Auteur Topic: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!  (gelezen 83816 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
[Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!
« Gepost op: 26-01-2013, 14:16:23 »
De grote vijf! Leeuw, luipaard, olifant, neushoorn en de buffel! Maar wie van deze vijf is de werkelijke koning? De baas van de jungle? De baas van dit spel? De controleur of misschien zelfs de saboteur? Wie is de leeuw als zijnde de Mol in dit seizoen?

Kees!

Aflevering 3:
17.49 – The Lion sleeps tonight!
[youtube] http://www.youtube.com/watch?v=n8UuwHxw0rk[/youtube]
Er wordt gezongen in de bus: In the jungle, the mighty jungle! The lion sleeps tonight!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Citaat Kees (36.45): “Wij hadden drie enveloppen. Met de leeuw, met de neushoorn en met de giraffe.”
Kees benoemd de leeuw als eerste en geeft met zijn handen een rangorde aan. De leeuw is natuurlijk het belangrijkste en staat bovenaan de rangorde:

Citaat Kees (37.55): “Oke! Houd je ogen open. ----  Het gaat om de leeuw... De giraffe, en de neushoorn.”

Citaat Kees op reactie Paulien over het ‘kapsel’ van de buffel (40.05): “Beetje Beatrix? Nee he”
Verwijzing naar de koningin van Nederland

Citaat Kees (40.38): “We hebben nog geen leeuw, eh…” / Tim: “Nee, we hebben ze nog niet gezien”

45.37 – Kees heeft op zijn clipboard tijdens de kokeronderhandeling de 'leeuw' envelop met mollogo en mollenboekje duidelijk in beeld!

Aflevering 4

Kees bevindt zich in de kooi (of het spreekwoordelijke hol) van de leeuw (9.10)!

Nádat Kees bevrijdt is zegt Paulien (10.18): “We praten een beetje zachtjes!” Kees: “Voordat een leeuw ons ziet?” Paulien: “Daarom.”
« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 14:20:32 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] De Koning der Dieren – De Leeuw!
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2013, 14:38:27 »
Geen idee in hoevere er een lion hint is en het bijgevoegde plaatje lijkt met toeval... maar toch. Het is zonder verdraaien of schalen van de letters.

::vergroot:: ;D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2013, 14:40:13 »
Geen idee in hoevere er een lion hint is en het bijgevoegde plaatje lijkt met toeval... maar toch. Het is zonder verdraaien of schalen van de letters.

::vergroot:: ;D

Hé, dat was mijn hint! >:( :P

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2013, 14:43:14 »
Hé, dat was mijn hint! >:( :P
::schaam:: Ik moet echt beter het forum lezen voordat ik iets post. Goed gevonden Heinz!  ;)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2013, 14:44:52 »
::schaam:: Ik moet echt beter het forum lezen voordat ik iets post. Goed gevonden Heinz!  ;)

::trots:: ::rofl::

Offline hetoord

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2013, 14:50:42 »
Een stuk overtuigender dan mijn buffel = gevaarlijkste van de vijf = Tim zat in de kooi buffel = Tim is de mol. Dit zou wel eens een soort 'rodedraad' kunnen zijn. Áls 'de mol' (niet een specifiek persoon, in dit geval Kees) ooit nog echt in verband wordt gebracht met de leeuw, dan weet ik het zeker.

Jeetje, misschien moet ik er dan echt een kees aan gaan geloven... ::niet-ok::

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2013, 15:12:54 »
Misschien een leuke aanvulling, het lied is geschreven door Linda Solomon. Het is wel niet helemaal Salomon maar dan toch wel bijna  ;D (En er staat achterstevoren no mol, mmm  ???)

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2013, 15:58:36 »
Ik vind het alleen jammer dat de vraag over met welk dier Kees zichzelf vergelijkt in de envelop met de leeuw zat. Dan zou de theorie beter kloppen, maar ik vind hem wel goed gevonden.

Maar Kees mag gewoon niet de Mol zijn..  ::ohno::

En toch is de olifant het grootste en meest sterke dier van de 5!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Cactuss

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2013, 17:54:13 »
En toch is de olifant het grootste en meest sterke dier van de 5!
Maar eh, "olifant, koning der dieren" wordt hem niet helemaal. En de leeuw maakt de meeste slachtoffers van de big 5, dus gevaarlijker dan een olifant (voor mensen).

Offline J0RNN17

• Forumlid
  • TIME Person of the year 2006
[SPOILER] Mogelijke hint in het mollenboekje?
« Reactie #9 Gepost op: 26-01-2013, 19:21:24 »
Dames en heren. Een (grootse) vondst in het mollenboekje?

De leeuw met het getal 13 erin. Zou dit moeten slaan op Tania/Zarayda met de 'leeuw' als sterrenbeeld?
Of slaat dit op Kees dit in het hok met 'leeuw' erop stond?

Ik vind het een aardig duidelijke hint.
Wat vinden jullie?

(zie afbeelding in spoiler vanwege formaat)

« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 19:49:45 door Lukie4, Reden: plaatje in spoiler vanwege de afmeting »
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline :Selmar:

• Forumlid
  • You can run, but you can't hide
« Reactie #10 Gepost op: 26-01-2013, 19:24:28 »
Maar eh, "olifant, koning der dieren" wordt hem niet helemaal. En de leeuw maakt de meeste slachtoffers van de big 5, dus gevaarlijker dan een olifant (voor mensen).

Maar de leeuw komt toch nog nog heeeeel ver achter de mug, en een heel eind achter het nijlpaard.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER] Mogelijke hint in het mollenboekje?
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2013, 19:48:15 »
Dames en heren. Een (grootse) vondst in het mollenboekje?

De leeuw met het getal 13 erin. Zou dit moeten slaan op Tania/Zarayda met de 'leeuw' als sterrenbeeld?
Of slaat dit op Kees dit in het hok met 'leeuw' erop stond?

Ik heb het boekje er even bijgepakt. Ik dacht dat het gewoon om het paginanummer ging, maar dat is niet zo; de pagina's zijn niet genummerd en dit is ook niet pagina 13. Kortom: vreemd, en goed opgemerkt! ::jaja::

Er viel me in het molboekje ook nog iets anders op, maar dat zet ik in het topic van Paulien.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2013, 21:01:14 »

De leeuw met het getal 13 erin.
Ja, idd erg mooi passend bij "Leeuw/Kees"
Helemáál als het niet gaat om paginanummering.

Omnia vincit amor

Offline Cactuss

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 26-01-2013, 21:18:18 »
Maar de leeuw komt toch nog nog heeeeel ver achter de mug, en een heel eind achter het nijlpaard.
De mug noch het nijlpaard hoort bij de big 5 he. Ik zie het al voor me: allemaal toeristen die naar Zuid-afrika komen voor de big 6, met als laatste, levensgevaarlijke en moeilijk te spotten dier: de MUG!

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2013, 21:18:59 »
Ja, idd erg mooi passend bij "Leeuw/Kees"
Helemáál als het niet gaat om paginanummering.

Hele mooie hint. Jammer dat slechts 2013 personen hem echt kunnen zien...

Achter het nijlpaard ???
« Laatst bewerkt op: 26-01-2013, 21:20:57 door Long Tall Erne »
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2013, 21:20:10 »
Hele mooie hint. Jammer dat slechts 2013 personen hem echt kunnen zien...
Zo is 't...dus dan zien het het maar als eventuele ondersteuning van een hint...
net als die fantastische voetafdruk van Paulien...;)
Omnia vincit amor

Offline Cactuss

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2013, 21:26:24 »
Achter het nijlpaard ???
Nijlpaarden schijnen best gevaarlijk te zijn. Alles wat je moet doen om te worden gedood door een nijlpaard is tussen het nijlpaard en het water te gaan staan en een beetje pech hebben. Het nijlpaard rent over je heen, en aangezien die beesten zon 4000 kg wegen doet dat flink pijn  ;)

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2013, 21:37:46 »
Nijlpaarden schijnen best gevaarlijk te zijn. Alles wat je moet doen om te worden gedood door een nijlpaard is tussen het nijlpaard en het water te gaan staan en een beetje pech hebben. Het nijlpaard rent over je heen, en aangezien die beesten zon 4000 kg wegen doet dat flink pijn  ;)

Dat klopt wel maar nijlpaarden komen zelden op het land. Heb er zelf toevallig eentje op het land gezien maar volgens onze gids kwam dat zelden voor.
(was een mannetje dat door de vrouwtjes werd weggejaagd...)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 26-01-2013, 21:39:34 »
Ok, op de ene site lees ik dat de olifant de meeste slachtoffers maakt (van de big 5), nu lees ik dat de buffel de meest gevaarlijke is...De tien gevaarlijkste dieren ter wereld zijn:
IJsbeer
Olifant
Kaapse buffel
Leeuw
Witte haai
Dooskwal
Krokodil
Moordenaarsbij
Australische trechterspin
Indiase brilslang
Mol

*die laatste is misschien niet helemaal waar...sorry...maar is nummer 11! :-X*

Omnia vincit amor

Offline Cactuss

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 26-01-2013, 21:40:41 »
Dat klopt wel maar nijlpaarden komen zelden op het land. Heb er zelf toevallig eentje op het land gezien maar volgens onze gids kwam dat zelden voor.
(was een mannetje dat door de vrouwtjes werd weggejaagd...)
Hij komt vaak genoeg op het land om zo'n 150 slachtoffers per jaar te maken, al gebeurt dat ook doordat hij bootjes omgooit. Het is hoe dan ook een bekend gevaar, een nijlpaard die op zijn weg naar het water mensen vertrapt.
Wel educatief trouwens he, anders zou ik noooit opzoeken hoeveel slachtoffers een nijlpaard maakt ;D