Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 92356 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #320 Gepost op: 30-01-2013, 22:47:23 »
Ik denk dat dit een nog simplere opdracht was dan de laseropdracht. Ze hadden geen tijdslimiet of hindernissen en konden doodleuk alle sleutels ophalen en bevrijden. Wel raar dat deze opdracht er in zat, wat nou als de kokers allemaal al verdiend waren in de Safari-opdracht?

Dan hadden ze extra kokers bijgemaakt?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #321 Gepost op: 30-01-2013, 22:48:26 »
Er was een tijdslimiet van 5 kwartier (1 uur en 15 minuten dus). En waarom zouden er niet meer kokers kunnen zijn dan bij de 7 die we in eerste instantie zien? We weten zelfs niet eens of ze wel allemaal geld bevatten, of sommige toch foto's

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #322 Gepost op: 30-01-2013, 22:53:09 »
Er was een tijdslimiet van 5 kwartier (1 uur en 15 minuten dus). En waarom zouden er niet meer kokers kunnen zijn dan bij de 7 die we in eerste instantie zien? We weten zelfs niet eens of ze wel allemaal geld bevatten, of sommige toch foto's

Tja dat kan natuurlijk. Maar het lijkt me ook een opdracht om alle niet verdiende kokers toch in het spel te krijgen. En over dat geld, Art zegt: jullie HADDEN geld kunnen verdienen (correct me if Im wrong). Dat betekent dat dat geld niet in de kokers zit, want die hadden ze iig toen nog ongeopend.

Dat van die tijdslimiet heb ik niet gehoord/gezien  ::schaam::.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #323 Gepost op: 30-01-2013, 23:34:39 »
Ik hoop wel dat ze in de reünieaflevering of op de Molfandag uitleg gaan geven over de eerste opdracht.
Ik heb de aflevering twee keer gezien en ik heb dit hele topic gelezen, maar ik snap de opdracht nog steeds niet helemaal.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #324 Gepost op: 31-01-2013, 01:49:22 »
Omdat er misschien een hint in kan zitten heb ik de executie nog eens goed bekeken.
In de eerste plaats klopt het dat Art heel consequent de groene kaart om en om links of rechts houdt. Heel gemakkelijk dus voor een mol om te volgen.
Nu had iemand hier al ontdekt (sorry weet ff niet meer wie) dat er een verkeerd shot is gemonteerd bij Kees. Dat klopt, dit shot kan alleen bij Zarayda horen.
Verder is opvallend dat we alle kaarten vanuit Art's oogpunt te zien krijgen, behalve die van Carolien, die krijgen we alleen te zien vanuit het oogpunt van Carolien en de kandidaten, met het mollogo dus. Zou Carolien de mol zijn, dan kan dit een hint zijn, ook al omdat de aflevering "anders dan anders" is getiteld.
Maar ook het foutieve shot bij Kees zou een hint kunnen zijn, ofwel naar Kees, ofwel naar Zarayda.

Omdat alle andere kaarten vanuit het oogpunt van Art worden getoond maak ik het overzicht(ter vergelijking) vanuit dat oogpunt.

Zarayda : links voor rechts achter
Daniel : rechts voorlinks achter
Kees : links achter rechts voor
        (tussenshot Kees) links voor rechts achter
Tim : rechts achter links voor
Carolien : links achter rechts voor
Tania : rechts voor links achter
Paulien : links achter rechts voor

edit: gevonden, Loebas was de melder van het niet kloppende shot bij Kees.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2013, 01:54:11 door tureluurs »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #325 Gepost op: 31-01-2013, 02:08:04 »
Omdat er misschien een hint in kan zitten heb ik de executie nog eens goed bekeken.
In de eerste plaats klopt het dat Art heel consequent de groene kaart om en om links of rechts houdt. Heel gemakkelijk dus voor een mol om te volgen.

Omdat alle andere kaarten vanuit het oogpunt van Art worden getoond maak ik het overzicht(ter vergelijking) vanuit dat oogpunt.

Zarayda : links voor rechts achter
Daniel : rechts voorlinks achter
Kees : links achter rechts voor
        (tussenshot Kees) links voor rechts achter
Tim : rechts achter links voor
Carolien : links achter rechts voor
Tania : rechts voor links achter
Paulien : links achter rechts voor

Apart dat alleen Zarayda hierin afwijkend is met  links voor rechts achter

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #326 Gepost op: 31-01-2013, 08:08:53 »
Apart dat alleen Zarayda hierin afwijkend is met  links voor rechts achter

dan geldt dit ook voor Tim: rechts achter links voor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #327 Gepost op: 31-01-2013, 08:40:22 »
dan geldt dit ook voor Tim: rechts achter links voor

Ja klopt idd. Over gekeken ::schaam::

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #328 Gepost op: 31-01-2013, 09:19:24 »
Het is voor mij nog steeds een groot raadsel hoe er geld verdiend kon worden bij de 'Big 5'. Volgens mij voldeden de kandidaten wel aan de opdrachtbeschrijving van Art. Weet iemand hier al meer?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4
« Reactie #329 Gepost op: 31-01-2013, 10:11:23 »
Zou het kunnen dat Art gewoon niet wist dat de kokers wel degelijk zijn meegenomen? ???
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #330 Gepost op: 31-01-2013, 10:15:26 »
Hier even een grote screen van het executie momentje van Tim?

Als je dit moment in de vooruitblik bekijkt zie je in de paar fracties van een seconde erna niemand reageren op het rode scherm. Zou het toch trucage zijn?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #331 Gepost op: 31-01-2013, 10:25:45 »
Hier even een grote screen van het executie momentje van Tim?

Hoe meer ik naar die afbeelding kijk, hoe meer ik het idee krijg dat hij niet naar Tim kijkt, maar naar Zarayda. Die kan ik dan echter nog steeds niet plaatsen met de muzikale hint.

Als je dit moment in de vooruitblik bekijkt zie je in de paar fracties van een seconde erna niemand reageren op het rode scherm. Zou het toch trucage zijn?


Ik vind sowieso de reacties binnen deze groep wat mat. Paulien vertoont nauwelijks een reactie. Bij Tim, Daniël, Kees en Carolien lijkt het steeds of ze vertraagd reageren. Tania en Zarayda komen qua reactie nog het meest oprecht op mij over.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Aflevering 4
« Reactie #332 Gepost op: 31-01-2013, 11:36:57 »
Ik denk dat dit een nog simplere opdracht was dan de laseropdracht. Ze hadden geen tijdslimiet of hindernissen en konden doodleuk alle sleutels ophalen en bevrijden. Wel raar dat deze opdracht er in zat, wat nou als de kokers allemaal al verdiend waren in de Safari-opdracht?
Ze hadden wel een tijdslimiet nl 5 kwartier. Alleen verteld Art niet of ze binnen de tijd terug zijn. Arts verhaal na afloop is wel het meest vreemd. Is de opdracht nu geslaagd of niet en hoe dan? Hij zegt ook niet dat ze dat later nog zullen horen, wat ook wel eerder is gebeurt, bv als nu nog niet duidelijk is hoeveel ze verdient hebben met een opdracht. Het zou kunnen dat er onderweg geld lag (zoals bij de laseropdracht dacht ik) maar ook dat bevestigde Art niet Hij zei alleen:hebben jullie onderweg niet iets gemist? Hadden ze de kokers bij Art in moeten leveren misschien? Maar dat had Art dan toch gewoon kunnen zeggen? Misschien moesten ze gewoon iets bedenken om Tim terug in het spel te krijgen. Meer voor beeldmateriaal, montage en afleveringen dan wat anders??? Vreemd vreemd vreemd.
Inderdaad mag hier nog wel een uitleg over komen.
Dat dan weer wel

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #333 Gepost op: 31-01-2013, 13:21:59 »

... dit shot kan alleen bij Zarayda horen.
.... behalve die van Carolien, die krijgen we alleen te zien vanuit het oogpunt van Carolien en de kandidaten, met het mollogo dus.
::vergroot:: x2!
Omnia vincit amor

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #334 Gepost op: 31-01-2013, 15:23:22 »
@Nieky: Was Daniël daar niet mee bezig?
Edit: ik vergis me waarschijnlijk. Het was hij die het papier bestudeerde /edit

Alhoewel juist hij later zei dat het slim was geweest om er maar één open te maken.

Maar ik denk eigenlijk dat we dat pas kunnen beoordelen op molsheid als we weten wat de gevolgen zijn - zijn die briefjes nu verloren of niet? Dat is de vraag. Pas als die beantwoord is weet je of kokers willen openmaken mols is of niet.

@flupke: ik vraag me ook heel erg af wat er gebeurd was als mensen niet waren bevrijd. En hoe er precies geld te verdienen was? Lag het gewoon voor het oprapen? Dat zou wel grappig zijn eigenlijk ::rofl::

Misschien is dit al gezegd, maar ik ben ff bewust een tijdje offline geweest en ben nu aan het bijlezen voor vanavond.
Wat ik wilde zeggen: misschien kon er geld verdiend worden met kandidaten bevrijden en hebben ze dat geld weer weggegooid door Tim terug te halen?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #335 Gepost op: 31-01-2013, 15:27:48 »
Dat kan wel, maar dat had je dan wel ergens uit moeten kunnen afleiden. Als er nergens een briefje hing waarop dit stond uitgelegd, kan het niet zo geweest zijn, hoe moet je dat als kandidaat anders raden? Wij hebben in ieder geval niks hierover gezien, dus hoe er geld verdiend kon worden, zoals Art zei, is vooralsnog een raadsel.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #336 Gepost op: 31-01-2013, 15:34:08 »
Dat kan wel, maar dat had je dan wel ergens uit moeten kunnen afleiden. Als er nergens een briefje hing waarop dit stond uitgelegd, kan het niet zo geweest zijn, hoe moet je dat als kandidaat anders raden? Wij hebben in ieder geval niks hierover gezien, dus hoe er geld verdiend kon worden, zoals Art zei, is vooralsnog een raadsel.
Misschien komt Art er vanavond op terug....nog een paar uurtjes, zin in!
Omnia vincit amor

Offline Sietskeroozing

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #337 Gepost op: 31-01-2013, 17:07:48 »
Kijk de aflevering nu voor de 3e keer en nog iets dat me is opgevallen:

Tijdens de executie als Kees een groene kaart trekt kijkt hij als hij naast Art komt te staan even kort naar het scherm van Art. Zou hier misschien staan wie hij moest kiezen, wie er anders naar huis was gegaan? Het scherm was op zwart (alleen bij Zarayda stond zijn invoerscherm nog aan), maar misschien was het ergens anders te lezen? Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken, maar ik vind het in ieder geval verdacht.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 4
« Reactie #338 Gepost op: 31-01-2013, 18:27:07 »
Een spannende optie die ik me kan voorstellen is dat Paulien en Zarayda geld kunnen verdienen met het spotten van de big five maar niet het vrijlaten, en dat de kanditaten is verteld dat ze een persoonlijk voordeel kunnen krijgen als Paulien en Zarayda ze bevrijden maar dat het geld dan verloren gaat. Tania kan dan Paulien en Zarayda 'overhalen' om ze te bevrijden en dat lukt dan. Uiteindelijk is iedereen bevrijd en is er dus geen cent verdiend voor de pot.

Ik ben het wel eens met Daedalus dat dat dan ook wel duidelijk had mogen worden, en dan zouden we ook willen weten wat het voordeel is wat de vijf kandidaten hebben gekregen wat Paulien en Zarayda dan niet zouden weten.

Meest logische lijkt me nog steeds dat het enige geld wat verdiend kon worden in die drie kokers zat (die nu alle drie voortijdig zijn geopend en dus waarschijnlijk niets meer opleveren).
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #339 Gepost op: 31-01-2013, 19:11:14 »
Straks aflevering 5!
In de preview hoor je Art zeggen dat iedereen die mol kan zijn.
Een opdracht waarin iedereen moet doen alsof ie de mol is zoals diner met angela en karel in 2010???
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.