Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 79237 keer)

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #140 Gepost op: 1-02-2013, 20:06:43 »
Misschien moet Art zijn teksten voor het komende seizoen eerst ter goedkeuring aan ons voorleggen?  ;)
Goede jacht!

Offline khind

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #141 Gepost op: 1-02-2013, 21:28:11 »
Misschien is de vraag of Art wel de juiste persoon is voor de job
Is er misschien iemand nodig die beter op zijn woorden let in een programma waar elke kijker achter elk woord een dubbele betekenis zoekt
Presentator van wie de mol zijn is namelijk een kunst  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 21:38:10 door khind »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #142 Gepost op: 1-02-2013, 21:36:35 »
Misschien is de vraag of Art wel de juiste persoon is voor de job
Is er misschien iemand nodig die beter op zijn woorden let in een programma waar elke kijker achter elk woord een dubbele betekenis zoekt

Nou, van mij mag Art echt wel blijven. Niet élk woord hoeft binnenste buiten gekeerd te worden tenslotte.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5
« Reactie #143 Gepost op: 1-02-2013, 22:24:28 »

Edit: moderator misschien horen de laatste paar berichten meer thuis in het Art-topic?
waarom zet je ze dan hier :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wie is de mol? in Wie is de mol?
« Reactie #144 Gepost op: 1-02-2013, 23:16:08 »
Met veel plezier heb ik gister weer de uitzending gekeken!
Helemaal verheugd was ik toen ik zag dat ze weerwolven gingen spelen.
Dat is namelijk een spel wat ik zelf erg graag speel met vrienden van mij. Het hele complot-denken is mij dus erg bekend. Nu ben ik dus eens aan het analyseren gegaan.

1-
Stel dat de echte mol ook in het kleine spel een mol was.
Dan wil die natuurlijk dat de mollen in het kleine spel winnen. (zo houdt hij geld uit de pot)
Dan kunnen we Paulien dus nomineren als echte mol. Zij speelde het zoals de echte mol het kleine spel zou spelen, als hij ook dan mol is.
Daniël kunnen we wat mij betreft afstrepen. Hij werd meteen ontdenkt aan zijn houding, als afgestudeerd acteur mogen we toch beter verwachten?

2-
Stel dat de echte mol in het kleine spel een kandidaat was.
Dan wil de mol natuurlijk dat de mollen winnen. Maar dat mag hij niet laten zien.
samengevat: 'Alle kandidaten moeten dood!'

Ok. tijd voor een overzicht van het molspelletje:

Ronde 1
           Maakt wie verdacht? Stemde op:
Kees                                 Tim
Daniël                               Tania
Tim                                  Zarayda
Carolien   Paulien              Daniël
Paulien                             Tania
Tania      Daniël                 Daniël
Zarayda    Daniël                Daniël

Analyse: Als we in ons achterhoofd houden: 'Alle kandidaten moeten dood!' Dan lijkt het mij gek dat de echte mol een spelletjesmol verdacht zou maken laat staan op die persoon stemmen. Dus:Carolien Tania Zarayda
NB: Daniël en Paulien stemmen met z'n tweeën op Tania. Hieraan hadden de kandidaten kunnen zien dat zij twee de mol in het spelletje waren. Maar dat terzijde.of toch niet>?

Ronde 2
           Maakt wie verdacht? Stemde op:
Kees       Tim                    Tim
Daniël
Tim                                Paulien?
Carolien
Paulien                            Tim
Tania                              Tim
Zarayda                           Tim

Analyse: De actie van Tim was op zich best mols. De echte mol, maakt zich als kandidaat verdacht waardoor de mol in het spelletje meer kans heeft om te winnen. Maar later zagen we wat we eigenlijk al wisten: Tim is niet de mol. De echt mol zou de kandidaat Tim eruit stemmen. Dus de enige die we weg kunnen strepen: Tim

Ronde 3

           Maakt wie verdacht? Stemde op:
Kees        Zarayda              Zarayda
Daniël
Tim
Carolien

Paulien    Kees                   Kees
Tania
Zarayda    Paulien               Kees

Analyse: Met nog drie mensen in het spel was dit de beslissende ronde. De echte mol zou dus de andere kandidaat moeten elimineren óf zichzelf! Vanuit dat oogpunt is het gek dat Zarayda meteen de aanval kiest richting Paulien. De echte mol zou de mol in het spelletje niet zo aanvallen. Wat Kees daarentegen doet: hij redt Paulien door Zarayda te gaan verdenken. Paulien maakt daar mooi gebruik van door er nog een laag op te gooien en Kees te verdenken. Deze situatie laat kees bestaan, hij spreekt wel tegen maar is niet fel. Hij laat zich elimineren (zoals Tim dat deed). Dus: Zarayda
Zoals je ziet hebben we nu alle namen door kunnen strepen behalve Paulien Daniël en Kees.
Maar we gingen uit van de aanname dat de echte mol in het spelletje een kandidaat was dus: Paulien Daniël En dan houden we Kees over als mol.


-Nu zullen er mensen zijn die zeggen: hoho! Hoe zou de echte mol weten wie die mollen in het spelletje waren?(aangenomen dat de echte mol een kandidaat was.)
Ik denk dat de mol, zoals vaker blijkt, voorkennis had. Hij wist dus al wie de mollen zouden zijn.
Sommigen van jullie zullen dit verwerpen maar ik heb aangetoond dat je na de eerste ronde ook door te spelen gewoon kon merken wie de mollen waren. Dat kan dus ook: geen voorkennis maar gewoon goed opletten!

Zo nu hebben we dus twee aannames met elk een andere mol:
1--> Paulien
2--> Kees

Nu wordt het even heel persoonlijk, ik denk namelijk dat we van de 2e aanname uit kunnen gaan.
Waarom? Omdat het spel anders te moeilijk zou zijn geweest voor de mol. Het is dan namelijk 2(mollen) tegen 5(kandidaten). Bij aanname 2 is het eigenlijk 3(mollen) tegen 4(kandidaten). 2 spelmollen + 1 echte mol.

Voor mij is Kees de mol.
Goed tot zover mijn analyse.
Zijn er nog vragen?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 23:24:42 door Erik!! »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #145 Gepost op: 1-02-2013, 23:22:29 »
Mooi overzicht, alleen klopt het niet helemaal.
In de laatste ronde stemden Zarayda en Paulien toch allebei op Kees?

Is al verbeterd.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? in Wie is de mol?
« Reactie #146 Gepost op: 1-02-2013, 23:34:14 »

Voor mij is Kees de mol.
Goed tot zover mijn analyse.
Zijn er nog vragen?


Schitterende analyse Erik!!  ::ok::

Alleen jammer dat ook deze weg weer zo opvallend duidelijk naar Volendam leidt!
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #147 Gepost op: 1-02-2013, 23:42:15 »
Hij boezemt de kandidaten misschien nog niet zo'n angst in dan PJH en vooral Karel  ;)
Zelfs ik als kijker was bang voor Karel.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #148 Gepost op: 1-02-2013, 23:50:46 »
Mooie analyse, inderdaad. Voor mij blijft dan ook Paulien de echte Mol.

Waarom? Je zegt dat het moeilijker zou zijn voor de Mol? Misschien, maar volgens mij is het véél leuker (en slaat iedereen zich voor zijn kop) om in aflevering 10 te laten zien dat de Mol openlijk bekende de Mol te zijn.

Sommigen zien een hint naar Kees omdat hij in afl 1 met het mollogo in beeld kwam. Dan is de Mol die een kaartje ophoudt waarop staat de ze de Mol is toch een veel mooiere hint?
The British are not impressed.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #149 Gepost op: 1-02-2013, 23:55:35 »
Mooie analyse Erik.
Maar mag ik er wel een kanttekening bij plaatsen? Zoals je zelf al zegt, speel je zelf regelmatig het weerwolven-spel. In jouw analyse ga jij uit van het 'ideale' scenario, namelijk dat alle kandidaten/mollen dit spel kennen en regelmatig spelen, en het dus ook spelen zoals het gespeeld zou moeten worden.
Maar wat als er één of meerdere mensen het spel niet kennen en nog nooit gespeeld hebben? Dan maken ze allicht keuzes waarvan jij als doorgewinterde weerwolfspeler denkt 'ah, wat dom', maar waarvan ze zelf (in eerste instantie) de gevolgen niet van overzien.
Dit lijkt me echt een spel wat je vaak moet spelen om er goed in te zijn, dus iemand die het nog nooit gespeeld heeft weet misschien niet helemaal wat hij/zij doet. Daarom kan ik niet helemaal mee gaan in jouw analyse, hoe mooi hij ook is.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #150 Gepost op: 1-02-2013, 23:57:56 »
Mooie analyse, inderdaad. Voor mij blijft dan ook Paulien de echte Mol.

Waarom? Je zegt dat het moeilijker zou zijn voor de Mol? Misschien, maar volgens mij is het véél leuker (en slaat iedereen zich voor zijn kop) om in aflevering 10 te laten zien dat de Mol openlijk bekende de Mol te zijn.

Sommigen zien een hint naar Kees omdat hij in afl 1 met het mollogo in beeld kwam. Dan is de Mol die een kaartje ophoudt waarop staat de ze de Mol is toch een veel mooiere hint?
;D Zo is 't!
Omnia vincit amor

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #151 Gepost op: 2-02-2013, 00:16:55 »
Ik heb in ieder geval nog nooit van dit spel gehoord.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 5
« Reactie #152 Gepost op: 2-02-2013, 00:22:57 »
Mooie analyse, inderdaad. Voor mij blijft dan ook Paulien de echte Mol.

Waarom? Je zegt dat het moeilijker zou zijn voor de Mol? Misschien, maar volgens mij is het véél leuker (en slaat iedereen zich voor zijn kop) om in aflevering 10 te laten zien dat de Mol openlijk bekende de Mol te zijn.

Sommigen zien een hint naar Kees omdat hij in afl 1 met het mollogo in beeld kwam. Dan is de Mol die een kaartje ophoudt waarop staat de ze de Mol is toch een veel mooiere hint?

OMG....dacht dat ik nog de enige was....die (vanuit wellicht dwarsigheid) niet Kees als mol heeft!
Ik ga voor Paulien!
(en verheug me nu al om al die teleurgestelde Keesisdemolstemmers hun koppie te zien.... ;D)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #153 Gepost op: 2-02-2013, 00:37:18 »
OMG....dacht dat ik nog de enige was....die (vanuit wellicht dwarsigheid) niet Kees als mol heeft!
Ik ga voor Paulien!
(en verheug me nu al om al die teleurgestelde Keesisdemolstemmers hun koppie te zien.... ;D)

+1  :)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #154 Gepost op: 2-02-2013, 00:51:33 »
Net gekeken en 1ste instantie lijkt dat een grote wijziging plaats vind. Het lijkt wel of Tania, Kees en Daniel vrijgepleit worden door hun taken goed uit te voeren, alleen door de vooruit blik waarin ze Zarayda lijkt te testen word ze weer verdachter. Tania haar wispelturigheid is me wel vaker opgevallen. Kees of Zarayda heeft duidelijk gemanipuleerd. Kees omdat de 1500 nu niet in de pot kwam doordat het nu lukte om ook Paulin haar stem te krijgen. Maakt Zarayda wel weer verdacht, die misschien eerst van plan om op Paulin te stemmen denk ik.

Je zou bijna gaan denken dat als Tania niet de mol is, Caroline de mol is en Tim mogelijk op Zarayda gestemd of juist op Caroline terwijl Zarayda de mol is.

Stel het is Caroline en Tania zit op Kees als zij niet de mol is dan wint Kees misschien en verliest Tania.

Volgende week komt het vliegtuig  en nog geen trein dus zou je denken dat Daniel (Oliefant was deze week) of Paulin volgende week weg moet of Tania gaat weg omdat ze misschien heeft lopen delen op Kees en Tim en nu vol op Kees gaat en Kees niet de mol is maar de winnnaar. Ik ga dus volgende week voor Kees als mol (aflevering 1), Caroline als verliezer en dan maar Tania als winnaar.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #155 Gepost op: 2-02-2013, 01:11:16 »
Er bleek tijdens het Weerwolven van Moldam spel wel dat de kandidaten het nog niet gespeeld hadden, Paulien maakte namelijk een dom foutje door Carolien te 'lunchen' (om maar even in vaktermen te spreken ::)). Toen was het immers meteen duidelijk dat de weerwolf (mol) niet blij was met Carolien's verdenkingen. Gelukkig voor Paulien zagen de anderen het niet in en wist ze hen te misleiden.

Erg leuk om dit spelletje, dat ik vrij vaak online speel en ook hier in de kast heb liggen, terug te zien in WidM. Wat zou ik toch graag eens WvW spelen, daar op die campeerplaats in het Krugerpark!
臥底 是 谁?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #156 Gepost op: 2-02-2013, 01:40:17 »
Er bleek tijdens het Weerwolven van Moldam spel wel dat de kandidaten het nog niet gespeeld hadden, Paulien maakte namelijk een dom foutje door Carolien te 'lunchen' (om maar even in vaktermen te spreken ::)). Toen was het immers meteen duidelijk dat de weerwolf (mol) niet blij was met Carolien's verdenkingen. Gelukkig voor Paulien zagen de anderen het niet in en wist ze hen te misleiden.

Erg leuk om dit spelletje, dat ik vrij vaak online speel en ook hier in de kast heb liggen, terug te zien in WidM. Wat zou ik toch graag eens WvW spelen, daar op die campeerplaats in het Krugerpark!

Zeker een leuk spel!  ::tandpastasmiley::
Ja Paulien nam wel een zeker risico maar Carolien in het spel laten was natuurlijk ook een risico.
Ze was vrij stellig over Paulien die 'afwijkend' reageerde, en er is geen garantie dat ze daar in volgende ronde niet verder en overtuigender op door zou gaan, waardoor ze mogelijk sws uit het spel zou liggen. Dus moest ze mijns inziens wel een risico nemen om het snel in de kiem te smoren en anderen elkaar te laten verdenken.

Inderdaad zou je bij de online versie liever iets subtieler zijn maar in een irl versie waar je elkaar in de ogen kijkt en er maar een paar rondes zijn met 7 man kan dit wel de beste oplossing zijn.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #157 Gepost op: 2-02-2013, 09:13:37 »
Haha idd. Ik moest echt lachen om die post. 'Als Tania niet de mol is, is Carolien de mol terwijl Zarayda de mol is en als Tania niet de mol is dan wint Kees misschien.'  ::rofl::

Offline khind

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #158 Gepost op: 2-02-2013, 09:57:53 »
Touchè Lukie, touchè.

Ik reageerde op de berichten hierboven en toen ik in het Art topic keek zag ik mijn reactie niet staan  ::rofl::

Ik was sde eerste van die berichten, mijne was toch echt wel een reactie op de twee pagina's ervoor die ik had doorgelezen over deze aflevering, ik had het gevoel dat het alleen maar om de woorden van art ging, zonde en vandaar de vraag is hij dan wel de goede presentator

Offline Picantor

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #159 Gepost op: 2-02-2013, 10:46:19 »
Hallo mensen,

Ik heb dit net ook naar Joeri gestuurd.

Maar ik zag op uitzending gemist Wie is de mol aflevering 5 op 7:53 ongeveer.
Toen Paulien aan het praten was leek het wel als of ze onder de grond zit. Voor de rest hoor je niemand met zo'n kwaliteit audio.

Ik vind het maar apart.