Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 92371 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #300 Gepost op: 28-01-2013, 11:33:51 »
Als ze Tim niet hadden bevrijd hadden ze geld verdiend voor de pot.
Het was dus uiteindelijk of Tim of geld!!!!

Dat had iemand dan wel even mogen zeggen.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 4
« Reactie #301 Gepost op: 28-01-2013, 11:36:18 »
Ik denk juist dat de enige opties bij opdracht 1 'geld & Tim' of 'geen geld & geen Tim' waren. Als de andere kandidaten lastig gingen doen, dan kon Tim namelijk iets zeggen als "ik heb hier een koker, die jullie alleen krijgen als jullie me bevrijden". Als ze hem dan nog steeds niet bevrijden kan hij een tweede koker bieden en tot slot de derde koker. Het is vreemd om een koker te geven als ze hem niet bevrijden.

Daarom zijn de kokers nu ook verdient, want nu Tim terug in het spel is, zijn de kokers dat ook. De enige manier om de kokers niet het spel in te laten komen is om Tim uit het spel te laten.

Offline Joepie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #302 Gepost op: 28-01-2013, 11:40:54 »
Als je als kandidaat je een beetje hebt verdiept in Wie is de mol, dan weet je dat een kandidaat teruglaten in het spel ten koste gaat van de pot!

Het is toch al zo vaak voorgekomen dat ze de vraag kregen: of iedereen door en geen geld verdiend of een executie waarbij er iemand afvalt met behoud van het verdiende geld.....

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #303 Gepost op: 28-01-2013, 12:04:48 »
Als ze Tim niet hadden bevrijd hadden ze geld verdiend voor de pot.
Het was dus uiteindelijk of Tim of geld!!!!

Hoe weet je dat?

Art zegt na afloop tegen de groep:
"Ik had bij de start van de safari tegen Paulien en Zarayda gezegd, dat er véél geld verdiend kon worden.
Maar blijkbaar hebben jullie onderweg iets gemist..."


Over een keuze tussen het bevrijden van Tim of geld voor de pot heb ik niets gehoord.
Goede jacht!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #304 Gepost op: 28-01-2013, 20:16:56 »
Even schakelen naar de tekst die we zien in Kees zijn molboekje (http://i46.tinypic.com/343t66v.jpg). Info die ik hier uit kan halen staat hier onder. Opmerkelijk is dat Kees benoemd dat Carolien hem verdenkt. Daarnaast klopt de chronologie niet echt, er wordt maar tussen dagen geswitchd. En het stuk wat het duidelijkste in beeld komt, betreft de opstelling van de groepsfoto, heeft hij niet juist genoteerd. Er staat 2x Ca en de volgorde klopt niet of er zijn meerdere groepsfoto's gemaakt (zie rode deel)
_________________________________

Dag 7
.... enveloppen
.... dier vergelijkt Tim zich / en Kees / Aap & Duif

Carolien verdenkt mij maar
... ben daardoor naar ...
.... overal verander ...
... niet meer ver....

...
...
.. Tania & Tim   3
Kees, Za & Ta    1
Da

* Executie volgorde dag 5
Za, Da, Pau, Ca, Ke, Ta
Tim bleef over!

       [A]
* Ca, Za, Ta, Ti
Ke, Pau, Da

Groepsfoto dag ...
Pau, Ca, Ke
Ta, Da, Ca


Groep 1 Da, Ta, Ca, Ke
Tania verlaat als eerst de
groep.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #305 Gepost op: 28-01-2013, 20:20:04 »
Even schakelen naar de tekst

De enige Nederlander die zijn hoofd ergens anders heeft dan bij Bea ;)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 4
« Reactie #306 Gepost op: 28-01-2013, 20:28:36 »
Één Ca moet Za (Zarayda voorstellen) denk ik.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2013, 20:30:32 door Joeyversteeg12 »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #307 Gepost op: 28-01-2013, 23:21:53 »
wat ik me afvraag is met de laatste opdracht met de groen/ rood kaart of de mol in het begin zit of aan het eind. als ik de mol was zou ik het begin de groene kaart pakken en de kandidaat die de rode scherm zou krijgen een vrijstelling geven. stel dat een kandidaat een rode kaart pakt en precies iemand kiest die de test het meeste foute antwoorden heeft geven. wat ik ook raar vond dat art zei dat tim weer gered was 

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #308 Gepost op: 29-01-2013, 00:02:26 »
De hele eerste opdracht en het wel of geen rood scherm van Tim kan misschien veel makkelijker verklaard worden. Mijn vermoeden:

Tim heeft wél een rood scherm gehad. De opdracht was niet verzonnen om hem terug in het spel te krijgen, maar was gewoon gepland. De enige manier om geld te verdienen bij de opdracht was door degene die een rood scherm kreeg in aflevering 3 uit de kooi te laten. Wat de productie verwachtte was dat de kandidaten niet zomaar een 'afgevellen' kandidaat terug zouden willen om twee redenen: in het verleden ging dit meestal ten koste van de pot èn je hebt er weer een concurent bij. Als ze hem er niet uit wilden laten kon hij dan kokers gaan bieden. De kandidaten waren echter zo bezig met het bevrijden dat ze (lees Zaraida en Paulien) er geen 2e keer over na dachten.

De redenen voor mijn vermoeden:
-Als je kijkt naar de indeling van de dag (te zien aan kleding enz) Heeft 's ochtends de safariopdracht uit afl. 3 plaatsgevonden, vervolgens de executie van Tim, en in de namiddag de "kooienopdracht". Dit alles lijkt zo te zijn georganiseerd om gemakkelijk de afvaller van de kandidaten te kunnen scheiden zonder logistiek gedoe. Het lijkt me niet dat ze in de dag na het ongeluk én de tijd hadden om te besluiten door te gaan en zo een drastische verandering in het programma door te voeren.
-Veel van jullie vinden de uitleg te vaag. Ik denk dat dit bewust vaag is gehouden om de verassing als ze Tim terugzien te vergroten. Ook zou dit misschien aanleiding zijn om 2 keer na te denken wat te doen met Tim
-Op het moment dat Art zegt dat ze blijkbaar wat gemist hebben hebben degene die van de kokers af weten (Tim, Kees, Carolien) het nog niet bekend gemaakt aan de anderen. De rest van de groep verkeert dus nog in de illusie dat er helemaal niets is gevonden.
-Als de foto's er echt toe deden hadden ze die op z'n minst even laten zien op een Ipad oid zoals in de vorige aflevering.

De conclusies die ik hieraan verbind zijn dat we de mol dus moeten zoeken in de persoon van Kees (die Tim er niet meteen uit wil laten), Tania die er aardig boos over lijkt te zijn, en degenen die de kokers zo snel opentrekken/willen open trekken. Zarayda en Paulien zijn hierin dus juist minder verdacht. Ook Carolien lijkt oprecht verbaasd en uit haar doen door de terugkeer van Tim. Het lijkt mij erg moeilijk voor een eventuele mol om dat te spelen.

Ik denk dat het rode scherm voor Tim er wel degelijk is geweest en dat het ook opgenomen is. Iemand postte eerder al een screenshot waarin te zien is dat zijn naam wel was ingevuld. Ik denk dat het rode scherm bewust niet in de uitzending is gekomen om te zorgen dat wij als kijkers Tim niet uit kunnen sluiten als mol. Dit zou des te logischer zijn als Kees echt de mol is. Hij wordt al erg verdacht en Tim is met zijn gedrag een 'bliksemafleider'.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2013, 00:04:13 door Yaco »

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #309 Gepost op: 29-01-2013, 01:19:40 »
Even schakelen naar de tekst die we zien in Kees zijn molboekje (http://i46.tinypic.com/343t66v.jpg). Info die ik hier uit kan halen staat hier onder. Opmerkelijk is dat Kees benoemd dat Carolien hem verdenkt. Daarnaast klopt de chronologie niet echt, er wordt maar tussen dagen geswitchd. En het stuk wat het duidelijkste in beeld komt, betreft de opstelling van de groepsfoto, heeft hij niet juist genoteerd. Er staat 2x Ca en de volgorde klopt niet of er zijn meerdere groepsfoto's gemaakt (zie rode deel)
_________________________________

Dag 7
.... enveloppen
.... dier vergelijkt Tim zich / en Kees / Aap & Duif

Carolien verdenkt mij maar
... ben daardoor naar ...
.... overal verander ...
... niet meer ver....

"niet meer vertrouwen" staat er, onderlijnd (in de HD-versie op youtube kan je met wat geluk een scherper frame vinden). Een heel kandidaats statement, maar kan natuurlijk ook afleiding zijn. Wel raar dan dat er een aantal dingen, zoals de volgorde van de groepsfoto, niet lijken te kloppen: dat duidt eerder op een hoger waarheidsgehalte van het molboekje van Kees. (Een mol maakt liever net zo weinig mogelijk fouten in zijn boekje voor het geval iemand dat in handen krijgt en allerlei verdachte nalatigheden ziet.)

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #310 Gepost op: 29-01-2013, 08:13:04 »
Das ook de reden dat "niet meer vertrouwen" erin staat. En als er wordt echt wel opgelet wat er in zo'n molboekje staat, als ze hem zo op tv laten zien. Zou n beetje een anticlimax zijn als er "IK BEN DE MOL DUS IK HOEF M'N MOLBOEKJE NIET BIJ TE HOUDEN" in zou staan hè. Ik denk dat je dan ook niet al te veel conclusies aan dat molboekje moet binden.

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #311 Gepost op: 29-01-2013, 12:43:13 »
Das ook de reden dat "niet meer vertrouwen" erin staat. En als er wordt echt wel opgelet wat er in zo'n molboekje staat, als ze hem zo op tv laten zien. Zou n beetje een anticlimax zijn als er "IK BEN DE MOL DUS IK HOEF M'N MOLBOEKJE NIET BIJ TE HOUDEN" in zou staan hè. Ik denk dat je dan ook niet al te veel conclusies aan dat molboekje moet binden.

Dat bedoel ik nu net: als er zo hard op gelet wordt, waarom staan er dan zoveel fouten in? Dat betekent dat er net niet zo hard op gelet is door de productie...  ???

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 4
« Reactie #312 Gepost op: 29-01-2013, 13:27:38 »
Dat bedoel ik nu net: als er zo hard op gelet wordt, waarom staan er dan zoveel fouten in? Dat betekent dat er net niet zo hard op gelet is door de productie...  ???
Omdat de kennis van de Nederlandse taal, van ons volkje, gewoon diep triest is.
Amandla Awethu

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #313 Gepost op: 29-01-2013, 13:31:22 »
Omdat de kennis van de Nederlandse taal, van ons volkje, gewoon diep triest is.

Hehe, ik had het over fouten in de volgorde van de groepsfoto en de chronologie van de dagen, iets wat belangrijk zou moeten zijn voor een kandidaat (zie post Jelsir) ;)

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #314 Gepost op: 29-01-2013, 16:21:07 »
http://i48.tinypic.com/2pt6ywj.png

Dit zag ik net op www.wieisdemol.nl

Best gek, heeft Carolien alle verdenkingen.. Of ligt dat aan mijn computer?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #315 Gepost op: 29-01-2013, 16:24:47 »
http://i48.tinypic.com/2pt6ywj.png

Dit zag ik net op www.wieisdemol.nl

Best gek, heeft Carolien alle verdenkingen.. Of ligt dat aan mijn computer?
Is al weken te zien. Malle AVRO  ;)
Omnia vincit amor

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Aflevering 4
« Reactie #316 Gepost op: 29-01-2013, 16:30:41 »
http://i48.tinypic.com/2pt6ywj.png

Dit zag ik net op www.wieisdemol.nl

Best gek, heeft Carolien alle verdenkingen.. Of ligt dat aan mijn computer?
Even wachten tot de site volledig geladen is!
Dat dan weer wel

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: Aflevering 4
« Reactie #317 Gepost op: 30-01-2013, 22:06:04 »
Een klein theorietje over het niet-verdienende geld: de opdracht was spot de big five, niet laat de big five vrij. Zouden ze geld hebben gekregen voor niet-vrijgelaten kandidaten? (Alsnog gek dat Art dat vervolgens niet gewoon vertelde.)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 4
« Reactie #318 Gepost op: 30-01-2013, 22:09:44 »
Een klein theorietje over het niet-verdienende geld: de opdracht was spot de big five, niet laat de big five vrij. Zouden ze geld hebben gekregen voor niet-vrijgelaten kandidaten? (Alsnog gek dat Art dat vervolgens niet gewoon vertelde.)
Tania had het over bevrijden en dat bevestigden de andere kandidaten. Ook Timmetje, maar hij had een ander belang om vrijgelaten te worden: weer in het spel komen.
Amandla Awethu

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #319 Gepost op: 30-01-2013, 22:42:20 »
Ik denk dat dit een nog simplere opdracht was dan de laseropdracht. Ze hadden geen tijdslimiet of hindernissen en konden doodleuk alle sleutels ophalen en bevrijden. Wel raar dat deze opdracht er in zat, wat nou als de kokers allemaal al verdiend waren in de Safari-opdracht?