Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 79250 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #200 Gepost op: 4-02-2013, 21:20:26 »
natuurlijk zijn er 2 mollen, Tania is zwanger
Haha, die is leuk, en niet eens zo gek.
Gezien haar biecht en foto website.
 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 5
« Reactie #201 Gepost op: 5-02-2013, 07:50:58 »
Ze was toen die biecht werd afgenomen alleen nog niet zwanger. ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #202 Gepost op: 5-02-2013, 10:20:14 »
Ik snap dat statement van Tania niet eerlijk gezegd.
Of het is idd een verhulde clue, wat ik niet hoop omdat het er wel megadik bovenop ligt in dat geval.
Of ze is echt zo naïef in haar aanpak.

Ik ben eerder geneigd tot het laatste gezien haar 'dog with a bone' aanpak tov Tim en houding tijdens het wolven/kampvuur spel. Als ze zich in haar volgende verdachte (mogelijk wel op het goede spoor of anders verdachte 3) net zo eigenzinnig vastbijt zou dat kunnen verklaren waarom ze de finale haalt - gesteld dat ze niet de mol is waar ik op dit moment vanuit ga. Meer geluk dan wijsheid in dat geval mijns inziens, ongeacht haar 'ik voel het aan mijn water' gevoelens kennelijk, die als ze verkeerd blijkt te zitten lijken te resulteren in een rationalisatie die geen enkel hout snijdt voor een ieder die trouw de serie volgt iig.  ::)

Niet uit persoonlijke motieven maar haar eventuele molstactiek zou me - voor wat ik ervan gezien heb althans, natuurlijk - niet direct aanspreken. Bovendien heeft ze sws het e.e.a. uit te leggen in dat geval wat mij betreft.  ;D
« Laatst bewerkt op: 5-02-2013, 10:22:23 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline leondaris

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #203 Gepost op: 5-02-2013, 12:31:31 »
tis toch raar dar als iemand vol op een kandidaat stemt (op tim in dit geval) dat ze er niet uitvliegt

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #204 Gepost op: 5-02-2013, 12:38:22 »
tis toch raar dar als iemand vol op een kandidaat stemt (op tim in dit geval) dat ze er niet uitvliegt


Behalve als 3 van de 4 vragen ook op Kees slaan...
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #205 Gepost op: 5-02-2013, 12:44:14 »
 
tis toch raar dar als iemand vol op een kandidaat stemt (op tim in dit geval) dat ze er niet uitvliegt


Als Tim één fout meer heeft dan Tania is daar niets vreemds aan. In dat opzicht vertoonde Tim kennelijk meer overeenkomsten met de echte mol (wat al eerder door anderen aangegeven en uitgelegd is). Maar dat er, tijdens de aflevering, zo de nadruk op "haar meneer Maaskantje" gelegd wordt, dat zij op Tim zat en er niet uit ligt, twee mollen; ze zullen nooit op die manier een verwijzing weggeven dat zij de mol is.
Tania wordt hiermee nu verdacht gemaakt, zodat de aandacht op de echte mol wellicht wat zal verslappen bij de gewone kijker. Voor mij nog meer reden om Tania te zien als de Liesbeth Staats van vorig jaar. Daniel en Carolien heb ik ook al afgeschreven. Blijven er nog 3 over (zoals ik het zie).

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 5
« Reactie #206 Gepost op: 5-02-2013, 14:34:14 »
Ze was toen die biecht werd afgenomen alleen nog niet zwanger. ;)
'die biecht' erna wel dan?  :-[

(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #207 Gepost op: 5-02-2013, 14:38:01 »
^
Wat zwanee zegt.

Heel raar is het niet, Tim zei ook dat hij te veel op 1 persoon zat. Carolien waarschijnlijk. Als Tania afviel en Tim zou hebben gezegd dat ie vol op 1 iemand zat, dan was het weer raar dat Tim er niet uitvloog.

Het is simpel, er is altijd iemand die de minste vragen goed beantwoord, en als er meerdere met dezelfde lage score zijn, dan gaat het erom wie het langzaamste was. Die mag er uit.

Nu was het Tim. Vanuit de Kees tunnel betekent dat gewoon dat Tania een vraagje meer goed had, toevallig. Vanuit vorige seizoenen zoals met Karin in 2011 hebben we toch gezien dat je vol op de verkeerde mensen kan zitten en toch een heel eind komen.

Het zegt me eigenlijk meer dat Tania waarschijnlijk de mol niet is. Want meestal praat de mol niet zo ontzettend veel over zijn verdenkingen. Misschien een beetje, maar niet zo veel en expliciet.

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #208 Gepost op: 5-02-2013, 17:10:17 »

Het moment dat Art vertelt dat er twee mollen zijn, dit zou moeten betekenen dat Paulien of Daniël een van de twee mollen is, anders zouden er drie mollen zijn, toch?

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 5
« Reactie #209 Gepost op: 5-02-2013, 17:28:19 »
Of de echte mol is tijdelijk een kandidaat en twee kandidaten zijn even een mol.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #210 Gepost op: 5-02-2013, 17:49:58 »
Het moment dat Art vertelt dat er twee mollen zijn, dit zou moeten betekenen dat Paulien of Daniël een van de twee mollen is, anders zouden er drie mollen zijn, toch?
De Mol in het 'grote' spel dat Wie is de Mol heet is gewoon nog altijd de Mol. Daarnaast spelen ze toevallig een spel Weermollen, waarin twee mollen zitten. Hoewel de weermollen ook 'mol' genoemd worden, is dit een andere titel dan de Mol die wij zoeken.

Wordt duidelijker als je ipv 'mol' gewoon 'weerwolf' gebruikt: in het spelletje Weerwolven, zoals dat gespeeld werd zaten 2 wolven en 5 burgers. Totaal 7 mensen. Eén van de zeven is daarnaast ook nog eens Mol, maar dat hoeft niet per se een wolf of een burger te zijn.
The British are not impressed.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 5
« Reactie #211 Gepost op: 5-02-2013, 17:56:20 »
Plus als Art specifiek zou zeggen dat er drie mollen zijn, hij er al twee voor het echte spel uitsluit. Dat zou het wel heel makkelijk maken.
No Milk today???

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #212 Gepost op: 5-02-2013, 18:42:01 »
Art had ook kunnen zeggen: "Ook dit jaar is er maar één mol in het spel. Maar nu zijn er even twee ... of drie."
Maar dat zou verwarrend zijn geweest, aangezien de kandidaten dan zouden kunnen denken dat er in het weerwolvenspel ook drie mensen een kaartje met "mol" erop hadden gekregen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 5
« Reactie #213 Gepost op: 5-02-2013, 22:35:31 »
Ik snap die weerwolven-opdracht nogsteeds niet, heel irritant.

Waarom zegt Zarayda als ze Tim een proces aandoet "Ik wil er ook wel uit als ik het verkeerd heb" ... ze blijkt het verkeerd te hebben, maar hoeft er niet uit?

Daarna zeggen ze tegen Tim dat hij goed gespeeld heeft, maar dat is toch vreemd, ze hadden er een kandidaat uitgestemd! Minder kans op geld voor de pot dus.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 5
« Reactie #214 Gepost op: 5-02-2013, 22:36:10 »
Ik vraag me ook af wat dat proces nou uiteindelijk betekende...
...óf niet!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #215 Gepost op: 5-02-2013, 22:55:46 »
Ik snap die weerwolven-opdracht nogsteeds niet, heel irritant.

Waarom zegt Zarayda als ze Tim een proces aandoet "Ik wil er ook wel uit als ik het verkeerd heb" ... ze blijkt het verkeerd te hebben, maar hoeft er niet uit?

Daarna zeggen ze tegen Tim dat hij goed gespeeld heeft, maar dat is toch vreemd, ze hadden er een kandidaat uitgestemd! Minder kans op geld voor de pot dus.
Het proces-gedeelte is inderdaad niet erg duidelijk nee.
In de online spellen worden er altijd twee mensen genomineerd waarop dan gestemd kan worden.
In dit spel leek het alleen maar te gaan om een verdenking te uiten, waarna nog steeds op iedereen gestemd kon worden. Misschien om de mol wat meer mogelijkheden te geven de mollen in het spel te houden??

Paulien was duidelijk ook in de war door Zarayda's 'goed gespeeld' commentaar.
Als kandidaat kan Zarayda hebben gedacht dat Tim (die ze zegt te verdenken) ervoor heeft gezorgd dat er op hem gestemd werd in plaats van op de overgebleven mol in het spel, waarmee de kans op het slagen van de opdracht uiteraard kleiner werd.
Als mol zou ze hier ook blij mee kunnen zijn natuurlijk, maar dan valt haar uitspraak wel erg op mijns inziens.

Andere optie is dat ze misschien niet alles meteen overzag qua consequenties. Veel van de kandidaten speelden het spel niet heel handig. ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #216 Gepost op: 5-02-2013, 22:57:07 »
Daarna zeggen ze tegen Tim dat hij goed gespeeld heeft, maar dat is toch vreemd, ze hadden er een kandidaat uitgestemd! Minder kans op geld voor de pot dus.

In zoverre goed gespeeld dat de anderen dachten dat hij een mol was en geen kandidaat. Goed toneelgespeeld, niet slim gespeeld. De gedachte van Tim: als ik er snel uitlig, mag ik m'n ogen open houden en kan ik dus beter in de gaten houden wat er allemaal gebeurt. Ook niet goed voor de pot, en echt veel heeft het hem niet geholpen.

Die opmerking van Zarayda snapte ik ook niet. Misschien had ze het spel zelf nog niet helemaal door.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #217 Gepost op: 5-02-2013, 22:59:17 »
Wat ik ook niet helemaal snap, Art zegt letterlijk:

"Vijf kandidaten tegen twee mollen. Als het de mollen lukt de kandidaten uit te schakelen, 3 jokers per persoon. Als het de kandidaten lukt de mollen te ontmaskeren, 1500 euro voor de pot."

Dan zou Daniel toch ook recht hebben op 3 jokers? Of de kandidaten hebben recht op 750 euro voor de pot maar zo klopt het toch niet?  ???

Nee, daniel werd ontmaskerd, dus geen jokers voor hem. Ja, die 750 euro zit wel wat in; 1 mol uitgeschakeld, dus alvast de helft binnen. Maar ja, dat maakt het voor de echte mol dan juist weer moeilijker om twee nepmollen te "beschermen" en zo het geld uit de pot te houden.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #218 Gepost op: 5-02-2013, 23:01:44 »
Dan zou Daniel toch ook recht hebben op 3 jokers? Of de kandidaten hebben recht op 750 euro voor de pot maar zo klopt het toch niet?  ???

Analoog aan het online spel klopt het wel.
Alléén diegenen die overblijven krijgen de credit/award etc voor het winnen.
Niet diegenen die er al uitliggen. Dus alles of niks zeg maar voor diegenen die overblijven.
Wat vaak frustrend is in het spel omdat diegenen die het spel leuk en levendig maken altijd meteen afgemaakt worden tot er vaak alleen een stelletje stille willies over is die aan het einde met de prijs aan de haal gaan.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Aflevering 5
« Reactie #219 Gepost op: 6-02-2013, 11:05:02 »
tis toch raar dar als iemand vol op een kandidaat stemt (op tim in dit geval) dat ze er niet uitvliegt


Waarom is dat toch raar? Tim zat toch ook helemaal op een andere kandidaat, dus hij zat net zo goed helemaal fout. Net zoals  Ewout en Joep. Het kan zijn dat ze heel slecht scoorde, maar de ander nog net iets slechter. Het is bij de tests nou eenmaal zo dat er maar één de slechtste kan zijn.

Het is bij wie is de mol al zo vaak voorgekomen dat er mensen in de finale kwamen die nog nooit op de goede mol hadden gestemd.