. Ik weet niet of dit iets te betekenen heeft,maar het viel me toch even op.

Ik had hem ook gezien, maar volgens mij is er nog een ranger. Zag er namelijk ook één het veld in rennen met een geweer. Vlak voordat Kees die koker van Tim pakt.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #255 Gepost op: 26-01-2013, 20:02:59 »
Ik had hem ook gezien, maar volgens mij is er nog een ranger. Zag er namelijk ook één het veld in rennen met een geweer. Vlak voordat Kees die koker van Tim pakt.
Heeft echt niets te betekenen. Ik neem aan dat er nog wel een paar rangers etc. omheen lopen.

Als er in dat gebied echt wilde dieren zitten, gaan ze echt niet zonder begeleiding (bewaking) iemand ergens in een simpel kooitje zonder dat achterlaten.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #256 Gepost op: 26-01-2013, 21:17:03 »
Heeft echt niets te betekenen. Ik neem aan dat er nog wel een paar rangers etc. omheen lopen.

Als er in dat gebied echt wilde dieren zitten, gaan ze echt niet zonder begeleiding (bewaking) iemand ergens in een simpel kooitje zonder dat achterlaten.


Nee ik zocht er idd ook niets achter. Soms zie je van de crew een paar hoofden achter de bosjes of snel wegduiken. Lijkt mij dat zij ook één of meer bewapende rangers bij zich zullen hebben  ;)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #257 Gepost op: 26-01-2013, 21:38:47 »
Ik vind het stemgedrag van de kandidaten erg vreemd. Ze moeten toch weten dat de mol nooit een rood scherm krijgt en zodoende er nooit uit kan liggen? Deze kandidaten stemmen massaal op Tim en dat bevreemd me. Kennen ze de spelregels niet meer? Tim kan nooit de mol zijn.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #258 Gepost op: 26-01-2013, 21:41:22 »
Ik vind het stemgedrag van de kandidaten erg vreemd. Ze moeten toch weten dat de mol nooit een rood scherm krijgt en zodoende er nooit uit kan liggen? Deze kandidaten stemmen massaal op Tim en dat bevreemd me. Kennen ze de spelregels niet meer? Tim kan nooit de mol zijn.

Het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre de biecht die we horen ook echt overeen komt met het daadwerkelijke invullen van de test.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #259 Gepost op: 26-01-2013, 21:41:55 »
Ik vind het jammer dat we de kaart uit opdracht 1 niet zo goed te zien krijgen.
Hier het beste shot:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik lees Leopard en Lion en verder Start en Map not to scale,  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 21:43:58 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)